abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 maart 2013 @ 22:22:38 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_124423396
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 23 maart 2013 @ 22:25:39 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_124423537
Heel veel op een rij
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 23 maart 2013 @ 22:36:30 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_124423977
Lijst
O/L om 12.30 uur: 2 boterhammen ham/mosterd/augurk/komkommer, beschuit kaas, beker melk, 3 kommen kippenbouillon, grote Granny Smith
T's: Sinaasappel, peer, punt slagroomtaart, 3 dikke plakken leverworst, 7 toastjes met 2 eiersalade,2 filet americain,2 brie, 1 tonijn, 2 cappuccino, paar borrelnootjes, wat nootjes, paar pringles, 2 flesjes bier
D: bloemkool, gebakken champ/ui/courgette/wortel/paprika, tartaar, gekookte aardappelen en wat jus
T: kwark/vla/jam. wat zoute stokjes

[ Bericht 1% gewijzigd door uniekhoorn op 23-03-2013 22:59:15 ]
pi_124424442
Xennia, heb pm gestuurd!

Etentje was geweldig lekker:

Amuse: gepofte rode biet en roomkaas
Voorgerecht: tartaar van tonijn, soyasaus en wasabimayo
Tussengerecht: coquilles met aardappelmousse, truffel en paddenstoelen
Hoofdgerecht: schouderhaas, risotto en courgette
Nagerecht: pistacheijs en chocoladecremebrulee (die kreeg ik niet op).

De Scheepswerf heet het restaurant, aan de Zweth. Jum! :9
pi_124424603
Nog steeds aan het studeren :Z :Z :Z :Z nog even door dan kan ik tenminste lekker slapen :P!!
Worry is a misuse of imagination
  Moderator zaterdag 23 maart 2013 @ 22:56:07 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124424825
Ik besefte net opeens dat ik voor het eerst depressief ben zonder dat ik mezelf te dik vind :D Normaal voel ik me waardeloos en dik, nu alleen maar waardeloos O+ :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_124424864
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 22:56 schreef MaJo het volgende:
Ik besefte net opeens dat ik voor het eerst depressief ben zonder dat ik mezelf te dik vind :D Normaal voel ik me waardeloos en dik, nu alleen maar waardeloos O+ :')
Whehe. Nou, wel een vooruitgang he :P
Maar ben je nu echt weer depressief of vooral depressieve gevoelens? En je doet er wel iets aan/mee toch ?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 22:58:27 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_124424935
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 22:47 schreef An24 het volgende:
Xennia, heb pm gestuurd!

Etentje was geweldig lekker:

Amuse: gepofte rode biet en roomkaas
Voorgerecht: tartaar van tonijn, soyasaus en wasabimayo
Tussengerecht: coquilles met aardappelmousse, truffel en paddenstoelen
Hoofdgerecht: schouderhaas, risotto en courgette
Nagerecht: pistacheijs en chocoladecremebrulee (die kreeg ik niet op).

De Scheepswerf heet het restaurant, aan de Zweth. Jum! :9
Oeh :9~
Wel waardeloos zonder foto's natuurlijk :{w
  Moderator zaterdag 23 maart 2013 @ 23:04:42 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124425218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 22:56 schreef Probability het volgende:

[..]

Whehe. Nou, wel een vooruitgang he :P
Maar ben je nu echt weer depressief of vooral depressieve gevoelens? En je doet er wel iets aan/mee toch ?
Ik zit tegen een depressie aan denk ik, of ik zit er al in, het gaat niet echt goed zeg maar. Ik slik al antidepressiva en wilde een afspraak maken bij de psych maar ik moet weer helemaal opnieuw inschrijven omdat ik langer dan een half jaar uitgeschreven was :X Krijg nu weer intake en dan waarschijnlijk wachtlijst. Dus dat is wel balen...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_124425318
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zit tegen een depressie aan denk ik, of ik zit er al in, het gaat niet echt goed zeg maar. Ik slik al antidepressiva en wilde een afspraak maken bij de psych maar ik moet weer helemaal opnieuw inschrijven omdat ik langer dan een half jaar uitgeschreven was :X Krijg nu weer intake en dan waarschijnlijk wachtlijst. Dus dat is wel balen...
Oh even op letten volgende keer! Zeiden ze niet dat ze je dossier gingen sluiten?

Hmm.. Balen.. echt rot...

wachttijden... :N
  Moderator zaterdag 23 maart 2013 @ 23:08:31 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124425413
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:06 schreef Probability het volgende:

[..]

Oh even op letten volgende keer! Zeiden ze niet dat ze je dossier gingen sluiten?

Hmm.. Balen.. echt rot...

wachttijden... :N
Ze had gezegd dat ik altijd kon bellen als er wat was. Denk dat ze zelf ook niet doorhad dat ik dan de hele procedure weer moest doorlopen. De enige reden dat ik wegging was omdat je vorig jaar opeens 200 euro eigen risico had, maar dat is weer teruggedraaid. Maar goed, eerst maar eens afwachten hoe lang het allemaal duurt.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 23:09:55 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_124425491
Heb 9 dagen lang dit gegeten als alleen maar het toetje :') Dan heb ik het niet over het voorgerecht, broodjes, sauzen, aardappelsoorten, vis, lam, vlees, kip, nootjes, chips en bier
Dan vind ik 3 kg nog niet zoveel maar dat komt voornamelijk doo veel wandelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124425550
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 22:58 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oeh :9~
Wel waardeloos zonder foto's natuurlijk :{w
Zet ik morgen op FB :Y
pi_124425713
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:08 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ze had gezegd dat ik altijd kon bellen als er wat was. Denk dat ze zelf ook niet doorhad dat ik dan de hele procedure weer moest doorlopen. De enige reden dat ik wegging was omdat je vorig jaar opeens 200 euro eigen risico had, maar dat is weer teruggedraaid. Maar goed, eerst maar eens afwachten hoe lang het allemaal duurt.
En is je huisarts in de tussentijd een optie?
  Moderator zaterdag 23 maart 2013 @ 23:17:15 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124425831
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb 9 dagen lang dit gegeten als alleen maar het toetje :') Dan heb ik het niet over het voorgerecht, broodjes, sauzen, aardappelsoorten, vis, lam, vlees, kip, nootjes, chips en bier
Dan vind ik 3 kg nog niet zoveel maar dat komt voornamelijk doo veel wandelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ziet er erg lekker uit :9 Waar ben je geweest?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:14 schreef Probability het volgende:

[..]

En is je huisarts in de tussentijd een optie?
Eerst de telefonische intake maar even afwachten maar als het erger wordt en de wachtlijst lang dan is dat zeker een optie :Y
pi_124425911
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat ziet er erg lekker uit :9 Waar ben je geweest?

[..]

Eerst de telefonische intake maar even afwachten maar als het erger wordt en de wachtlijst lang dan is dat zeker een optie :Y
Ik vind 6 weken wachten ook wel erg lang.......... dus probeer nu in m'n eigen omgeving zoveel mogelijk 'hulp in te schakelen'

meh.
  Moderator zaterdag 23 maart 2013 @ 23:20:41 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124425977
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:19 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik vind 6 weken wachten ook wel erg lang.......... dus probeer nu in m'n eigen omgeving zoveel mogelijk 'hulp in te schakelen'

meh.
Is ook lang :Y ADHD problemen? Als ik je ergens mee kan helpen moet je het laten weten! Je mag me altijd PMen :)
pi_124426101
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is ook lang :Y ADHD problemen? Als ik je ergens mee kan helpen moet je het laten weten! Je mag me altijd PMen :)
Ja :) Ben wel benieuwd hoe ik concreet dingen kan aanpakken. Paniekaanvallen heb ik gelukkig (een paar weken) niet meer.
  Moderator zaterdag 23 maart 2013 @ 23:25:54 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124426177
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:23 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja :) Ben wel benieuwd hoe ik concreet dingen kan aanpakken. Paniekaanvallen heb ik gelukkig (een paar weken) niet meer.
Fijn dat de paniekaanvallen weg zijn ^O^ Bij mij ook al een tijdje gelukkig *O* Alleen zit mijn hoofd gewoon weer te vol en dat vertaald zich naar depressie bij mij. Daarom heb ik echt zin in mijn weekendje weg volgende week :s)
  zaterdag 23 maart 2013 @ 23:26:44 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_124426217
Jeumig Uniek :9~ :9

Ondanks dat ik een spekkie ben heb ik kennelijk maar een relatief kleine maag t.o.v. m'n omvang, ten tijde van het toetje kan er jammer genoeg / gelukkig (doorhalen wat niet van toepassing is) veelal niet veel meer bij :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? zondag 24 maart 2013 @ 02:41:58 #21
70532 loveli
N
pi_124431514
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:21 schreef Xennia het volgende:
B. zijn huis is verkocht, onder voorbehoud van financiering. Nu nog ergens een lening regelen voor de restschuld.
An, hoe zijn jullie toen te werk gegaan? Zou je me een pm willen sturen?

Wij eten vandaag paprika lasagne met gerookte zalm. B. had dit gezien bij 24kitchen en me de opdracht gegeven.

Verder niet bij gelezen, maar wel eens met TT }:|
*O* en succes met de afhandeling!
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 24 maart 2013 @ 09:43:58 #22
70532 loveli
N
pi_124433366
Mogguh.
c_/
crap in = crap out
pi_124433405
Goedemorgen! :)
Wij luisteren vandaag Yabba Dabba Dance. *O* :D
Gister gekocht in de kringloop voor 25 cent. *)

Hyper hyper!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_124433668
Scooooooooooooter! Hyper hyper! :D

Put your hands in the air! Yeah!
pi_124433739
Respect the man in the icecream van 8-) :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')