Wat voor kleur had je bougie? Heb je daar ook naar gekeken?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:59 schreef Jiang153 het volgende:
Heb er wel een nieuwe bougie ingedraaid hielp niet
Ho ho, hoe zit het met de vonkjes,quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:00 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Wat voor kleur had je bougie? Heb je daar ook naar gekeken?
Mag ik jouw bougie voor mijn brommer? Dan gaat die misschien harder.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ho ho, hoe zit het met de vonkjes,
Heb je blauwe of rode bougievonkjes erbij gedaan?
Stotteren is in 99% van de gevallen iets in de ontsteking, dus óf hij staat van tijd, óf er zit ergens iets los (bougiekap) of er zit ergens vocht in, bobine stuk, kan zo veel zijn..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:59 schreef Jiang153 het volgende:
Heb er wel een nieuwe bougie ingedraaid hielp niet
Kan het ook dat me elektrische choke kapot is? lijkt me sterk eigenlijk als die na 10 km weer normaal rijd en hij start altijd in 1/2xquote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:04 schreef -niemand- het volgende:
ligt zeker weten aan de choke, teveel benzine -> brommer verzuipt als het ware.
veel gestotter en rook.
de oplossing zou ik niet weten bij een elektrische choke.
die kans lijkt me wel groot jaquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:05 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Kan het ook dat me elektrische choke kapot is? lijkt me sterk eigenlijk als die na 10 km weer normaal rijd en hij start altijd in 1/2x
bedoel je de kans groot dat die stuk is of juist klein dat die stuk isquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:06 schreef -niemand- het volgende:
[..]
die kans lijkt me wel groot ja![]()
ik zou er even iemand naar laten kijken die er echt verstand van heeft.
Ja ik dacht omdat het koud is word het element te sloom warm en drm stotterd die en pas na 10 km gaat die uit en rijd die weer normaal. Ik wil daarom ook van die elek choke af en handchoke hebben. Stationair valt die bijna uit als je geen gas geeft ligt dit ook aan de chokequote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Hij loopt te rijk wanneer de choke aanstaat. Wat voor kleur had je bougie? Beste is om even het blokje goed warm te rijden, meteen uitzetten en vervolgens(na even te wachten ja) de bougie eruit te draaien. Dit hoort een soort koffie met melk kleur te zijn. Wit is een te arm mengsel, zwart is een te rijk mengsel.
Het kan goed dat er een net iets te grote sproeier inzit ; maar wat waarschijnlijker is, is dat je choke een beetje blijft hangen en het te lang duurt voor het elementje warm word, en je choke kanaal afsluit. Oftewel, je rijdt te lang op de choke.
Jup. Als de choke dicht blijft wel ja. Deed m'n zippert ook.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:42 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ja ik dacht omdat het koud is word het element te sloom warm en drm stotterd die en pas na 10 km gaat die uit en rijd die weer normaal. Ik wil daarom ook van die elek choke af en handchoke hebben. Stationair valt die bijna uit als je geen gas geeft ligt dit ook aan de choke
Maar mijnes blijft toch juist open?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jup. Als de choke dicht blijft wel ja. Deed m'n zippert ook.
Koud is dicht, kanaal is afgesloten; dus meer brandstof en minder lucht. Kijk maar eens in een oude electrische choke, er zit wax en een veertje in.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:07 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Maar mijnes blijft toch juist open?
Warm = dicht
Koud = open?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |