Oh jeetje, zelfde zwangerschap zelfde baby? Hier geen hysterische taferelen meer gehad gelukkig. Verdrietig wordt je dan hè.. Ze zijn zo zielig als het zo'n pijn doet. Alles waar geslapen wordt omhoog zetten heeft volgens mij goed geholpen hier.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:58 schreef Cwen het volgende:
Hilz, herkenning! Hier ook oprispingen, niet meteen slapen na een voeding en raspende ademhaling na voeden en krijsen van de pijn. Enige is, dat ik vermoed dat de pijn van haar darmen komt... Weet iemand of verborgen reflux en krampen elkaar kunnen versterken?
Weet je zeker dat het haar darmen zijn? Bij mijn dochter lijkt de onrust en het overstrekken bij reflux erg op wat ze doet als ze last van krampjes heeft. Het enige verschil is dat ze bij krampjes rood aanloopt.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:58 schreef Cwen het volgende:
Hilz, herkenning! Hier ook oprispingen, niet meteen slapen na een voeding en raspende ademhaling na voeden en krijsen van de pijn. Enige is, dat ik vermoed dat de pijn van haar darmen komt... Weet iemand of verborgen reflux en krampen elkaar kunnen versterken?
Hoe vervelend!!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:54 schreef ymme het volgende:
Even kopie van baby'tjes topic.
Ik ga morgen toch de huisarts bellen.
Als ik hem in bed leg, 30/60 min ná een fles (en ik heb hem dan zeker 30 min rechtop gehouden), dan gaat hij rustig liggen, binnen enkele minuten begint het. Slikken, klinkt als een oude rochelende man, hees. In slaap vallen, en dan zo ineens paniek. Ogen wijd open, wilt trappelen en met zijn armen gaan zwaaien (maar ligt ingebakerd). Ik verdenk toch echt een lichte vorm wellicht, van verborgen reflux.
Vervelend meid! Klinkt inderdaad wel als symptomen van reflux. Beter nu gaan dan te lang wachten. Wordt het alleen maar erger.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:54 schreef ymme het volgende:
Even kopie van baby'tjes topic.
Ik ga morgen toch de huisarts bellen.
Als ik hem in bed leg, 30/60 min ná een fles (en ik heb hem dan zeker 30 min rechtop gehouden), dan gaat hij rustig liggen, binnen enkele minuten begint het. Slikken, klinkt als een oude rochelende man, hees. In slaap vallen, en dan zo ineens paniek. Ogen wijd open, wilt trappelen en met zijn armen gaan zwaaien (maar ligt ingebakerd). Ik verdenk toch echt een lichte vorm wellicht, van verborgen reflux.
Heb je gebeld?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:40 schreef ymme het volgende:
Heb een handdoek onder het matrasje liggen.
Rechtop voeden en na de voeding min 30min rechtop.
Mijn andere zoon was eten, even knuffelen en weer lekker slapen.
Dit ken ik helemaal niet zo.
Je ziet hem in slaap vallen en dan begint het ineens. Huilen, trappelen en met de armen slaan en slikken. En dat tot z'n 60/90min na de voeding en dan slaapt hij weer tot de volgende voeding.
Hij krijgt flesvoeding, gemiddeld om de 4 uur.
Dat dus! Heel herkenbaar en je hebt helemaal gelijk!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:24 schreef Sylver_ het volgende:
Ik vind het altijd zo raar dat de huisarts wil wachten tot de baby achterblijft in de groei![]()
Hier werd het steeds erger tot ze zelfs tijdens het drinken al last had. Dan moest ik trucjes uithalen zoals al lopend en wiegend de borst geven. Ja, het werkte wel, ze bleef goed groeien maar zelf ga je er aan onderdoor.
Ik wilde liever ook geen medicatie, maar het werd steeds erger en het is echt verschrikkelijk om te zien dat je kind gewoon pijn heeft.
Uiteindelijk toen ze 12 weken oud was doorverwijzing gekregen naar de kinderarts en die vond het hoog tijd voor medicatie.
Als het zuur vaak omhoog blijft komen kan dat de slokdarm beschadigen. Het zal dan alleen maar erger worden en steeds pijnlijker.
We zijn nu een week bezig met Omeprazole en het gaat een heel stuk beter! Maar het is nog niet helemaal goed. Waarschijnlijk heeft het langer de tijd nodig omdat ze al zo lang last heeft en het wel even duurt voor haar slokdarm weer helemaal hersteld is.
Wat cathmar ook zegt, blijf idd alert en blijf aan de bel trekken als je het idee hebt dat het erger wordt.
+1quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:24 schreef Sylver_ het volgende:
Ik vind het altijd zo raar dat de huisarts wil wachten tot de baby achterblijft in de groei![]()
Hier werd het steeds erger tot ze zelfs tijdens het drinken al last had. Dan moest ik trucjes uithalen zoals al lopend en wiegend de borst geven. Ja, het werkte wel, ze bleef goed groeien maar zelf ga je er aan onderdoor.
Ik wilde liever ook geen medicatie, maar het werd steeds erger en het is echt verschrikkelijk om te zien dat je kind gewoon pijn heeft.
Uiteindelijk toen ze 12 weken oud was doorverwijzing gekregen naar de kinderarts en die vond het hoog tijd voor medicatie.
Als het zuur vaak omhoog blijft komen kan dat de slokdarm beschadigen. Het zal dan alleen maar erger worden en steeds pijnlijker.
We zijn nu een week bezig met Omeprazole en het gaat een heel stuk beter! Maar het is nog niet helemaal goed. Waarschijnlijk heeft het langer de tijd nodig omdat ze al zo lang last heeft en het wel even duurt voor haar slokdarm weer helemaal hersteld is.
Wat cathmar ook zegt, blijf idd alert en blijf aan de bel trekken als je het idee hebt dat het erger wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |