abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5934188
Trouwens, het staat al wel in dit topic..

De ziel van Marsellus Wallace zit erin.

Verklaring: Hij heeft zijn ziel aan de duivel verkocht, en wil hem terug.

- In het begin van de film, zie je z'n achterkant, met een pleister in zijn nek. Als de duivel je ziel haalt, haalt hij hem vanuit die plek eruit.

- Het slotnummer is 666.

- Jules en Vincent zijn "soulsavers", dus vandaar dat ze niet geraakt worden door kogels.

- Als het koffertje open gaat, komt er een straling uit.

- De 3 guys aan het begin van de film, zijn de helpers van de duivel.

pi_5934236
Heel slim, maar dat wist ik al...

Niks nieuws dus onder de zon?

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
pi_5934291
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:45 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Heel slim, maar dat wist ik al...

Niks nieuws dus onder de zon?

Voor jou misschien niet..
pi_5934308
Omelette du fromage
Omelette du fromage
pi_5934362
.. wist je ook dat Mia & Vincent die dansprijs niet hebben gewonnen, maar hebben gestolen?

WANT! Als Butch teruggaat naar z'n appartement om zn horloge te halen, hoor je een TV of een Radio zeggen dat "a trophy was stolen from Jackrabbit Slims."

En.. wist je dat Butch de auto van Vince heeft bekrast?

pi_5934367
Niemand weet zeker wat erin zit. Maar een plausibele optie zou de video "Kiss me deadly" zijn.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  maandag 23 september 2002 @ 15:53:26 #82
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5934401
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:51 schreef MoJo het volgende:
.. wist je ook dat Mia & Vincent die dansprijs niet hebben gewonnen, maar hebben gestolen?

WANT! Als Butch teruggaat naar z'n appartement om zn horloge te halen, hoor je een TV of een Radio zeggen dat "a trophy was stolen from Jackrabbit Slims."

yep
quote:
nop?
pi_5934478
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:53 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

yep
[..]

nop?

In the actual movie script, ONLY Vince drives up to marcellus's bar in the malibu (vince's car.) and parks next to a white honda (Fabiene's car, that Butch had to crash.) Vince has to wait for marcellus to finish up with the "whiteboy" and then butch walks over to buy a pack of red apples. As you well know, the Butch-Vince altercation takes place, and after Vince says "I think you heard me just fine punchy" it looks like Butch is ready to kick his ass, but Marcellus interupts and Butch just has to swallow is anger becuase Vince is Marsellus's friend.. Butch THEN LEAVES......and what do you think he saw outside the bar? A shiny red malibu belonging to..Vince, the guy who just pissed him off. So I think that Butch keyed Vince's car for insulting him and picking a fight.

Remember the next day, after the Butch altercation at Sally LeRoy's, Vincent goes over to Lance's to buy some heroin before he picked Mia up. He mentions that "You know what some fucker did to it the other day?" which implies that it happened yesterday...(not a couple of days ago, not today, but 'the other day')
I know that Vince was at Lance's the day after the Butch/Vince altercation at the bar, becuase before, while Vince was waiting for the "big man" to get finished with Butch, he was talking to English Dave, and Dave said: "So I hear you're taking mia out tomorrow." And then at Lance's, when Lance asked him to hang out there, Vince said: "I'm on my way somewhere. I got a dinner engagement. Rain check?" This can only mean Mia. So the next day after the Butch/Vince altercation at the bar, Vince was complaing about how someone keyed his car "the other day."

Also, the script is pretty clear that the parking lot at the bar is pretty empty, so someone (Butch) who parked there would remember the cars around, and what cars were parked AFTER that person.
The script is also pretty damn clear that Butch was indeed really pissed off about what Vince said, (this is also clear from the movie), but the script adds this little nugget of stage direction: "Vincent walks forward OUT OF FRAME, never giving Butch another glance. We DOLLY INTO CU on Butch, left alone in the FRAME, looking like he's ready to go into the manners-teaching business." A later stage direction says: "Butch makes the wise decision that if this asshole's a friend of Marsellus, he better let it go -- for now."
I think that is pretty conclusive proof that Butch keyed Vince's car and not some other "dickless piece of shit."

maandag 23 september 2002 @ 16:01:37 #84
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5934535
cool
pi_5934552
quote:
Op maandag 23 september 2002 16:01 schreef Doopy-X- het volgende:
cool
Ja!
  maandag 23 september 2002 @ 16:17:51 #86
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_5934884
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:42 schreef MoJo het volgende:
- Als de duivel je ziel haalt, haalt hij hem vanuit die plek eruit.
Ik vraag me af waarom iedereen die de 'ziel'-theorie steunt, dit als common knowledge beschouwt, het is namelijk volslagen onzin.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_5935901
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:51 schreef MoJo het volgende:

Dat wist ik allemaal al. Kom een met een leuk nieuwtje
  dinsdag 24 september 2002 @ 06:52:06 #88
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_5944275
quote:
Op maandag 9 september 2002 23:23 schreef California het volgende:
Die theorie over de ziel van Marsellus kende ik ook al, maar waarom lees ik dan overal dat Tarantino ooit heeft gezegd dat die pleister op Ving Rhames' hoofd zit om zijn (echte) litteken te verbergen, omdat het te veel zou afleiden? Als Marsellus in de film daar een litteken zou hebben, doe je geen pleister op een litteken wat die acteur daar echt heeft zitten.
Dit blijft. En het is een directe quote van Tarantino, dus of die theorie is horseshit, of hij is zichzelf expres aan het tegenspreken om vaag te blijven.
The short weekend begins with longing...
pi_5946193
quote:
Op maandag 23 september 2002 17:12 schreef The_Comeback-kid het volgende:

[..]

Dat wist ik allemaal al. Kom een met een leuk nieuwtje

Sorry hoor..

Weet jij er nog 1 dan?

pi_5946366
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 11:28 schreef MoJo het volgende:

[..]

Sorry hoor..

Weet jij er nog 1 dan?

Dat als die handlanger wordt doodgeschoten door Vince en Jules je een lichte gloed ziet, wat dus aangeeft dat de ziel het lichaam op dat moment verlaat.

Verder staan er in dit topic bijna alle feitjes en ook een aantal leuke links naar de uitleg van de film

pi_6004026
Als het de geest van Marcellus is, waarom willen de twee overvallers het aan het einde dan hebben? Wat hebben ze aan een ziel?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_6004056
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 19:00 schreef sizzler het volgende:
Als het de geest van Marcellus is, waarom willen de twee overvallers het aan het einde dan hebben? Wat hebben ze aan een ziel?
Die 2 overvallers willen gewoon alles van waarde hebben in dat restaurant. En natuurlijk wil de overvaller zien wat er in de koffer zit!! Hij raakt dan zo in een trance als hij de inhoud ziet, dat Jules zijn kans pakt
pi_6004087
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 19:02 schreef The_Comeback-kid het volgende:

[..]

Die 2 overvallers willen gewoon alles van waarde hebben in dat restaurant. En natuurlijk wil de overvaller zien wat er in de koffer zit!! Hij raakt dan zo in een trance als hij de inhoud ziet, dat Jules zijn kans pakt

Maar ze willen het toch wel hebben? Als je als overvaller een koffer opendoet met een ziel erin kijk je anders dan dat er diamanten inzitten. Hij kijkt alsof er iets van waarden inzit. Volgens mij zegt íe ook iets dat het goed is ofzo.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 27 september 2002 @ 19:18:48 #94
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_6004264
Hey! Dit is dus een vet topic! ik heb er nooit echt bij stil gestaan, maar ik begin me langzaam maar zeker ook af te vragen wat er in die koffer zit/zat! Als ik het zo eens lees ga ik toch voor de geest-theorie... Al is de theorie met de diamanten uit Reservoir Dogs ook mogelijk!

Waarschijnlijk zullen we 't nooit weten...

Tarantino rulez!

pi_6385518
MoJo, NOFI, maar alles wat je ons verteld heb je van de site waarnaar gelinkt is door jazza op de 1e pagina van dit topic (http://pulp.linuxroot.org/case.shtml) ..

Geef hem (of de site) de credit dan, en loop er niet zelf mee te patsen.

Staan erg veel leuke feitjes over de film in, en zelfs een verwijzing naar PF vanuit de film "Die Hard with a Vengeance", ook met S.L. Jackson en Willis.

quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:26 schreef Punica het volgende:
voor mensen die het leuk vinden om over dit soort dingen te speculeren, ga Lost Highway kijken, dan sla je stijl achterover hoe simpel dit is vergeleken met Lost Highway
Of Mulholland Drive! David Lynch is echt de meester op dat gebied inderdaad

//edit: IMDb heeft nog een enorm aantal leuke feitjes over de film: Trivia for Pulp Fiction (1994), met heel veel verwijzingen naar Reservoir Dogs en zelfs films uit de jaren '40

[Dit bericht is gewijzigd door Frggl op 21-10-2002 01:21]

pi_6385747
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 01:04 schreef Frggl het volgende:
Staan erg veel leuke feitjes over de film in, en zelfs een verwijzing naar PF vanuit de film "Die Hard with a Vengeance", ook met S.L. Jackson en Travolta.
Travolta? Willis bedoel je?
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 19:18 schreef SKa_BoSS het volgende:
Waarschijnlijk zullen we 't nooit weten...
nee omdat dat er niet toe doet en Tarantino het zelf ook niet weet
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_6385786
[quote]Op maandag 21 oktober 2002 01:18 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Travolta? Willis bedoel je?
[..]

Ehm, edited

pi_13919009
quote:
Op maandag 9 september 2002 14:00 schreef Mennosson het volgende:
Vincent kwam terug uit Amsterdam in Pulp Fiction, kan met diamanten te maken hebben!!
Kijk, dat dacht ik dus ook. Vincent kwam niet voor niets terug uit Amsterdam, dat werd nogal breed uitgemeten in de film.

Die pleister op Marcellus' hoofd kan ook van de episode met die 'motoragent' in dat 'winkeltje' komen. Heden en verleden zijn nogal eens omgedraaid.

donderdag 16 oktober 2003 @ 13:55:59 #99
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_13919148
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 13:50 schreef RetepV het volgende:

[..]

Kijk, dat dacht ik dus ook. Vincent kwam niet voor niets terug uit Amsterdam, dat werd nogal breed uitgemeten in de film.

Die pleister op Marcellus' hoofd kan ook van de episode met die 'motoragent' in dat 'winkeltje' komen. Heden en verleden zijn nogal eens omgedraaid.

Dan had Vince nooit bij Marcellus kunnen komen aangezijn zijn lijfinhoud tegen de muur hangt in Butch's appartement...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_13919284
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 13:55 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dan had Vince nooit bij Marcellus kunnen komen aangezijn zijn lijfinhoud tegen de muur hangt in Butch's appartement...

Wie zegt dat dat niet een stukje toekomst is?

Maar goed, ik vermeldde alleen wat ik *dacht*, na wat ik hier gelezen heb twijfel ik .

Misschien weet Tarantino het ook niet en probeert hij zo een urban legend te creeeren .

In ieder geval is het zeker geen B-movie. Ook al was het budget laag, er is wel heel erg veel aandacht aan details geschonken. En dat is waar het bij een echte B-movie juist aan schort.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')