abonnement Unibet Coolblue
pi_124803345
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet. Als je een goed starters-cv hebt dan krijg je meer dan 2500 bruto? Dat klopt namelijk.
Misschien niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde vooral dat de heel veel activiteiten niks zegt.

Ook zonder nevenactiviteiten ken ik mensen die op 2500+ beginnen. Goede studie, goede richting en goede uitstraling zijn meer van belang.

De persoon waar ik op reageerde kwam amper tot 2500 incl vele nevenactiviteiten maar kan of wil ze niet benoemen, daar was ik juist naar op zoek... wat het voor activiteiten zijn en wat de meerwaarde is in zijn vakgebied.
All management is Strategic Management.
pi_124803365
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, dat uiteraard ook. Maar met één nevenactiviteit die wat toevoegt heb nog steeds geen 'goed starters-cv'. Daar moet je meer voor hebben tegenwoordig.
Nou ja, daar verschil ik dan van mening en ervaring. Ik heb een dozen vol CVs met veel en diverse nevenactiviteiten, dat probeert iedereen. Mensen prikken er zo doorheen, het is allemaal zo "aangekleed". Doe gewoon een goeie studie, blink echt uit en doe naast je studie gewoon dingen waar je echt passie voor hebt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124803809
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Klinkt als kwantiteit, en dat boeit niet. Kwaliteit wel. Liever een goeie studie, met eventueel een nevenactiviteit die ook daadwerkelijk iets bijdraagt.
Dit dus. Ik heb nog nooit een paar honderd euro meer geboden aan iemand die extra activiteiten heeft gedaan. Het aanbod baseer ik enkel op functie, gerelateerde werkervaring, opleiding, hoe iemand tijdens het gesprek overkomt en in sommige gevallen zijn/haar huidige salaris. Ik kan eerlijk gezegd ook geen reden bedenken waarom extra activiteiten een hoger aanbod rechtvaardigt.
pi_124803964
Nou ja, start salaris ligt hier toch vast. Mooie lul die daar nog verandering in brengt. Maar met "veel" ECs kom je niet eerder in aanmerking. Met een cum laude L&R wel trouwens.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124806344
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:31 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Misschien niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde vooral dat de heel veel activiteiten niks zegt.

Ook zonder nevenactiviteiten ken ik mensen die op 2500+ beginnen. Goede studie, goede richting en goede uitstraling zijn meer van belang.

De persoon waar ik op reageerde kwam amper tot 2500 incl vele nevenactiviteiten maar kan of wil ze niet benoemen, daar was ik juist naar op zoek... wat het voor activiteiten zijn en wat de meerwaarde is in zijn vakgebied.
Lol ik neem aan dat je mij bedoeld :P. Nevenactiviteiten ga ik niet te diep op in maar houden in werk/studie perioden in 3 verschillende landen(en nee ik doe geen International business of een dergelijke studie, en nee deze waren niet geregeld door de uni of een weekje zuipen op de piste), verder aanvullende cursussen en stevige stage plaatsen bij aansprekende werkgevers.

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet. Als je een goed starters-cv hebt dan krijg je meer dan 2500 bruto? Dat klopt namelijk.
Voor zover ik heb gezien zijn er over het algemeen een paar verschillende methoden waarmee je waarschijnlijk boven de 2500+ zou zitten met een goed starter cv 1. dead end job (of gewoon rot werk) zegt genoeg. 2. zeer specifieke studie tandarts, rechten, technische vakken. 3. de mensen die geluk hebben of langer zijn blijven zoeken(denkend aan die belachelijke sollicitatie perioden die voor de betere traineeships gelden XD, hoewel ook die meestal onder de 2500 zitten).

In elk geval zit ik prima, ben lekker aan het werk op niveau(meer verantwoordelijkheden dan bedrijven de meeste starters geven) en zie velen kennissen die werken onder hun niveau, buiten hun interesse veld of simpelweg hellemaal niks kunnen vinden.

Tuurlijk de mensen die met allemaal 9,5jes een dubbele master in een vakgebied halen waar veel vraag naar is zullen vast wel boven de 2500 starten in een baan die ze leuk vinden. Maar hoeveel procent is dat nou. Voor mij zit een stevig starters CV bij de top 10-20% CV's van een 'normale' studie, en nee die vinden echt niet (meer) allemaal een leuke baan op 2500+ nog voordat ze afgestudeerd zijn.
pi_124807019
Vraagje aan de werkgevers in dit topic: tijdens sollicitatie gesprekken (vaak bij 1e ronde) wil de HR miep in kwestie vaak je huidige salaris weten. Wat doe je hiermee als WG? Hoe zwaar weegt het huidige salaris van de sollicitant mee in je aanbod of bereidheid tot onderhandelen?

(Extreem voorbeeld: zat jaar geleden bij een zorginstelling waar men om de salarisstrook vroeg. HR miep ging "even kopieren" en kwam terug al wetende dat mijn 36u salaris 3246,12 (oid) zou zijn op basis van mijn huidige salaris op dat moment en dat de dichtstbijliggende trede het aanbod was. Hier kreeg ik nog 200 bovenop geluld maar ben toen uiteindelijk maar vertrokken. Ik was verbouwereerd over de denkwijze van de miep en de starheid in onderhandeling.)
Haai
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:23:11 #57
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124809854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:37 schreef MadDorito het volgende:
Vraagje aan de werkgevers in dit topic: tijdens sollicitatie gesprekken (vaak bij 1e ronde) wil de HR miep in kwestie vaak je huidige salaris weten. Wat doe je hiermee als WG? Hoe zwaar weegt het huidige salaris van de sollicitant mee in je aanbod of bereidheid tot onderhandelen?

(Extreem voorbeeld: zat jaar geleden bij een zorginstelling waar men om de salarisstrook vroeg. HR miep ging "even kopieren" en kwam terug al wetende dat mijn 36u salaris 3246,12 (oid) zou zijn op basis van mijn huidige salaris op dat moment en dat de dichtstbijliggende trede het aanbod was. Hier kreeg ik nog 200 bovenop geluld maar ben toen uiteindelijk maar vertrokken. Ik was verbouwereerd over de denkwijze van de miep en de starheid in onderhandeling.)
geen werkgever maar ik denk dat je niet verplicht bent hierop te antwoorden dan wel daaraan mee te werken.
" doe maar een goed bod " lijkt me daar het juiste antwoord op.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_124810294
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Een CV met veel (en een grote diversiteit aan) extracurriculaire activiteiten en een afgeronde WO-opleiding.
De extracurriculaire activiteiten kan de meeste werkgevers echt 'aan de reet roesten', de mensen die daar (te) veel tijd insteken halen dat er niet uit bij een nieuwe baan. Vaak is een goede, inhoudelijke opleiding meer waard dan een 'pret-studie' met veel extracurriculaire activiteiten.
pi_124811134
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:37 schreef MadDorito het volgende:
Vraagje aan de werkgevers in dit topic: tijdens sollicitatie gesprekken (vaak bij 1e ronde) wil de HR miep in kwestie vaak je huidige salaris weten. Wat doe je hiermee als WG? Hoe zwaar weegt het huidige salaris van de sollicitant mee in je aanbod of bereidheid tot onderhandelen?

(Extreem voorbeeld: zat jaar geleden bij een zorginstelling waar men om de salarisstrook vroeg. HR miep ging "even kopieren" en kwam terug al wetende dat mijn 36u salaris 3246,12 (oid) zou zijn op basis van mijn huidige salaris op dat moment en dat de dichtstbijliggende trede het aanbod was. Hier kreeg ik nog 200 bovenop geluld maar ben toen uiteindelijk maar vertrokken. Ik was verbouwereerd over de denkwijze van de miep en de starheid in onderhandeling.)
Je huidige salaris is totaal niet relevant. Maar onderhandelen blijft een spel en het is te gemakkelijk om je salarisstrook te vragen. Je verspeelt gewoon je mogelijkheid tot onderhandelen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:04:24 #60
67670 Skv
Cynist.
pi_124812558
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:29 schreef jantje_v het volgende:

[..]

De extracurriculaire activiteiten kan de meeste werkgevers echt 'aan de reet roesten', de mensen die daar (te) veel tijd insteken halen dat er niet uit bij een nieuwe baan. Vaak is een goede, inhoudelijke opleiding meer waard dan een 'pret-studie' met veel extracurriculaire activiteiten.
Mijn ervaring is het tegenovergestelde. En lees voor de grap al die carriereblaadjes voor starters eens door. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:08:11 #61
67670 Skv
Cynist.
pi_124812792
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:31 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nou ja, daar verschil ik dan van mening en ervaring. Ik heb een dozen vol CVs met veel en diverse nevenactiviteiten, dat probeert iedereen. Mensen prikken er zo doorheen, het is allemaal zo "aangekleed". Doe gewoon een goeie studie, blink echt uit en doe naast je studie gewoon dingen waar je echt passie voor hebt.
Waaruit maak je op dat ik het heb over opgedirkte bijbaantjes? Ik heb het over relevante extracurriculaire activiteiten en andere pré's. Bijvoorbeeld extra talencertificaten, extra vakken bovenop eigen curriculum, hoge cijfers, baantjes in het verlengde van je studie of opleidingsrichting, een eigen onderneming, buitenlandervaring en/of bestuurservaring.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_124814666
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:41 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Je huidige salaris is totaal niet relevant. Maar onderhandelen blijft een spel en het is te gemakkelijk om je salarisstrook te vragen. Je verspeelt gewoon je mogelijkheid tot onderhandelen.
Ten eerste is onderhandelen géén spel. Dit suggereert namelijk dat winst of verlies van gering belang is en de consequenties nihil zijn. Ook ben ik van mening dat het verstrekken van een salarisstrook niet per definitie een slechte, of finale, zet hoeft te zijn.

Het is wel zo dat als je bij een organisatie solliciteert met een rigide cao en vaste functie-indelingen, dat je kans beperkt is om hier veel van af te wijken. Zorginstellingen staan niet bekend om hun flexibiliteit. Ook wil je als werkgever niet dat salarissen voor vergelijkbare functies veel van elkaar afwijken omdat je anders aan iedere werknemer moet gaan uitleggen waarom hij of zij minder verdient dan een ander.

Al met al kun je natuurlijk altijd aangeven dat je laatstverdiende salaris niet vergelijkbaar is vanwege het verschil in de functies.
pi_124816490
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:08 schreef Skv het volgende:

[..]

Waaruit maak je op dat ik het heb over opgedirkte bijbaantjes? Ik heb het over relevante extracurriculaire activiteiten en andere pré's. Bijvoorbeeld extra talencertificaten, extra vakken bovenop eigen curriculum, hoge cijfers, baantjes in het verlengde van je studie of opleidingsrichting, een eigen onderneming, buitenlandervaring en/of bestuurservaring.
Je noemt zelf dat hoeveelheid en diversiteit belangrijk zijn. Dan liggen je prioriteiten gewoon verkeerd, voor mij als werkgever. Ik zoek naar kwaliteit, niet kwantiteit.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124817695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:36 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Ten eerste is onderhandelen géén spel. Dit suggereert namelijk dat winst of verlies van gering belang is en de consequenties nihil zijn. Ook ben ik van mening dat het verstrekken van een salarisstrook niet per definitie een slechte, of finale, zet hoeft te zijn.

Het is wel zo dat als je bij een organisatie solliciteert met een rigide cao en vaste functie-indelingen, dat je kans beperkt is om hier veel van af te wijken. Zorginstellingen staan niet bekend om hun flexibiliteit. Ook wil je als werkgever niet dat salarissen voor vergelijkbare functies veel van elkaar afwijken omdat je anders aan iedere werknemer moet gaan uitleggen waarom hij of zij minder verdient dan een ander.

Al met al kun je natuurlijk altijd aangeven dat je laatstverdiende salaris niet vergelijkbaar is vanwege het verschil in de functies.
Het hangt volgens mij zo enorm van de job af. In mijn huidige job is het vrij normaal dit soort gegevens te delen. Deze sector werkt niet met schalen en HR zie je zelden, dus het is meer een onderhandeling. In die onderhandeling is het huidig salaris niet meer dan een indicatie van de absolute ondergrens, helpt de verwachtingen even vast te stellen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124817912
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:23 schreef Bajskorv het volgende:
Het hangt volgens mij zo enorm van de job af. In mijn huidige job is het vrij normaal dit soort gegevens te delen. Deze sector werkt niet met schalen en HR zie je zelden, dus het is meer een onderhandeling. In die onderhandeling is het huidig salaris niet meer dan een indicatie van de absolute ondergrens, helpt de verwachtingen even vast te stellen.
Toch ben je er als werkgever meer bij gebaat om een consistente salarisnorm te hanteren binnen vergelijkbare functies dan om het helemaal los te gooien. Ik vraag echter naar een gewenst salaris en niet naar het laatst betaalde salaris.
pi_124818220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:28 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Toch ben je er als werkgever meer bij gebaat om een consistente salarisnorm te hanteren binnen vergelijkbare functies dan om het helemaal los te gooien. Ik vraag echter naar een gewenst salaris en niet naar het laatst betaalde salaris.
Niet in onze sector, dat is mijn hele punt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124818290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:35 schreef Bajskorv het volgende:
Niet in onze sector, dat is mijn hele punt.
Dat kan. Echter heb je het dan waarschijnlijk over topsegment banen. Ook in de zorg is dan the sky the limit.
pi_124818905
Natuurlijk, de secretaresse heeft wat minder vrijheid qua onderhandeling.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 2 april 2013 @ 23:59:30 #69
67670 Skv
Cynist.
pi_124819263
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Je noemt zelf dat hoeveelheid en diversiteit belangrijk zijn. Dan liggen je prioriteiten gewoon verkeerd, voor mij als werkgever. Ik zoek naar kwaliteit, niet kwantiteit.
Pffrt, dram je in het echt ook zo door? Natuurlijk doet kwaliteit er toe; het punt dat ik maak is dat een 'goed' starterscv meer bevat dan een studie met een standaard bijbaantje in deze areidsmarkt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 2 april 2013 @ 23:59:43 #70
6941 APK
Factual, I think.
pi_124819271
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:50 schreef Bajskorv het volgende:

Natuurlijk, de secretaresse heeft wat minder vrijheid qua onderhandeling.
Lijkt mij behoorlijk demotiverend om net even dat beetje extra te doen.
Eind van de CAO-schaal en dat is het dan?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_124819397
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:59 schreef APK het volgende:

[..]

Lijkt mij behoorlijk demotiverend om net even dat beetje extra te doen.
Eind van de CAO-schaal en dat is het dan?
Zo zwart wit is het ook weer niet natuurlijk. Het is maar een kleine firma, we hebben geen CAO, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124819426
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Pffrt, dram je in het echt ook zo door? Natuurlijk doet kwaliteit er toe; het punt dat ik maak is dat een 'goed' starterscv meer bevat dan een studie met een standaard bijbaantje in deze areidsmarkt.
Dat punt maakte je dan vrij ongelukkig, excuses voor het doordrammen, maar ik zocht naar deze genuanceerde versie...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 3 april 2013 @ 00:25:03 #73
6941 APK
Factual, I think.
pi_124820119
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zo zwart wit is het ook weer niet natuurlijk. Het is maar een kleine firma, we hebben geen CAO, etc.
Ik bedoelde het eigenlijk in het algemeen ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_124822992
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:30 schreef BezigAapje het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport (openbaar vervoer)
02: Functie: Transportbesturing
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2200 ex. toeslagen. rond 2800 in.
09: Netto maand salaris: gemiddeld rond 2000 schoon
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Nu paar jaar
12: Goodies: Pensioen + ov jaarkaart
13: Tevreden?: Ja
Wat houdt dat in dan? Buschauffeur?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124823263
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ligt nogal aan je vakgebied natuurlijk. En terecht dat salarissen omlaag gaan, dat is nu eenmaal marktwerking. Jammer, maar het is niet anders.
Waarom blijven mensen in godsnaam nog in Nederland wonen (en vooral werken)?

- brutosalaris daalt (ik zie hier 100-250 euro per maand voorbij komen!?)
- IB wordt niet verlaagd (wat nu juist wel zou moeten; de overheid moet met minder geld verder, niet het volk)
- BTW 19 -> 21% (leven wordt duurder)
- meer eigen bijdragen aan zorg, onderwijs en andere zaken (terecht, maar dan in combinatie met belastingdaling -> vlaktaks)
- producten worden duurder (inflatie en prijsstijgingen)
- huurhuizen worden duurder
- koophuizen worden minder waard (je huis verkopen tegen een lagere prijs en huren tegen een steeds hogere loont dus niet)
- pensioenen worden uitgehold
- reiskosten worden veul duurder (en steeds minder vergoed)
- kinderopvang wordt veul duurder (en steeds minder vergoed)
- werkloosheid stijgt waardoor je concurrentiepositie als individuele werknemer daalt
- ik vergeet vast nog een hele hoop

In vergelijking met zeg 10 jaar geleden loont het dus veel en veel minder om te werken in Nederland. Waarom blijft men daarin steken? Waarom kiezen niet veel meer mensen voor een vlucht naar het buitenland? In veel gevallen loont dat redelijk tot heel erg. Met name omdat je meer koopkracht hebt (salarissen zijn relatief hoger want je bent waardevoller als Nederlander in veel landen door (talen)kennis) want de levenskosten zijn lager.

De oplossingen? De overheden moeten inkrimpen en het volk veul minder belasting afromen. De enige manier om de economie weer vlot te trekken.

Dat de prijzen en kosten stijgen snap ik nog. Dat je minder gaat verdienen snap ik niet. Zeker niet met meer ervaring die je opbouwt.

Nederland staat er nog slechter voor dan ik al dacht. :{
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')