abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127745920
Ja ik snap er niks meer van. :(
Hier is het ook chronisch en L is 15 weken. Er stond zelfs op het recept 'chronisch' en 'medische noodzaak'.
De huisarts was echt heel stellig dat het geen zin had en dat het pas na een halfjaar kon.
En nu? Verzekering bellen ofzo? Pff ik heb er eigenlijk niet eens energie voor. :{
pi_127751082
Ik zou de verzekering even bellen idd. I krijgt wel een ander middel, misschien dat het daar aan ligt.
pi_127751157
De angst tot de terugkeer van het vele huilen zit nog erg hoog merkte ik gisteren weer. Meneertje huilde veel want was niet lekker( vandaag ziekjes dus het was een voorbode) en ik raakte gelijk weer in paniek. ' zie je nu wel, daar gaan we weer'. Zucht, ik zal me dit nog lang heugen denk ik.
pi_127778564
Ik ga zeker even bellen Milka, ik betaal genoeg premie :{ De huisarts zei trouwens wel dat het voor alle middelen zou gelden. Ik vroeg namelijk of ik iets anders mocht proberen en toen zei hij dat er niks vergoed wordt voor 6 mnd gebruik. Ik heb normaal wel een hoge pet op van mijn ha maar dit valt me tegen.

En herkenbaar. Ik ben heel gevoelig geworden voor het huilen van L. Als hij weer eens hard huilt en ik hem niet rustig krijg kan ik ook helemaal in paniek en overstuur raken. :*
pi_127779887
Hier kregen wij het ook vergoed vanaf de tweede keer. Wij krijgen dan nexium en dat moet je zelf vloeibaar maken. En zit hetzelfde spul in als bij jou Fieder :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_128126024
Wij gaan binnenkort beginnen met bijvoeden (iig proberen of hij er al aan toe is).
Hebben jullie nog tips wat juist wel/ niet te geven? Ik dacht zelf met groente te beginnen omdat dat minder zuur is dan fruit.
pi_128190118
Fieder
S eet het liefst aardappel, zoete aardappel, broccoli, courgette en wortel.
allemaal wel zacht van smaak.
Fruit eet ze nogsteeds niet. Laatst wilde ze steeds een hapje van mijn banaan. Na een tijdje at ze steeds meer en was het niet meer alleen proeven.. Toen gooide ze weer alles eruit. Dus ik ben er nog wel voorzichtig mee.
pi_128269743
Zoe wat sneu!
Zoete aardappel klinkt wel lekker, goed idee! Courgette had ik ook verzonnen want dat eten wij zelf vaak.
Ik ben benieuwd of hij er al aan toe is, we gaan t gewoon proberen.

Ben wel bang voor verstopping want als ik teveel jbpm toevoeg zit meneer meteen dagen potdicht.
pi_128280200
Zoete aardappel is ook erg lekker :Y
Wij hebben nooit JBPM toegevoegd aan voeding (maar wij wisten ook nog niet wat er precies aan de hand was) met de medicatie kan ze alles prima eten. Dus misschien een klein beetje groente enz zonder JBPM proberen kijken hoe dat gaat?
pi_129073282
Hoe gaat het met de bijvoeding fieder?
pi_129074731
Goed *O*
Ik probeer nieuwe dingen 's ochtends, en dan een paar hapjes. Maar eigenlijk valt alles tot nu toe goed. Ik moet wel opletten met verstopping, niet te veel banaan bijvoorbeeld.
Hij kan niet tegen rijstebloem, zit ie meteen potdicht.

Hij vindt eigenlijk alles lekker, vanmorgen voor het eerst een heel potje op. Eindelijk iets om tussen de flessen door te kunnen geven. O+ Hij wordt nu ook rustiger wakker, niet krijsend van de honger. Ik had liever tot 6 maanden gewacht maar er was geen houden aan. Qua reflux gaat het prima, merk er weinig van momenteel.

Hoe gaat het met S? Ik lees eigenlijk nooit in het dreumestopic, best jammer!
En de andere kindjes? Geen nieuws is goed nieuws hoop ik
pi_129087039
Klinkt goed fieder! :)

Met S gaat het een stuk beter. Alleen overgeven na fruit dus dat geef ik niet. Soms een klein hapje banaan dat gaat wel goed gelukkig. Ze eet hele maaltijden :Y) echt fijn. Ben blij met de medicatie!
pi_129087588
Ah, hier is het topic!

E. heeft ook reflux, verborgen reflux. De eerste paar weken van haar leven heeft ze uren gekrijst, echt uren. Ze begon tijdens de fles en ging 2 uur door, tot ze zo moe was dat ze in slaap viel en kwam dan na pakweg een half uur/3 kwartier weer. En dit herhaalde zich iedere voeding. En ze ging ook steeds meer de fles weigeren.
Na heel veel aandringen van onze kant kreeg ze Ranitidine en dit gaf een weekje verlichting en toen begon het weer, inclusief heftige buikkrampen. Toen Nexium gekregen en dat lijkt de ergste pijn weg te halen. Het komt nog steeds hoog maar het lijkt geen pijn meer te doen. Ondertussen heeft ze ook voeding gehad voor KMA maar dat gaf geen verbetering dus zijn we sinds gisteren terug op normale voeding. Drinken gaat nog steeds niet zo best, al gaat het wel wat beter sinds gisteren.
In het babytopic wees iemand me erop dat het zou kunnen dat ze een nare associatie met de fles heeft door de pijn die ze de eerste weken heeft gehad, ik weet het niet.
Een paar weken terug is er een slikfoto gemaakt en daarop waren, buiten overduidelijk de reflux, geen verdere afwijkingen te zien. *O*
De nexium gaat er hier in als snoep trouwens, ze lebbert de spuit leeg!
E.
pi_129099618
Sparkling
:* voor jullie
Naar mijn ervaring duurt het wel een tijdje voor de med echt zijn werk doen. S heeft 3 verschillende meds gekregen ( vanaf 10mnd ongv ) en pas sinds 2 nachten slaapt ze echt goed (ze is nu 14mnd) en kort na haar 1e verjaardag kreeg ze ranitidine. Sindsdien gaat ze steeds beter eten en naar ons idee eet ze nu echt 'gewoon' ( zoals wij om ons heen bij andere kindjes zo ongeveer ook zien ) behalve dan dat ze niet echt fruit kan eten maar dat is niet zo'n ramp.

Bij de 1e med ging het een aantal dagen beter, daarna werd ze erg ziek. Met de 2e med ging het weer iets beter maar kreeg ze erge darmkrampen en tot nu toe werkt de ranitidine dus het best. Best een gepuzzel!

Hoop dat het drinken snel beter gaat
pi_129149754
Spark moeilijk he om de juiste oplossing te vinden? Het blijft toch wat uitproberen... Hier was gelukkig het eerste medicijn meteen raak. Wij hebben Omeprazol, speciaal vloeibaar gemaakt, wordt ook tot de laatste druppel opgeslurpt :9

Verder standaard dingen als bedje schuin, na t eten tijd rechtop zitten (spelen in de wipstoel die redelijk recht staat) en johannesbroodpitmeel waren hier ook de oplossing. Nu merken we er eigenlijk niets meer van O+

Je moest binnenkort weer naar de ka toch?
pi_129149777
Zoe wat fijn dat het zo goed gaat! En dat ze zo lekker kan eten O+
pi_129219877
Fijn dat het bij jullie zo goed gaat, Zoë! Ik heb jullie verhaal een klein beetje gevolgd en wat een lange weg hebben jullie moeten afleggen.

En bij jullie gaat het ook al goed, Fieder. Fijn!

Wij moeten volgende week geloof ik weer naar de ka inderdaad. Sinds een paar dagen drinkt ze heel erg goed voor haar doen, sinds we zwaarder laxeermiddel erbij hebben gekregen. Soms zelfs flessen van 105 cc :o
Johannesbroodpitmeel deed het hier niet, toen ging ze de fles nog meer weigeren. Maar rechtop houden na het eten doen we altijd. Er komt nog regelmatig wat hoog en dat slikt ze dan weer weg maar ze huilt er bijna nooit meer om *O*
E.
pi_129435680
Hier kwam ik er gisteren achter dat S waarschijnlijk reflux heeft.

Al vanaf het begin spuugde hij veel, tijdje aan de AR gezeten en het was over. Daar raakte hij alleen heel erg van verstopt, dus weer overgestapt naar normale voeding + JBP-meel.

Werkelijk waar álles komt er weer uit.. Melk, fruit, groente, brood, koekjes, ranja and so on.. Ik moet hem na elke voeding minimaal een uur in z'n wipstoeltje zetten, anders gaat het geheid mis.

Meerdere keren aangekaart bij het CB, maar die zei dat het wel overging.

Hebben jullie tips? S is nu druk bezig met tijgeren/kruipen, dus het liefst laat ik hem zo veel mogelijk op de grond spelen, maar dat wordt zo wel onmogelijk gemaakt.
pi_129435694
Oh, hij heeft er zelf nooit geen last van gehad gelukkig :)
pi_129440916
Hoe oud is hij poesopstokje? Klinkt herkenbaar alleen S was veel wakker nachts en wilde veel borst.
Ze zat nachts echt niet lekker in haar vel.
Heb ruzie moeten maken met de huisarts omdat cb en ha niets deden. Pas bij de ka werden we echt serieus genomen.
Dus misschien aandringen op n verwijzing voor de ka?

S was vanaf dag 1 een heerlijk kind weinig huilen (wel veel borst) maar wel veel overgeven en vanaf dat ze in haar ledikant ging slapen, slechte nachten. Nu ze de goede medicatie krijgt merk ik pas hoeveel last ze ervan had. Wij wisten niet beter maar nu wel.

Lijkt me wel de moeite waard om de ka te laten kijken, ookal lijkt hij er weinig last van te hebben.
pi_129442492
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:28 schreef Zoë23 het volgende:
Hoe oud is hij poesopstokje? Klinkt herkenbaar alleen S was veel wakker nachts en wilde veel borst.
Ze zat nachts echt niet lekker in haar vel.
Heb ruzie moeten maken met de huisarts omdat cb en ha niets deden. Pas bij de ka werden we echt serieus genomen.
Dus misschien aandringen op n verwijzing voor de ka?

S was vanaf dag 1 een heerlijk kind weinig huilen (wel veel borst) maar wel veel overgeven en vanaf dat ze in haar ledikant ging slapen, slechte nachten. Nu ze de goede medicatie krijgt merk ik pas hoeveel last ze ervan had. Wij wisten niet beter maar nu wel.

Lijkt me wel de moeite waard om de ka te laten kijken, ookal lijkt hij er weinig last van te hebben.
Mijn S heeft er werkelijk waar helemáál geen last van! Eet, drinkt, slaapt goed.
Het is alleen dat hij na elke maaltijd/drinken MOET liggen/zitten anders komt het er geheid weer uit. Ook wel eens na een uur hoor, maar dan smakt hij eens vies en is het weer klaar ;)

Hij is nu net 8 maand oud.
pi_129442923
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:10 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mijn S heeft er werkelijk waar helemáál geen last van! Eet, drinkt, slaapt goed.
Het is alleen dat hij na elke maaltijd/drinken MOET liggen/zitten anders komt het er geheid weer uit. Ook wel eens na een uur hoor, maar dan smakt hij eens vies en is het weer klaar ;)

Hij is nu net 8 maand oud.
S gooide een voeding er ook makkelijk uit, soms niet.. Dan verslikte S zich.
Zijn nare dingen om mee te maken.
Jou S weet niet beter dan over te geven maar echt prettig lijkt me dat niet.
Wij zien nu een heel ander kind sinds ze de med krijgt. meer open en nog vrolijker en gezelliger.
pi_129443103
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:20 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

S gooide een voeding er ook makkelijk uit, soms niet.. Dan verslikte S zich.
Zijn nare dingen om mee te maken.
Jou S weet niet beter dan over te geven maar echt prettig lijkt me dat niet.
Wij zien nu een heel ander kind sinds ze de med krijgt. meer open en nog vrolijker en gezelliger.
Ik ga het sowieso volgende week weer voorleggen bij het CB.. Ze zeggen dat het over moet gaan zodra hij begint te zitten/lopen. Maar ja, hoe lang duurt dat nog?
pi_129443230
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:24 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ga het sowieso volgende week weer voorleggen bij het CB.. Ze zeggen dat het over moet gaan zodra hij begint te zitten/lopen. Maar ja, hoe lang duurt dat nog?
S zat met 6mnd al en kon net voor haar verjaardag lopen. Als ze te laat medicatie krijgt heeft ze behoorlijk last van de Reflux.
Dus niet bij elk kindje gaat het over na het 1e jaar of bij zitten of lopen.
pi_129443300
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:27 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

S zat met 6mnd al en kon net voor haar verjaardag lopen. Als ze te laat medicatie krijgt heeft ze behoorlijk last van de Reflux.
Dus niet bij elk kindje gaat het over na het 1e jaar of bij zitten of lopen.
In dat geval ga ik toch maar voor een doorverwijzing vragen! S zit namelijk nog niet zelf, dus is ''gebonden'' aan z'n wipstoeltje na het eten. Terwijl ik natuurlijk liever heb dat hij veel op de grond speelt, dan ontwikkeld hij zichzelf ook beter.
Bedankt voor de tips/ervaringen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')