abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:39:48 #226
3542 Gia
User under construction
pi_124680199
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:32 schreef doublecheck het volgende:

Duurt 5 jaar.....
http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-1/artikel413

Punt 2b.

Had je misschien even moeten doublechecken!

En het is geen beschuldiging, maar ik zou daar, gezien de financiële problemen en achterhouden van informatie, niet van opkijken.

Hij zou de eerste niet zijn.

En dit heeft niks met gunnen te maken, ik gun het gezin het allerbeste als hij overleden zou zijn.
Ik hoop dan ook dat in dit geval 2b niet van toepassing is, maar men 5 jaar moet wachten.

Emotioneel maakt dit geen verschil. 't Is niet zo dat je na een doodverklaring ineens met verwerken kunt beginnen. Hij is, voor je gevoel, nog steeds vermist.
Wat betreft goederen, maakt het ook niet het verschil. Het huis stond al te koop voor de vermissing.
Het enige wat een doodverklaring, in dit geval, oplevert, is verzekeringsgeld.
Maar dan moet de verzekering tenminste 1 jaar voor vermissing zijn afgesloten. Dit geldt in elk geval voor zelfmoord, dus ik vermoed ook in geval van vermissing.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:50:01 #227
393141 Jik32
I am good, but not an angel
pi_124680488
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:39 schreef Gia het volgende:

[..]

http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-1/artikel413

Punt 2b.

Had je misschien even moeten doublechecken!

En het is geen beschuldiging, maar ik zou daar, gezien de financiële problemen en achterhouden van informatie, niet van opkijken.

Hij zou de eerste niet zijn.

En dit heeft niks met gunnen te maken, ik gun het gezin het allerbeste als hij overleden zou zijn.
Ik hoop dan ook dat in dit geval 2b niet van toepassing is, maar men 5 jaar moet wachten.

Emotioneel maakt dit geen verschil. 't Is niet zo dat je na een doodverklaring ineens met verwerken kunt beginnen. Hij is, voor je gevoel, nog steeds vermist.
Wat betreft goederen, maakt het ook niet het verschil. Het huis stond al te koop voor de vermissing.
Het enige wat een doodverklaring, in dit geval, oplevert, is verzekeringsgeld.
Maar dan moet de verzekering tenminste 1 jaar voor vermissing zijn afgesloten. Dit geldt in elk geval voor zelfmoord, dus ik vermoed ook in geval van vermissing.
Mag ik vragen hoe jij hun financiële situatie weet?? En kom nou niet aan met " dat lijkt me duidelijk" of iets dergelijks, want dat zijn dus allemaal roddel verhalen!!!!!

Dat iemand een huis verkoopt hoeft niet direct te betekenen dat iemand in financiële problemen zit. Misschien waren ze Vianen spuugzat of had Patrick misschien het idee om met de kids en vrouw te gaan emigreren. Ik heb het gedaan, dus waarom een ander niet?

Ik snap gewoon niet dat mensen zo ver moeten kijken en gissen terwijl het misschien een heel simpel antwoord is.

Neemt niet weg dat zijn vermissing een raadsel is, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat zijn zwager hem vermoord heeft en dat Monique en de kids dat allemaal gedaan hebben om het verzekeringsgeld op te strijken!!
"Your clothes should be thight enough to show you're a woman, but loose enough to show you're a lady"
pi_124680638
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:50 schreef Jik32 het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe jij hun financiële situatie weet?? En kom nou niet aan met " dat lijkt me duidelijk" of iets dergelijks, want dat zijn dus allemaal roddel verhalen!!!!!

Dat iemand een huis verkoopt hoeft niet direct te betekenen dat iemand in financiële problemen zit. Misschien waren ze Vianen spuugzat of had Patrick misschien het idee om met de kids en vrouw te gaan emigreren. Ik heb het gedaan, dus waarom een ander niet?

Ik snap gewoon niet dat mensen zo ver moeten kijken en gissen terwijl het misschien een heel simpel antwoord is.

Neemt niet weg dat zijn vermissing een raadsel is, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat zijn zwager hem vermoord heeft en dat Monique en de kids dat allemaal gedaan hebben om het verzekeringsgeld op te strijken!!
De betrokkenen weten heus wel wat er vooraf is gegaan aan het moment dat Patrick de deur uitliep. Onduidelijkheid over dat moment wordt in stand gehouden door de familie. Bovendien, verzekeringsgeld zal zeker een rol gaan spelen in deze zaak.

Verder, Patrick wás een succesvolle ondernemer in de financiële dienstverlening..... totdat de vergunning voor zijn bedrijf per 31 december 2012 is beëindigd. Het is dus heel erg aannemelijk dat Patrick in 2012 niet meer zo een succesvolle ondernemer was. En dan volgen de financiële problemen vanzelf.

Het past allemaal wel heel goed bij elkaar, financiële problemen en een uitkering van verzekeringsgeld. Bij mij ontstaat ook het gevoel dat deze verdwijning te maken heeft met het oplossen van financiële problemen. En als het lichaam van Patrick wordt gevonden dan is het geslaagd. En als het lichaam niet gevonden is, dan is het over 5 jaar ook geslaagd.

Niets van wat hier staat is 'roddel'. Simpelweg de feiten. Het maakt het natuurlijk niet minder verdrietig!

[ Bericht 26% gewijzigd door doublecheck op 30-03-2013 13:07:10 (....) ]
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:13:20 #229
393141 Jik32
I am good, but not an angel
pi_124681094
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:56 schreef doublecheck het volgende:

[..]

De betrokkenen weten heus wel wat er vooraf is gegaan aan het moment dat Patrick de deur uitliep. Onduidelijkheid over dat moment wordt in stand gehouden door de familie. Bovendien, verzekeringsgeld zal zeker een rol gaan spelen in deze zaak.

Verder, Patrick wás een succesvolle ondernemer in de financiële dienstverlening..... totdat de vergunning voor zijn bedrijf per 31 december 2012 is beëindigd. Het is dus heel erg aannemelijk dat Patrick in 2012 niet meer zo een succesvolle ondernemer was. En dan volgen de financiële problemen vanzelf.

Het past allemaal wel heel goed bij elkaar, financiële problemen en een uitkering van verzekeringsgeld. Bij mij ontstaat ook het gevoel dat deze verdwijning te maken heeft met het oplossen van financiële problemen. En als het lichaam van Patrick wordt gevonden dan is het geslaagd. En als het lichaam niet gevonden is, dan is het over 5 jaar ook geslaagd.

Niets van wat hier staat is 'roddel'. Simpelweg de feiten. Het maakt het natuurlijk niet minder verdrietig!
Dat vroeg ik dus aan Gia, maar goed.....

Dan vraag ik het nu aan jou. Hoe weet jij 100% zeker dat ze in vreselijk financiële problemen zitten?
Dat Patrick geen andere baan heeft bijvoorbeeld ? Hoe kom jij aan deze informatie??
"Your clothes should be thight enough to show you're a woman, but loose enough to show you're a lady"
pi_124681582
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:13 schreef Jik32 het volgende:

[..]

Dat vroeg ik dus aan Gia, maar goed.....

Dan vraag ik het nu aan jou. Hoe weet jij 100% zeker dat ze in vreselijk financiële problemen zitten?
Dat Patrick geen andere baan heeft bijvoorbeeld ? Hoe kom jij aan deze informatie??
Feiten zijn feiten.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 14:17:16 #231
3542 Gia
User under construction
pi_124682909
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:50 schreef Jik32 het volgende:

[..]

Als een huis binnen 2 maanden 4 ton in vraagprijs zakt, dan is daar echt wel een rede voor.

Voor wat betreft de overige roddels, over de zaak die hij met zijn schoonbroer runt, laat ik me niet uit. Maar ik vermoed dat daar wel een kern van waarheid in zit.

Maar goed, de tijd zal het leren.
pi_124683616
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar Miss zuurpuim Gia vind het veel leuker om achter de geraniums haar uitkering te innen en als dan blijkt dat het inderdaad fraude is een bordje omhoog te steken met : Ik had het toch gezegd!! om vervolgens te gaan zitten triomferen.

Vreselijk als je altijd zo argwanend door het leven moet gaan, en werkelijk niemand, maar dan ook niemand behalve jezelf als het zo uitkomt, iets gunt.
M.i. post ze alleen maar een mogelijke verklaring omtrent de vermissing van Patrick Diks?? Dat heeft niets te maken met gunnen of misgunnen. Daarbij is ze heus niet de eerste die deze mogelijkheid van verzekeringsfraude oppert. Zie bv deze reactie in een ander forum op 14 februari 2013:

quote:
De downside van deze teleurgang in de woningverkopen.
Hier verderop woont de eigenaar van Finance4live.
Leuk gezin.
Kast van een huis.
Bedrijf bijna op de fles, te koop bord in de tuin, vastgoed afstoten (hij had nogal wat) 1.495.000,- wij kennen de woning, het is elke cent waard, en het klinkt gek, het is een koopje.
Maar mensen die dat kunnen besteden, gaan voor dat geld echt niet hier wonen, in fijnstof city tussen de A27 en de A2.
Maar goed, die meneer zat dus aan de anti depressiva, en is inmiddels "verdwenen".
Dat zijn wel hele trieste verhalen, 44 jaar, ooit op handen gedragen door ondernemend NL hier in de regio, nu van de brug gesprongen ofzo, vrouw, 2 kinderen.
Verhalen gaan de ronde, dat hij al ontoerekeningsvatbaar was verklaard, zodat de verzekeringen moeten uitkeren en het te koop bord uit de grond kan.
Kun je het je voorstellen dat mensen zo wanhopig raken door dat kutgeld ?
Het betreft de reactie van een buurtbewoner enkele dagen na zijn verdwijning. Hiermee wil ik overigens niet beweren dat wat hij/zij schrijft de waarheid is. Zonder bewijs blijven ook zijn/haar schrijfsels uiteraard speculaties.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_124689730
Jik32, jij schijnt het goed te weten wat er precies gebeurd is, want hoe weet jij voor 100% dat hij langs de put is gaan lopen, een "dier"op het ijs zag, de held wilde uithangen op het ijs is gaan lopen en er toen doorheen is gezakt???......Want een held van iemand op zo een manier maken is ook een beetje bizar.

Hoe weet je dat wat Gia beschrijft niet zo kan zijn, net zoals dat wat jij beschrijft ook niet zo kan zijn.

Het is begrijpelijk dat mensen zo gaan denken, en het is heel erg dat hij er zo over gesproken is, maar er werd hulp gevraagd van de gemeenschap, Patrick te zoeken, en de vraag of iemand hem heeft gezien. mensen gaan hun vraagtekens zetten op grond van de gegevens en logisch nadenken, maken een optel sommetje 1 + 1=2!! nog steeds.
De gedachte van Gia, Doublecheck, Montagui, zijn zo gek nog niet misschien zitten ze wel heeel dicht bij de waarheid, helaas, weet je niet.

Voor wat betreft zijn zwager, de dingen die er over hem geschreven zijn vind ik erg naar en niet kunnen, aan de andere kant iedereen mag zijn menig hebben.

Ook al vind je de gedachte niet leuk of wat dan ook mensen kijken naar de feiten en die zijn er genoeg, zijn wel allemaal mensen die nadenken, en zien dat er een aantal zaken niet kloppen. Steeds als iemand iets post in de trend van Gia's laatste post, reageer je hier zo , zo op !!Wat niet wegneemt dat iedereen graag wilt dat hij gevonden wordt en begaan is met de famillie. Dus weet jij het .....of een ander??
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:21:33 #234
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124689858
Ik vrees wel dat de politie binnenkort kapt met zoeken. Dat lieten ze al doorschemeren.
In de put zal hij niet meer gevonden worden. Wellicht toch in de Lek? Als je jezelf verzwaart is het nog een heel gedoe teruggevonden te worden, zeker met de sterke stroming in de Lek.
Ik vind het een akelige zaak. Ik heb zelden mensen zo verslagen en totaal reddeloos zien kijken. Ik blijf hopen dat er snel een eind komt aan deze nachtmerrie voor ze.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_124690176
Ja, het grijpt je aan als je de kinderen ziet. Ben alleen bang dat de grote mensen er meer over weten. Hoop dat ze snel verlost worden van deze onzekerheid. Misschien ligt hij helemaal niet in het water, heb gehoord dat sommige paragnosten zeggen dat hij nog leeft. Maar ja, ook zo iets....
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:30:56 #236
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124690208
Ik doel op de grote mensen. De kinderen ken ik niet ;)
pi_124690369
Vindt het voor beiden vreselijk.

Maar ja, als iemand zich verzwaard heeft betekend dat je er van te voren goed over hebt nagedacht en niet direkt gevonden wilt worden..toch.?

De polite heeft veel gezocht en de andere organisaties ook, maar ja, houd het na zeven weken op met zoeken naar een persoon? Aan één kant vind ik dat zo kort na een vermissing.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:38:56 #238
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124690481
Nee, als je van een brug springt zonder verzwaren, hoe wil je dan verdrinken? Je lichaam vecht automatisch om boven te komen dus ik denk niet dat dat is om niet gevonden te worden.
Goed nadenken over zelfmoord kan. Mijn oom heeft een hele constructie gemaakt om zich op te hangen en is daar echt wel even mee bezig geweest. Sommige mensen willen dood.
Of dat in dit geval zo is, daar kan ik niet over oordelen. Maar zelfmoord is natuurlijk niet altijd een impuls.
pi_124690656
Erg heftig, en spijtig dit soort dingen. Misschien een idee om de paragnosten van sbs dilict te vragen, vaak beschrijven ze wat er is gebeurd is en waar iemand ligt. Zelfs een keer heeft er één de naam van een dader genoemd. Heb het niet zo op paragnosten maar zou toch alles echt alles inschakelen om te weten wat er gebeurd is. En waar hij is.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:47:41 #240
400203 Poen
Eerlijkheid,waakzaamheid
pi_124690821
Ik ben helaas op dit forum terecht gekomen en me helemaal kapot geschrokken van wat sommigen hier durven te schrijven. Jullie zijn inderdaad niet op de hoogte van zich allemaal afspeelt dat blijkt wel.

Dat jullie mensen beschuldigen en durven te (ver) oordelen vind ik onbeschrijfelijk.

Jullie hebben het zelfs over de kinderen die een toernooitje spelen? Een toernooitje???? Deze jongen is 1 van Nederlands top spelers en heeft zich hiervoor moeten kwalificeren.

Ja hij heeft gespeeld en is zelfs toch nog verdienstelijk 2de geworden. En nee hun leven gaat niet zomaar door.

Ik vind het echt te verschrikkelijk voor woorden en hou het nu eens gewoon bij de feiten. En als je die niet kent? Hou dan gewoon je mond.
Feiten
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:52:33 #241
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_124690986
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 18:47 schreef Poen het volgende:
Ik ben helaas op dit forum terecht gekomen en me helemaal kapot geschrokken van wat sommigen hier durven te schrijven. Jullie zijn inderdaad niet op de hoogte van zich allemaal afspeelt dat blijkt wel.

Dat jullie mensen beschuldigen en durven te (ver) oordelen vind ik onbeschrijfelijk.

Jullie hebben het zelfs over de kinderen die een toernooitje spelen? Een toernooitje???? Deze jongen is 1 van Nederlands top spelers en heeft zich hiervoor moeten kwalificeren.

Ja hij heeft gespeeld en is zelfs toch nog verdienstelijk 2de geworden. En nee hun leven gaat niet zomaar door.

Ik vind het echt te verschrikkelijk voor woorden en hou het nu eens gewoon bij de feiten. En als je die niet kent? Hou dan gewoon je mond.
_O_
Leef en Laten Leven
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:56:09 #242
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124691107
Ik vind het knap dat hij 2e is geworden met al deze ellende zeg!
Tuurlijk gaat het leven niet gewoon door maar je kunt ook niet stilstaan. Het is wel fijn dat dit soort dingen gewoon gedaan worden. Wat moet je anders?
Verder is het wellicht ook wel een idee om verdere berichtgeving af te wachten. Er is nu niks bekend, de grote zoektocht bij de put heeft niks opgeleverd en nu is het wachten.
Nogmaals, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.
pi_124691176
Laat kinderen, kinderen zijn, gelukkig gaan ze door met wat ze doen en zo ik lees, ook goed in zijn. Waarom, zouden dingen niet leuk meer mogen zijn. Ook al zal alles anders zijn. Gelukkig blijven ze sporten en toernooitjes spelen. En ik hoop, dat ze hier zo min mogelijk van overhouden.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 19:06:14 #244
400203 Poen
Eerlijkheid,waakzaamheid
pi_124691412
Er worden zoveel zaken geschreven die gewoon niet kloppen. Je hoeft je lichaam niet te verzwaren als je van de Lek brug afspringt. Al wil je er uitkomen is dit niet eens mogelijk vanwege de stroming. Daarbij komt dat je wordt bevangen door de kou.

Feit is dat het nu te koud is en dat dat de reden is waarom een lichaam eventueel nog niet boven komt.Dit kan weken duren of wat je vaak ziet is dat het gebeurt bij onweer.

Er kan nog steeds een lichaam aanwezig zijn in de put omdat het kan "drijven" onder water.
Feiten
  zaterdag 30 maart 2013 @ 19:07:53 #245
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124691455
Oh mijn excuses. Ik was echt overtuigd dat verzwaren noodzakelijk was bij verdrinking in water.
Mijn fout.
pi_124691477
Hopen, dat dat snel gebeurd voor de famillie.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 19:09:02 #247
400203 Poen
Eerlijkheid,waakzaamheid
pi_124691485
Er zijn mensen die gewoon de zee in lopen en zichzelf verdrinken.
Feiten
pi_124691531
Dacht dat er altijd wel een soort van drang is terug te gaan. Maar ja, dan kan het ook te laat zijn natuurlijk.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 19:16:32 #249
3542 Gia
User under construction
pi_124691765
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 18:47 schreef Poen het volgende:

Niemand beschuldigt iemand. Kan ook niet. Maar wij bekijken ook andere mogelijkheden, die helemaal niet zover gezocht zijn.

Er zijn wel meer mogelijkheden. Misschien was hij zijn huwelijk zat. Misschien is hij ontvoerd. Misschien is hij vermoord. Misschien heeft hij zelfmoord gepleegd.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 maart 2013 @ 19:23:04 #250
163650 Greys
pi_124691973
Maar wat betreft de kinderen heeft Poen gewoon gelijk vind ik.
Net zoals het grootste deel hier (gelukkig) ook vindt, dat het geen reet zou moeten uitmaken wat die kinderen nog wel en niet doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')