http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-1/artikel413quote:
Mag ik vragen hoe jij hun financiële situatie weet?? En kom nou niet aan met " dat lijkt me duidelijk" of iets dergelijks, want dat zijn dus allemaal roddel verhalen!!!!!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-1/artikel413
Punt 2b.
Had je misschien even moeten doublechecken!
En het is geen beschuldiging, maar ik zou daar, gezien de financiële problemen en achterhouden van informatie, niet van opkijken.
Hij zou de eerste niet zijn.
En dit heeft niks met gunnen te maken, ik gun het gezin het allerbeste als hij overleden zou zijn.
Ik hoop dan ook dat in dit geval 2b niet van toepassing is, maar men 5 jaar moet wachten.
Emotioneel maakt dit geen verschil. 't Is niet zo dat je na een doodverklaring ineens met verwerken kunt beginnen. Hij is, voor je gevoel, nog steeds vermist.
Wat betreft goederen, maakt het ook niet het verschil. Het huis stond al te koop voor de vermissing.
Het enige wat een doodverklaring, in dit geval, oplevert, is verzekeringsgeld.
Maar dan moet de verzekering tenminste 1 jaar voor vermissing zijn afgesloten. Dit geldt in elk geval voor zelfmoord, dus ik vermoed ook in geval van vermissing.
De betrokkenen weten heus wel wat er vooraf is gegaan aan het moment dat Patrick de deur uitliep. Onduidelijkheid over dat moment wordt in stand gehouden door de familie. Bovendien, verzekeringsgeld zal zeker een rol gaan spelen in deze zaak.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:50 schreef Jik32 het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij hun financiële situatie weet?? En kom nou niet aan met " dat lijkt me duidelijk" of iets dergelijks, want dat zijn dus allemaal roddel verhalen!!!!!
Dat iemand een huis verkoopt hoeft niet direct te betekenen dat iemand in financiële problemen zit. Misschien waren ze Vianen spuugzat of had Patrick misschien het idee om met de kids en vrouw te gaan emigreren. Ik heb het gedaan, dus waarom een ander niet?
Ik snap gewoon niet dat mensen zo ver moeten kijken en gissen terwijl het misschien een heel simpel antwoord is.
Neemt niet weg dat zijn vermissing een raadsel is, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat zijn zwager hem vermoord heeft en dat Monique en de kids dat allemaal gedaan hebben om het verzekeringsgeld op te strijken!!
Dat vroeg ik dus aan Gia, maar goed.....quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:56 schreef doublecheck het volgende:
[..]
De betrokkenen weten heus wel wat er vooraf is gegaan aan het moment dat Patrick de deur uitliep. Onduidelijkheid over dat moment wordt in stand gehouden door de familie. Bovendien, verzekeringsgeld zal zeker een rol gaan spelen in deze zaak.
Verder, Patrick wás een succesvolle ondernemer in de financiële dienstverlening..... totdat de vergunning voor zijn bedrijf per 31 december 2012 is beëindigd. Het is dus heel erg aannemelijk dat Patrick in 2012 niet meer zo een succesvolle ondernemer was. En dan volgen de financiële problemen vanzelf.
Het past allemaal wel heel goed bij elkaar, financiële problemen en een uitkering van verzekeringsgeld. Bij mij ontstaat ook het gevoel dat deze verdwijning te maken heeft met het oplossen van financiële problemen. En als het lichaam van Patrick wordt gevonden dan is het geslaagd. En als het lichaam niet gevonden is, dan is het over 5 jaar ook geslaagd.
Niets van wat hier staat is 'roddel'. Simpelweg de feiten. Het maakt het natuurlijk niet minder verdrietig!
Feiten zijn feiten.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:13 schreef Jik32 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik dus aan Gia, maar goed.....
Dan vraag ik het nu aan jou. Hoe weet jij 100% zeker dat ze in vreselijk financiële problemen zitten?
Dat Patrick geen andere baan heeft bijvoorbeeld ? Hoe kom jij aan deze informatie??
Als een huis binnen 2 maanden 4 ton in vraagprijs zakt, dan is daar echt wel een rede voor.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:50 schreef Jik32 het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij hun financiële situatie weet?? En kom nou niet aan met " dat lijkt me duidelijk" of iets dergelijks, want dat zijn dus allemaal roddel verhalen!!!!!
Dat iemand een huis verkoopt hoeft niet direct te betekenen dat iemand in financiële problemen zit. Misschien waren ze Vianen spuugzat of had Patrick misschien het idee om met de kids en vrouw te gaan emigreren. Ik heb het gedaan, dus waarom een ander niet?
Ik snap gewoon niet dat mensen zo ver moeten kijken en gissen terwijl het misschien een heel simpel antwoord is.
Neemt niet weg dat zijn vermissing een raadsel is, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat zijn zwager hem vermoord heeft en dat Monique en de kids dat allemaal gedaan hebben om het verzekeringsgeld op te strijken!!
M.i. post ze alleen maar een mogelijke verklaring omtrent de vermissing van Patrick Diks?? Dat heeft niets te maken met gunnen of misgunnen. Daarbij is ze heus niet de eerste die deze mogelijkheid van verzekeringsfraude oppert. Zie bv deze reactie in een ander forum op 14 februari 2013:quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar Miss zuurpuim Gia vind het veel leuker om achter de geraniums haar uitkering te innen en als dan blijkt dat het inderdaad fraude is een bordje omhoog te steken met : Ik had het toch gezegd!! om vervolgens te gaan zitten triomferen.
Vreselijk als je altijd zo argwanend door het leven moet gaan, en werkelijk niemand, maar dan ook niemand behalve jezelf als het zo uitkomt, iets gunt.
Het betreft de reactie van een buurtbewoner enkele dagen na zijn verdwijning. Hiermee wil ik overigens niet beweren dat wat hij/zij schrijft de waarheid is. Zonder bewijs blijven ook zijn/haar schrijfsels uiteraard speculaties.quote:De downside van deze teleurgang in de woningverkopen.
Hier verderop woont de eigenaar van Finance4live.
Leuk gezin.
Kast van een huis.
Bedrijf bijna op de fles, te koop bord in de tuin, vastgoed afstoten (hij had nogal wat) 1.495.000,- wij kennen de woning, het is elke cent waard, en het klinkt gek, het is een koopje.
Maar mensen die dat kunnen besteden, gaan voor dat geld echt niet hier wonen, in fijnstof city tussen de A27 en de A2.
Maar goed, die meneer zat dus aan de anti depressiva, en is inmiddels "verdwenen".
Dat zijn wel hele trieste verhalen, 44 jaar, ooit op handen gedragen door ondernemend NL hier in de regio, nu van de brug gesprongen ofzo, vrouw, 2 kinderen.
Verhalen gaan de ronde, dat hij al ontoerekeningsvatbaar was verklaard, zodat de verzekeringen moeten uitkeren en het te koop bord uit de grond kan.
Kun je het je voorstellen dat mensen zo wanhopig raken door dat kutgeld ?
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:47 schreef Poen het volgende:
Ik ben helaas op dit forum terecht gekomen en me helemaal kapot geschrokken van wat sommigen hier durven te schrijven. Jullie zijn inderdaad niet op de hoogte van zich allemaal afspeelt dat blijkt wel.
Dat jullie mensen beschuldigen en durven te (ver) oordelen vind ik onbeschrijfelijk.
Jullie hebben het zelfs over de kinderen die een toernooitje spelen? Een toernooitje???? Deze jongen is 1 van Nederlands top spelers en heeft zich hiervoor moeten kwalificeren.
Ja hij heeft gespeeld en is zelfs toch nog verdienstelijk 2de geworden. En nee hun leven gaat niet zomaar door.
Ik vind het echt te verschrikkelijk voor woorden en hou het nu eens gewoon bij de feiten. En als je die niet kent? Hou dan gewoon je mond.
Niemand beschuldigt iemand. Kan ook niet. Maar wij bekijken ook andere mogelijkheden, die helemaal niet zover gezocht zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:47 schreef Poen het volgende:
Ik ben helaas op dit forum terecht gekomen en me helemaal kapot geschrokken van wat sommigen hier durven te schrijven. Jullie zijn inderdaad niet op de hoogte van zich allemaal afspeelt dat blijkt wel.
Dat jullie mensen beschuldigen en durven te (ver) oordelen vind ik onbeschrijfelijk.
Jullie hebben het zelfs over de kinderen die een toernooitje spelen? Een toernooitje???? Deze jongen is 1 van Nederlands top spelers en heeft zich hiervoor moeten kwalificeren.
Ja hij heeft gespeeld en is zelfs toch nog verdienstelijk 2de geworden. En nee hun leven gaat niet zomaar door.
Ik vind het echt te verschrikkelijk voor woorden en hou het nu eens gewoon bij de feiten. En als je die niet kent? Hou dan gewoon je mond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |