Is het niet mogelijk dat door de maandenlange maagzuur haar lsokdarm geirriteerd of beschadig is? dit zou kunnen verklaren waarom ze zosnel overgeeft en weigert te eten/drinken? Met lisa was het gelukkig over na het indikken van het eten (dit doen we wel nog steeds)quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:59 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja, vanmiddag heeft ze lekker een stukje van een koek gegeten, ze stond in de box en hoorde haar veel slikken, kort erna overgeven. Zelfde met fruit of broodkorst. Ze heeft een sterke kokhalsreflex dus soms als ik iets voor dr hou al, is ze echt misselijk van het zuur denk ik?
Het zit me niet lekker, vooral omdat ze slecht drinkt en soms ook borst weigert
Wat is de reden dat O daar last van heeft?quote:Op zondag 31 maart 2013 20:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Zoé dat heeft oliver ookik herken het alleen niet zozeer als reflux , mijn reflux ervaring met Arweb was heel anders
Laat het losquote:Op zondag 31 maart 2013 20:28 schreef Zoë23 het volgende:
Mignonne
Hoop dat de ka ons serieus neemt, weet niet wat de ha doorgegeven heeft. Die noemde het een opvoedingsprobleem. Ben er zo boos over.
& ik weten niet meer wat te doen.
Je zegt dat er veel meer aan de hand was, hoop niets ernstigs?
Goed om te weten. Kan ik van de afgelopen dagen wel doen. Ben bewust met voeding bezit geweest (ook mijn eigen ivm bv)quote:Op zondag 31 maart 2013 20:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Laat het loswat je huisarts heeft gezegd doet er niet toe, als het goed is moet je kinderarts je hele situatie opnieuw in kaart brengen. Meeste huisartsen werken maar met een kort regeltje of verwijscode. Gewoon alle klachten van S., liefst in chronologische volgorde bij je kinderarts neerleggen, die kan er dan zn eigen gedachten over laten gaan.
Meestal zijn ze erg blij als je een paar dagen een dagboekje hebt bijgehouden, wat is er vandaag gedronken, hoeveel cc/hoevaak aangelegd, wat is er gegeten, was er ontlasting? waren er klachten? Dat soort dingen.
Er was niets echt ernstigs met mijn meisje op zich, maar ze had een ontstoken slokdarm door de verborgen reflux. Daarnaast heeft ze coeliakie/glutenintolerantie en vindt de kinderarts het aannemelijk dat ze daar toen al last van had.
Je huisarts mag zich wel eens bij laten scholen zeg
mijn meiden hebben beiden enorm last van obstipatie, je wilt niet weten hoe vaak ik al gehoord heb "dan kan het dus ook geen allergie zijn, dan zouden ze wel diarree hebben". Alles kan, diarree is het meest voorkomende symptoom, ook bij coeliakie, maar obstipatie komt ook voor, braken ook, en soms ook alleen erge buikkramp. Voedselweigeringen of afbuigende groeicurves zijn ook signalen van een voedselallergie/intolerantie.
Dat was hier precies hetzelfde en ook verstoppingen. Verborgen reflux en koemelkallergie bleek achteraf. Zoë hopelijk gaat het snel beter met d'rquote:Op zondag 31 maart 2013 20:55 schreef mignonne het volgende:
Wat we hier hadden nadat we al medicatie tegen de reflux hadden was een buikslaper, maar dan heel extreem. Ze sliep alleen op haar buik, met haar knietjes opgetrokken onder de buik en dan een soort wiebelen/wiegen om in slaap te komen. Achteraf had ze natuurlijk onwijs buikpijn en zal dat wel geholpen hebben tegen de pijn ofzo.
Verder moest ik altijd bij haar blijven tot ze sliep, ging ik weg dan was er volslagen paniek. We hebben een poosje gedacht dat het verlatingsangst was, de fase die ieder kind wel heeft, maar het leek anders. Ze had het al heel jong, 4 maanden ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |