abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126531869
Omhoog houden doen we hier al wel, minstens een half uur na het eten. Daarnaast dus Ranitidine twee keer per dag en dan nu ook Nutrilon AR. Ik moet zeggen dat het al een stuk beter gaat, de eerste weken heeft hij tussen ons in geslapen ( op een aankleedkussen) en had ik hem overdag steeds bij me. Nu heb ik Midi en Mini ( Nano is dus nummer drie) ook nog rondlopen dus je kunt je wel voorstellen, het werd er niet gezelliger op thuis.

Vooral het eerste lachje na de medicatie was heel herkenbaar. Hij begint nu pas, na tien weken dus en na vier weken medicatie, uitbundig te lachen en een beetje te spelen. Eerst was het alleen maar huilen, huilen en huilen. Over obstipatie kan ik niet meepraten, hij heeft juist wat meer vloeibare poep( wat ook heerlijk langs de luier vliegt zo nu en doen :9 )

Gisteren maar van die hippe slabjes besteld ( zie kledingtopic) want kledingwisselen is hier de normaalste zaak van de wereld, zowel bij hem als bij mij.
pi_126531960
Oja, wat ik vooral vreemd vond is dat ik hier niets vanaf wist, en dat na jaren Ouders van Nu, Kinderen en weet ik veel wat voor bladen. Ook is dit mijn derde kind, dus onervaren was ik niet. Ik had geen idee wat de kenmerken van Reflux waren en wat je er aan kon doen. Had ik dit wel geweten had ik hem niet zes weken lang in de shit laten zitten, laten krijsen totdat hij helemaal schor was, tot mijn grote verdriet.
pi_126540647
Zoe ze hebben mij verteld dat de (losec) tabletten wel vergoed worden maar het drankje niet. Maar ik heb juist het drankje nodig want dat smaakt neutraal en de tabletten worden krijsend uitgespuugd. De apotheek heeft nu de rekening voor me opgestuurd, misschien dat dat nog wat uitmaakt.

Och Milka jouw uk ook al! Dat medicijn ken ik niet, hoe dien je dat toe? L heeft ook wekenlang gehuild voor ik erachter was en hulp had, vreselijk. Ik kende het wel maar wist niet dat het ook verborgen kon zijn. En sommige artsen vinden het ook 'normaal', spugen hoort bij baby's.
pi_126540745
Ik heb volgende week een afspraak met de kinderarts. De huisarts weet het niet meer.
Ik vroeg de assistente in het ziekenhuis om tips en ik kreeg een: Nee heb ik niet.
:') Dan nog maar een weekje niet slapen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_126544707
Nou daar zit ik weer, voor de zoveelste keer met meneer in de draagzak aan tafel. Zelfs mini van drie zegt al:laat hem maar even huilen mem. Die is al niet anders gewend.

Ranitidine is vloeibaar, twee keer per dag met een spuitje in zijn mond.

Tally succes
  woensdag 15 mei 2013 @ 21:12:24 #106
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_126552543
Misschien kun je de voeding nog wat indikken Milka?
BIj ons werd het met de medicatie ook een stuk beter (dat schor huilen... herkenbaar :'( ), maar hij heeft nog steeds (nu 4mnd) een schepje Nutriton door de fles om het wat beter in de maag te houden.

Sterkte allemaal! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_126558304
Och meiden, die arme ukjes van jullie... Zo sneu.

Hier heb ik ook zelf moeten 'uitzoeken' dat het verborgen reflux was. CB en huisarts heb ik niets aan gehad.
Gelukkig deed ze het snel beter op Zantac. Haar gehuil ging me door merg en been.
Na ongeveer 4 mnd kwam het keer punt en het gaat nu echt stukken beter. Ze woont echt in haar babybjorn stoel, plat liggen is nog steeds niet fijn.

Hoop dat het bij jullie ik snel beter gaat!!
Met een meidenkwartet
pi_126564504
Ik ben nu erg op Rosalie aan het letten om te ontdekken of het echt reflux is.
Dus een vraag van mij: zijn klachten van reflux heel de dag door even hevig of kan het kloppen dat Rosalie er ' s avonds meer last van heeft?

Ik weet zeker dat het niet 'gewoon' krampjes zijn, want voorafgaand aan het gehuil hoor ik steeds een harde *gloep*.
pi_126566610
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 00:10 schreef danic het volgende:
Ik ben nu erg op Rosalie aan het letten om te ontdekken of het echt reflux is.
Dus een vraag van mij: zijn klachten van reflux heel de dag door even hevig of kan het kloppen dat Rosalie er ' s avonds meer last van heeft?

Ik weet zeker dat het niet 'gewoon' krampjes zijn, want voorafgaand aan het gehuil hoor ik steeds een harde *gloep*.
Kan heel goed dat de kleine er 's avonds/'s nachts meer last van heeft.
Is hier ook.
pi_126572948
Ja hoor Danic dat kan. Die gloep is hier nog steeds maar hij doet geen zeer meer door de medicatie.
Kenmerk is geloof ik ook dat het tijdens of na de voeding heel erg is maar dat is hier nooit zo geweest.

Milka is die Ranitidine niet vies dan? En mag het vlak voor of na een fles?
Ik vind het vervelend dat ik eerst zn medicijn moet geven en dan de fles een halfuur rekken. Meestal doe ik maar n kwartier omdat hij dan wakker is en honger heeft.
pi_126574067
Mag ik even zachtjes jompelen voor een goede nacht zonder huilbaby en met slaap voor moeder!
pi_126577918
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:16 schreef Tally het volgende:
Mag ik even zachtjes jompelen voor een goede nacht zonder huilbaby en met slaap voor moeder!
*O*

Mijn frommeltje heeft vandaag nog nergens last van gehad. Maar ze stort iedere keer halverwege de fles in slaap en vergeet dan ook te boeren.
Hopelijk heeft ze daar vanavond niet al te veel last van. 17.00 naar de osteopaat dus ben benieuwd.
pi_126583077
*O* voor Tally!

@Fieder, ik weet niet hoe het smaakt maar het ruikt wel mierzoet. Hij krijgt het 's ochtends en 's avonds vlak voor zijn voeding, dat kan gewoon. Ik moet zeggen dat hij het er wel goed op doet en het wordt nog vergoed ook.

Sinds gisteren begonnen met Nutrilon AR, hij spuugt nu al veel minder :D vanochtend 2,5 uur in zijn wiegje geslapen en nu vanmiddag na voeden, verschonen en even spelen weer! Ik kan hier wel aan wennen.
pi_126583860
Tally je mag best ook heel hard jompelen *O* *O* *O*
Danic ben ook benieuwd!
Milka klinkt goed. Zal de naam even opschrijven voor als ik bij de huisarts ben. Ik overweeg ook Zantac.
Zit er in die Nutrilon AR johannesbroodpitmeel?
pi_126593186
Ik juichte te vroeg..... vanaf half vier al weer met hem in de weer. .... ik mag het misschien niet zeggen maar potverdorie wat word ik moe van, ik had dit me zo niet voorgesteld van mijn laatste baby
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:04:52 #116
100412 mefke79
komt goed!
pi_126597219
Ranatidide = zantac maar dan zonder alcohol als oplosmiddel. Het smaakt naar pepermunt en wij gaven het gemixt in de voeding. Het neutraliseert maagzuur en werkt meteen. Wat wat langer duurt is het herstellen van de wondjes in de slokdarm. Tienus heeft het een tijdje gebruikt in combi met jhbpm, maar daar konden we gelukkig snel mee stoppen toen de Ranatidide goed werkte. Hij bleef makkelijk spugen, maar het deed em geen pijn meer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_126613590
Osteopaat heeft haar nekje behandeld. Ze heeft een lichte voorkeurshouding die mij nog niet eens bewust was opgevallen. Door de behandeling zou het spugen ook minder moeten worden.
Tijdens de behandeling werkte ze nog wel ff dr luier vol :Y) precies nu, terwijl ze maar 1 of 2x per week poept :D

Hij wilde liever niet dat we medicijnen zouden gebruiken. Dus eerst proberen zonder.
Ik twijfel of wij misschien ook nutrilon ar moeten gaan gebruiken. Maar ze drinkt nu omneo, omdat dat lichter verteerbaar is en helpt tegen krampjes. Ze drinkt hiermee fatsoenlijke flessen itt de standaard voeding.
pi_126650277
Hier dankzij de Nutrilon AR, die we nu twee dagen gebruiken, geen golven melk meer. Hij spuugt amper, wat een genot. Geen honderdduizend keer verschonen meer.

Ik kan ook echt merken wanneer de Ranitidine is uitgewerkt, dan krijst hij echt weer van pijn.
pi_126958164
-O- S geeft weer over de laatste tijd en heeft duidelijk last van omhoog komend zuur, vooral bij het slapen.
Ze slaapt en dan huilt ze, hoest en verslikt zich en gaat daarna weer slapen. Echt een rotgevoel krijg ik ervan.

Snachts gilt/krijst ze en als ze naast ons ligt hoor ik het ook weer omhoog komen. Ze is nu iets ouder dan 1jr. Wanneer gaat zoiets 'over'? De ka wilde dat ik med. ging afbouwen maar de laatste week heeft ze meer dan 3ml ( ze mag 9 ) nodig.
11juni kan ik bij de ka terecht.

Hij geeft domperidon bij Reflux maar ik wil iets tegen het zuur en niet iets wat alleen ervoor zorgt dat de voeding sneller naar de darmen gaat enz.

Ze is ook helemaal bont om haar mond heen. Eerst dachten we dat het misschien hormonen door bv (menstruatie enzo) kwam of gevoeligheid van snoetepoetzers maar die gebruik ik niet meer.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:24:36 #120
100412 mefke79
komt goed!
pi_126964971
Bij de meeste mensen gaat het rond de eerste verjaardag beter, tienus was ruim anderhalf. En ik zou als ik jou was toch aandringen op een slikonderzoek. Het zijn röntgenfoto's van het drinken, dus niet belastend, sluit wel uit dat er grote maag/darm afwijkingen zijn. En ik zou inderdaad ook vragen om iets zuurremends. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_126977589
Volgens mij zei de ka dat ze dan een drankje moest drinken en stil moest liggen. Beide zijn een soort van onmogelijk maar dat zien we dan wel weer.

Begint ons nu wel op te breken, ze wil snachts helemaal niet meer slapen. Iemand hier misschien tips hoe we het tot 11juni kunnen uithouden?
Ze heeft dus last van zuur en krijgt door de domperidon erge buikkrampen.. -O-
pi_126977640
Stoppen met domperidon? want ze had eerder ook last van zuur maar jullie sliepen tenminste!

Sterkte :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126977755
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:26 schreef bitterend het volgende:
Stoppen met domperidon? want ze had eerder ook last van zuur maar jullie sliepen tenminste!

Sterkte :*
Toen ze 2x 2ml en later 2x1,5ml kreeg sliep ze goed en wij ook. Maar sinds kort is dat niet meer genoeg.
Als ze de med niet krijgt gaat het ook niet goed (gister wilde ik med. geven want het zuur kwam omhoog maar vriend zei wacht even we kijken het wel aan.. Kwartier later gaf ze over en verslikte S zich etc) dus geen med. geven is ook niet echt een optie.

Begrijp niet zo goed waarom het eerst wel even goed ging en nu niet meer. Na de vaccinaties begon het overgeven weer maar dat is nu meer dan een week geleden daar zou ze toch niet meer ziek van kunnen zijn?
pi_126980218
Zoe, mischien is er iets anders? Zit er een ontsteking in haar slokdarm? Ik zeg maar wat hoor, heb er totaal geen verstand van verder. Ik vind het nogal een tijd duren voordat het beter met haar gaat...
moet je binnenkort nog een keer terug? En wat Mefke zegt. Toitoitoi :*
Met een meidenkwartet
pi_126983546
Dankje Cathmar
Maandag bel ik het ziekenhuis en vraag ik om een afspraak eerder dan 11juni, als dat niet kan moet de ha me maar eens een keer helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')