abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124520991
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:55 schreef DAME88 het volgende:
Er zijn 4 mogelijkheden:

1. Hij is er zelf vandoor gegaan
2. Hij heeft zelfmoord gepleegd
3. Hij is vermoord
4. hij is ontvoerd

Optie 1 valt meteen af, aangezien hij 2 kinderen heeft en zonder geld/auto
is vertrokken.
Optie 2 valt ook af, want er is geen afscheidsbrief gevonden. Het komt bijna nooit voor dat
iemand zelfmoord pleegt zonder brief. Ook zou de familie wel opgevallen moeten zijn als hij
depressief was.
Optie 4 valt ook af want dan was er allang losgeld gevraagd.
Blijft moord over, en ik denk dat er gezocht moet worden in de directe familiekring.
Optie 2 valt zeker niet af, recent in eigen kring meegemaakt. Iemand die van de een op andere dag besluit om voor de trein te gaan na een serie ongunstige berichten over zijn gezondheid. Geen signalen, geen afscheidsbrief, helemaal niks. Niet depressief ook. Gewoon klaar ermee blijkbaar. En ja, we weten 100.000 procent zeker dat het zijn eigen keus was.

Optie 3 en 4 zijn ook mogelijk, al is optie 4 onwaarschijnlijk. Dan was er allang een teken van leven ivm geld geweest inderdaad.

quote:
En nu mijn speculatie: Ik vind Dennis Sporrel om meerdere redenen verdacht. Ik denk dat het lichaam van patrick gevonden zal worden dichtbij de tennisclub.
Was het niet meneer Zwart met de kandelaar in de bibliotheek?

quote:
Ik blijf dit steeds voor me zien, hoop dat de politie het gaat onderzoeken.
maar meestal nemen ze niks aan van paranormaal begaafden.
Logisch ook, want wat voor een onzin die wel niet uitkramen is tenenkrommend.
Ik kan me geen enkele zaak herinneren in Nederland die opgelost is dankzij een of andere debiel die denkt dat hij meer ziet dan anderen. Het is net als de horoscoop, als je het wilt geloven dan is dat eenvoudig maar als je 3 seconden nadenkt weet je dat het allemaal fake en slap gezwets is.
pi_124521076
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:57 schreef Maria2.0 het volgende:
Ongeluk kan ook nog. Een onwel worden, plots delirium, weten wij veel.
De plek ervoor lijkt me dan vreemd. Je kan daar niet zomaar het 'water in waaien' om het zomaar te zeggen. Als hij onwel is geworden dan had ie op de kant gelegen lijkt me. Je gaat niet als je je niet lekker voelt naar een plas lopen om daar op onveilig ijs te gaan staan of in het water te gaan staan.

quote:
Vermoord lijkt me niet hoor.
Tenzij hij iemand daar is tegengekomen, maar dat zal pas blijken als ze daar iets vinden en als er een schouwing is gepleegd.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:02:56 #53
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124521135
Het is ook onwaarschijnlijk hoor. Maar zelfmoord in de plas daar is ook apart.
Maar we weten het pas als er een lijk is en een schouwing.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_124521154
Misschien beter Patrick niet meer te zien en hem te herinneren zoals hij was, een aardig, sociale, lieve man.

Ik ben bang dat hij dit voor zijn gezin heeft gedaan, dat het financieel niet goed ging en hij het allemaal niet meer kon opbrengen.

Denk wel dat iemand hiervan af wist, dat hij deze plannen had. Erg hoor om hier dan mee door te leven. En misschien dacht hij zo alles te kunnen opossen met de uitbetaling van een levensverzekering. Tenslotte doe je alles voor je kinderen.

Kan me niet voorstellen dat Dennis hier achter zou zitten, hij is werkelijk kapot hiervan en is alleen maar aan het zoeken geweest.
pi_124521264
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:02 schreef Maria2.0 het volgende:
Het is ook onwaarschijnlijk hoor. Maar zelfmoord in de plas daar is ook apart.
Maar we weten het pas als er een lijk is en een schouwing.
Ben ik volledig met je eens, in dat geval is het toch veel logischer om van de oude Lekbrug te springen. Sowieso is iemand die zelfmoord pleegt niet bezig met het niet gevonden worden, dus dat aspect speelt niet wat mij betreft. En de enige manier hoe je op de bodem kan blijven liggen is door jezelf te verzwaren, maar waarom zou je dat doen.

Ik betwist overigens ook de opmerking van die paranormale mafketel over geen afscheidsbrief. Dat weten we niet, er is heel weinig over naar buiten gebracht.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:06:45 #56
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_124521284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:01 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

De plek ervoor lijkt me dan vreemd. Je kan daar niet zomaar het 'water in waaien' om het zomaar te zeggen. Als hij onwel is geworden dan had ie op de kant gelegen lijkt me. Je gaat niet als je je niet lekker voelt naar een plas lopen om daar op onveilig ijs te gaan staan of in het water te gaan staan.

Ik ben een keer onwel geworden op CS van Utrecht. Stond in het hokje/winkeltje waar je strippenkaarten kon kopen en dat is het laatste wat ik weet.

Mijn vriendin die bij me was heeft me verteld dat ik het winkeltje uit liep, dwaas voor me uit kijkend, langs 3 (van die lange) stadsbussen ben gezwalkt, stoep op en stoep af en weer stoep op ben gegaan en toen tegen de achterkant van een bus aan ben gevallen.

Pas in de ambulance kwam ik bij bewustzijn en het stuk tussen 'weekabbo halen' en 'bijkomen in de ambu' ben ik compleet kwijt...

Dus ja, ik geloof wel dat hij ook vrijwillig die plas ingelopen kan zijn na een onwelwording..
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_124521387
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:06 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik ben een keer onwel geworden op CS van Utrecht. Stond in het hokje/winkeltje waar je strippenkaarten kon kopen en dat is het laatste wat ik weet.

Mijn vriendin die bij me was heeft me verteld dat ik het winkeltje uit liep, dwaas voor me uit kijkend, langs 3 (van die lange) stadsbussen ben gezwalkt, stoep op en stoep af en weer stoep op ben gegaan en toen tegen de achterkant van een bus aan ben gevallen.

Pas in de ambulance kwam ik bij bewustzijn en het stuk tussen 'weekabbo halen' en 'bijkomen in de ambu' ben ik compleet kwijt...

Dus ja, ik geloof wel dat hij ook vrijwillig die plas ingelopen kan zijn na een onwelwording..
Humm, dat heb ik me eerlijk gezegd niet beseft. Is ook eigenlijk de eerste keer dat ik het hoor, maar in zo'n situatie is het inderdaad wel mogelijk. En als je al in een bepaalde modus staat is het de vraag of je dan reageert op de kou van het water of dat je daar gelijk door bevangen raakt.
pi_124521416
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:06 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ben ik volledig met je eens, in dat geval is het toch veel logischer om van de oude Lekbrug te springen. Sowieso is iemand die zelfmoord pleegt niet bezig met het niet gevonden worden, dus dat aspect speelt niet wat mij betreft. En de enige manier hoe je op de bodem kan blijven liggen is door jezelf te verzwaren, maar waarom zou je dat doen.
Omdat je eigen lichaam sowieso tegen vecht als jij jezelf wil verdrinken, volgens mij. Dus als je dan toch dood wil, kan je jezelf beter verzwaren zodat je in ieder geval zeker weet dat je eraan gaat. Denk ik. :P
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:11:04 #59
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124521440
Dat laatste dan denk ik. Ik werk in een verzorgingshuis waar weleens deliriums voorkomen en dat is heel apart. Je herkent iemand ook niet meer.
pi_124521468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:10 schreef Ziba het volgende:

[..]

Omdat je eigen lichaam sowieso tegen vecht als jij jezelf wil verdrinken, volgens mij. Dus als je dan toch dood wil, kan je jezelf beter verzwaren zodat je in ieder geval zeker weet dat je eraan gaat. Denk ik. :P
Als je echt wilt kan alles natuurlijk :)

Maar in dat geval zijn er veel betere opties beschikbaar om er, zeker, een eind aan te maken.
pi_124521524
Ik denk niet dat je zo de put in kan lopen met het koude weer en de tempratuur van het water, alles in je lichaam zegt dat je dan terug wilt.

Het blijft vreemd, maar ja, als je hoge eisen stelt, en een bepaald beeld voor de buitenwereld wilt neerzetten, qua status, en je kan het niet meer opbrengen dan kan het plaatje je de das omdoen.

Geen financiele problemen, en toch zo een prachtig huis te koop zetten op zo een locatie, beetje vreemd.

Nu is alles waarschijnlijk opgelost met uitbetaling van de levensverzekering, het is allemaal zeer spijtig voor de kinderen.

Ik hoop dat dit tot op de bodem wordt uitgezocht, hoe dit allemaal in elkaar zit, ook al was het alleen maar voor Patrick zelf!!
pi_124521558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:11 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als je echt wilt kan alles natuurlijk :)

Maar in dat geval zijn er veel betere opties beschikbaar om er, zeker, een eind aan te maken.
Volgens mij vecht je lichaam simpelweg tegen bij jezelf verdrinken - ook als je echt wil - en heb je wel degelijk hulpmiddelen nodig.

Ja, er zijn altijd betere opties, natuurlijk. Maar iedereen vindt een andere optie weer beter.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:15:24 #63
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124521607
Nou, van beter lijkt me sowieso geen sprake.
Er is vanalles mogelijk en antwoord komt als er een lijk is wat geschouwd kan worden.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:15:38 #64
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_124521614
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:13 schreef 200013 het volgende:
Geen financiele problemen, en toch zo een prachtig huis te koop zetten op zo een locatie, beetje vreemd.
Soms willen mensen ook wel eens gewoon ergens anders wonen? :?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_124521674
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:13 schreef Ziba het volgende:

[..]

Volgens mij vecht je lichaam simpelweg tegen bij jezelf verdrinken - ook als je echt wil - en heb je wel degelijk hulpmiddelen nodig.
Volgens diverse sites kan het prima, met genoeg wilskracht.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:17:04 #66
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124521676
:P Als ik dat geld zou hebben zou ik ook niet in Vianen tussen een excuus voor een bos en een woonwijk willen wonen
pi_124521704
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:15 schreef Maria2.0 het volgende:
Nou, van beter lijkt me sowieso geen sprake.
Er is vanalles mogelijk en antwoord komt als er een lijk is wat geschouwd kan worden.
Natuurlijk is d'r wel sprake van beter. Als je zelfmoord pleegt, kies je voor de - voor jou - beste optie. Lijkt mij logisch. Maar ja, niemand weet waar d'r hier sprake van is natuurlijk.
pi_124521706
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:15 schreef Ireth het volgende:

[..]

Soms willen mensen ook wel eens gewoon ergens anders wonen? :?
Nee, die optie is al verworpen in deze topicreeks. Je verhuisd alleen als je failliet bent, anders niet.
pi_124521739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:17 schreef Maria2.0 het volgende:
:P Als ik dat geld zou hebben zou ik ook niet in Vianen tussen een excuus voor een bos en een woonwijk willen wonen
Ze hebben het wel zelf laten bouwen :P
pi_124521752
Denk wel dat hij gevonden wild worden, anders was hij misschien wel in de lek gesprongen met de kans dat hij ergens ver weg boven was gekomen en natuurlijk alle vrachtschepen die er varen.

Maar ja, in de put, zo dicht bij huis.

Wat moet hij zich alleen hebben gevoeld, als je dit zo doet,..................als het zo is gegaan tenminste.

Ik hoop nog steeds aan'één kant dat hij daar niet ligt.
pi_124521765
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:17 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Volgens diverse sites kan het prima, met genoeg wilskracht.
Ja, ik lees het. Volgens sommige sites ook weer niet. Mij lijkt het onmogelijk, maar goed, iedereen is weer anders dus wellicht kan het gewoon. :P
pi_124521796
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:19 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, ik lees het. Volgens sommige sites ook weer niet. Mij lijkt het onmogelijk, maar goed, iedereen is weer anders dus wellicht kan het gewoon. :P
Voordeel is de kou, je bent er snel van bevangen natuurlijk. En dan geeft je lichaam het verzet wel op.

Maar laten we stoppen met speculeren :)
pi_124521833
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:18 schreef 200013 het volgende:
Ik hoop nog steeds aan'één kant dat hij daar niet ligt.
Het zou een grote verrassing zijn als daar iemand uit het water komt die ze in Friesland al een paar jaar missen.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:21:19 #74
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124521835
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:18 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ze hebben het wel zelf laten bouwen :P
Zou ik ook al niet daar laten doen :P
pi_124521935
Ja, en wat is dan de reden voor die wilskracht? Ik hoop dat ze dat ze daar achter gaan komen, wat de reden hiervan is.

Hij heeft twee kinderen om trots op te zijn, waarom dat is toch je alles???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')