abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130911889
Ik ga er vanuit dat het een soort aanval is geweest. Hij ligt nu chill mijn hele nek vol te kwijlen O+

sowieso heul erg bedankt voor tips & tricks. Hier en via dm! O+
pi_130911926
Fijn Hillz!! :*
pi_131082239
Hilz, herkenning! Hier ook oprispingen, niet meteen slapen na een voeding en raspende ademhaling na voeden en krijsen van de pijn. Enige is, dat ik vermoed dat de pijn van haar darmen komt... Weet iemand of verborgen reflux en krampen elkaar kunnen versterken?
Home is where the O+ is...
pi_131083646
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:58 schreef Cwen het volgende:
Hilz, herkenning! Hier ook oprispingen, niet meteen slapen na een voeding en raspende ademhaling na voeden en krijsen van de pijn. Enige is, dat ik vermoed dat de pijn van haar darmen komt... Weet iemand of verborgen reflux en krampen elkaar kunnen versterken?
Oh jeetje, zelfde zwangerschap zelfde baby? Hier geen hysterische taferelen meer gehad gelukkig. Verdrietig wordt je dan hè.. Ze zijn zo zielig als het zo'n pijn doet. Alles waar geslapen wordt omhoog zetten heeft volgens mij goed geholpen hier.
  donderdag 12 september 2013 @ 10:38:02 #230
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_131088037
Mijn dochter is nu 7,5 week oud en heeft ook verborgen reflux. Ze spuugt bijna niet, maar wel veel slikken, herkauwen, ineenkrimpen terwijl ze een vies gezicht trekt om vervolgens weer te overstrekken, niet plat willen liggen (ze wil dus niet in de box), soms raspende ademhaling en hees klinken (vooral tegen de ochtend).

Ik kan het huilen voorkomen door haar op en neer te wiegen (niet heen en weer, niet van voor naar achteren, echt op en neer). Ze slaapt overdag alleen maar op mijn arm. Als ik haar op bed leg wordt ze vrij snel weer wakker van een oprisping, als het over is slaapt ze wel weer, maar niet veel later heeft ze weer last. Als dat vaak achter elkaar gebeurt dan is het veel huilen en moeilijk stil krijgen. Daarom til ik haar overdag zoveel mogelijk zodat ze wel aan haar slaap toekomt.

Ik heb haar wiegje al schuin gezet en hou haar altijd een half uur omhoog na de voeding. 's Nachts slaapt ze de eerste helft van de nacht wel goed (3 uur, soms 4 uur), maar in de tweede helft wordt ze vaak wakker omdat ze last heeft. Ze heeft dan niet echt honger, maar drinkt een beetje omdat het verzacht. Ze drinkt dan alleen erg onrustig waardoor ze veel lucht meehapt en ze 's ochtends dan weer last van krampjes heeft -O-
Heb ook jbpm gebruikt, maar kreeg het idee dat ze alleen maar meer last krijgt. Gaf het nu alleen nog voor het slapen gaan, maar afgelopen nacht wilde ze niet en er was geen verschil in hoe lang ze sliep.

Hele dag tillen en wiegen is erg vermoeiend. Ik heb geen moment mijn handen vrij. Ik heb wel een draagdoek, maar het lukt me nog niet om die comfortabel geknoopt te krijgen :{

Ook maak ik me zorgen dat ik niet kan oefenen met wakker in bed leggen. Ik ben bang dat ze niet leert om zelf in slaap te vallen. 's Nachts leg ik haar in bed als ze al diep in slaap is gevallen op mijn arm, zodat ik de meeste nachtrust krijg.
Ze moet eind oktober 3 dagen naar het kinderdagverblijf. Ik ben bang dat ze het daar erg moeilijk gaat krijgen dan :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:58 schreef Cwen het volgende:
Weet je zeker dat het haar darmen zijn? Bij mijn dochter lijkt de onrust en het overstrekken bij reflux erg op wat ze doet als ze last van krampjes heeft. Het enige verschil is dat ze bij krampjes rood aanloopt.

Drinkt ze misschien erg onrustig? Ik merk dat ze hier meer last van krampjes heeft als ze erg onrustig drinkt en veel lucht meehapt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_131096602
Sylver, niet zeker, maar van hikken en opboeren en wegslikken gaat ze niet huilen, terwijl ik haar darmen kan voelen borrelen als ze het wel uitkrijst, idd incl. rood gezichtje. Ze drinkt niet heel rustig, aanleggen heeft de eerste minuten alleen maar slok-slok-slok tot gevolg, gaat een beetje hard voor haar.

Ik kan haar wel neerleggen, dat is (meestal) geen probleem. Bedje staat hier ook schuin, maar ik kan haar ook wakker in box of wagen leggen en dat gaat meestal goed.

Ik kan me goed voorstellen dat je het zwaar vindt met het lopen en wiegen! Toch zou ik me geen zorgen maken over het zelf in slaap vallen. Dat komt wel, daar is geen vaste leeftijd voor. Zou een andere draagdoek of zak wellicht iets voor je zijn?
Home is where the O+ is...
pi_132269829
Even kopie van baby'tjes topic.

Ik ga morgen toch de huisarts bellen.

Als ik hem in bed leg, 30/60 min ná een fles (en ik heb hem dan zeker 30 min rechtop gehouden), dan gaat hij rustig liggen, binnen enkele minuten begint het. Slikken, klinkt als een oude rochelende man, hees. In slaap vallen, en dan zo ineens paniek. Ogen wijd open, wilt trappelen en met zijn armen gaan zwaaien (maar ligt ingebakerd). Ik verdenk toch echt een lichte vorm wellicht, van verborgen reflux.
pi_132271141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:54 schreef ymme het volgende:

Als ik hem in bed leg, 30/60 min ná een fles (en ik heb hem dan zeker 30 min rechtop gehouden), dan gaat hij rustig liggen, binnen enkele minuten begint het. Slikken, klinkt als een oude rochelende man, hees. In slaap vallen, en dan zo ineens paniek. Ogen wijd open, wilt trappelen en met zijn armen gaan zwaaien (maar ligt ingebakerd). Ik verdenk toch echt een lichte vorm wellicht, van verborgen reflux.
Hoe vervelend!!
Heb je het bedje al omhoog gezet? En dan ook echt goed omhoog. Dat scheelde hier meteen heel veel. Weet allen niet hoe dat werkt icm inbakeren. En niet plat liggend laten drinken.
Goed dat je naar de huisarts gaat. Bij mijn meisje werkte de medicijnen meteen heel goed en had ik binnen een paar dagen een compleet ander kind. Succes.
Met een meidenkwartet
pi_132272447
Wat Cathmar zei :) :P
pi_132272627
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:54 schreef ymme het volgende:

Vervelend meid! Klinkt inderdaad wel als symptomen van reflux. Beter nu gaan dan te lang wachten. Wordt het alleen maar erger.
Geef je flesvoeding? Dan in ieder geval ook ff nutriton (johannesbroodpitmeel) halen om de melk wat in te dikken.
En verder wat Cathmat zegt, medicijnen helpen fantastisch!
pi_132274109
Heb een handdoek onder het matrasje liggen.
Rechtop voeden en na de voeding min 30min rechtop.

Mijn andere zoon was eten, even knuffelen en weer lekker slapen.
Dit ken ik helemaal niet zo.
Je ziet hem in slaap vallen en dan begint het ineens. Huilen, trappelen en met de armen slaan en slikken. En dat tot z'n 60/90min na de voeding en dan slaapt hij weer tot de volgende voeding.

Hij krijgt flesvoeding, gemiddeld om de 4 uur.
pi_132274134
Oh en dex is vandaag precues 3 weekjes jong
pi_132274389
Nutriton..
Hier lees ik verschillende verhalen over. Dat het achterhaald zou zijn en zeker niet bewezen dat het helpt.
Ik ben dan weer bang voor meer krampen en moeilijk poepen (wat eerder ook goed ding maar sinds paar dagen ook minder. Van elke dag een lekkere hoeveelheid naar nu in 2 dagen een inimi beetje).
pi_132274566
Ymme dan zou ik daar niet meteen mee starten. Maar de huisarts zal er wellicht wel over beginnen.
Hier was het de eerste stap, voordat er medicatie werd voorgeschreven. Eerst een weekje nutriton proberen.
Ook in het ziekenhuis vroegen ze ernaar.
In het ziekenhuis waren ze dan weer niet zo overtuigd van het bedje schuin zetten. Moet volgens hen echt in 45 graden voordat het helpt. En 45 graden kan echt niet want dan ligt je baby onderin het bed.....
pi_132295167
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:40 schreef ymme het volgende:
Heb een handdoek onder het matrasje liggen.
Rechtop voeden en na de voeding min 30min rechtop.

Mijn andere zoon was eten, even knuffelen en weer lekker slapen.
Dit ken ik helemaal niet zo.
Je ziet hem in slaap vallen en dan begint het ineens. Huilen, trappelen en met de armen slaan en slikken. En dat tot z'n 60/90min na de voeding en dan slaapt hij weer tot de volgende voeding.

Hij krijgt flesvoeding, gemiddeld om de 4 uur.
Heb je gebeld?

Ik had twee dikke boeken onder de poten aan het hoofdeind. Echt wel iets van 10 cm omhoog. Handdoek zou ik dan onder het matras uithalen.

Nutriton of jbpm heb ik nooit gedaan. Ik was gewoon al blij dat ze iets binnen kreeg/hield en het heeft geen voedingswaarde.

Mijn mini woonde de eerste weken/maanden in de baby bjorn wipstoel (kom ik weer, ik heb geen aandelen) maar het is gewoon onze redding geweest. Dat was echt de enige plek waar ze (beneden) fijn lag.
Met een meidenkwartet
pi_132295627
De huisarts had net een artikel gelezen dat er wel heel snel en makkelijk medicijnen voorgeschreven worden. Zolang hij goed groeit en het niet erger dan dit wordt, geen medicijnen. En alles wat al deden blijven doen.

Het bed omhoog door middel van boeken was ik inderdaad vanavond al van plan, lijkt me fijner liggen dan een matras wat helt. :)

Wipstoel de eerste maanden is toch juist niet goed voor rug etc ?
pi_132295714
De baby bjorn is een soort hangmatje zeg maar. Kijk maar eens plaatjes.

Tja... je huisarts... blijf alert hoor. Hier ging het met maagzuurremmer echt meteen veel beter.
Met een meidenkwartet
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:24:08 #243
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_132480597
Ik vind het altijd zo raar dat de huisarts wil wachten tot de baby achterblijft in de groei :?

Hier werd het steeds erger tot ze zelfs tijdens het drinken al last had. Dan moest ik trucjes uithalen zoals al lopend en wiegend de borst geven. Ja, het werkte wel, ze bleef goed groeien maar zelf ga je er aan onderdoor.

Ik wilde liever ook geen medicatie, maar het werd steeds erger en het is echt verschrikkelijk om te zien dat je kind gewoon pijn heeft.
Uiteindelijk toen ze 12 weken oud was doorverwijzing gekregen naar de kinderarts en die vond het hoog tijd voor medicatie.
Als het zuur vaak omhoog blijft komen kan dat de slokdarm beschadigen. Het zal dan alleen maar erger worden en steeds pijnlijker.

We zijn nu een week bezig met Omeprazole en het gaat een heel stuk beter! Maar het is nog niet helemaal goed. Waarschijnlijk heeft het langer de tijd nodig omdat ze al zo lang last heeft en het wel even duurt voor haar slokdarm weer helemaal hersteld is.

Wat cathmar ook zegt, blijf idd alert en blijf aan de bel trekken als je het idee hebt dat het erger wordt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_132489933
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:24 schreef Sylver_ het volgende:
Ik vind het altijd zo raar dat de huisarts wil wachten tot de baby achterblijft in de groei :?

Hier werd het steeds erger tot ze zelfs tijdens het drinken al last had. Dan moest ik trucjes uithalen zoals al lopend en wiegend de borst geven. Ja, het werkte wel, ze bleef goed groeien maar zelf ga je er aan onderdoor.

Ik wilde liever ook geen medicatie, maar het werd steeds erger en het is echt verschrikkelijk om te zien dat je kind gewoon pijn heeft.
Uiteindelijk toen ze 12 weken oud was doorverwijzing gekregen naar de kinderarts en die vond het hoog tijd voor medicatie.
Als het zuur vaak omhoog blijft komen kan dat de slokdarm beschadigen. Het zal dan alleen maar erger worden en steeds pijnlijker.

We zijn nu een week bezig met Omeprazole en het gaat een heel stuk beter! Maar het is nog niet helemaal goed. Waarschijnlijk heeft het langer de tijd nodig omdat ze al zo lang last heeft en het wel even duurt voor haar slokdarm weer helemaal hersteld is.

Wat cathmar ook zegt, blijf idd alert en blijf aan de bel trekken als je het idee hebt dat het erger wordt.
Dat dus! Heel herkenbaar en je hebt helemaal gelijk!
pi_132491315
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:24 schreef Sylver_ het volgende:

+1

Bij ons hielp omeprazol niet voldoende maar dat komt misschien omdat we pas na 9/10mnd medicatie kregen. Daarna via de ka domperidon. Ging iets beter maar ze kreeg er erge maag en darm krampen van :(
Uiteindelijk heeft de ka met 13mnd ranitidine voorgeschreven. Sindsdien gaat het goed maar ze heeft nogsteeds erg veel last van zuur, veel wakker worden snachts en overgeven.
We moeten ook op voeding ( fruit letten )

Dus wachten tot.. Hebben we ook gedaan omdat de ha ons vertelde dat het normaal was. Ja ze gaf 6x pd over. We werden elke nacht om het uur wakker etc etc maar qua lengte zat ze op de +lijn en qua gewicht gemiddeld.
Dat ik nog meer dan 10x pd borstvoeding gaf per dag deed er ff niet toe voor de ka..ze kon geen vaste voeding eten. Dat ging pas rond de 12mnd zonder kokhalzen.

Als ik een advies mag geven zou ik idd zeker niet wachten tot de groei achter loopt of wat dan ook.
pi_132545105
Kap met dit getrol

[ Bericht 44% gewijzigd door De_Taartjesfee op 25-10-2013 13:56:36 ]
PWBF
pi_132578766
Kan reflux erger worden door tandjes? E. zit al een tijdje op een halve dosering Nexium en dit ging prima. En sinds gisteren zit ze weer steeds te slikken en te verslikken en daarna oorverdovend krijsen :'(
En ik heb het vermoeden dat er tandjes aankomen maar of dat nou samenhangt..
E.
pi_132579004
Sparkling dat was bij ons wel zo! Geen idee hoe het kan, maar ik merkte het echt op (en bij de jongste nog steeds trouwens).
pi_132579177
Ah oke, arm meisje. Ze huilt nooit meer zo overstuur tegenwoordig. Ik moet bijna meehuilen :'(
E.
pi_132579204
Ja super zielig! Denk je ervan af te zijn, begint het weer. Sterkte!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')