abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124338918
quote:
Premier Mark Rutte en de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zijn het oneens over de manier waarop de zaak van het Turkse pleegkind Yunus nu verder moet worden aangepakt.

Dat bleek donderdag tijdens een gezamenlijke persconferentie na afloop van hun ontmoeting. Turkije pleit voor overleg op ministerieel niveau, maar Rutte zegt daar niet voor te voelen.

In Turkije is ophef ontstaan over de 9-jarige Yunus, het jongetje van Turkse afkomst dat in Nederland bij lesbische pleegouders woont.

Erdogan zegt dat hij hier donderdag met Rutte over heeft gesproken, en dat hij wil dat de zaak wordt opgelost. In de ogen van de Turkse premier moet dit via overleg tussen ministers gebeuren.

Maar Rutte is daar niet mee akkoord gegaan, zo zei hij. "Dit is geen zaak voor ministers. Wij stellen altijd de beste zorg voorop en doen dat vanuit de gedachte wat het beste is voor het kind", aldus de Nederlandse premier.

"Het is aan Nederland om te beslissen over de plaatsing van pleegkinderen. Zolang er niet genoeg islamitische pleeggezinnen zijn, zullen we doen wat in het belang is van het kind."

Achtergrond

Rutte zegt wel zoveel mogelijk rekening te houden met de culturele en religieuze achtergrond van kinderen, en zou het goed vinden als er meer islamitische pleeggezinnen zouden zijn om die kinderen op te nemen.

Erdogan heeft zijn hoop uitgesproken dat Yunus terug wordt geplaatst bij zijn biologische moeder.
Door: NU.nl/Joris Peters en Lise Witteman

Ik ben echt verbijsterd. Waar bemoeit die Erdogan zich mee???
pi_124338997
Mark ^O^
Nieuw is niet altijd beter.
pi_124339066
Wat kan het ons schelen wat zij ervan vinden?
Zolang zij onze patriots nog hebben staan moeten ze gewoon hun mond houden :{w
-XOXO-
pi_124339104
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:26 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Mark :r
Politici zonder ruggengraat :r
-XOXO-
pi_124339133
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:29 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Politici zonder ruggegraad :r
Ruggengraat
Nieuw is niet altijd beter.
pi_124339202
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:29 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Ruggengraat
:P
-XOXO-
pi_124339228
Hoezo religieuze achtergrond? Alsof een kind religieus word geboren |:( |:( |:( |:(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:32:31 #8
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124339256
Erdogan heeft zijn hoop uitgesproken dat Yunus terug wordt geplaatst bij zijn biologische moeder.

oke? ehm weet iemand de reden waarom dat knaapje eigenlijk hier beland was?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:36:28 #9
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124339407
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:31 schreef raptorix het volgende:
Hoezo religieuze achtergrond? Alsof een kind religieus word geboren |:( |:( |:( |:(
Dat is misschien nog wel het meest irritante aan die hele discussie.
Een "religieuze opvoeding" is doodgewoon een vorm van indoctrinatie.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124339491
Wow, lekkere premier is dat! Het laatste feit - gesteld door een rechter - is dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' zijn om hun taken als opvoeders te vervullen. En hij hoopt dat het kind terug wordt geplaatst bij de ouders.
pi_124339512
Wat Erdogan er van vindt boeit niet zo. Aangezien dit een Nederlandse kwestie is. Rutte denkt daar net zo over dus.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_124339594
Erdogan heeft zijn zegje gedaan. Dat was hij, na alle ophef in Turkije, natuurlijk ook wel aan zijn stand verplicht. Rutte heeft het Nederlandse standpunt prima weergegeven. Wat mij betreft is de kous daarmee af. Nederland beslist verder over Yunus en zijn eventuele terugkeer naar zijn biologische ouders, in de toekomst.
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:42:18 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124339633
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat is misschien nog wel het meest irritante aan die hele discussie.
Een "religieuze opvoeding" is doodgewoon een vorm van indoctrinatie.
Misschien wel maar die materie is nog net iets te explosief om het politiek gezien zo te brengen. :'). http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_atheism
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:52:14 #14
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124339952
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Misschien wel maar die materie is nog net iets te explosief om het politiek gezien zo te brengen. :'). http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_atheism
Klopt. Helaas. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:59:49 #15
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_124340230
Wow, had eigenlijk verwacht dat Rutte Erdogan gelijk zou geven. Vervolgens zou hij Yunuz persoonlijk hebben gehaald en overhandigd tezamen met een paar miljard spaargeld van de Nederlanders. Valt me mee.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:10:53 #16
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_124340681
Goed werk Rutte ^O^
Laat Erdogan zich lekker met de problemen in zijn eigen land bemoeien...
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_124340891
Die hele Yunus kwestie overschaduwt het bezoek van erdogan; ik zou graag willen lezen wat er bv voor economische deals zijn gesloten enz.. maar de media alleen maar yunus yunus
pi_124342228
Dat was te verwachten hé.
Ура для россии
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:25:33 #19
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_124343355
Dat dit nog kan en mag op Nederlands grondgebied
waar heeft die geit het over, gewoon als ongewenst vreemdeling verklaren en terug sturen ..
dat er in 2013 nog steeds mensen zijn die het blijven proberen om dat soort mensen te blijven praten

We staan zijn land te helpen met verdedigen en wat krijg je er voor terug een grote muil
laten ze maar terug komen als die jonge stemrecht heeft

denk dat die jongen later gewoon uit de kast komt want met 1 vrouw is het al moeilijk 18 jaar door te brengen moet je na gaan met twee , die wordt gewoon homo als hij er al geen 1 is

dan wordt het van yunus yunus van zelf wel yunanus
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:28:55 #20
14505 OProg
A Life in Music
pi_124343488
Het lijkt me ook gezellig als ze dan met de ministers erbij meteen gaan praten over de Koerden en de Armeense genocide. ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:29:37 #21
14505 OProg
A Life in Music
pi_124343510
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:25 schreef RAVW het volgende:
dan wordt het van yunus yunus van zelf wel yunanus
Kan iemand me oprapen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:31:19 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_124348947
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:25 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Door: NU.nl/Joris Peters en Lise Witteman

Ik ben echt verbijsterd. Waar bemoeit die Erdogan zich mee???
Naarmate een groter deel van de bevolking in Nederland de Turkse nationaliteit heeft, zullen Turkse regeringsleiders vinden dat ze hier een vinger in de pap hebben.
The End Times are wild
pi_124349115
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Naarmate een groter deel van de bevolking in Nederland de Turkse nationaliteit heeft, zullen Turkse regeringsleiders vinden dat ze hier een vinger in de pap hebben.
Precies, en dat is het grote gevaar wat een gevolg is van de door de strot geperste multi culti onzin. Ze laten hiermee precies zien waarom Turkije graag EU lid wil zijn.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_124349622
Wat een totale onzin is dit ook.
Beter maken ze zich druk om echte problemen en verbeterpunten in deze wereld, in plaats van dit kleingeestige, achterhaalde gewauwel.
Neil LOVES Carrots!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')