abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138679770
Even een verdrietig schopte. Stipje is inmiddels 13 dagen en heeft sinds z'n geboorte nog nooit langer geslapen dan een uurtje. We dachten eerst dat hij last had van de bult van de vacuümpomp, maar na twee dagen opname en een echo zijn we naar huis gestuurd met de stempel onrustige baby en een doorverwijzing voor de fysio. Tijdens de opname waren we dus 24 uur bij hem op een kamer en is me het volgende opgevallen:

- Veel hikken
- Vaak voeding moeten wegslikken
- Boert slecht. Vrijwel nooit een grote boer, vaak veel kleintjes met gloep geluiden
- Na de voeding een half uur rechtop houden helpt iets, maar hij is dan echt een half uur bezig met wegslikken. Eerder wegleggen is gegarandeerd spugen en krijsen
- Hij huilt veel, vaak hoor je dan eerst z'n buik borrelen, daarna gaat hij slikken en dan krijsen en overstrekken en is hij echt even ontroostbaar
- Draagdoek vindt hij fijn, maar hierin ook regelmatig slikken en wroeten
- Hij wil het liefst elk uur aan de borst, maar dit lukt me echt niet, dus houden we toch de 3 uur aan als leidraad. In de kraamweek hebben er het wel gedaan en toen zat ik er na die week zo ontzettend doorheen dat ik hem alleen huilend kon aanleggen. Overstappen op kv zou ook problemen opleveren met maximaal aantal voedingen, dus proberen we het toch zo even
- Hij drinkt redelijk gulzig de eerste 5 minuutjes en aanleggen is soms ook lastig met wroeten, daarna is het af en toe een slok. Echt zelf loslaten doet hij niet. Meestal haal ik hem dus maar los na zo'n 20 minuten. Ik het ziekenhuis hebben ze hem gewogen voor en na voedingen en toen zou hij genoeg binnen hebben gekregen maar dat was met twee borsten en dan 10 min per borst. Nu drinkt hij net zo lang maar dan aan 1 borst.
- Hij plast goed en poept meestal 1x per dag en af en toe veegjes. Hij moet echt persen voor poepen.
- Veel kreunen en hees

Ik heb tegen de KA in het ziekenhuis gezegd dat hij last had van de oprispingen, maar hier reageerde ze eigenlijk niet op behalve dat we ons kindje steeds beter leerden kennen. We voelden ons totaal niet serieus genomen daar, want we kwamen voor de bulten op zijn hoofd en zijn twee dagen opgenomen geweest voor een 'onrustige baby' en we kregen het idee dat ze ons wel even zouden leren hoe we voor ons eigen kind moesten zorgen incl tips als 'Laat je kind 10 minuten huilen, dan 10 minuten troosten zonder echt contact te maken met hem'. Hij is twee weken oud, dat doe je dan toch niet! Dit is advies voor peuters die niet willen slapen... Hij heeft echt ergens last van, het is niet vage onrust, maar ik heb het idee dat we niet serieus worden genomen door de artsen als jonge ouders.

Mogen huisartsen dus ook medicatie voorschrijven? Daar hebben we een goede band mee namelijk en alle foefjes helpen wel iets, maar hij blijft gewoon echt last houden en niet slapen. Ik ben nooit zo van het onnodig medicijnen geven, maar dit is zo sneu en ik wil mijn ventje helpen. Het cb moet nog langskomen trouwens en we willen sowieso nog langs een osteopaat.
pi_138679841
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:48 schreef Dot. het volgende:

Mogen huisartsen dus ook medicatie voorschrijven?
Ja. Wij hebben maagzuurremmers gekregen van de huisarts en daar waren wij heel goed mee geholpen.
Het is zo ontzettend vervelend! Mijn tip is ook: volg je gevoel. Vertrouw erop. Ik heb me achteraf teveel van het kast naar de muur laten sturen (en een waardeloos cb helpt ook niet).
Mijn kleintje woonde in de babybjorn wipper. En het hoofdeind van het bed omhoog, en dan ook echt een groot stuk omhoog, deed hier ook veel goed.
Met een meidenkwartet
pi_138679892
In het ziekenhuis stond z'n bed idd omhoog dus dat hebben we nu thuis ook gedaan en dan ligt hij idd wel iets langer rustig in bed. Ons ritme van vannacht was: borst (liggend naast me), half uur rechtop houden met z'n buik tegen mijn benen, even bij me liggen met z'n hoofd op m'n arm en dan voorzichtig overleggen naar z'n bed. Dan kon ik een uurtje slapen en dan kwam hij weer.

We hebben een gewone wipper, werkt dat ook? Ik heb hem nu alweer anderhalf uur in de draagdoek, maar ook nu heeft hij elk half uur ofzo slikgeluiden en dan heel hard huilen en onrustig zijn.
pi_138679893
Och Dot wat vervelend allemaal.
Al Nutriton geprobeerd? Iom arts? Klein beetje aanmaken en op lepeltje doen bij voeding (omdat je bv geeft dus niet in fles)
Ziet er beetje behangplakselig uit maar weet dat het KAN helpen.
En idd, blijf naar je kindje kijken en je gevoel uiten. Helemaal als je goeie band hebt met je huisarts, gooi alles op tafel aan onvrede ook van de opname en desnoods doorverwijzing naar andere ka.
Succes :*
pi_138679938
Wij hadden het vermoeden dat ons dochtertje veel last had van zure voeding die omhoog kwam. Ze spuugde niet maar was constant aan het slikken, rook heel zuur en was ontroostbaar. We hebben van de huisarts Nexium voorgeschreven gekregen. De voeding komt nog wel omhoog maar is niet zuur waardoor het geen pijn meer doet. Sindsdien heeft ze nergens meer last van en huilt ze maximaal tien minuten per dag. En dat is alleen als ze vindt dat wij haar flesje niet snel genoeg klaar maken ;)
Zwanger!
pi_138680062
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:04 schreef Dot. het volgende:

We hebben een gewone wipper, werkt dat ook? Ik heb hem nu alweer anderhalf uur in de draagdoek, maar ook nu heeft hij elk half uur ofzo slikgeluiden en dan heel hard huilen en onrustig zijn.
Draagdoek is ook super fijn natuurlijk. Ik zweer echt bij babybjorn, want het was mijn redding. Nooit gedacht dat ik zoveel geld uit zou geven aan een wipper maar het is een ideaal ding. Ze 'hangen' er meer in dan dat ze liggen. Het was voor mijn ukje echt de perfecte houding.
Met een meidenkwartet
pi_138680168
Dot, klinkt als een combi tussen reflux en krampjes, heeeel erg sneu. Ik zou zeker naar de ha gaan, leg 't gewoon voor. Vreemd ook dat het zh er niet op reageert :?.
Home is where the O+ is...
  woensdag 9 april 2014 @ 08:29:08 #258
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138680183
De gewone wipper werkt denk ik wel maar kan toch minder rechtop en is van te hard materiaal. Dat is te slecht voor het ruggetje als je daar lang gebruik van moet maken.
De babybjorn wipper heeft een rugleuning van enkel stof.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 9 april 2014 @ 08:37:48 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_138680300
Och wat sneu! Ik herken helemaal mijn jongste in de beschrijving. Op naar de huisarts en vraag expliciet om maagzuurremmers als nexium of ranatidide. Die zul je dan via een lepel moeten geven maar als dit het is, zie je heel snel resultaat. Huisarts zal wrs eerst nutritron voorstellen maar dat is een gedoe met borstvoeding en werkt lang niet altijd. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_138680618
Wat sneu Dot :*

hoop geblaat in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook extreme reflux geweest, werd rustiger na gebruik van zantac, en hypo-allergeen dieet van mij en eindeloos dragen in de draagdoek. Het ging echter nooit helemaal weg hier, ze moest eruit groeien zeg maar. En nog steeds, als ze wat verkeerds eet dan is het in volle glorie terug en ligt ze s avonds slikkend en huilend in bed. ik ben soms wel ns geneigd om een rennie te geven dan :') :@
:)
pi_138680643
Mijn dochtertje had ook last van reflux. Gebruikt ook nexium. Ik ben er mee naar de huisarts gegaan nadat ze een tijdje kwam om het uur en nadat ik de voeding had aangemaakt met nutriton. Ze wilde na drie maanden de borst niet meer door de reflux helaas.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_138680979
En hebben jullie nog tips om hem beter te laten boeren? We hebben rechtop en op de rug kloppen geprobeerd, omhoog wrijven, op je arm en kloppen en op z'n buik over je benen heen, maar boeren doet hij nauwelijks.

Ik heb ook het idee dat mijn tsr nogal heftig is dus ik ga eens kijken of ik het weg kan laten lopen voor hem. Hij verslikt zich namelijk wel regelmatig en hij verbreekt ook het vacuüm wel een keer of wat per voeding.
pi_138681296
Hier een lichtelijk vermoeden van verborgen reflux.

De eerste 2 weken leek het goed te gaan maar daarna begon het allemaal. J is inmiddels 6 weken en super onrustig.
We zitten in een cyclus wat hem en mij opbreekt.
Het begint vaak met honger, ik leg hem aan de borst. Aangezien ik goede sproei borsten heb laat hij vaak na een min of 2 los en laat ik hem boeren, tenminste ik doe een poging, er komt niets. Desondanks komt hij wel erg misselijk over. Tong steekt hij zo ver mogelijk uit z'n mond en hij kreunt erg veel, geeft nog steeds honger signalen af dus probeer hem dan weer aan te leggen. J wordt dan hysterisch, hij wil wel drinken maar is gewoon echt niet lekker om aan te happen. Ik hou hem dan maar weer veel rechtop doe weer pogingen om te laten boeren (af en toe glipt er een zuchtje lucht uit maar geen lekkere grote mannen boer). Soms spuugt/loopt er wat voeding uit zn mond maar vaak hoor ik hem weer opkomende voeding terug slikken. Na een half uur/uur van rechtop en proberen aan te leggen begint hij wat minder zn tong uit te steken en paniekerig te kijken. En ja hoor! Dan komt er een hik sessie, J heeft dan soms een half uur de hik en volgens mij zo een die echt in de weg zit.
Weer hou ik hem dan omhoog maar niets mag dan baten. J is moe, hij gaapt, steekt zn tong uit en hikt. Ik wil hem dan zo graag helpen :(. Soms is hij 3/4uur wakker en zijn we aan het klooien. Soms wint de honger het van de misselijkheid en drinkt hij weer een beetje meestal valt hij dan ook weer even weg. Maar dan! Dan wordt ie binnen een half uur weer wakker of van de misselijkheid of van buikkrsmpjes en begint het hele circus weer opnieuw.
Het begon 3.5 weken terug ii dacht dat het spruw gerelateerd was dus verwachte dat het over zou gaan maar het lijkt alleen maar erger.
Heel de dag zit ik met een plakbaby, hij slaapt als hij slaapt op me. Ergens anders neer leggen heeft echt geen zin want hij is direct wakker. Ik heb het idee dat hij snachts meer last heeft dan overdag maar dat kan ook komen dat ik hem dan wel in zijn wiegje probeer te laten slapen.

Zodra ik hem bij me in slaap heb gekregen leg ik hem snachts in zijn wieg. De eerste 3 min lijken goed te gaan en dan begint hij te kreunen wat qua geluid ook op persen lijkt (eerst dacht ik dat hij perste om te poepen maar dat is het duidelijk niet). Ik zal zo even een filmpje proberen te plaatsen misschien herkent iemand het geluid. Hij heeft dus duidelijk last van 'iets'

Matrasje van zn wieg hebben we al omhoog staan maar J ligt dan echt heel vreemd met zn nekje. Comfi ziet het er niet uit iig. JBPM probeer ik af en toe te geven maar merk nu weinig verschil en het papje maken zodra J voeding wil is ook niet ideaal.

even puntjes waarom ik wat vermoed:
- De gehele dag misselijk en ongemakkelijk
- het niet willen/kunnen boeren maar terugkomende voeding wegslikken
- veel de hik, sowieso na elke voeding maar ook spontaan
- het kreunen als ik hem weg leg om te slapen
- niet plat kunnen liggen
- tijdens het proberen te laten boeren jammert hij veel, duidelijk dat hij pijn heeft en overstrekt zich, hij gaat 'staan' (maar kunnen ook darmkrampjes zijn?)

Waarom ik twijfel
- baby's met reflux huilen toch zo veel? ( tenminste dat denk ik) J huilt te weinig naar mijn idee wat een reflux baby zou huilen
- Hij spuugt niet vaak gelukkig. Misschien 1 keer per 1/2 dagen een goede golf, verder alleen mondjes voedingen
- plassen gaat Super, poepen is wel minder dan voorheen. Voorheen elke luier nu 2/3 keer per dag? En waarvan 1 goede en de andere een klein beetje.

Misschien is het wat warrig beschreven maar zit nu even mobiel. J slaapt eindelijk weer even (op mij ;) ) dus wil m niet storen door de laptop te pakken.
♥ J & S
pi_138681365
Ik heb nooit nutriton gebruikt.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:38 schreef klaprooss het volgende:

Waarom ik twijfel
- baby's met reflux huilen toch zo veel? ( tenminste dat denk ik) J huilt te weinig naar mijn idee wat een reflux baby zou huilen
- Hij spuugt niet vaak gelukkig. Misschien 1 keer per 1/2 dagen een goede golf, verder alleen mondjes voedingen
- plassen gaat Super, poepen is wel minder dan voorheen. Voorheen elke luier nu 2/3 keer per dag? En waarvan 1 goede en de andere een klein beetje.

Spugen heeft mijn reflux meisje nooit gedaan. Verborgen reflux. En als ik denk hoeveel pijn ze gehad moet hebben word ik er nog steeds verdrietig van.

Dot: boeren deed mijn meisje nooit.
Maagzuurremmers hebben echt het verschil gemaakt hier. Nutriton heb ik nooit gebruikt.
Met een meidenkwartet
pi_138681378
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:22 schreef Dot. het volgende:
En hebben jullie nog tips om hem beter te laten boeren? We hebben rechtop en op de rug kloppen geprobeerd, omhoog wrijven, op je arm en kloppen en op z'n buik over je benen heen, maar boeren doet hij nauwelijks.

Ik heb ook het idee dat mijn tsr nogal heftig is dus ik ga eens kijken of ik het weg kan laten lopen voor hem. Hij verslikt zich namelijk wel regelmatig en hij verbreekt ook het vacuüm wel een keer of wat per voeding.
Misschien ter overweging, een lactatiekundige bellen een idee?
Die kan je sowieso tips geven wat betreft die tsr, en wie weet heb jij wel een daverende overproductie en heeft je kleintje daar last van? Vanachter een computerscherm is dat heel lastig te beoordelen en ik wil je niet zomaar tips geven om een overproductie tegen te gaan want het zou ook zomaar kunnen zijn dat dat het niet is en dan help ik je productie om zeep :X

Boeren is hier ook nooit echt goed gelukt. Klinkt alsof je het goed doet qua boeren maar dat er meer winst valt te behalen in het aanleggen enz.
pi_138681534
klaproos ieder kind is anders, ook iedere baby met reflux is anders :P lekker handig :')

Reflux is in principe een heel normaal verschijnsel bij baby's. Iedere baby heeft er in meer of mindere mate last van. Die slokdarmspier is gewoonweg nog niet helemaal volgroeid. Het terugslikken enz. van een voeding is dus wel iets wat vrijwel iedere baby doet. Er zijn zelfs baby's die er standaard vijf of zes keer per dag met grote bogen een hele golf voeding uitgooien :') :X
Zolang ze goed groeien, poepen, plassen en tevreden zijn hoeft dat geen enkel probleem te zijn.

Als ze veel spugen én ze huilen overmatig, of ze spugen veel én ze komen niet goed aan, dan wordt het wel een probleem.

Zelfde verhaal voor het wegslikken van voeding. Dat is in principe normaal. Slikken ze het weg en beginnen ze daarna te krijsen (meestal is het meer dan een klein huiltje, vandaar krijsen), dan is het pijnlijk voor ze en is het niet meer 'maagzuur' maar 'brandend maagzuur'.

Jouw uk zit ook op een lastig tijdstip nu, rond 6 weken heb je weer regeldagen, het hoogtepunt van de krampjes en het hoogtepunt van onrust. Vervelend is het absoluut, maar t is soms een beetje gissen waar het aan ligt.
pi_138681580
Oh dus spugen hoeft dus niet cathmar.

Ik heb er vrij weinig verstand van maar na het lezen van dit topic (en zelf van de week er ineens aan dacht) lees ik wel herkenning.
Maar misschien 'wil' ik dit zien.
Dus de vraag aan de reflux mama's wat denken jullie als,jullie dit lezen :@
♥ J & S
pi_138681712
Ik vind t maar lastig mignonne! Hij is nu weer overstuur wakker.

Het is zo'n andere baby als voorheen :'( . Dat de gehele dag misselijk zijn is zo sneu. Ik weet gewoon even niet meer hoe ik m kan helpen!
♥ J & S
  woensdag 9 april 2014 @ 09:59:38 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138681789
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:38 schreef klaprooss het volgende:
Hier een lichtelijk vermoeden van verborgen reflux.

De eerste 2 weken leek het goed te gaan maar daarna begon het allemaal. J is inmiddels 6 weken en super onrustig.
We zitten in een cyclus wat hem en mij opbreekt.
Het begint vaak met honger, ik leg hem aan de borst. Aangezien ik goede sproei borsten heb laat hij vaak na een min of 2 los en laat ik hem boeren, tenminste ik doe een poging, er komt niets. Desondanks komt hij wel erg misselijk over. Tong steekt hij zo ver mogelijk uit z'n mond en hij kreunt erg veel, geeft nog steeds honger signalen af dus probeer hem dan weer aan te leggen. J wordt dan hysterisch, hij wil wel drinken maar is gewoon echt niet lekker om aan te happen. Ik hou hem dan maar weer veel rechtop doe weer pogingen om te laten boeren (af en toe glipt er een zuchtje lucht uit maar geen lekkere grote mannen boer). Soms spuugt/loopt er wat voeding uit zn mond maar vaak hoor ik hem weer opkomende voeding terug slikken. Na een half uur/uur van rechtop en proberen aan te leggen begint hij wat minder zn tong uit te steken en paniekerig te kijken. En ja hoor! Dan komt er een hik sessie, J heeft dan soms een half uur de hik en volgens mij zo een die echt in de weg zit.
Weer hou ik hem dan omhoog maar niets mag dan baten. J is moe, hij gaapt, steekt zn tong uit en hikt. Ik wil hem dan zo graag helpen :(. Soms is hij 3/4uur wakker en zijn we aan het klooien. Soms wint de honger het van de misselijkheid en drinkt hij weer een beetje meestal valt hij dan ook weer even weg. Maar dan! Dan wordt ie binnen een half uur weer wakker of van de misselijkheid of van buikkrsmpjes en begint het hele circus weer opnieuw.
Het begon 3.5 weken terug ii dacht dat het spruw gerelateerd was dus verwachte dat het over zou gaan maar het lijkt alleen maar erger.
Heel de dag zit ik met een plakbaby, hij slaapt als hij slaapt op me. Ergens anders neer leggen heeft echt geen zin want hij is direct wakker. Ik heb het idee dat hij snachts meer last heeft dan overdag maar dat kan ook komen dat ik hem dan wel in zijn wiegje probeer te laten slapen.

Zodra ik hem bij me in slaap heb gekregen leg ik hem snachts in zijn wieg. De eerste 3 min lijken goed te gaan en dan begint hij te kreunen wat qua geluid ook op persen lijkt (eerst dacht ik dat hij perste om te poepen maar dat is het duidelijk niet). Ik zal zo even een filmpje proberen te plaatsen misschien herkent iemand het geluid. Hij heeft dus duidelijk last van 'iets'

Matrasje van zn wieg hebben we al omhoog staan maar J ligt dan echt heel vreemd met zn nekje. Comfi ziet het er niet uit iig. JBPM probeer ik af en toe te geven maar merk nu weinig verschil en het papje maken zodra J voeding wil is ook niet ideaal.

even puntjes waarom ik wat vermoed:
- De gehele dag misselijk en ongemakkelijk
- het niet willen/kunnen boeren maar terugkomende voeding wegslikken
- veel de hik, sowieso na elke voeding maar ook spontaan
- het kreunen als ik hem weg leg om te slapen
- niet plat kunnen liggen
- tijdens het proberen te laten boeren jammert hij veel, duidelijk dat hij pijn heeft en overstrekt zich, hij gaat 'staan' (maar kunnen ook darmkrampjes zijn?)

Waarom ik twijfel

Misschien is het wat warrig beschreven maar zit nu even mobiel. J slaapt eindelijk weer even (op mij ;) ) dus wil m niet storen door de laptop te pakken.
Oudste had als baby een dubbele slkdarm ontsteking en huilde niet.

Als jij het niet vertrouwt dan zou ik even met huis arts in overleg :) vaak klopt het moedergevoel wel.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_138681803
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:56 schreef klaprooss het volgende:
Ik vind t maar lastig mignonne! Hij is nu weer overstuur wakker.

Het is zo'n andere baby als voorheen :'( . Dat de gehele dag misselijk zijn is zo sneu. Ik weet gewoon even niet meer hoe ik m kan helpen!
Lekker bij je houden, draagdoek misschien of samen met hem in bed gaan liggen?

Je baby heeft alleen behoefte aan voeding en nabijheid van mama of papa, ongeacht wat er aan de hand is.

Mijn baby huilde 10 tot 14 uur per dag, er was helemaal niets wat ik kon doen uiteindelijk om haar te helpen. Nadat we medicatie hadden, ik op hypoallergeen dieet enz enz verminderde het huilen naar 6 tot 8 uur per dag. Ik heb haar altijd vastgehouden als ze huilde. Ik kon haar dan wel niet helpen en ik kon het niet oplossen, maar troost bieden betekent niet altijd dat het probleem opgelost wordt. "dan huilt ze in ieder geval niet alleen" was het idee.
pi_138681883
He wat naar zo lang huilen! Dan moet je ook wel onmacht hebben gevoeld.

Ik draag hem idd veel de laatste dagen. Ik heb besloten dat we nu zo lang mogelijk in bed blijven.

bedankt iig!
♥ J & S
pi_138681970
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:51 schreef klaprooss het volgende:
Oh dus spugen hoeft dus niet cathmar.

Ik heb er vrij weinig verstand van maar na het lezen van dit topic (en zelf van de week er ineens aan dacht) lees ik wel herkenning.
Maar misschien 'wil' ik dit zien.
Dus de vraag aan de reflux mama's wat denken jullie als,jullie dit lezen :@
Ja, ik ben ook een beetje bang dat ik het 'wil' zien, maar mijn gevoel zegt toch echt dat er iets is met hem. En ja, het is mijn eerste baby en baby's huilen, maar niet zo. Hij huilt alsof er iets dwars zit en mijn schoonmoeder zei uit zichzelf dat ze het idee had dat hij eerst een oprisping kreeg en daarna het op een krijsen zette, dus het zijn echt niet alleen krampjes.

Ik heb hem nu om half 10 even weggelegd met een kussen in zijn rug en na 5 minuten kwam de hik en nu begint hij weer te rommelen en te kreunen. Het is hier dus echt maximaal een half uurtje rust, maar niet slapen.

Toen ik hem nog elk uur aanlegde huilde hij ook niet veel nee, omdat hij troost kreeg van de borst, maar ik trek het echt niet om hem elk uur aan te leggen, dus is het toch troosten tussen voedingen door en dan krijst hij echt goed...

quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Misschien ter overweging, een lactatiekundige bellen een idee?
Die kan je sowieso tips geven wat betreft die tsr, en wie weet heb jij wel een daverende overproductie en heeft je kleintje daar last van? Vanachter een computerscherm is dat heel lastig te beoordelen en ik wil je niet zomaar tips geven om een overproductie tegen te gaan want het zou ook zomaar kunnen zijn dat dat het niet is en dan help ik je productie om zeep :X

Boeren is hier ook nooit echt goed gelukt. Klinkt alsof je het goed doet qua boeren maar dat er meer winst valt te behalen in het aanleggen enz.
De lk is al twee keer langs geweest, omdat hij de eerste nacht 200 gram was afgevallen. We hebben toen met vingervoeden bijgevoed en hij groeide weer netjes. Gestopt met bijvoeden en weer meteen 200 gram eraf. Toen de lk gebeld en ik ben gaan kolven en de lk vermoedde een tongriem probleem, want hij verbreekt dus het vacuum regelmatig en hij sabbelde meer dan dat hij dronk. Naar de KNO arts geweest en het was niet zijn tongriem, dus de lk nog een keer laten komen en nog een les in goed aanleggen gehad en dat gaat dus sindsdien goed. Misschien dus wel iets te goed... Ik ben al wel gestopt met kolven en we voeden ook niet meer bij, want hij zat weer op zijn geboortegewicht.

We zijn dus al sinds zijn geboorte op zoek naar wat hem nu dwars zit en ik wil niet voor elk wissewasje bij de dokter aankloppen, maar ik heb echt het gevoel alsof er iets is.
  woensdag 9 april 2014 @ 10:10:57 #273
100412 mefke79
komt goed!
pi_138682053
Tienus huilde niet of nauwelijks. Maar weigerde op een gegeven moment wel te drinken. Spugen deed hij ook niet. De hik was ook meerdere keren per dagp en boeren lukte alleen door op een bepaalde manier op zijn rug te kloppen. Wij hebben negen maanden gewacht met maagzuurremmers, toen waren we aan het einde van ons Latijn. Hij heeft medicijnen geslikt tot hij ruim anderhalf was en zijn relatie met eten is er niet beter op geworden. Als ik het over kon doen, kreeg hij veel eerder medicijnen.
  woensdag 9 april 2014 @ 10:12:29 #274
100412 mefke79
komt goed!
pi_138682091
Dot vertrouw op je gevoel! Dat is voor mij de belangrijkste les van vier jaar moeder zijn.
pi_138682346
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:12 schreef mefke79 het volgende:
Dot vertrouw op je gevoel! Dat is voor mij de belangrijkste les van vier jaar moeder zijn.
Dit! En dat is niet altijd makkelijk. Zelfs bij nummer 4 vond ik dat nog moeilijk.
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')