abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125516460
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:59 schreef bitterend het volgende:
Zoe hoe gaat het me je kleintje?
Een stuk beter! S eet veel meer en huilt minder nu ik 2x2ml geef.
Deze med valt beter dan de Losec. Ze kokhalst niet meer en overgeven heel soms. Dat was eerst elke dag.

Edit: 2x2ml

[ Bericht 2% gewijzigd door Zoë23 op 20-04-2013 10:30:36 ]
pi_125516484
Wat fijn Zoë!
Met een meidenkwartet
pi_125516546
Oh wat goed meissie!! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 20 april 2013 @ 10:30:39 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125516556
Fijn Zoe!

Maffe :*

Fieder kan ook verkoudheid of tandje oid zijn. Gewoon in de gaten houden en als je het echt niet vertrouwd bel je CB of huisarts of Vk :)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125516579
Ja ben zo blij!
Gisterochtend kreeg ze de med iets later en hoorde ik de (nacht)voeding omhoog komen en slikte ze t de hele tijd weg. Zo zielig. Snel med + eten en toen ging het weer goed. Blij dat de ka de goede med heeft gegeven :)
Wil nog wel een allergietest laten doen voor de zekerheid
pi_126217622
Kan iemand mij vertellen of er maagzuurremmers zijn die je door de fles met melk mag geven?

L krijgt nu een omeprazoldrank maar die wordt niet vergoed (en is erg duur). Tabletjes oplossen in water was een drama. L is bijna 3 mnd nu.

Ik zal sowieso mijn huisarts nog bellen maar ben nieuwsgierig of er wel zoiets bestaat.
pi_126222371
maagzuurremmers worden volgens mij helemaal niet meer vergoed. Toch?
Wij hebben hier Zantac, dat hielp gelukkig goed, en dat spoot ik met een klein spuitje beetje bij beetje in haar wang.
Met een meidenkwartet
pi_126222399
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:46 schreef Fieder het volgende:
Kan iemand mij vertellen of er maagzuurremmers zijn die je door de fles met melk mag geven?

L krijgt nu een omeprazoldrank maar die wordt niet vergoed (en is erg duur). Tabletjes oplossen in water was een drama. L is bijna 3 mnd nu.

Ik zal sowieso mijn huisarts nog bellen maar ben nieuwsgierig of er wel zoiets bestaat.
Zantac??? Ik weet het niet zeker. Of is dat hetzelfde als de omeprazoldrank?
pi_126477359
Vraagje,
S krijgt domperidon nu 2x 1,5ml (ka wilde kijken hoe het ging met minder) dat gaat goed maar S heeft nogsteeds last van erge buikkrampen en sinds een week obstipatie.
Ze krijgt nu echte keuteltjes ( :+ ) omdat ze goed vaste voeding eet en minder bv krijgt. Ze drinkt overdag water.
De ka vond het logisch dat ze buikkrampen heeft, domperidon zorgt ervoor dat de maag en darmen sneller de voeding verwerken. En de darmen moeten ook wennen aan de stevigere ontlasting.

Maargoed.. Nu vroeg ik me af of iemand dit herkent en wat ik er aan kan doen. Volgens de ka kan ik er niets aan doen, of S geeft over..zonder med of heeft krampen met med.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 16:32:56 #85
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_126482844
Ik herken dit wel van mijn middelste, uiteindelijk zal de kinderarts waarschijnlijk gaan besluiten om iets laxerends erbij te geven.
Je kan proberen te kiezen voor groente/fruit die er om bekend staan dat ze laxerend werken (bv pruim etc) of een beetje extra olie door haar warme hap te doen...

Maar het is (helaas) wel een gewenning wat met veel pijn samen kan gaan...
(eigenlijk wel gemeen, zijn ze van de pijn in de slokdarm af van't zuur, krijgen ze pijn aan hun gat omdat t te hard wordt...)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_126483116
Fruit geef ik haar niet, gaat vaak samen met verslikken, ademnood en overgeven.
Volgens ka is ze niet allergisch maar valt het 'gewoon' niet goed door de zuren enzo. Dus experimenteren zie ik niet zo zitten.

Welke groente is 'laxerend'?

Ja vind t behoorlijk gemeen, Maargoed liever buikpijn dan ademnood en die ellende. Ze heeft nooit last van krampjes gehad :(
Kan ik met bv ook iets eten wat weer laxerend werkt bij haar?
pi_126483611
Zoe, werkt bv niet laxerend?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_126483985
Venkel werkt laxerend.

Féline heeft ook reflux. Sinds gister heeft ze nexium gekregen die ik 1 keer per dag in haar mondje spuit. En door de flessen gooi ik nu nutriton en venkelwater.
Nutrition om het dikker te maken uiteraard. En venkelwater voor de ontlasting.
Ik gebruik het nu dan pas 2 dagen (de nexium) maar het gaat nu al een stuk beter.
Ze maakt flesjes leeg. Huilt niet meer afgrijselijk na de fles. En slaapt nu veel eerder in O+
De boeren komen veel beter. En ze is een stuk rustiger O+
Wel merk ik dat tegen de avond/nacht ze onrustiger word omdat ik het gevoel heb dat dan de nexium uit gewerkt raak.

Maar met dit ben ik al heel blij O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_126484478
Tally
Wat vervelend dat féline Reflux heeft
Fijn dat de med en venkel haar helpt. Waar koop je venkelwater?

Morretje
Ze krijg nog minimaal 5x pd bv (als ze overdag niet drinkt dan svonds en snachts wel)
pi_126485210
Zoe, mijn baby had enorme last van keutels. Venkel werd juist afgeraden. Omdat het effect nooit is aangetoond en het nog eerder schadelijk zou zijn dan zou helpen.
Ze heeft nu sinds 1,5e maand lactulose. Even 'n week wat spelen met de exacte dosis, maar sindsdien soepele poep. Wel ook in combinatie met 30ml extra water per fles omdat de ontlasting wel vocht moet krijgen.

Of het slim is / mag met de reflux en de medicijnen weet ik niet. Dat zou ik natuurlijk aan de arts navragen. Maar het is dus om aan te geven dat er wel wat mogelijk kan zijn.
pi_126485664
De huisarts die ik gister sprak vond het juist een goed idee dat venkelwater en heeft ook overlegd met de kinderarts in het ziekenhuis.
Zowel mijn zusje als ik zijn ook groot geworden met venkelwater. En ook mijn oudste had last van krampjes en darmpjes en ook daarbij was het een grote opluchting.
We hadden bij Zoë alles geprobeerd ook de lactulose maar het hielp allemaal niets.

Venkelwater kan ik kopen bij de apotheek. Maar omdat ze het gister niet in huis hadden hebben ik het zelf gemaakt door een stuk venkel te koken in water. :)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 18:03:16 #92
100412 mefke79
komt goed!
pi_126487109
Tienus kreeg zantac en poepte alleen goed met forlax, lactose leek een goede oplossing, maar bleek achteraf juist voor veel pijn gezorgd te hebben omdat de obstipatie maar gedeeltelijk werd opgelost.
Ik heb ook altijd begrepen dat er een reden was waarom venkel niet meer mag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_126487908
Bedankt voor jullie reacties. Zal het navragen bij de ka
pi_126489125
Venkel zou worden ontraden omdat het kankerverwekkend zou zijn maar in onderzoeken word die reden al weer onderuit gehaald. Ook nergens kan ik vinden waarom je het niet zou mogen geven alleen maar dat het ontraden word maar waarom kan ik nergens vinden.

Zoals ik al zei, die van mij doen het er goed op, en als je kindje pijn heeft wil je alles proberen.
Alle dingen die ik in de apotheek kon krijgen (al dan niet op recept) hebben we geprobeerd maar niets hielp. Van mijn moeder kreeg ik de venkelwatertip en dat is het enige wat geholpen heeft hier.

En ook mijn huisarts zei me dat het geen kwaad kon.
pi_126519859
Ik had begrepen dat venkel wordt afgeraden omdat het kalmerend werkt op de darmen. Maar dan iets té kalmerend, in die zin dat het de darmen (deels) kan stilleggen.

Ik lees hier ook even mee, omdat er een vermoeden is van (verborgen) reflux.
Morgen eerst osteopaat.
pi_126521022
En ik maar denken dat die nexium helpt :')
Vanaf 21:00 tot 03:00 non stop huilen en spugen :')
We zijn beide kapot! De dokter maar gebeld wat we nog meer kunnen doen.
pi_126522145
En ook een afspraak gemaakt bij een osteopaat.
pi_126523348
Tally en Danic wat rot dat jullie kleintjes (waarschijnlijk) reflux hebben.
De medicatie heeft hier tot een heel ander kindje geleid dat meteen zijn eerste lachje liet zien na de eerste dosis! En de osteopaat raad ik ook iedereen aan.

Verder zitten wij er ook nog maar net in dus veel advies kan ik niet geven.Geef iig geen infacol voor de krampjes! Wij hebben nu vloeibare omeprazol maar dat wordt waarschijnlijk niet vergoed en is erg duur }:| . Dus ben nog zoekende naar andere medicatie, liefst wat door de fles kan.

Bedankt voor het advies. Ik geloof wel dat Zantac lichter is dan omeprazol? Maar ik kan het altijd proberen nu de ergste irritatie genezen is. Maar geeft Zantac geen raar smaakje aan de fles?
pi_126527960
Ook ik kan me hier melden, Nano is nu tien weken en al die tijd brult hij veel. Hij krijgt nu sinds vier weken Ranitidine en dat wordt vergoed. Sindsdien een stuk meer rust. Nu gaan we ook nog Nutrilon AR proberen want spugen blijft natuurlijk. Hoop hier wat tips en tricks te leren want ben het eigenlijk wel een beetje zat :@
pi_126530650
Fieder
Ik kreeg de 1e keer 'merk' en dat was duur, 2e keer op recept een ander merk en dat werd vergoed :? Misschien hebben ze verschillende opties qua ander merk maar hetzelfde middel?

Milka
Wat vervelend :(
Wij wisten het de 1e 10mnd niet en ze kreeg dus geen med, maar wat hielp was haar omhoog te houden na het voeden, min 15min. Een boertje laten, hoofdeinde van het bed iets omhoog, niet spelen na het eten maar rust en op de zij slapen en later op de buik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')