abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124802834
Dat is fijn Zoe! Klinkt goed, eerst medicatie afwachten en dan pas onderzoeken. Ik hoop dat de domperidon goed gaat werken.

De medicijnen doen hier hun werk goed. Wel een drama om ze te laten innemen. Ik los de tablet nu op in water en dat spuit ik in zn mondje. Is natuurlijk erg vies, dus dan zet ie n keel op en spuugt de helft uit.
Hoe doen andere mama's dat?
Ik ga donderdag naar de huisarts, kijken hoe nu verder. Ik wil op zich best eerst Zantac of iets anders lichters proberen.
Wel kan ie al 2 dagen erg moeilijk poepen, t is wat dik en groenig. Komt wss ook van de medicijnen... :{ Ik doe nu wat extra water in zn flesjes maar nog geen resultaat.
pi_124803083
Dankje fieder

S spuugde het ook uit, kreeg losec met moeite naar binnen. (de eerste dag ging wel maar daarna wist ze dat ze het met water kreeg)
Mag met ananassap,appelsap of appelmoes eventueel. Sara moet juist overgeven van appel enz dus ik gaf op een gegeven moment pap en als de pap bijna op was de med+ water op een lepeltje en als laatst nog 1 lepeltje pap
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:27:33 #53
100412 mefke79
komt goed!
pi_124813908
zantac en ranatidide mogen overal doorheen en mikten wij gewoon door de fles. Het eerste spul smaakt naar mint en het tweede is zoet. Tienus vond het allebei prima spul. En dat de darmen reageren op dat spul kan best, dus wij hebben er altijd laxeermiddel bij moeten geven om Tienus te laten poepen.

Zoe, ik hoop dat dit de oplossing gaat zijn. Het duurt natuurlijk wel even voordat de slokdarm weer genezen is. De onderzoeken waar je arts het over had heb je dus in twee vormen: met een camera (en onder narcose in ons ziekenhuis) of met het inslikken van contrastmiddel dat je ziet op een rontgen. Die laatste vorm heeft Tienus gedaan, dat was prima te doen. Ze kijken dan ook of de darm gedraaid ligt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_124849614
Mefke
Klopt moest ook aan jou Posts denken toen de ka het over de onderzoeken had.
Omdat S niet stilzit / ligt hebben we er voor gekozen eerst te kijken of de med iets doet.
pi_124945020
Zoe mijn mini krijgt alleen nog maar melk en daar mocht ik het niet mee mengen.
Maar ik heb inmiddels een Omeprazol drank gekregen voor L. Vanmorgen voor het eerst gegeven via fingerfeeden. Ging super! Hoop dat het lang genoeg werkt want hij krijgt t maar 1x daags. De tabletjes moesten 2x. Even aankijken vandaag.

Het kan dus idd verstopping geven, Mefke. Als t poepen hier moeilijk blijft zal ik de ha naar laxeermiddel vragen.

Wij staan pas aan t begin van dit 'traject' maar ik vind het nu al zwaar. Je kleintje heeft veel pijn en t is zo zoeken naar de goede aanpak. Arme kindjes.
pi_124946168
Fieder
Stom van me, jou mini is nog echt heel minimini dus logisch dat L nog melk krijgt.
Hoop ook dat het drankje goed gaat werken!
Het is ook zwaar -O- niets doet meer pijn dan als je kleintje ergens last van heeft
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:04:14 #57
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_124947100
Ik hoop dat je inimini net zo goed op het drankje reageert als op de tabletjes Fieder!
Hier moet t drankje wel 2xdaags. Heb je nog advies gekregen om te combineren met Johannes Brood Pitmeel? Dit kan(eventueel) ook heel goed bij borstvoeding namelijk (zie voor precieze toepassing bij BV de handleiding op het pak) soms werkt deze methode ook beter bij FV.
Wij moesten over naar EnfamilAR (vanaf dag 8 tot 6mnd) en zitten nu op Friso (groen)
En om de 2 dagen forlax 4g voor de 'doorloop'
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_124961864
Voor de mensen die kindjes met kma hebben. Bij de ah hebben ze koemelkvrije kaas bij de voorverpakte kaas liggen is nieuw :-)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_125119037
Goeie tip Sam

Morgen gaan we voor de 2e x naar de ka. S eet beter en spuugt niet meer. Ze weigert ook geen borst meer & drinkt weer uit de tuitbeker. Alleen daarnaast huilt ze meer en heeft duidelijk buikpijn en moeite met ontlasting enzo. Ze is ook erg onrustig in dr bedje en slapen gaat nog moeizamer.
Eet km vrij en S krijgt 1/4e broodje pd en een Nijntje koekje beide km vrij, verder bv. Lijkt nog niet echt te helpen.
Misschien dan toch S verder laten onderzoeken zoals de ka voorgesteld heeft -O-
pi_125145850
Jammer Zoe dat dit toch niet de oplossing lijkt. Ik snap dat je tegen de onderzoeken op ziet. Maar als er wat gevonden wordt kun je wel gerichter gaan (be)handelen. Verder doe je alles al zo goed. :*
pi_125151712
Ka heeft dosering med aangepast en hoopt dat t zo iets beter gaat. Als dit niet werkt dan onderzoek doen enz,. Mocht m altijd bellen dat vond ik wel super attent.

Dankjewel fieder
  zaterdag 13 april 2013 @ 12:58:13 #62
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_125228721
Merk je al wat verbetering zoe?
PS. Het brood, km vrij? Viel mij op dat in veel brood toch km-bestandsdelen zitten wat alsnog idem klachten kan veroorzaken.
Gewoon n stuiterballetje
pi_125239755
maffemuts
ja ook het brood kmvrij (had beide km vrij in mn post geschreven) qua kmvrij merken we geen verschil.
Slapen is nogsteeds drama maar ik merk dat ze minder darmkrampen heeft dus in die zin werkt de med vermindering goed. Ze eet nu ook veel meer/beter en geeft tijdens het eten niet over.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:06:57 #64
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_125246467
Fijn dat de krampjes iig minder lijken te worden! En dat het eten ook beter lijkt te gaan.
Ik las idd 2x kmvrij, maar vroeg het toch extra omdat ik een keer brood gekocht had (tijdens uitsluit km-allergie-periode) waar toch melkpoeder in bleek te zitten terwijl gekocht als 'water brood' vandaar mn vraag ;)
Ga zo door!
Wij hebben maandag gesprek bij de HA, om een doorverwijzing voor het Sofia te krijgen. Kleintje groeit nu onvoldoende en ontwikkeld een telkens grotere ontwikkelingsachterstand, vast eten lukt nog steeds niet lekker dus nu genoeg, maat is vol :) (reflux is ook nog steeds vd partij en lijkt nu zelfs erger te worden dus kan weer erg goed in Combi staan met elkaar)
Gewoon n stuiterballetje
pi_125286863
Maffemuts
Ja goed dat je t vraagt! Bij de bakker hadden ze speciaal brood besteld voor mensen met KMA

Vervelend dat het zo gaat :( succes morgen!
Wat eet ze zoal?
  zondag 14 april 2013 @ 22:04:09 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125287372
Zoe

Laat je zelf alles weg met koemelk? En kan het niet iets anders dan koemelk zijn? Bijv ei oid?
Het is toch later na de bijvoeding heftig geworden? ( of vergis ik me nu ? )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125301814
Evenstar
Ja alle voeding had ik aangepast.
Dat zou kunnen. De ka wil een bloedtest doen als med verlaging niet helpt.
Klopt, rond 3,5mnd wed geadviseerd te beginnen met bijvoeding en sindsdien gaat het echt slecht met slapen. De keren dat het beter ging was als ze volledig bv kreeg (omdat ze veel spuugde gaf ik haar alleen bv om te zorgen dat ze voldoende vocht kreeg) dat is wat ons opvalt als we terug kijken.
Alleen bv is voor mij niet te doen omdat ik weer werk en S geen bv in fles,tuit of als pap enz wil. Alleen uit de borst dus.

Gister heb ik haar ipv 3x3ml ( eerste dosering 9ml) / 3x 2ml (donderdag verlaging naar 6ml)
2x 2ml gegeven en vannacht heeft ze 11uren geslapen met 1x kort wakker voor voeding om 5u.. :?
  maandag 15 april 2013 @ 10:07:17 #68
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_125301861
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:57 schreef Zoë23 het volgende:
Maffemuts
Ja goed dat je t vraagt! Bij de bakker hadden ze speciaal brood besteld voor mensen met KMA

Vervelend dat het zo gaat :( succes morgen!
Wat eet ze zoal?
Mijn kleinste man:
Op dit moment ingedikte voeding, appel of wortel (naast de melkvoeding)
En de doorverwijzing is rond, afspraak staat gepland.
Gewoon n stuiterballetje
pi_125302021
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 10:07 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Mijn kleinste man:
Op dit moment ingedikte voeding, appel of wortel (naast de melkvoeding)
En de doorverwijzing is rond, afspraak staat gepland.
Sorry, ik las verkeerd, las verwijzing voor Sofia als in; voor dochter, maar dat is natuurlijk voor het ziekenhuis.

Wat zouden ze bijv kunnen doen om hem te helpen?
  maandag 15 april 2013 @ 23:59:56 #70
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_125337836
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 10:14 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Sorry, ik las verkeerd, las verwijzing voor Sofia als in; voor dochter, maar dat is natuurlijk voor het ziekenhuis.

Wat zouden ze bijv kunnen doen om hem te helpen?
Geen idee vooralsnog, maar voor hem hoop ik op een oplossing in iedergeval.
Gewoon n stuiterballetje
pi_125355057
ja hoop ik ook
  donderdag 18 april 2013 @ 16:44:46 #72
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_125445238
Nou vanmiddag gesprek/controle gehad bij eigen kinderarts hier, en besloten is om mijn kleine man medio volgende week uiterlijk de week erop ter observatie op te nemen voor ongv 3 dagen, dan gaan ze diverse onderzoeken doen en daarnaast gaat er een fysio, dietist en pre-logopedist ook naar kijken en ondersteuning bieden...
Fysio had hij uiteraard al, maar dit kwam me toch even rauw op mn dak.
Ook krijgt hij een maagspiegelonderzoek, iemand die weet wat ze daar mee bedoelen? hetzelfde als bij volwassenen of is die voor die kleintjes toch anders?
Gewoon n stuiterballetje
pi_125515626
Maffe heftig hoor, een opname. Ik hoop dat het een oplossing gaat brengen!

L had net een hele rare groenige poepluier met groene stukjes erin, net spinazie. Googlen levert verschillende resultaten op. Van 'dat is normaal' tot koemelkallergie. Ik dacht zelf aan zn medicijnen maar dat kan toch ook niet opeens...
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Moet ik hier de ha over bellen. (Ik wil niet de loser zijn die over de doodnormale poepluier belde :+ )
pi_125515943
Fieder
Ik heb de vk ook weleens gebeld toen S een spuitluier bleek te hebben :9 wist ik veel. Mocht de vk nog best een lange tijd na de bevalling bellen om dingen te vragen. Maar ik denk dat je het beter kunt vragen om zeker te weten..

S heeft altijd een beetje groenig/okergele? Poep.

Maffe
Wat fieder zegt,. Heftig.
Hoop dat ze jullie goed kunnen helpen
pi_125516071
Zoe hoe gaat het me je kleintje?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')