abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145440739
Helaas heb ik dit topic weer op moeten opsnorkelen, ook onze A. heeft wrs last van verborgen reflux.
Gisteren hebben we ranatidine voorgeschreven gekregen maar geen advies mbt toediening (lekker suf ook om het niet te vragen :') ) ik ging er vanuit dat je het vóór de voeding moet toedienen maar is dat wel zo?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_145440861
Oh wat naar Geppie, helaas kan ik je niet helpen.
Wij geven J. Nexium en Motilium. Nexium krijgt hij 1maal daags, in de ochtend voor een voeding.

Misschien kunnen Dot en Chanty helpen met je vraag? Die gebruik(t)en dat voor hun mini's

:* voor A.
♥ J & S
pi_145451155
Wij gaven het gewoon 2x per dag, ongeacht of het nu tijd was voor een voeding. Volgens mij om 8 uur s ochtends en 8 uur s avonds, want dat was makkelijk te onthouden :)
pi_145458113
Bedankt Dot, dat is natuurlijk ook gewoon een optie :D sjezus wat denk ik moeilijk. Zal wel van de vermoeidheid komen :O
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_145461649
Geppie
S krijgt nu al meer dan een jaar ranitidine en we hebben verschillende tijden geprobeerd. Eerst de dosering verdeelt over 3x pd en dan smorgens bij het ontbijt, svonds bij het avondeten en snachts als ze wakker werd.
Op een gegeven moment kon ik merken dat ze minder last kreeg en mocht ik van de ka zelf kijken of minder ml's ook hun werking zouden doen.
Ze krijgt nu met 2jr en 5mnd dezelfde dosering als vorig jaar maar ze is wel langer/zwaarder dus in verhouding krijgt ze dus minder.

De tijden zijn nu hetzelfde als bij Dot. Smorgens bij het opstaan en voor het naar bed gaan
pi_145562488
onze kleine heeft ook ranitidine gehad na de Zantac op maximale dosering,
hierna nog een ander middel gehad een wittige substantie.
eigenlijk hebben we na een paar maanden geen effect gemerkt en hebben we het zelf stop gezet.
en het lijkt erop dat ze het zelf ook fijner vind zonder de medicatie.

dit is nu een maand of 2 goed gegaan, sinds een week spuugt ze veel meer maar goed ze lijkt er zelf niet al teveel last van te hebben.
pi_146275306
Even een klein schopje.

J heeft nog steeds veel last van z'n verborgen reflux, hiervoor krijgt hij Nexium en Motilium.
Een tijdje leek het goed te gaan maar die periode is weer voorbij.
Naast zijn reflux heeft hij erg veel last van krampjes (boeren gaat ook weer erg moeizaam nu de reflux weer flink opsteekt).

Ik lees hier en daar dat krampen bij de symptomen kan horen maar ik lees het meer niet dan wel.
Herkent iemand dit?

ontlasting is gewoon goed, ik dacht eerst dat het misschien met vast voedsel te maken kon hebben maar zijn darmen zullen dan na inmiddels 2 mnd toch wel 'gewend' moeten zijn?
♥ J & S
pi_146281750
Shit zeg kr! Hier gaat het sinds de bijvoeding juist beter. Hij spuugt nog wel regelmatig, maar hij lijkt het niet erg te vinden. Behalve bij potjes, dan is het weer zuur en zielig.

Heb je misschien zelf iets anders gegeten? Winterkost? Of misschien even terug naar volledig bv en weer voorzichtig gaan introduceren?
pi_146284962
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 07:32 schreef Dot. het volgende:
Shit zeg kr! Hier gaat het sinds de bijvoeding juist beter. Hij spuugt nog wel regelmatig, maar hij lijkt het niet erg te vinden. Behalve bij potjes, dan is het weer zuur en zielig.

Heb je misschien zelf iets anders gegeten? Winterkost? Of misschien even terug naar volledig bv en weer voorzichtig gaan introduceren?
Wat fijn voor stip!!

Ik snap het niet, het is al een paar weken zo maar afgelopen week extreem. Ik eet geen vreemde dingen. Pas juist op nu met idd gasvormende groenten etc.
Misschien is dat een idee idd even weer alleen bv en kijken of het dan ook aanhoudt! Thnx :)
♥ J & S
pi_153262649
Een schop in dit topic.

Sjaak is nu 11,5 week oud en spuugde altijd al wel veel. Ook had/heeft hij vaak de hik. We hebben Nutriton geprobeerd maar daar kreeg hij hartstikke krampen en obstipatie van. Overdag kon hij prima 8-10 uur achter elkaar wakker zijn met heel soms een hazenslaapje van 15 minuten.
Na overstappen op HA voeding ging het weer stukken beter. Tussen 6 en 10 weken ging het super en kon ik echt genieten. Nu is het spugen echter weer heel erg geworden. Sjaak herkauwt vaak, heeft nog steeds 2x per dag de hik en 'gloept' veel. Overdag slapen ging beter, maar sinds een week ook weer absoluut niet. De nachten slaapt Sjaak op zijn buik, omdat hij anders niet kan slapen.
In overleg met het CB maar weer Nutriton geprobeerd. Weer ontzettende krampen en obstipatie, dus gestopt. Door het CB (erg behulpzaam trouwens!) naar de huisarts gestuurd voor een verwijzing naar de kinderarts. Daar kunnen we op 17 juni terecht. Voor de tussentijd mag Sjaak Omeprazol. De HA wilde eigenlijk Nexium voorschrijven maar daar is hij nog te licht voor.
De eerste dag ging super. Sjaak was rustig, vrolijk en sliep na iedere voeding 2 uur. Maar vandaag (derde dag) was het weer bal met krijsen en lang wakker zij. Sjaak mag 2,2ml/dag en krijgt nu 2ml. Ik heb vanavond tijdens het krijsen 0,2ml gegeven en dat hielp gelijk. Stilte en slapen, heel diep. Net een laatste fles ook half slapend gedaan en nu ligt hij weer in dromenland.

Morgen bel ik de huisarts om te vragen of ik 2x 1ml mag geven, voor de 1e fles en voor de fles van 19u.

Af en toe moet ik gewoon meehuilen met Sjaak als hij zo ontroostbaar is door de pijn. Ik vind het zo zielig en wil hem zo graag helpen of de pijn overnemen maar dat kan niet.
pi_153263263
wat sneu mc en wat naar voor jullie ook. Ik herken je machteloze gevoel.

Weet ajb ook dat reflux toch wel vaak een symptoom is van een allergie zoals koemelkeiwitallergie bijvoorbeeld.
Mijn dochter (ruim 4) heeft nog steeds reflux/maagzuur aanvallen als ze wat verkeerds binnen heeft gekregen.

Dat van die obstipatie herken ik ook trouwens. E kreeg idd ook enorme verstopping ervan, we zijn er om die reden vrij vlot mee gestopt.
:)
pi_153265661
Door het lezen van deze topics ben ik er inderdaad achter dat het kan komen door allergieën. Ik hoop natuurlijk dat het niet zo is, maar goed, als we weten waarvoor dan vermijden we dat 'gewoon'.
De nacht hier is goed verlopen en we gaan nog even verder slapen.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 09:43:10 #288
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172157800
Bah, even klagen in een topic met ervaring.

Mijn jongste is 14,5 week en we zijn de omeprazol aan het afbouwen. Van 2x daags zijn we 2 weken geleden naar 1x daags gegaan. Dat ging goed en sinds 4 dagen waren we gestopt. Dat ging dus niet goed en de klachten zijn weer terug -O-
Ze sliep sinds een paar weken eindelijk in haar bedje (of kinderwagen) ipv rechtop, maar nu kan ik d'r niet meer neerleggen. Ze probeert het wel, maar na 3 keer kreunen en slikken geeft ze het op en zet ze het op huilen.

Nu is ze weer onrustig en doet hazeslaapjes van 20 minuten en baal ik dat we gestopt waren.

Kinderarts geeft aan weer even terug naar 1x daags. Ik hoop dat dat genoeg is.
Iemand daar ervaring mee eigenlijk?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172166023
Wat rot, Sylver. -O- Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb hier wel eens gelezen dat Omeprazol onvoldoende hielp en dat het switchen naar een ander middel wel het gewenste effect had. Wellicht is dat iets om te overleggen met je kinderarts. :*
pi_172166214
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Een schop in dit topic.

Sjaak is nu 11,5 week oud en spuugde altijd al wel veel. Ook had/heeft hij vaak de hik. We hebben Nutriton geprobeerd maar daar kreeg hij hartstikke krampen en obstipatie van. Overdag kon hij prima 8-10 uur achter elkaar wakker zijn met heel soms een hazenslaapje van 15 minuten.
Na overstappen op HA voeding ging het weer stukken beter. Tussen 6 en 10 weken ging het super en kon ik echt genieten. Nu is het spugen echter weer heel erg geworden. Sjaak herkauwt vaak, heeft nog steeds 2x per dag de hik en 'gloept' veel. Overdag slapen ging beter, maar sinds een week ook weer absoluut niet. De nachten slaapt Sjaak op zijn buik, omdat hij anders niet kan slapen.
In overleg met het CB maar weer Nutriton geprobeerd. Weer ontzettende krampen en obstipatie, dus gestopt. Door het CB (erg behulpzaam trouwens!) naar de huisarts gestuurd voor een verwijzing naar de kinderarts. Daar kunnen we op 17 juni terecht. Voor de tussentijd mag Sjaak Omeprazol. De HA wilde eigenlijk Nexium voorschrijven maar daar is hij nog te licht voor.
De eerste dag ging super. Sjaak was rustig, vrolijk en sliep na iedere voeding 2 uur. Maar vandaag (derde dag) was het weer bal met krijsen en lang wakker zij. Sjaak mag 2,2ml/dag en krijgt nu 2ml. Ik heb vanavond tijdens het krijsen 0,2ml gegeven en dat hielp gelijk. Stilte en slapen, heel diep. Net een laatste fles ook half slapend gedaan en nu ligt hij weer in dromenland.

Morgen bel ik de huisarts om te vragen of ik 2x 1ml mag geven, voor de 1e fles en voor de fles van 19u.

Af en toe moet ik gewoon meehuilen met Sjaak als hij zo ontroostbaar is door de pijn. Ik vind het zo zielig en wil hem zo graag helpen of de pijn overnemen maar dat kan niet.
in het babytopic de tip gekregen dat in nutriton veel suiker zit wat buikpijn kan geven. ik heb nu op aanraden van hun bij de tuinen pure johannes broodpitmeel gekocht even aankijken of het dan beter gaat. 4.50 voor 200 gram. misschien het proberen waard
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:25:49 #291
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172166999
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:46 schreef Selvaria het volgende:
Wat rot, Sylver. -O- Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb hier wel eens gelezen dat Omeprazol onvoldoende hielp en dat het switchen naar een ander middel wel het gewenste effect had. Wellicht is dat iets om te overleggen met je kinderarts. :*
De omeprazol hielp wel, hoor :)
Het ging zelfs goed op een halve dosering, maar stoppen lukt dus nog niet helaas.
Ik hoop alleen dat terug naar de halve dosering voldoende is.

Ik heb wel gevraagd de vorige keer of evt over op Ranitidine misschien beter is, aangezien ze aangaf dat de omeprazol in principe maar een maand gebruikt 'mag' worden.
Zal de volgende keer nog eens vragen of dat misschien minder belastend is.
pi_172168293
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:54 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

in het babytopic de tip gekregen dat in nutriton veel suiker zit wat buikpijn kan geven. ik heb nu op aanraden van hun bij de tuinen pure johannes broodpitmeel gekocht even aankijken of het dan beter gaat. 4.50 voor 200 gram. misschien het proberen waard
Die tip kreeg je van mij ;) het bericht wat je quotte is al 2 jaar oud.
pi_172168343
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 09:43 schreef Sylver_ het volgende:
Bah, even klagen in een topic met ervaring.

Mijn jongste is 14,5 week en we zijn de omeprazol aan het afbouwen. Van 2x daags zijn we 2 weken geleden naar 1x daags gegaan. Dat ging goed en sinds 4 dagen waren we gestopt. Dat ging dus niet goed en de klachten zijn weer terug -O-
Ze sliep sinds een paar weken eindelijk in haar bedje (of kinderwagen) ipv rechtop, maar nu kan ik d'r niet meer neerleggen. Ze probeert het wel, maar na 3 keer kreunen en slikken geeft ze het op en zet ze het op huilen.

Nu is ze weer onrustig en doet hazeslaapjes van 20 minuten en baal ik dat we gestopt waren.

Kinderarts geeft aan weer even terug naar 1x daags. Ik hoop dat dat genoeg is.
Iemand daar ervaring mee eigenlijk?
Waarom ging je afbouwen?
  dinsdag 4 juli 2017 @ 17:44:27 #294
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172168772
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 17:21 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Waarom ging je afbouwen?
Op advies van de kinderarts. Maand geven, dan 2 weken halve dosering en dan stoppen om te kijken of het zonder al gaat.
pi_172169136
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 17:44 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Op advies van de kinderarts. Maand geven, dan 2 weken halve dosering en dan stoppen om te kijken of het zonder al gaat.
Logisch :) Ze weten nog zo weinig over deze medicatie bij zulke jonge kinderen. Maar ja, als het niet gaat, blijf vooral niet te lang aanklooien, dan weer terug naar de oude dosering hoor (of de helft).
  dinsdag 4 juli 2017 @ 20:04:06 #296
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172172368
Ja, probeer eerst halve dosering weer en als dat geen effect heeft toch maar weer even bellen.
pi_172181237
Toen wij gingen stoppen met medicatie waarschuwde de KA dat er ongeveer een week een terugslag kon zijn qua symptomen.
Ik ben niet medisch onderlegd hoor, maar misschien kun je het even overleggen?
  woensdag 5 juli 2017 @ 08:03:47 #298
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172181669
Oh! Ik zal het even overleggen idd, dank je :)
pi_172183122
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 17:20 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Die tip kreeg je van mij ;) het bericht wat je quotte is al 2 jaar oud.
ow haha sorry :) ben een beetje schaapachtig de laatste week en leef op automatische piloot. heb het trouwens in huis en ik dacht van ik doe 1 schepje minder. na ik kon een nieuwe fles maken want het was nog dikker dan vla. bleeg in de fles hangen als je hem op zijn kop hield. met 1 schepje is hij op perfecte dikte :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_172184731
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:45 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

ow haha sorry :) ben een beetje schaapachtig de laatste week en leef op automatische piloot. heb het trouwens in huis en ik dacht van ik doe 1 schepje minder. na ik kon een nieuwe fles maken want het was nog dikker dan vla. bleeg in de fles hangen als je hem op zijn kop hield. met 1 schepje is hij op perfecte dikte :)
Fijn hoor! Ik hoop dat je kindje er beter op reageert dan op de Nutriton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')