abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124722366
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:59 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja, vanmiddag heeft ze lekker een stukje van een koek gegeten, ze stond in de box en hoorde haar veel slikken, kort erna overgeven. Zelfde met fruit of broodkorst. Ze heeft een sterke kokhalsreflex dus soms als ik iets voor dr hou al, is ze echt misselijk van het zuur denk ik?

Het zit me niet lekker, vooral omdat ze slecht drinkt en soms ook borst weigert
Is het niet mogelijk dat door de maandenlange maagzuur haar lsokdarm geirriteerd of beschadig is? dit zou kunnen verklaren waarom ze zosnel overgeeft en weigert te eten/drinken? Met lisa was het gelukkig over na het indikken van het eten (dit doen we wel nog steeds)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124722413
Niet herkenbaar Zoé, hier ging het heel snel beter en geen last van bijwerkingen. Als ik jouw verhaal zo lees vraag ik mij af of het wel reflux is. Gelukkig ga je al snel naar de kinderarts.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_124722712
Sam
Zou niet weten welk drinken ik moet indikken aangezien ze niets uit fles etc wil
Pap krijgt ze wel maar kan dr ook niet als elke voeding pap geven

Sproetje
herken Reflux klachten wel als ik ze lees op internet en ha ook. Verder gelukkig geen Reflux kindjes in m'n omgeving maar mis hierdoor de ervaring en kennis van anderen..
het zou best kunnen dat er meer aan de hand is, maar wat :? :(
pi_124722986
Dat snap ik en indikken kan ook zijn problemen geven maar doelde ook meer op een eventuele beschadigde slokdarm? Gaat de kinderarts daar naar kijken ook dinsdag? Ik zou ook niet willen eten/drinken wanneer ik dan pijn krijg namelijk. Wel echt sneu voor je meisje.
pi_124729685
Geen idee waar hij naar gaat kijken, de slokdarm bekijken gaat geloof ik met een camera :? Zei de ha, volgens hem doen ze dat niet zo snel
Ik heb geen idee, er moet wel iets gebeuren
Zonet at ze aardappel+groente na een paar hapjes komt alles er weer uit, voelt echt heel erg naar.
Of als ze in ons bed ligt omdat ze niet alleen wil zijn, ik ga eventjes naar het toilet, S overstuur & als ik haar daarna troost kokhalst ze maar dan klinkt er ook een hele harde boer in dr borstkas ofzo, kan het niet zo goed uitleggen maar het is erg akelig
pi_124730168
het klinkt voor mij wel herkenbaar, maar bij ons was (veel) meer aan de hand dan alleen reflux. Ik hoop voor je dat het meevalt :*
:)
pi_124730635
Mignonne
Hoop dat de ka ons serieus neemt, weet niet wat de ha doorgegeven heeft. Die noemde het een opvoedingsprobleem. Ben er zo boos over.
(8> & ik weten niet meer wat te doen.

Je zegt dat er veel meer aan de hand was, hoop niets ernstigs?
  zondag 31 maart 2013 @ 20:31:54 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124730780
Zoé dat heeft oliver ook :( ik herken het alleen niet zozeer als reflux , mijn reflux ervaring met Arweb was heel anders
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_124730931
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Zoé dat heeft oliver ook :( ik herken het alleen niet zozeer als reflux , mijn reflux ervaring met Arweb was heel anders
Wat is de reden dat O daar last van heeft?

Heb de ha ook gevraagd of S ergens allergisch voor kan zijn, maar hij denkt van niet omdat ze geen diarree heeft. Maar als ze alles gelijk eruit gooit kan ze er toch geen diarree van krijgen? De ha vond me maar lastig omdat ik naar de ka wil met S, maar das toch logisch?! -O-
  zondag 31 maart 2013 @ 20:38:27 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124731086
O.a. Allergie maar hij staat strikt op dieet .. Tenzij ik iets allegeens mis? .. Een dieetfoutje verergert het nl wel..

En bij Arwen was het bij koemelk de enige reactie op sommige middelen , en wat drogig huidje
pi_124731166
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:28 schreef Zoë23 het volgende:
Mignonne
Hoop dat de ka ons serieus neemt, weet niet wat de ha doorgegeven heeft. Die noemde het een opvoedingsprobleem. Ben er zo boos over.
(8> & ik weten niet meer wat te doen.

Je zegt dat er veel meer aan de hand was, hoop niets ernstigs?
Laat het los :* wat je huisarts heeft gezegd doet er niet toe, als het goed is moet je kinderarts je hele situatie opnieuw in kaart brengen. Meeste huisartsen werken maar met een kort regeltje of verwijscode. Gewoon alle klachten van S., liefst in chronologische volgorde bij je kinderarts neerleggen, die kan er dan zn eigen gedachten over laten gaan.

Meestal zijn ze erg blij als je een paar dagen een dagboekje hebt bijgehouden, wat is er vandaag gedronken, hoeveel cc/hoevaak aangelegd, wat is er gegeten, was er ontlasting? waren er klachten? Dat soort dingen.

Er was niets echt ernstigs met mijn meisje op zich, maar ze had een ontstoken slokdarm door de verborgen reflux. Daarnaast heeft ze coeliakie/glutenintolerantie en vindt de kinderarts het aannemelijk dat ze daar toen al last van had.

Je huisarts mag zich wel eens bij laten scholen zeg :')
mijn meiden hebben beiden enorm last van obstipatie, je wilt niet weten hoe vaak ik al gehoord heb "dan kan het dus ook geen allergie zijn, dan zouden ze wel diarree hebben". Alles kan, diarree is het meest voorkomende symptoom, ook bij coeliakie, maar obstipatie komt ook voor, braken ook, en soms ook alleen erge buikkramp. Voedselweigeringen of afbuigende groeicurves zijn ook signalen van een voedselallergie/intolerantie.
pi_124731228
Evenstar
:( wat sneu
S heeft hele droge huid op haar handjes, haar wangen, benen en armen. Niets helpt daar tegen.

Vind het nogal simpel vd ha om te zeggen dat S geen allergie kan hebben. Ga het zeker aankaarten bij de ka
  zondag 31 maart 2013 @ 20:44:49 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124731377
Wat mignonne zegt!

En hier wel E.e.a. Wat nog speelt maar vooralsnog staat dat los van die boeren /snel kotsen etc :)
pi_124731556
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Laat het los :* wat je huisarts heeft gezegd doet er niet toe, als het goed is moet je kinderarts je hele situatie opnieuw in kaart brengen. Meeste huisartsen werken maar met een kort regeltje of verwijscode. Gewoon alle klachten van S., liefst in chronologische volgorde bij je kinderarts neerleggen, die kan er dan zn eigen gedachten over laten gaan.

Meestal zijn ze erg blij als je een paar dagen een dagboekje hebt bijgehouden, wat is er vandaag gedronken, hoeveel cc/hoevaak aangelegd, wat is er gegeten, was er ontlasting? waren er klachten? Dat soort dingen.

Er was niets echt ernstigs met mijn meisje op zich, maar ze had een ontstoken slokdarm door de verborgen reflux. Daarnaast heeft ze coeliakie/glutenintolerantie en vindt de kinderarts het aannemelijk dat ze daar toen al last van had.

Je huisarts mag zich wel eens bij laten scholen zeg :')
mijn meiden hebben beiden enorm last van obstipatie, je wilt niet weten hoe vaak ik al gehoord heb "dan kan het dus ook geen allergie zijn, dan zouden ze wel diarree hebben". Alles kan, diarree is het meest voorkomende symptoom, ook bij coeliakie, maar obstipatie komt ook voor, braken ook, en soms ook alleen erge buikkramp. Voedselweigeringen of afbuigende groeicurves zijn ook signalen van een voedselallergie/intolerantie.
Goed om te weten. Kan ik van de afgelopen dagen wel doen. Ben bewust met voeding bezit geweest (ook mijn eigen ivm bv)

Bedankt, heb er veel aan om ervaringen van anderen te lezen.
pi_124731902
Wat we hier hadden nadat we al medicatie tegen de reflux hadden was een buikslaper, maar dan heel extreem. Ze sliep alleen op haar buik, met haar knietjes opgetrokken onder de buik en dan een soort wiebelen/wiegen om in slaap te komen. Achteraf had ze natuurlijk onwijs buikpijn en zal dat wel geholpen hebben tegen de pijn ofzo.
Verder moest ik altijd bij haar blijven tot ze sliep, ging ik weg dan was er volslagen paniek. We hebben een poosje gedacht dat het verlatingsangst was, de fase die ieder kind wel heeft, maar het leek anders. Ze had het al heel jong, 4 maanden ofzo? En tot vlak voor haar 2e verjaardag heeft ze er last van gehad.

Als ze dan zo op haar buik lag hoorde ik haar nog steeds slikken en de voeding opkomen, ondanks medicatie. Wel minder dan voorheen, maar toch. Ze had dan een soort golfbeweging, het werd steeds erger, tot ik haar echt ff rechtop moest zetten, dan borrelde er iets en dan ging t wel weer.
Ze ging borstweigeren en weigeren te eten. Een x aantal uur later nam ze dan wel weer de borst. Meestal 12 uur later ofzo. En onrustig slapen, ieder half uur wakker, overdag wel willen slapen maar niet kunnen. Altijd maar op schoot, hangen, huilen, zielig zijn. Het was echt heel erg sneu. Ze had het energie-level van een kapotte lantaarnpaal.

Bij de oudste ging het ook zo'n beetje zo, die begon eten te weigeren, ging dan s avonds naar bed en een x aantal uur nadat we gegeten hadden begon ze te spugen, grote golven en datgene wat er dan die dag gegeten was spuugde ze er zo weer uit. Die bleek daarna zo verstopt te zitten dat ze alles wat er van boven in kwam weer uitspuugde omdat het geen andere kant op kon.
pi_124732017
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:55 schreef mignonne het volgende:
Wat we hier hadden nadat we al medicatie tegen de reflux hadden was een buikslaper, maar dan heel extreem. Ze sliep alleen op haar buik, met haar knietjes opgetrokken onder de buik en dan een soort wiebelen/wiegen om in slaap te komen. Achteraf had ze natuurlijk onwijs buikpijn en zal dat wel geholpen hebben tegen de pijn ofzo.
Verder moest ik altijd bij haar blijven tot ze sliep, ging ik weg dan was er volslagen paniek. We hebben een poosje gedacht dat het verlatingsangst was, de fase die ieder kind wel heeft, maar het leek anders. Ze had het al heel jong, 4 maanden ofzo.
Dat was hier precies hetzelfde en ook verstoppingen. Verborgen reflux en koemelkallergie bleek achteraf. Zoë hopelijk gaat het snel beter met d'r
pi_124733906
Jeetje Mignonne.. Wat moeilijk om je mooie meiden zo te zien

S raakt ook erg snel in paniek als ik wegga en ze in dr bedje ligt. Zijn momenten dat het redelijk gaat maar (8> of oppas kan dr eigenlijk nooit op bed brengen.
Hoe deden jullie dat als ze naar het kdv of oppas gingen? Wilden ze dan wel eten/ slapen?

Qua ontlasting, S poept elke dag 1x en soms 2x
pi_124751394
Ach die arme kindjes. Mignonne, heftig zeg jouw verhaal.

Mijn zoontje heeft al vanaf de geboorte onbedaarlijke huilbuien. Ik noem het zelf niet eens meer huilen maar krijsen. Hij slaapt alleen op mijn borst. Hij spuugt niet maar ruikt wel vaak zurig.
Ik begon zelf te vermoeden dat hij last had van maagzuur. Een osteopaat sprak ook zijn vermoeden uit en ik ben toen begonnen met bedje schuin, voeding indikken, rechtop houden na eten. Dit heeft al veel geholpen, maar kennelijk was er toch al schade aangericht.
Afgelopen zaterdag zijn we namelijk op de Hap beland met een kokhalzend half stikkend kind. :'( Je hoorde gewoon iets omhoog borrelen. Hij trok dan een vies gezicht en ging heel hard slikken. Hij heeft de hele dag niet kunnen slapen en was volledig over zn toeren (logisch).
De dienstdoende arts heeft Losec voorgeschreven voor 5 dagen om de boel te laten kalmeren en dan verder kijken.

Meteen na de eerste dosis zag ik n heel ander kind. Hij heeft uren geslapen en t krijsen is over. Er kon zelfs een soort glimlachje af voor t eerst O+
Ik ga morgen de huisarts bellen, kijken wat die zegt. Als hij het niet serieus neemt wil ik doorverwezen worden naar een kinderarts.
Ik hoop eigenlijk op voorlopig medicatie... Hopelijk treffen we een begripvolle arts.
  maandag 1 april 2013 @ 12:14:14 #44
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_124752289
Hoop ik ook voor je Fiederer! Het kan zo'n groot contrast geven met of zonder medicatie :Y

Hier werk ik sinds enkele maanden halve ochten diensten of avond/nachtdiensten en in de weekenden. De 'zorg' voor het hele spul incl. Alle medicatie en handelingen is te belastend om dat door bv schoonmoeder te laten doen (die onze opvang doet omdat A makkelijker ivm onregelmatige werktijden in de zorg, B goedkoper) aangezien Reflux een van de 'bijzaken' is van wat er hier speelt.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 1 april 2013 @ 15:52:58 #45
100412 mefke79
komt goed!
pi_124758348
Zoe, als ze elke dag maar de helft van wat ze eet uitpoept, heb je na een hele tijd toch een volle buik. Tienus kreeg al een hele tijd lactulose toen de kinderarts em op Forlax wilde hebben. Wat er toen aan poep uitkwam :o En dat terwijl hij een zacht buikje had, niet dik oid.
Ik hoop dat je morgen een goede ka treft. Het slikonderzoek dat Tienus gehad heeft moet nuchter en gaat mat contrastmiddel, dus zonder camera maar met rontgendoorlichting. Dus dat onderzoek moet ingepland worden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_124765651
Fieder
:* hoop dat de med helpt
Naar dat jullie zo op de hap moesten belanden -O-

Maffemuts
Wat vervelend dat je je werk erop hebt moeten aanpassen maar aan de andere kant fijn dat t kan!
Woensdag gesprek met m'n manager, hoop dat er iets mogelijk is

Mefke
Dat kan natuurlijk ook :o zal het in m'n achterhoofd houden tijdens t gesprek morgen

Oké goed om te weten, klinkt 'prettiger' dan onderzoek met camera
  maandag 1 april 2013 @ 19:56:52 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124766055
Mefke ik bericht je later voor wat tips :) passage foto gaan ze maken dan denk ik? Arwen heeft dat ook gehad.
  maandag 1 april 2013 @ 20:34:00 #48
100412 mefke79
komt goed!
pi_124767753
Evenstar, Tienus krijgt geen slikonderzoek meer, dat was allemaal oke (en uitgevoerd in het jou wel bekende ziekenhuis...). Wij moeten naar een diëtist, voor het slijm spugen en voor de allergie die hij lijkt te hebben, maar we zijn een beetje gedoe-moe. Dus die afspraak moet nog gemaakt worden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 1 april 2013 @ 21:09:41 #49
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124769521
Oops verkeerd gelezen dan :+
pi_124802052
S heeft domperidon voorgeschreven gekregen
Buikje voelde goed, geen vermoeden van verstopping, en de ka had veel ervaring met allergie en denkt niet dat S dit heeft.

Hij vroeg ons of we onderzoeken wilden laten doen of wilden starten met med.
Het was duidelijk dat S Reflux heeft, maar we konden ook kijken of het slikgebeuren goed zat en of de organen goed in de buik lagen (iets met darmen die op andere organen drukken)
We hebben er voor gekozen eerst te kijken of med. helpt, zo niet gaan we verder onderzoeken.
(hij gaf aan dat deze onderzoeken onprettig zijn voor S, en wat zijn ideeën waren over Reflux etc etc vandaar deze keuze)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')