Klinkt idd heel bekend! Nano blijf hier ook hikken en wegslikken ( hij spuugde ook veel, met een boogje). We hebben nu sinds anderhalve maand Nexium en dat helpt ook prima, maar niet elk kind kan hier tegen. Ranitidine hebben we ook gehad, hielp ook.
Kleine update van deze kant ( hij is vandaag precies een half jaar

). Na vijf maanden veel huilen, veel te hoge spierspanning, fysiotherapie en van alles geprobeerd zaten we er aardig doorheen. Ik was er zo klaar mee, ik heb bij de kinderarts toen aangegeven dat ik het nu echt niet meer wist ( m.a.w. Ik stortte in

) en maakte me zorgen over Nano. Want er was vast meer aan de hand dan alleen de reflux. Ze hebben hem toen opgenomen in het ziekenhuis, negen dagen lang, en we mochten alleen langskomen tijdens voedingstijden. De eerste dagen waren vreselijk, ik wist dat hij daar lag te huilen en ik mocht er niet naar toe, doe dat een moeder vol hormonen maar eens aan, komt nog bij dat ik die week daarna weer zou beginnen met werken dus hallo schuldgevoel! Maar na een dag of twee raakte hij in een soort slaapstatus,hij was uitgeput van al die maanden brullen, werd alleen wakker voor voeding en daarna weer in coma. Ze hebben hem helemaal prikkelarm gehouden, zo weinig mogelijk geluid,schemerdonker, afgesloten van de rest, en dat heeft er voor gezorgd dat hij als het ware ' gereset' is. Na een aantal dagen van veel slaap werd het een heel ander kind, hij ging voor het eerst in vijf maanden zich ' voegen' naar ons, lag na zijn flesje uit te buiken tegen ons aan I.pv. Zich af te zetten en heeft een ' rustige' blik in zijn ogen I.p.v angst .
Dus naast reflux heeft hij ook een verstoorde prikkelverwerking, wat hij kan overgroeien of niet, dat zien we dan wel.
Thuis zijn we nu ook bewust bezig met het filteren van prikkels, dus geen tv aan wanneer hij beneden is, alle lawaai dingen uit zijn box gehaald. Het gaat tot nu toe echt heel goed, ik heb een baby in plaats van een rood aangelopen krijsend monstertje.
Nu beginnen we heel voorzichtig met bijvoeding, dat was nog niet eerder gelukt i.v.m zijn sterke reactie er op ( brullen, oprispingen).
Dus al met al, ik ben eindelijk aan het genieten......
Nog even twee fotootjes om het verschil van een paar weken te laten zien
Eind juli
![2mfdric.jpg]()
Eind augustus