abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124397422
In deze financiele tijden ben ik wat oplettender met bankzaken. Het volgende is het geval:

Ik heb al jaren internetsparen van de ING (eerst Postbank). Op zich altijd tevreden mee geweest, ooit was het rentepercentage 4% (whoa :) ). Een tijdje geleden was ik bij de bank voor wat geldzaken en merkte de baliemedewerkster op dat ik een verouderde internetspaarrekening heb. Er was een aanbieding om een nieuwe spaarrekening te nemen, je kreeg dan een paar euro 'bonus'.

Na wat informeren naar die vermeende 'voordelen' van die nieuwe spaarrekening flapte de medewerkster eruit dat ze van de oude internetspaarrekeningen af willen omdat die veel meer afgeschermd zijn voor de bank dan de nieuwe rekeningen. Bovendien was het niet mogelijk voor de bank om zomaar zaken aan de oude internetspaarrekeningen te veranderen of om deze op te zeggen.. in tegenstelling tot de nieuwe spaarrekeningen.

Aha! Dus dat was de eigenlijke reden van de ING om me zo'n nieuwe spaarrekening aan te smeren. Meer controle voor de bank over mijn spaarrekening. Ik heb gezegd dat ik er nog over na zou denken en ben vertrokken. Uiteraard heb ik liever dat de bank zo min mogelijk controle heeft over mijn geld dan ¤5,- extra op m'n rekening.

Maar wat vond ik vandaag in mijn brievenbus? Een brief van de ING met de volgende aankondiging:

"We horen regelmatig van klanten dat ze zich afvragen of hun spaarrekening nog wel bij hun saldo en spaarwensen past. Om deze reden hebben we de Oranje Spaarrekening geintroduceerd."

Bij een hoger saldo zal het rentepercentage hoger zijn als grote voordeel (2% als je meer dan 75k hebt). En je kunt "spaardoelen" aangeven zodat je weet waarvoor je spaart. Daar zit ik nou echt op te wachten.. Verder werd er medegedeeld dat bij wijze van service mijn internetspaarrekening automatisch wordt omgezet in een Oranje Spaarrekening. "Daar hoeft U niets voor te doen.". Sterker nog, volgens de FAQ kan ik er niet eens iets aan doen: de omzetting is automatisch en niet tegen te houden volgens ING.

Dit stinkt naar bullshit. Vooral die eerste zin, alsof er regelmatig klanten opbellen: "Hallo, ik vraag me af of mijn spaarrekening nog wel bij mijn spaarwensen past". Komop zeg, dat gelooft niemand.

Bedenk dat een bank ALTIJD een nieuw product aansmeert uit eigenbelang. Ze brengen het als een groot voordeel voor de klant, maar het is te verdacht.

Dus aan jullie twee vragen:
- Wie heeft dezelfde situatie?
- Kan de bank dit eigenlijk wel maken?
Met die flapuit-opmerking van die bankmedewerkster in het achterhoofd krijg ik het idee dat ze hopen dat men hier stilzwijgend mee akkoord gaat, terwijl de bank eigenlijk deze spaarrekeningen moet blijven aanbieden totdat iemand hem zelf opzegt.

Ik ben geneigd een bezwaar aan te tekenen omdat ik een product MOET nemen dat ik niet wil, ten koste van een rekening waar mijn geld op staat (dat mag volgens mij juist niet).
pi_124398160
Oranje spaarrekening? zeker om het feestje van koning Willem 4 mee te betalen zou ze gewoon hartelijk danken voor de moeite maar dat je er geen prijs op stelt,dus graag afblijven.

Ze kunnen beter de rente's gewoon verhogen misschien kun je ze aanbieden om te blijven als de rente omhoog gaat en de prijs omlaag en anders kan je nog iets roepen over een rekening nemen bij een andere bank.....
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_124398226
Sparen voor de rente moet je dan ook niet bij een Nederlandse bank doen.
pi_124398664
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:09 schreef o.us2.0 het volgende:
Sparen voor de rente moet je dan ook niet bij een Nederlandse bank doen.
Precies. Daar had je Icesave voor
  zaterdag 23 maart 2013 @ 02:20:10 #5
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124399250
quote:
18s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:37 schreef TheStonedOne het volgende:

[..]

Of wellicht nog een bankje in Cyprus, daar gaven ze ook behoorlijk hoge rentes... oeps, te laat. :X
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124399348
quote:
18s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:37 schreef TheStonedOne het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 02:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Of wellicht nog een bankje in Cyprus, daar gaven ze ook behoorlijk hoge rentes... oeps, te laat. :X
Dat is dan ook geen sparen maar speculeren :P
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_124401600
Ik had een bonusrente-rekening bij ING. Omdat er 24 maanden niks mee was gedaan hebben ze de rekening eenzijdig opgezegd. Saldo naar betaalrekening geboekt en klaar. Ze zouden me hierover een brief gestuurd hebben, nooit wat ontvangen. Ik was woest !!!!!! Het is daar gewoon 1 grote rotzooi. Ik heb een spaarrekening bij SNS, ook internetsparen, hoger rentepercentage, en je kunt bij SNS een spaarrekening openen zonder dat je daar een betaalrekening hebt. Dus zeker het overwegen waard !!
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:46:25 #8
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_124403358
Ik denk wel dat ze dat mogen. Zal vast ergens in de kleine lettertje van de algemene voorwaarden staan. Een bezwaar schrijven mag natuurlijk altijd. Of dat gegrond wordt verklaard is een ander verhaal, maar je kan het altijd proberen. Al is het maar om je ongenoegen te uiten! :)

Bij de abn ook zoiets gehad, werd een bepaalde rekening ook zo omgezet qua naam, en ook een lager rentepercentage. Maar goed die gaat sowieso steeds meer omlaag, krijg om de zoveel tijd een mailtje en dat is het weer een stukje lager geworden. De kosten voor het betaalpakket worden steeds ietsje hoger, niet gelijk met de inflatie, maar stukken hoger. ;)

Tijd om eens wat oude sokken te zoeken... :P
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_124403806
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:46 schreef SiennaForrest het volgende:
Ik denk wel dat ze dat mogen. Zal vast ergens in de kleine lettertje van de algemene voorwaarden staan. Een bezwaar schrijven mag natuurlijk altijd. Of dat gegrond wordt verklaard is een ander verhaal, maar je kan het altijd proberen. Al is het maar om je ongenoegen te uiten! :)

Bij de abn ook zoiets gehad, werd een bepaalde rekening ook zo omgezet qua naam, en ook een lager rentepercentage. Maar goed die gaat sowieso steeds meer omlaag, krijg om de zoveel tijd een mailtje en dat is het weer een stukje lager geworden. De kosten voor het betaalpakket worden steeds ietsje hoger, niet gelijk met de inflatie, maar stukken hoger. ;)

Tijd om eens wat oude sokken te zoeken... :P
In hun voorwaarden staat dat ze altijd van de voorwaarden mogen afwijken, daar word je dan wel tijdig over bericht haha. Zo lust ik er nog wel een paar.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:09:51 #10
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_124403835
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:08 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

In hun voorwaarden staat dat ze altijd van de voorwaarden mogen afwijken, daar word je dan wel tijdig over bericht haha. Zo lust ik er nog wel een paar.
:) Inderdaad, zo dekken ze zich altijd weer in! Eigenlijk best erg!
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')