abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:05:38 #151
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127117416
Hopelijk hebben deze medicijnen meer effect :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127119836
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 17:37 schreef Zoë23 het volgende:
S heeft ranitidine voorgeschreven gekregen op mijn verzoek

[..]

Niet elk ziekenhuis heeft een hap?
Ziekenhuis met hap is in een andere stad. Ziekenhuis waar de ka 1x in de zoveel tijd komt is vlakbij (2min) dus dat is goed te doen.
Het helpt hier heel goed!
pi_127120905
Bedankt!

Milka
Goed om te horen:)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:18:53 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_127121247
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:58 schreef Fieder het volgende:
Oh fijn Zoe! Ik hoop dat het meteen helpt
Dat kun je hopen, maar ik kan je alvast melden dat het niet zo is. Ja, het zorgt er meteen voor dat het zuur minder zuur is, maar de wondjes in de slokdarm moeten genezen, dat kost tijd.

Heb je het vergoed gekregen? Ik weet dat ze er soms moeilijk over doen. Spul is bijna 10x zo duur als zantac geloof ik. Ik weet dat de apotheker bij ons speciaal ging bellen naar de verzekering om het geregeld te krijgen. Hoeveel krijgt ze per dag?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_127125531
Hier wordt het iig wel vergoed, de apotheker is nu voor me bezig om de voeding vergoed te krijgen, Nutrilon AR. Even afwachten of dat lukt, het is iig wel medisch noodzakelijk ( fax van de huisarts naar de apotheker gegaan)
pi_127150454
Mefke
Ik kan het om 16u pas ophalen, moest besteld en bezorgd worden.
Hoeveel enz weet ik nog niet. Ze hebben me wel gemeld dat ik het zelf moet betalen.
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:58:46 #157
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_127151393
@ranitide/zantac : Zodra er een chronisch gebruikersverklaring afgegeven wordt door kinderarts/huisarts, wordt het wel vergoed. (valt onder de regelingen maagbeschermers) En mijn mini gebruikt nu ook ranitidedrank, deze was goedkoper dan zantac zei de apotheek, de werkzame stof in zantac is namelijk ranitide.
(In iedergeval bij Mediq als apotheek en Menzis basis als verzekeraar) De enfamil AR die mijn jongste kreeg voor de Reflux (puur reflux dus) niet. We krijgen het nu wel met terugwerkende kracht terug omdat hij nu gediagnosteerd is met KMA, met als symptoom reflux...
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_127157362
We kregen de medicatie vergoed, ben ook uitgebreid verzekerd misschien scheelt dat ook?

Ben benieuwd..hoop dat t haar goed doet
pi_127218516
Zoe hoe gaat het nu?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:30:35 #160
100412 mefke79
komt goed!
pi_127219960
Wat de apotheek mij destijds vertelde is dat zantac als conserveringsmiddel alcohol heeft. Ranatidide heeft dat niet (en moet daarom in de koelkast). Het wordt ook niet op grote schaal gemaakt, maar alleen door apotheken die ook bereiders zijn en die heb je kennelijk niet veel meer. Daarom zou de prijs dan hoger zijn want ze moesten het bewerken. Geen idee of het waar is, maar ik weet wel dat er zo af en toe ineens een tekort aan het zooitje is en dan mag je dus uitwijken naar Zantac. Het lastige: zantac smaakt naar pepermunt, ranatidide naar framboos oid. Tienus pikte het dus de eerste keren niet toen we zantac door de melk gooiden. Logisch, het smaakte natuurlijk heel anders (sowieso, pepermunt in melk :r )
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_127223698
Bitterend
Ze heeft sinds de ranatidide niet meer overgegeven hoop dat t zo blijft.
Snachts nog veel wakker maar uiteindelijk sliep ze tot 7u, afgelopen weken werd ze rond half5/5u wakker en wilde niet meer slapen.

Mefke
Oh bah pepermunt door melk is idd niet lekker.
De ha vertelde me idd dat ze dit middel op bestelling maken omdat het zonder alcohol is.
pi_127224083
R wordt al een paar maanden rond 5-6 uur wakker 8)7

Fijn dat ze iig niet meer heeft overgegeven!!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127224220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:42 schreef bitterend het volgende:
R wordt al een paar maanden rond 5-6 uur wakker 8)7

Fijn dat ze iig niet meer heeft overgegeven!!
Oh vroege vogel! Wil ze ook na borst ook niet meer verder slapen?
pi_127239460
Nou het varieert, soms slaapt ze een uur soms niet meer :9 kind houdt niet van slapen ;(
pi_127244623
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:14 schreef bitterend het volgende:
Nou het varieert, soms slaapt ze een uur soms niet meer :9 kind houdt niet van slapen ;(
Ze vind t veel te gezellig met jou *;

Vanmorgen heeft S geen domperidon gehad en heeft nu al minder buikkrampen. Van de ka mochten we afbouwen kijken hoe het gaat. Nu ze de ranitidide heeft durf ik dat wel. Ze heeft tot nu toe goed gegeten en nog niet gekokhalsd ofz.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 31-05-2013 14:33:46 ]
pi_127247472
Ranitidine *O* Ik was gister even wandelen met I en zijn zus, begon hij op een gegeven moment te brullen en gillen...ik naar de tijd kijken en idd, hij moest zijn medicijnen weer hebben. Snel naar huis, Ranitidine der in en de rust keerde weer terug.
pi_127321693
Milka
Het doet z'n werk dus erg goed! Fijn dat je iets hebt wat je kunt geven als I veel last geeft.

vandaag dag3 zonder domperidon en met ranitidide en S eet! Toen ze bijvoeding mocht at ze ook goed maar moest toen ook vaker spugen en toen werd het eten steeds minder. Toen ze een tijdje geleden med. kreeg ging het weer iets beter maar zoveel als ze nu eet.. :o gewoon zoals het 'hoort' alleen was t voor ons niet zo gewoon.
Echt fijn om te zien O+ ze is ook weer een stuk vrolijker en zit weer wat beter in haar vel. Geen buikkrampen meer gehad die ze door de domperidon kreeg.
pi_127324561
Oh Zoe geweldig zeg *O* *O*
pi_127351637
Zoe wat een goed nieuws *O*
pi_127357787
Zoë fantastisch zeg! Nog een keer hoera voor de Ranitidine ! Ik merk aan I dat ie een stuk lekkerder in zijn vel zit, hij begint nu te keuvelen en ik krijg steeds vaker big smiles. Heel voorzichtig begin ik van hem te genieten. Morgen naar het bureau, eens kijken hoeveel hij gegroeid is, nu alle voeding binnenboord blijft.
pi_127358425
Sinds gisteravond 'kraait' (zo noem je dat volgens mij) S weer, heeft ze heel lang niet gedaan. ze was mega vrolijk en maakte die leuke geluidjes O+

Snachts heeft ze nog wel veel last.. Zo rond 2-3u merk ik het heel erg. Donderdag met de ka overleggen of we de ranitidine anders kunnen verdelen.

Milka
Hoe verdeel jij de med. over de dag?
En fijn zeg dat I zich veel prettiger voelt :) ben benieuwd naar de stats!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:04:27 #172
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_127405147
Herkenbaar van die nachten! wij hebben nu sinds we overgegaan zijn naar ranitidine een andere verdeling aangehouden (uiteraard i/o met arts) hij mocht 2x3ml we hebben dit veranderd in 3x2ml s'morgens om 6u, smiddags om 14u en 's avonds om 22u.
(mn mini mag de ranitidine nog niet afbouwen tot alle onderzoeken afgerond zijn en de 'schade' in kaart gebracht is)
Maar zo hebben wij de nachten gecovered, en zit er toch minimaal 8uur tussen de inname
(mijn mini krijgt voor het slapen gaan nog 90ml water aangeboden omdat hij anders 's nachts blijft komen, dus mooi moment voor de ranitide)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_127430595
Wij geven hier l twee keer per dag 2 ml. Nu net om 8 uur en vanavond rond 8 uur weer. Gisteren naar het bureau geweest, meneer was in 1 maand 900 gram gegroeid! Hij houdt nu zijn eten binnen dus een inhaalslag. Verder keuvelde hij vrolijk naar de arts waar hij de vorige twee keren alles bij elkaar brulde. *O*
pi_127743307
Vandaag was ik bij de huisarts met L. Ik heb meteen het medicijngebruik even besproken. (vloeibare omeprazol). Dat ik wel heel tevreden ben maar dat het niet vergoed wordt en best duur is.
Hij gaf aan dat het pas na een half jaar gebruik vergoed wordt. En dat overstappen op iets gangbaarders dus geen zin heeft.

Gebruiken jullie het langer dan een half jaar?
pi_127743547
We kregen het vanaf de tweede keer vergoed, omdat het dan chronisch is. I is nu 14 weken dus dat halfjaar verhaal gaat hier niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')