abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fossiel donderdag 25 april 2013 @ 21:41:23 #151
1455 Keroppi
kool kikker
pi_125736597
quote:
10s.gif Op donderdag 25 april 2013 18:47 schreef C.est_Bon het volgende:

bij de burgers kan het ook heel leuk zijn ;)

Hell yeah! ;)

Ik weet niet hoe oud je bent, maar de leeftijdsgroep 18 t/m 25 'ontbreekt' over het algemeen bij de burgerverenigingen. Die leeftijdsgroep zit namelijk meestal bij de studentenverenigingen.

Ik was zelf 27 toen ik lid werd van een burgervereniging en ik heb wel echt een leuke groep leeftijdsgenootjes binnen de vereniging gevonden. Zowel oud-studentenroeiers als mensen die het voor het eerst doen.

Maar je zegt dat je bij Nereus wilt en hebt het vervolgens over trainen op de Bosbaan. Maar Nereus traint toch niet op de Bosbaan? Daar zit toch enkel Okeanos?
Chick on a mission
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 april 2013 @ 21:44:25 #152
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_125736782
Nereus, Skoll & Okeanos wedstrijd tak trainen allemaal op de Bosbaan.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_125737691
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Pullup, oog voor de pareltjes hoor :7
Zo'n soort tijd heb ik maar een keer gezien bij iemand die niet specifiek ervoor heeft getraind en dat was het compleet 1.95 bij 1.95 m vierkante broertje van Pieta van Dishoeck die als marinier wel in een lekkere vorm stak. :+

Het kan wel maar is vrij zeldzaam en ik zou hem ook meteen aan een serie Jeroen Spaans scouting testjes willen onderwerpen :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_125741680
quote:
10s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:58 schreef pullup het volgende:

[..]

Zo'n soort tijd heb ik maar een keer gezien bij iemand die niet specifiek ervoor heeft getraind en dat was het compleet 1.95 bij 1.95 m vierkante broertje van Pieta van Dishoeck die als marinier wel in een lekkere vorm stak. :+

Het kan wel maar is vrij zeldzaam en ik zou hem ook meteen aan een serie Jeroen Spaans scouting testjes willen onderwerpen :D
Hey,

Leuk om te horen dat je me zou willen testen.
Houd er wel even rekening mee dat die 2:55 van ongeveer een jaartje of iets langer geleden is. Momenteel is mijn conditie wat minder, maar denk dat ik evengoed nog wel een redelijke tijd neer kan zetten. Zal misschien morgen en anders zaterdag nogmaals de 1000 meter roeien om te kijken hoe ik er nu voor sta. Denk dat een tijd van rond de 3 minuten nog steeds wel moet lukken.

Heb het inderdaad nooit fanatiek gedaan. Ging gewoon af en toe voor de training als warming up kijken hoe snel ik was :P

Wat voor functie heb jij eigenlijk als ik vragen mag? Lijkt me wel leuk om eens een keertje naar jou toe te komen ofzo en dan op ergometer te gaan oefenen. Doe nu maar wat en zou heel erg graag mijn techniek willen gaan verbeteren.
Voor de duidelijkheid: heb het tot nu toe nog nooit serieus gedaan (alleen heel af en toe 10 minuutjes voor de krachttraining als warming up). Vind het onwijs leuk en wil graag gaan verbeteren.
"Don't ever give up."
pi_125741758
Ohja, ben momenteel 19 jaar. Zou graag bij een vereniging in Amsterdam gaan (5 kwartier reizen) dus weet niet of dit haalbaar is? Hoop het heel erg van wel!
"Don't ever give up."
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 april 2013 @ 23:06:52 #156
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_125742497
quote:
10s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:58 schreef pullup het volgende:

[..]

Zo'n soort tijd heb ik maar een keer gezien bij iemand die niet specifiek ervoor heeft getraind en dat was het compleet 1.95 bij 1.95 m vierkante broertje van Pieta van Dishoeck die als marinier wel in een lekkere vorm stak. :+

Het kan wel maar is vrij zeldzaam en ik zou hem ook meteen aan een serie Jeroen Spaans scouting testjes willen onderwerpen :D
Kom je wel even vergezellen dan. Dit moet je niet missen natuurlijk B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fossiel donderdag 25 april 2013 @ 23:07:13 #157
1455 Keroppi
kool kikker
pi_125742516
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nereus, Skoll & Okeanos wedstrijd tak trainen allemaal op de Bosbaan.
Aha! Dat wist ik niet
Chick on a mission
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 april 2013 @ 23:07:44 #158
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_125742551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:55 schreef lucatoni het volgende:
Ohja, ben momenteel 19 jaar. Zou graag bij een vereniging in Amsterdam gaan (5 kwartier reizen) dus weet niet of dit haalbaar is? Hoop het heel erg van wel!
Waarom zou je trouwens specifiek in Amsterdam willen? Wat is dichterbij voor je?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_125748042
quote:
5s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:07 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Waarom zou je trouwens specifiek in Amsterdam willen? Wat is dichterbij voor je?
Woon zelf regio alkmaar (ongeveer 6 km van Alkmaar). Maar het lijkt mij dat bij studenten verenigingen in de selecties fanatieker getraind wordt en meer getraind wordt. Daarnaast verwacht ik daar ook de betere trainers te vinden.. Ben trouwens 2 weekjes 20 alweer, vergeet de hele tijd dat geen 19 meer ben lol.
"Don't ever give up."
pi_125754775
Wat doet Luca Toni uberhaupt bij roeien :+
pi_125754979
Waar ik overigens over zat na te denken is de parallel tussen wat er bij Ajax een paar jaar geleden gebeurd is en wat er nu bij de KNRB aan de gang is. Heel toevallig allebei AEGON als hoofdsponsor (kut bedrijf).

Bij Ajax was er een aantal jaar geleden ook een revolutie nadat het een aantal jaren heel slecht ging. Uiteindelijk zijn er allemaal oud-voetballers die zich nog niet bewezen hadden op alle belangrijke plekken gekomen, van technisch directeur naar commercieel directeur en naar zo'n beetje alle coaches.

Op de KNRB was de afgelopen tijd natuurlijk ook een hoop kritiek omdat de prestaties natuurlijk belabberd waren. Nu zie je dat er ook opeens een hoop top-roeiers aangetrokken worden voor van alles en nog wat, en die zich ook nog niet bewezen hebben.

Iemand een mening of gedachten hierover? Zou AEGON heel erg pushen omdat oud-toproeiers meer uitstraling hebben naar het publiek in plaats van een random 'bobo' zodat de sport misschien populairder wordt? Om maar iets te noemen.

Als iemand het mailadres van Jan Driessen heeft dan stel ik die vraag wel ff :+
pi_125759473
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, er worden nu toch juist mensen van buiten het roeien naar de KNRB gehaald voor belangrijke functies?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_125759614
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 07:48 schreef lucatoni het volgende:
Woon zelf regio alkmaar (ongeveer 6 km van Alkmaar). Maar het lijkt mij dat bij studenten verenigingen in de selecties fanatieker getraind wordt en meer getraind wordt. Daarnaast verwacht ik daar ook de betere trainers te vinden.. Ben trouwens 2 weekjes 20 alweer, vergeet de hele tijd dat geen 19 meer ben lol.
Als je het echt serieus wil aanpakken zou ik dit jaar gewoon gaan kijken bij een aantal studentenroeiverenigingen en een beetje blijven trainen op de ergo. Om je vervolgens volgend jaar bij een studentenvereniging (okeanos, nereus, skoll, etc) aan te melden en gewoon te gaan eerstejaarswedstrijdroeien. Met jou aanleg op de ergometer zal het geen probleem zijn om een plekje te bemachtigen in een eerstejaars zware 8. Dat is gewoon de snelste en beste manier om op jou leeftijd beter te worden. Als je dan 5 tot misschien 8 keer in de week traint onder goede supervisie zal je vele malen sterker worden dan wanneer je op eigen initiatief gaat trainen. Om nog maar te zwijgen over de blessures die je zal krijgen als je met mindere begeleiding zal proberen dezelfde intensiteit te behalen in het trainen.

Maar dus zeker nog niet heel hard gaan trainen als je nog geen goede roeicoaches hebt. De kans dat je dan geblesseerd of gedemotiveerd raakt is dan gewoon te hoog en dat zou zonde zijn.
pi_125761877
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, er worden nu toch juist mensen van buiten het roeien naar de KNRB gehaald voor belangrijke functies?
Bijvoorbeeld Florijn die nu heel het jeugdtraject aan het opzetten is.
pi_125765982
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld Florijn die nu heel het jeugdtraject aan het opzetten is.
Oh je hebt het over coaches? Het lijkt me niet slim om een 'random bobo' als coach neer te zetten, zeker niet bij junioren. Het roeien is een nogal aparte sport, en veel jaren ervaring is een luxe waar de bond zeker gebruik van moet maken. Natuurlijk moeten deze roeilegendes voor sommige zaken wel ondersteund worden door mensen die meer verstand hebben van technische of bestuurlijke zaken, maar volgens mij gebeurt dat de laatste tijd juist meer dan voorheen. Ik denk niet dat het een marketingtruc van Aegon is in ieder geval, daar is het roeien ook gewoon niet populair genoeg voor. De meeste eerstejaars wedstrijdroeiers zullen niet eens weten wie Florijn is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_125865973
Zo net dan even, na een hele lange tijd, een km indoor geroeid voor mn krachttraining. Had geen goede maaltijd achter mijn kiezen, wat me achteraf gezien zeker parten heeft gespeeld. Daarnaast was het bloedgeslagen heet in de sportschool, maar goed genoeg excuses.

De tijd die ik erover gedaan heb was 3:22. Zoals verwacht is mijn conditie achteruit gegaan, maar evengoed minder dan verwacht. Enige opmerkingen:
Na 1 minuut licht in m'n hoofd, vanwege het feit dat ik geen goede maaltijd had genuttigd. Hierdoor heb ik m'n snelheid aan moeten passen.

Doorkomst tijden:
Na 1 minuut: 345 meter
Na 2 minuut: 600 meter
Na 3 minuut: 900 meter
Zoals te zien een terugval, vanwege het feit dat ik licht in m'n hoofd werd.

Analyse:
- snelheid is er nog steeds;
- conditie is iets verslechterd t.o.v. 1,5 jaar geleden.

Het kan zeker nog sneller. De warmte + slechte maaltijd heeft me parten gespeeld. Volgende keer een stevig bord pasta en hopelijk een betere temperatuur wil ik nogmaals 1km roeien om te kijken hoe ik er nu werkelijk voor sta. Denk dat een tijd van 3:10 - 3:15 haalbaar moet zijn.
Een lichte verslechtering van mijn oude toptijd (2:55) maar dit komt zoals gezegd doordat mijn conditie minder is geworden.
Eveneens bevind ik me nog steeds in de top 100 van de world ranking concept 2, zeker geen slechte prestatie voor iemand die normaal gesproken nooit roeit (al zeg ik het zelf).
"Don't ever give up."
pi_125870047
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:59 schreef lucatoni het volgende:
Zo net dan even, na een hele lange tijd, een km indoor geroeid voor mn krachttraining. Had geen goede maaltijd achter mijn kiezen, wat me achteraf gezien zeker parten heeft gespeeld. Daarnaast was het bloedgeslagen heet in de sportschool, maar goed genoeg excuses.

De tijd die ik erover gedaan heb was 3:22. Zoals verwacht is mijn conditie achteruit gegaan, maar evengoed minder dan verwacht. Enige opmerkingen:
Na 1 minuut licht in m'n hoofd, vanwege het feit dat ik geen goede maaltijd had genuttigd. Hierdoor heb ik m'n snelheid aan moeten passen.

Doorkomst tijden:
Na 1 minuut: 345 meter
Na 2 minuut: 600 meter
Na 3 minuut: 900 meter
Zoals te zien een terugval, vanwege het feit dat ik licht in m'n hoofd werd.

Analyse:
- snelheid is er nog steeds;
- conditie is iets verslechterd t.o.v. 1,5 jaar geleden.

Het kan zeker nog sneller. De warmte + slechte maaltijd heeft me parten gespeeld. Volgende keer een stevig bord pasta en hopelijk een betere temperatuur wil ik nogmaals 1km roeien om te kijken hoe ik er nu werkelijk voor sta. Denk dat een tijd van 3:10 - 3:15 haalbaar moet zijn.
Een lichte verslechtering van mijn oude toptijd (2:55) maar dit komt zoals gezegd doordat mijn conditie minder is geworden.
Eveneens bevind ik me nog steeds in de top 100 van de world ranking concept 2, zeker geen slechte prestatie voor iemand die normaal gesproken nooit roeit (al zeg ik het zelf).
Hmm die top100 zou ik niet teveel waarde aan hechten, genoeg roeiers in Nederland die tijdens een simpele training van 3x1000 meter al onder de 3.10 trappen.. Maar dat wordt natuurlijk niet allemaal doorgegeven aan concept2, geen idee waar die ranking op gebaseerd is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_125871393
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:59 schreef lucatoni het volgende:
De tijd die ik erover gedaan heb was 3:22.

Doorkomst tijden:
Na 1 minuut: 345 meter
Na 2 minuut: 600 meter
Na 3 minuut: 900 meter
Zoals te zien een terugval, vanwege het feit dat ik licht in m'n hoofd werd.

Denk dat een tijd van 3:10 - 3:15 haalbaar moet zijn.
3.10 - 3.15 op een KM is iets waar je op zich mee aan kan komen in een eerstejaars wedstrijdboot. Dat je licht in je hoofd werd heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat je te hard van start gegaan bent: aan je splittijden te zien ben je niet in staat om een goede raceindeling te maken voor de conditie die je op dit moment hebt. Ik zou bij de volgende KM eens weggaan op 1:37/500m en kijken of je dat vol kan houden en misschien nog een eindsprintje over hebt.

quote:
Eveneens bevind ik me nog steeds in de top 100 van de world ranking concept 2, zeker geen slechte prestatie voor iemand die normaal gesproken nooit roeit (al zeg ik het zelf).
Die ranking kan je niet serieus nemen, 1000m wordt nauwelijks in wedstrijdverband uitgeschreven en dus ook nauwelijks als dusdanig geregistreerd behalve in trainingen waar ze er meestal 3 of 4 achter elkaar doen en die tijden worden in ieder geval bij ons op de vereniging nooit naar concept geupload. Ik denk dat 95% van de nederlandse wedstrijdroeiers van 80kg of meer een 3:20 op de klokken kunnen zetten. Als je echt wil weten waar je staat t.o.v. de nederlandse roeiers roei je 2K en pak je de tijden van de NK indoorroeien er bij.
pi_125939625
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 17:28 schreef Thrawn het volgende:

[..]

3.10 - 3.15 op een KM is iets waar je op zich mee aan kan komen in een eerstejaars wedstrijdboot. Dat je licht in je hoofd werd heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat je te hard van start gegaan bent: aan je splittijden te zien ben je niet in staat om een goede raceindeling te maken voor de conditie die je op dit moment hebt. Ik zou bij de volgende KM eens weggaan op 1:37/500m en kijken of je dat vol kan houden en misschien nog een eindsprintje over hebt.

[..]

Die ranking kan je niet serieus nemen, 1000m wordt nauwelijks in wedstrijdverband uitgeschreven en dus ook nauwelijks als dusdanig geregistreerd behalve in trainingen waar ze er meestal 3 of 4 achter elkaar doen en die tijden worden in ieder geval bij ons op de vereniging nooit naar concept geupload. Ik denk dat 95% van de nederlandse wedstrijdroeiers van 80kg of meer een 3:20 op de klokken kunnen zetten. Als je echt wil weten waar je staat t.o.v. de nederlandse roeiers roei je 2K en pak je de tijden van de NK indoorroeien er bij.
Bedankt voor de tips.
Wil zelf eigenlijk niet teveel gaan trainen op ergometer i.v.m. grote kans op blessures als je het verkeerd / teveel doet?!
Vandaar dat ik gewoon eens wilde kijken of ik er wat van kan en dit blijkt dus wel redelijk het geval te zijn.

Aankomend studiejaar het liefst bij een studenten roei vereniging selectie in Amsterdam draaien.
Dus vandaar.
"Don't ever give up."
pi_125939751
Je mag wel een keer bij Skoll langskomen in Amsterdam de komende week, dan zet ik je op de ergometer.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 mei 2013 @ 14:01:28 #171
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_125940280
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:44 schreef BEFEM het volgende:
Je mag wel een keer bij Skoll langskomen in Amsterdam de komende week, dan zet ik je op de ergometer.
En ga je er naast staan frikadellen eten? B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_125943058
Leuk dat de uitslagen van de Trials online staan! Ik was even flabbergasted over de snelle tijden, maar het is 1900 meter dus dan valt het wel weer mee :P
Ben benieuwd welke boten er in het geheel uitgezonden worden en voor wat er nog selectie komt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_125943654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Leuk dat de uitslagen van de Trials online staan! Ik was even flabbergasted over de snelle tijden, maar het is 1900 meter dus dan valt het wel weer mee :P
Ben benieuwd welke boten er in het geheel uitgezonden worden en voor wat er nog selectie komt..
Ik ook. Mijn ploeg is vijfde. Dus we maken zeker een kans. De ploeg van Pullup is derde dus die acht ik wel vrij zeker. Nummers 1,2 en 3 zijn de verwachtte snelle ploegen en niemand zal raar opkijken als die naar het WU23 gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door wvdwest op 01-05-2013 15:40:38 ]
pi_125944398
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:34 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ik ook. Mijn ploeg is vijfde. Dus we maken zeker een kans. De ploeg van Pullup is derde dus die acht ik wel vrij zeker. Nummers 1,2 en 3 zijn de verwachtte snelle ploegen en niemand zal raar opkijken als die naar het WU23 gaan.
Wie is nummer 2 dan? Ik kan niet alles even goed lezen maar zie alleen Lukkes/Klomp boven de Utrecht 4-
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:24:15 #175
395483 R.O.11
ooit coach, nu wedstrijdjes
pi_125945346
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:34 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ik ook. Mijn ploeg is vijfde. Dus we maken zeker een kans. De ploeg van Pullup is derde dus die acht ik wel vrij zeker. Nummers 1,2 en 3 zijn de verwachtte snelle ploegen en niemand zal raar opkijken als die naar het WU23 gaan.
Wanneer volgt er verdere communicatie? En dit weekend nog extra races tijdens de DRR?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')