Mijn dochter is nu 7,5 week oud en heeft ook verborgen reflux. Ze spuugt bijna niet, maar wel veel slikken, herkauwen, ineenkrimpen terwijl ze een vies gezicht trekt om vervolgens weer te overstrekken, niet plat willen liggen (ze wil dus niet in de box), soms raspende ademhaling en hees klinken (vooral tegen de ochtend).
Ik kan het huilen voorkomen door haar op en neer te wiegen (niet heen en weer, niet van voor naar achteren, echt op en neer). Ze slaapt overdag alleen maar op mijn arm. Als ik haar op bed leg wordt ze vrij snel weer wakker van een oprisping, als het over is slaapt ze wel weer, maar niet veel later heeft ze weer last. Als dat vaak achter elkaar gebeurt dan is het veel huilen en moeilijk stil krijgen. Daarom til ik haar overdag zoveel mogelijk zodat ze wel aan haar slaap toekomt.
Ik heb haar wiegje al schuin gezet en hou haar altijd een half uur omhoog na de voeding. 's Nachts slaapt ze de eerste helft van de nacht wel goed (3 uur, soms 4 uur), maar in de tweede helft wordt ze vaak wakker omdat ze last heeft. Ze heeft dan niet echt honger, maar drinkt een beetje omdat het verzacht. Ze drinkt dan alleen erg onrustig waardoor ze veel lucht meehapt en ze 's ochtends dan weer last van krampjes heeft
Heb ook jbpm gebruikt, maar kreeg het idee dat ze alleen maar meer last krijgt. Gaf het nu alleen nog voor het slapen gaan, maar afgelopen nacht wilde ze niet en er was geen verschil in hoe lang ze sliep.
Hele dag tillen en wiegen is erg vermoeiend. Ik heb geen moment mijn handen vrij. Ik heb wel een draagdoek, maar het lukt me nog niet om die comfortabel geknoopt te krijgen
Ook maak ik me zorgen dat ik niet kan oefenen met wakker in bed leggen. Ik ben bang dat ze niet leert om zelf in slaap te vallen. 's Nachts leg ik haar in bed als ze al diep in slaap is gevallen op mijn arm, zodat ik de meeste nachtrust krijg.
Ze moet eind oktober 3 dagen naar het kinderdagverblijf. Ik ben bang dat ze het daar erg moeilijk gaat krijgen dan

quote:
Op woensdag 11 september 2013 23:58 schreef Cwen het volgende:Hilz, herkenning! Hier ook oprispingen, niet meteen slapen na een voeding en raspende ademhaling na voeden en krijsen van de pijn. Enige is, dat ik vermoed dat de pijn van haar darmen komt... Weet iemand of verborgen reflux en krampen elkaar kunnen versterken?
Weet je zeker dat het haar darmen zijn? Bij mijn dochter lijkt de onrust en het overstrekken bij reflux erg op wat ze doet als ze last van krampjes heeft. Het enige verschil is dat ze bij krampjes rood aanloopt.
Drinkt ze misschien erg onrustig? Ik merk dat ze hier meer last van krampjes heeft als ze erg onrustig drinkt en veel lucht meehapt.