abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129444309
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

In dat geval ga ik toch maar voor een doorverwijzing vragen! S zit namelijk nog niet zelf, dus is ''gebonden'' aan z'n wipstoeltje na het eten. Terwijl ik natuurlijk liever heb dat hij veel op de grond speelt, dan ontwikkeld hij zichzelf ook beter.
Bedankt voor de tips/ervaringen :)
Ja precies! Hoop dat de ka iets kan betekenen & dat het snel overgaat.
Het is zo fijn als ze gewoon kunnen eten en hun voeding binnen houden :)
pi_129793421
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:46 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja precies! Hoop dat de ka iets kan betekenen & dat het snel overgaat.
Het is zo fijn als ze gewoon kunnen eten en hun voeding binnen houden :)
Gisteren bij het CB geweest. Kinderarts was niet nodig volgens haar en medicijnen geven ze niet meer. Blijkt dat kinderen op latere leeftijd problemen krijgen door die medicijnen. Wat precies weet ik niet, maar reden genoeg voor het CB om het niet aan te raden.

S kreeg 3x een fles van 180+6, dit moet in eerste instantie terug gezet worden naar 3x 150 of 120. Moet hij daarna nog steeds zo spugen, dan mocht ik 3x een pap geven van 150ml melk met Bambix/rijstebloem.
Ze zei dat reflux-kinderen 50/50 moesten hebben, omdat Bambix nogal zuur wordt als het weer omhoog komt. Dus een tip, bij deze :)

Ik geef S vanaf nu gewoon 3x pap, 's ochtends in de fles (want memmie wil ook rustig opstaan/wakker worden :') ) en de andere twee keer in een bordje.
pi_129795135
En jij vertrouwd het CB op hun antwoord dat er tegenwoordig geen medicijnen meer gegeven worden als je om je heen (oa hier) nog leest dat kinderen wel medicijnen krijgen? Ik kan je vertellen dat een kinderarts ietsje langer geleerd heeft voor zijn of haar vak. En er dus waarschijnlijk iets meer vanaf weet.
Bambix of rijstebloem maken een voeding dikker. Dat kan ook tot gevolg hebben dat er niet meer gespuugd wordt, maar dat het wel omhoog komt in de slokdarm. En dat gaat pas lekker irriteren. Overigens, dat verhaal over bambix dat zuur wordt. Het verschilt kennelijk van persoon tot persoon. Vraag mensen met maagzuurklachten maar eens waar ze het van krijgen en je krijgt 100 verschillende antwoorden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_129796401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:22 schreef mefke79 het volgende:
En jij vertrouwd het CB op hun antwoord dat er tegenwoordig geen medicijnen meer gegeven worden als je om je heen (oa hier) nog leest dat kinderen wel medicijnen krijgen? Ik kan je vertellen dat een kinderarts ietsje langer geleerd heeft voor zijn of haar vak. En er dus waarschijnlijk iets meer vanaf weet.
Bambix of rijstebloem maken een voeding dikker. Dat kan ook tot gevolg hebben dat er niet meer gespuugd wordt, maar dat het wel omhoog komt in de slokdarm. En dat gaat pas lekker irriteren. Overigens, dat verhaal over bambix dat zuur wordt. Het verschilt kennelijk van persoon tot persoon. Vraag mensen met maagzuurklachten maar eens waar ze het van krijgen en je krijgt 100 verschillende antwoorden.
Zooo, in de aanval?
Ik vertel alleen wat het CB mij gezegd heeft. En S heeft zelf geen last van z'n reflux, dus medicijnen zijn sowieso niet nodig.
pi_129797428
Niks aanval, maar je cb geeft een beetje rare info en jij vaart daar blind op terwijl je zelf

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

In dat geval ga ik toch maar voor een doorverwijzing vragen! S zit namelijk nog niet zelf, dus is ''gebonden'' aan z'n wipstoeltje na het eten. Terwijl ik natuurlijk liever heb dat hij veel op de grond speelt, dan ontwikkeld hij zichzelf ook beter.
Bedankt voor de tips/ervaringen :)
een doorverwijzing wilde. Maar joh, doe wat je wilt. Ik geloof dat jij uberhaupt niet van het tegengas was.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_129797506
Klopt :')
pi_129797643
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:40 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Gisteren bij het CB geweest. Kinderarts was niet nodig volgens haar en medicijnen geven ze niet meer. Blijkt dat kinderen op latere leeftijd problemen krijgen door die medicijnen. Wat precies weet ik niet, maar reden genoeg voor het CB om het niet aan te raden.

S kreeg 3x een fles van 180+6, dit moet in eerste instantie terug gezet worden naar 3x 150 of 120. Moet hij daarna nog steeds zo spugen, dan mocht ik 3x een pap geven van 150ml melk met Bambix/rijstebloem.
Ze zei dat reflux-kinderen 50/50 moesten hebben, omdat Bambix nogal zuur wordt als het weer omhoog komt. Dus een tip, bij deze :)

Ik geef S vanaf nu gewoon 3x pap, 's ochtends in de fles (want memmie wil ook rustig opstaan/wakker worden :') ) en de andere twee keer in een bordje.
ik heb 2 kinderen die reflux gehad hebben. Beide hebben ze medicijnen gehad en daar hebben ze totaal geen last van nu.

Ik heb de verwijzing via de huisarts gevraagd en niet via het CB. Het CB heb ik niet zo'n hoge pet van op....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_129799881
Heb ook geen goede ervaring met het cb :N

Poezebeest
S had de eerste maanden ook weinig last van de Reflux (wel overgeven ) huilde weinig en sliep veel (op mij) en ik gaf vaak de borst, haar matrasje was van zichzelf al iets schuin, hield haar altijd omhoog ( zo lag ze altijd bij me) dus 'onbewust' deed ik van alles tegen de Reflux zodat het allemaal redelijk ging.
Op een gegeven moment (rond 3/4mnd) had ze zoveel pijn in haar slokdarm door het zuur dat ze zichtbaar last kreeg.
de symptomen rond 3/4mnd (overgeven en op een gegeven moment minder goed slapen) waren niet voldoende voor het cb en ha om het serieus te nemen.
Dat ik vanaf dag1 al een rotgevoel had bij het overgeven van S dat boeide niet. Ze groeide goed, sliep redelijk, huilde nooit dus ja geen probleem toch? S was vrolijk en ontwikkelde zich goed.

Jou baby weet niet beter dan overgeven en misschien pijn (voelt echt niet lekker hoor, overgeven en zuur)
Sinds S de medicatie heeft is ze nog vrolijker en nog liever etc etc. Alles is nog leuker geworden. Ik vind het persoonlijk een beetje te makkelijk dat je zegt dat je baby er geen last van heeft. Als je je baby kunt helpen zodat hij minder gaat overgeven en kan genieten van eten dan doe je dat toch? (mijn mening hoor)

De ha wilde me niet eens doorverwijzen naar de ka. Heb na advies van mefke toch doorgezet bij de ha en ben blij dat ik dat gedaan heb! De dames hier op het forum geven niet voor niets advies. Wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten maar het kan je baby zeker helpen.

S kreeg pas rond 10/11mnd medicatie. Hoe oud is jou baby nu?
  donderdag 5 september 2013 @ 16:06:35 #209
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_130850896
*kick*

Voor Hillzillah :)
pi_130851208
Hillz wat is er aan de hand? :*
pi_130851493
niet leuk dat het topic weer gekickt wordt....

Ben hier ook niet via het CB bij de KA gekomen, en de HA ben ik ook 3 keer geweest voordat ik, op eigen verzoek, EIN-DE-LIJK een verwijzing kreeg naar de KA.
Na 5 maanden huilen en pijn had ik na een aantal dagen al een ander kind....(nexium)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_130851581
Vervelend dat het zo moest BJ -O-

Hier hetzelfde alleen dan na 9mnd. Na ruzie met de huisarts. Is toch te triest dat je ruzie moet maken om een verwijzing te krijgen/eisen :N
Toen het vastgesteld werd door de ka was de ha die bezoekjes na de ruzie een stuk makkelijker en meer meegaand.
pi_130851718
inderdaad hier was het ook een harde eis;
de HA wilde me wederom naar huis sturen, zijn inziens was het 'een gezonde baby' , 'niets aan de hand' en 'tja, kindjes huilen nu eenmaal....'
Ofwel ik werd niet serieus genomen...
(en ja, ik weet ook dat kindjes huilen, het was mijn tweede? en dit 'huilen' was anders huilen...).

Dus mijn reactie was;
'dat kan zo zijn, maar ik wil NU een verwijzing naar de KA' en daar kon ik vrij snel terecht. Die nam het wel serieus, schreef Nexium voor, en het was echt binnen een paar dagen een wereld van verschil...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_130851858
Vervelend dat het zo moest bij jullie.. Wij kwamen bij de ka wegens afvallen en op ons initiatief hebben ze nexium voorgeschreven. Bij het röntgenonderzoek is het vastgesteld en ondertussen is er qua huilen een hele verbetering. Eerst standaard huilen tijdens en na de fles, nu niet meer! Het komt nog wel hoog maar geen pijn meer *O*
E.
pi_130852950
Belachelijk BJ

Hier was het: overgeven hoort er bij. Ja hoor.. Elke dag en soms wel 7x op een dag :N

Fijn sparkling!

We kregen eerst domperidon vd ka terwijl dit helemaal niet tegen Reflux is (zei hij later) maar hij had er goede ervaringen mee. Op mijn verzoek kregen we na domperidon en omeprazol, ranitidine en sindsdien gaat het veel beter.
maar met 16maanden nog steeds 3x per dag medicatie.
pi_130869422
Na een dag liggen, zitten, rijden, lopen maar vooral brullen nu net pas het hele topic gelezen. Schaam me bijna om hier te posten want pas 1 dag, nog niks bevestigd maar wel heel veel symptomen.

Geen spugen dus verborgen reflux? Vertrokken bekkie, veel slikken, ongecontroleerde bewegingen, vaak de hik en vandaag heel de dag brullen. heel af en toe in slaap vallen en dan vervolgens brullen. En hij is pas 2.5 week oud :'(

Hij ligt 'as we speak' in zn wieg naast me te slapen, handoek onder matrasje maar in zn slaap toch ook slikken en af en toe ongecontroleerde bewegingen. Als morgen net zo'n dag wordt als vandaag dan bel ik gelijk de huisarts.

Zo zielig om zo'n klein plurkje zo verdrietig te zien...
pi_130872795
Och Hillz nee toch.
Het klinkt heel bekend helaas. Een mogelijke reden dat het nu opeens verergert (als ik dat goed begrijp uit je post) is dat de slokdarm na weken zure oprispingen geïrriteerd is vanbinnen. Het zuur doet dan opeens vreselijk zeer.

Bellen en onderzoek eisen! Wil je ha niet, dan de ka maar. Ik heb via de hap medicatie gekregen en meteen dezelfde avond kreeg ik L's eerste lachje. Zo'n ander kind.
pi_130874143
Klinkt idd heel bekend! Nano blijf hier ook hikken en wegslikken ( hij spuugde ook veel, met een boogje). We hebben nu sinds anderhalve maand Nexium en dat helpt ook prima, maar niet elk kind kan hier tegen. Ranitidine hebben we ook gehad, hielp ook.

Kleine update van deze kant ( hij is vandaag precies een half jaar *O* ). Na vijf maanden veel huilen, veel te hoge spierspanning, fysiotherapie en van alles geprobeerd zaten we er aardig doorheen. Ik was er zo klaar mee, ik heb bij de kinderarts toen aangegeven dat ik het nu echt niet meer wist ( m.a.w. Ik stortte in ;) ) en maakte me zorgen over Nano. Want er was vast meer aan de hand dan alleen de reflux. Ze hebben hem toen opgenomen in het ziekenhuis, negen dagen lang, en we mochten alleen langskomen tijdens voedingstijden. De eerste dagen waren vreselijk, ik wist dat hij daar lag te huilen en ik mocht er niet naar toe, doe dat een moeder vol hormonen maar eens aan, komt nog bij dat ik die week daarna weer zou beginnen met werken dus hallo schuldgevoel! Maar na een dag of twee raakte hij in een soort slaapstatus,hij was uitgeput van al die maanden brullen, werd alleen wakker voor voeding en daarna weer in coma. Ze hebben hem helemaal prikkelarm gehouden, zo weinig mogelijk geluid,schemerdonker, afgesloten van de rest, en dat heeft er voor gezorgd dat hij als het ware ' gereset' is. Na een aantal dagen van veel slaap werd het een heel ander kind, hij ging voor het eerst in vijf maanden zich ' voegen' naar ons, lag na zijn flesje uit te buiken tegen ons aan I.pv. Zich af te zetten en heeft een ' rustige' blik in zijn ogen I.p.v angst .
Dus naast reflux heeft hij ook een verstoorde prikkelverwerking, wat hij kan overgroeien of niet, dat zien we dan wel.
Thuis zijn we nu ook bewust bezig met het filteren van prikkels, dus geen tv aan wanneer hij beneden is, alle lawaai dingen uit zijn box gehaald. Het gaat tot nu toe echt heel goed, ik heb een baby in plaats van een rood aangelopen krijsend monstertje.

Nu beginnen we heel voorzichtig met bijvoeding, dat was nog niet eerder gelukt i.v.m zijn sterke reactie er op ( brullen, oprispingen).

Dus al met al, ik ben eindelijk aan het genieten......
Nog even twee fotootjes om het verschil van een paar weken te laten zien

Eind juli

Eind augustus

pi_130880637
vandaag lijkt goed te gaan. 'Gewoon' slapen. Wel minder dan anders, geen gekrijs meer. Zomestrakjes wel even naar de dokter. Just to make sure..
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:17:27 #220
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130892060
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:34 schreef Hilzillah het volgende:
vandaag lijkt goed te gaan. 'Gewoon' slapen. Wel minder dan anders, geen gekrijs meer. Zomestrakjes wel even naar de dokter. Just to make sure..
Hoe was t Hilz?
pi_130893408
Milka :* wat heftig!
Een heel ander kindje op die 2e foto. Fijn dat het beter gaat

Hillz hoe gaat het?
pi_130894521
Milka, wat herhenbaar allemaal.
Mijn beide meiden hebben in het ziekenhuis gelegen.

Fijn dat het nu beter gaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130895030
Milka wat een zware periode heb jij gehad (of eigenlijk jullie)! En wat heerlijk dat het nu beter gaat.

Hilz ik ben ook wel benieuwd, hoe ging het?
pi_130902188
telefoon vergeten :@ Ik ben gerustgesteld. Heel veel kleintjes hebben verborgen reflux, en zn dag van gisteren was een soort aanval. Vandaag was hij het liefste ventje weer. lekker slapen goed drinken, al moet ik in 1 borst wel de ergste toestroom kolven. Vanmorgen verslikte hij zich en liet los, ik leek wel een sprinkler installatie :D Heel mn bed zeiknat. Dus niet gek dat hij teveel binnen krijgt. Als ik alle bekende regeltjes (slaapplekken schuin, niet te gulzig laten drinken enz.) netjes opvolg zou het goed moeten komen. Ze zei er wel bij dat als ik ook maar een vermoeden had ik direct weer moest komen. Dus ik was blij toen ik bij de dokter vandaan kwam.
pi_130903313
Thanx! En voor Hillzillah :* hopen dat het nu beter gaat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')