abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126989463
Ohh nee Zoe wat rot! Ik kan je weinig advies geven. Idd proberen eerder terecht te kunnen. En anders de ha. Sterkte hoor :*
  zaterdag 25 mei 2013 @ 21:14:58 #127
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_126999688
Als je t echt niet meer trekt bel dan 'gewoon' de HAP en leg daar je probleem uit en vraag wat zij voor je kunnen doen mbt zuurremmer zoals bv ranitidedrank(zantac) zodat je iig je tijd tot de 11e van volgende maand kunt doorkomen. Er zijn ouders die zelf met gaviscon gaan rommelen, maar dat 'lef' heb ik nooit gehad :@
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_127003892
Dankje fieder

Maffemuts
Vind de hap nu geen plek voor S. De arts wil haar toch zien. Ze is nu ziek (koorts) dus ze blijft thuis. Maandag bel ik de ha.
Zelf aanrommelen met middeltjes doe ik ook niet, vind dat niet echt verstandig (ook niet voor volwassenen trouwens)
Wel een gedoe zo (vriend is door z'n rug gegaan en kan nu weinig, zorg nu dus voor 2) maar t is helaas niet anders
pi_127003968
Wat verdrietig zoe dat ze zo veel pijn hebt -O- hoop dat jullie eerder dan 11 juni langs de ka mogen!!! :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127015100
Ooh wat sneu voor S., hopen dat je snel naar de kinderarts kan.
Afgelopen week ging het goed hier, weinig onnodig huilen en weinig spugen. Toch ben ik nog steeds erg gespannen, kan nog niet echt van hem genieten want ik denk steeds : dat huilen begint wel weer.... En wanneer hij dan huilt of onrustig is denk ik: zie je nu wel, daar gaan we weer.
Meneertje is nu bijna twaalf weken,we gaan nu hopelijk de goede kant op
pi_127015482
Dankje bitterend :*

Vervelend Milka, hoop het ook en dat je snel kunt gaan genieten
pi_127016297
Oh Milka heel herkenbaar, moet er gewoon ff van slikken ;( ik kan gelukkig steeds meer genieten nu maar de eerste weken was er heel eerlijk gezegd weinig leuks aan :@ en dat vind ik best heel jammer en moeilijk.
  zondag 26 mei 2013 @ 11:54:25 #133
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127017116
Wij zijn hier begonnen met het afbouwen van de losec. Volgens mij gaat het wel goed. Ze kreeg eerst 2 * 3 ml en zit nu op 2 * 1,5. Vanaf een half jaar moeten/mogen we over van de neocate naar hypoallergene voeding. Dat is over drie weken en we willen eerst weten wat ze doet zonder de medicatie.

Zoe, tja als ze 2 * 4,5 mag waarom geef je dat dan niet? Je kindje onnodig pijn laten hebben is ook niet nodig toch?
pi_127028159
Becky
...omdat ze ontzettend veel pijn krijgt van de domperidon en ze met 2x 1,5ml niet overgaf en goed at en beter sliep.
Sinds kort weer meer last van zuur maar door meer medicatie dus meer buikkrampen, veel meer huilen en de hele nacht wakker.

Ik geef m'n meisje heus niet zomaar minder med en haar onnodig pijn laten lijden zou ik nooit doen.
Als je eens wist hoeveel ik op een dag voor haar doe zou je zoiets niet schijven :N
  zondag 26 mei 2013 @ 19:07:48 #135
100412 mefke79
komt goed!
pi_127034403
Sorry zoe, maar je vraagt tips om het vol te houden tot de afspraak met de ka en vervolgens geef je bij elke tip aan er niets mee te (willen) doen. Je hebt een aantal opties:
1 niets veranderen en doorgaan tot de volgende afspraak
2 terug naar de huisarts of via de hap en iets zuurremmends regelen
3 huidige medicijnen verhogen en pcm geven
4 stoppen met vaste voeding, pcm geven en hopen dat ze nu gewoon last heeft van wondjes in haar slokdarm. Bv verteerd snel en met pcm heeft ze minder pijn, zo kunnen de wondjes helen.

Wat ook nog kan is dat ze gewoon een buikgriep heeft. Vervelend, maar gaat gewoon over.

Kortom ik snap dat je wanhopig bent, maar dan helpt het ook om tips en adviezen niet meteen af te schieten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_127034633
Ik ga toch naar de ha en bel morgen de ka?
Zeg niet dat ik niets ga doen?? Alleen med verhogen is geen optie en med verlagen ook niet das lastig. Maar iets tegen zuur regelen en onderzoek laten doen zijn goede opties.

En Becky had t over de hoeveelheid med die ze mag, heb geloof ik wel in eerdere posts beschreven waarom ik geen 9ml geef

[ Bericht 23% gewijzigd door Zoë23 op 26-05-2013 19:24:17 ]
  zondag 26 mei 2013 @ 22:16:23 #137
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127045894
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:31 schreef Zoë23 het volgende:
Becky
...omdat ze ontzettend veel pijn krijgt van de domperidon en ze met 2x 1,5ml niet overgaf en goed at en beter sliep.
Sinds kort weer meer last van zuur maar door meer medicatie dus meer buikkrampen, veel meer huilen en de hele nacht wakker.

Ik geef m'n meisje heus niet zomaar minder med en haar onnodig pijn laten lijden zou ik nooit doen.
Als je eens wist hoeveel ik op een dag voor haar doe zou je zoiets niet schijven :N
Het is misschien een beetje kort door de bocht van me. Maar niet lullig bedoeld. Ik heb ook niet alles tot in de puntjes terug gelezen. Ik val je niet aan of zo. Overal is wel te lezen wat je allemaal wel doet voor je meisje (en soms ten koste van jezelf, maar dat is ook een keuze).
Is de domperidon verplicht? Heb je wel eens overwogen om dat niet te geven. Dus bijv 2*3 ml en geen domperidon? Ik denk alleen maar mee hoor. En qua laxerend fruit, kun je geen gewelde pruimen geven, die tutti frutti van vroeger? Geef je jbpm voor de bv?

Fieder, wat gek dat de vloeibare Losec niet wordt vergoed, het bestaat nog niet zo lang maar hier wordt het sinds 1 feb. wel vergoed. Ik was niet aan tabletjes begonnen denk ik.
  zondag 26 mei 2013 @ 22:30:48 #138
100412 mefke79
komt goed!
pi_127046703
Zoe, het belangrijkste is dat ze medicatie krijgt die er voor zorgt dat het probleem (terugloop van maagzuur in de slokdarm) oplost. En dat kan op twee manieren: zuur neutraliseren of zorgen dat er minder zuur wordt aangemaakt. Dat domperiodon wat ze nu krijgt doet beide niet.
En ja, je gaat morgen naar de huisarts, maar je zegt zelf daar niets van te verwachten. Daarom zou ik dus gekozen hebben voor de HAP. Dan is je lijntje naar de kinderarts gewoon korter. En ik zou dus ook morgen helemaal de huisarts niet bellen maar gewoon de kinderarts. En als ze daar niet eerder terecht kan, kan je altijd nog uitwijken naar de huisarts die misschien de wachttijd voor je kan verkorten.
Ik snap best dat je haar zo min mogelijk wilt belasten, maar met de afwachtende houding die je nu hier laat zien, kom je geen steek verder. (Ik weet niet of je ook zo afwachtend naar je arts doet, dat kan ik niet inschatten).
pi_127046882
Naar de HAP gaan is een goed idee :* :Y krijg je meteen andere medicijnen meestal (is onze ervaring, toen de medicijn die we bij de ha hebben gekregen niet hielp ben ik gewoon met haar bij de hap geweest).
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127055275
Becky
Goed om te weten, ben ook gefrustreerd omdat het best vermoeiend is allemaal, sorry
Ze krijgt alleen maar domperidon verder geen med.
Losec werd ze zieker van (veel meer overgeven enzo) en ipv daarvan kregen we dus domperidon. Hét medicijn volgens de ka.

Fruit kan ze niet eten want daar geeft ze van over en verslikt ze zich maar S krijgt overdag meer bv, weet niet meer wie die tip gaf maar het helpt, ze heeft zachtere ontlasting. Ze krijgt ook pap van bv

Mefke
Privé redenen dat ik misschien afwachtend :? Lijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zoë23 op 27-05-2013 05:31:57 ]
  maandag 27 mei 2013 @ 06:06:30 #141
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127055305
Oh oke. Ik dacht dat domperidon vooral gegeven werd ivm misselijkheid. Volgens is dat niet en sec een maagzuurremmer? En nexium? Dat kreeg een van de meiden van BJ en werkte heel goed.

Wat geef je haar aan groenten? Verslikt ze zich daar niet in? Of anders wil roosvice laxo ook wel werken voor de ontlasting.

Misschien toch een second opinion aanvragen want domperidon als het medicijn tegen reflux vind ik nogal weinig als ze er zoveel last van heeft. Of een slokdarm onderzoek want het verslikken is ook niet echt gewoon voor haar leeftijdsfase.
pi_127056272
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:16 schreef becky27 het volgende:
Fieder, wat gek dat de vloeibare Losec niet wordt vergoed, het bestaat nog niet zo lang maar hier wordt het sinds 1 feb. wel vergoed. Ik was niet aan tabletjes begonnen denk ik.
Echt waar? Hier werd het geweigerd. :? Maar de apotheek heeft de laatste rekening ingediend met aantekening van medische noodzaak erop. Ze zeiden dat het dan meestal wel geaccepteerd wordt. Dus die poging nog even afwachten.

Zoe ik zou ook voor een slikonderzoek gaan. Ik las hier over een rontgenonderzoek? Dat is iig niet erg belastend lijkt me. En als het wel belastend is zou ik het denk ik nog doen. Want dat is deze situatie uiteindelijk ook, voor alle partijen. Volhouden, ik snap dat je er doorheen zit :*
  maandag 27 mei 2013 @ 10:21:43 #143
100412 mefke79
komt goed!
pi_127058182
Slikonderzoek is heel simpel het doorslikken van speciale pap die zichtbaar is via rontgen. Dat kan zelfs zittend op schoot. Ze zijn bij die onderzoeken wel gewend aan bewegelijke kinderen, Tienus zat ook absoluut niet stil. En ik zou voor het moeilijk eten naar een logopediste gaan die daar ervaring mee heeft. Tienus veranderde van een weigeraar en kindje dat werkelijk om alles kokhalste in een prima eter en dat binnen een maand.
pi_127058299
mefke, wat deed de logopediest bij hem? waar had hij last van?

zoe ben benieuwd wat de ha zegt vandaag :*
  maandag 27 mei 2013 @ 11:01:21 #145
100412 mefke79
komt goed!
pi_127059153
Bij Tienus zijn we compleet gestopt met het geven van stukjes. Hij was toen 11 maanden en kon eigenlijk niet overweg met 8 maanden potjes, brood was helemaal een ramp. Op puree kon hij ook prima leven, dus geen probleem.
Daarna zijn we begonnen met oefenen met gekleurde hagelslag. Elke keer een korrel op zijn kaak leggen. Dat stimuleert de kaakbeweging en de korrel lost op als hij em niet wegkrijgt. Daarna hele kleine stukjes koek en binnen een maand at meneer gewoon brood etc. Eerst nog kleine stukjes, maar al snel gewoon normaal. Zijn kokhalsreflex blijft heel sterk, maar hij stikt er niet meer in en hij kan gewoon eten.
pi_127099908
Becky
Verschillende groente met zoete aardappel. (wortel, broccoli, bloemkool, andijvie enz maar net wat wij eten, alleen geen spinazie, ui, bruine bonen enz omdat ze al darmkrampen heeft)
Met meer bv gaat de ontlasting wel beter.

Bitterend
De ha wilde niets doen omdat nu 6juni afspraak bij de ka gepland staat. Toch aangedrongen voor een afspraak omdat het gewoon niet kan zo. Gisteravond en vanmorgen heeft ze weer veel overgegeven.
11:20 dan eindelijk een afspraak.

Slikonderzoek klinkt minder eng dan ik dacht.
pi_127101805
Oh fijn dat je toch een afsprak hebt!!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:16:19 #148
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127111565
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 05:17 schreef Zoë23 het volgende:
Becky
Goed om te weten, ben ook gefrustreerd omdat het best vermoeiend is allemaal, sorry
Ze krijgt alleen maar domperidon verder geen med.
Losec werd ze zieker van (veel meer overgeven enzo) en ipv daarvan kregen we dus domperidon. Hét medicijn volgens de ka.

Fruit kan ze niet eten want daar geeft ze van over en verslikt ze zich maar S krijgt overdag meer bv, weet niet meer wie die tip gaf maar het helpt, ze heeft zachtere ontlasting. Ze krijgt ook pap van bv

Mefke
Privé redenen dat ik misschien afwachtend :? Lijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hap is toch bij het ziekenhuis? Als je bij de kinderarts kan komen kan je toch ook zelf bij de hap komen of zie ik dat verkeerd?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127114503
S heeft ranitidine voorgeschreven gekregen op mijn verzoek

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:16 schreef laziness het volgende:

[..]

De hap is toch bij het ziekenhuis? Als je bij de kinderarts kan komen kan je toch ook zelf bij de hap komen of zie ik dat verkeerd?
Niet elk ziekenhuis heeft een hap?
Ziekenhuis met hap is in een andere stad. Ziekenhuis waar de ka 1x in de zoveel tijd komt is vlakbij (2min) dus dat is goed te doen.
pi_127117084
Oh fijn Zoe! Ik hoop dat het meteen helpt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')