Echt, ik weet het hoe awkward het is om een topic te openen op FOK! en daar te vragen om nieuwe vrienden, maar ik weet gewoon niet hoe ik mijn probleem anders kan oplossen.

Laat ik wat meer over mezelf gaan vertellen.

Allereerst, mijn naam is Davey en ik ben 18 jaar.
Op de middelbare school heb ik niet bepaald een fijne periode gehad. Ik ben veel gepest en heb daar geen vrienden of kennissen aan overgehouden.

Na drie maanden vakantie ben ik begonnen aan mijn vervolgstudie.
Het gaat om een MBO niveau 3 opleiding. Ik heb op school in die periode wel wat sociaal contact gehad, maar nu ik op stage ben, heb ik totaal geen contact meer met medestudenten - wat waarschijnlijk komt omdat het met veel mensen niet goed klikte en ik vooral simpele, korte gesprekken hield met mensen waar ik wél een klik voelde.
Drie maanden voor ik op stage ging, rond december, heb ik last gehad van een depressie, die eind januari behoorlijk ernstig werd. Ik dacht constant aan vreselijke dingen waar ik totaal niet aan wilde denken. Ik had constant last van vreemde hoofdpijnen die alle energie uit me weg zoog... Ik leefde in een soort negatief zwart gat. Ik ben na een paar dagen naar de huisarts geweest, die me doorverwees naar een psycholoog. Ik heb hier anti-depressiva gehad die na twee weken begon te werken.
Ik ben drie weken geleden gestopt met die rommel, omdat ik dacht dat het eindelijk weer goed met me ging, maar die vreemde hoofdpijn begint weer terug te komen.
Nu ik 18 ben probeer ik mijn jeugd gewoon af te sluiten en verder te gaan, maar om één of andere reden blijf ik maar in dat vicieuze cirkeltje hangen... Ik heb me daarom vanmiddag ingeschreven bij de KvK, om voor mezelf te gaan beginnen als automatiseerder en te stoppen met studeren. Dit doe ik omdat ik school gewoon spuugzat ben en niveau 4, wat volgt op mijn huidige niveau, voor mij gewoon geen toegevoegde waarde heeft.
Ik heb ongeveer voor mijn 16e nooit echt behoefte gehad aan sociaal contact. Ik dacht dat ik het wel zonder kon. Nu ik ouder begin te worden begint het echter steeds harder aan me te knagen.
Ik heb in weekenden en vakanties nooit wat te doen, behalve fappend achter mijn computer zitten en af en toe een beetje sporten.
Ik denk dat het hard tijd is om de knoop door te hakken en eindelijk eens echt te gaan beginnen met leven... Ik hoop dat er mensen zijn die me advies willen geven en dat er mensen zijn van mijn leeftijd die me beter willen leren kennen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 11:47:41 (visuele -> vicieuze) ]