quote:Vrouwen in leaseauto's worden vaker beboet voor snelheidsovertredingen dan mannelijke leaserijders. Per gereden kilometer gaat het om dertig procent meer boetes voor vrouwen. Ook krijgt deze groep vrouwen twee keer zo vaak een bon voor door rood rijden. Dat meldt een autoleasebedrijf donderdag op basis van onderzoek onder 120.000 leaseauto's.
"Vaak wordt gedacht dat juist mannen te hard rijden", laat marketing manager bij Athlon Car Lease Folkert Ruiter weten in een verklaring. "Wij waren dan ook verrast toen uit de cijfers bleek dat vooral vrouwen beboet worden vanwege snelheidsovertredingen. Vrouwen rijden gemiddeld dertienduizend kilometer minder per jaar, maar als we kijken naar het aantal snelheidsboetes per kilometer blijkt toch dat zij vaker worden geflitst."
Als vrouwen in leaseauto's te hard scheuren doen ze dat wel minder hard dan mannen. Geflitste vrouwen rijden gemiddeld 8,6 kilometer te hard. Bij mannen is dat gemiddeld 8,9 kilometer.
Volgens het leasebedrijf blijken eigenaren van Porsches, Audi's en BMW's overigens de ergste snelheidsovertreders. Een gemiddelde Porsche-eigenaar reed bij een snelheidsovertreding gemiddeld 13,7 kilometer te hard en krijgt 6,2 boetes per tienduizend gereden kilometers.
Dat wil je iets te graag. Iets in mij zegt dat jij hier een goed aandeel in hebtquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:33 schreef Anne het volgende:
Dat stuk erboven kan trouwens genegeerd worden eh!
Heeft geen leaseauto, en gedraagt zich redelijk de laatste tijd volgens mijquote:
Dankjewelquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft geen leaseauto, en gedraagt zich redelijk de laatste tijd volgens mij
Hebben ze ooit witte busjes met ladders op het dak de ring over gestuurd? Die dingen lijken iig altijd harder te kunnen dan alle andere weggebruikers.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:38 schreef Bananenvlaflip het volgende:
In ander nieuws: de meest notoire bumperklevers blijken witte bestelbusjes.
Volgens mij begrenzen die begrenzers niet de maximum- maar de minimumsnelheid.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hebben ze ooit witte busjes met ladders op het dak de ring over gestuurd? Die dingen lijken iig altijd harder te kunnen dan alle andere weggebruikers.
Ja, Sabientje zelf heeft nog een Transit rondgestampt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hebben ze ooit witte busjes met ladders op het dak de ring over gestuurd? Die dingen lijken iig altijd harder te kunnen dan alle andere weggebruikers.
Wie een kuil graaft voor een ander...quote:
Samenvatting; je rijdt meestal schunnig veel te hard, je wordt alleen niet zo vaak gepaktquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:14 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij heb ik in 2012 maar één schikking mogen ontvangen voor iets van 35 km/u harder dan toegestaan in Nederland. Wel maar weinig gereden in 2012, ik schat slechts 25.000 km.
2011 was wat duurder wat dat betreft, met 2 keer... 1 in Duitsland voor 1.250 euro (iets van 140 waar je 70 mocht) en 172 waar je 100 mocht in NL en ik ben al weer vergeten wat dat heeft gekost... de maanden met chauffeurs zijn mij meer bijgebleven. Ik twijfel alleen nu ik het schrijf of het niet in 2010 was.
Kilometrages in die jaren lag overigen boven de 40K.
Zie je, ik krijg zelden een boete.
Nou gun je hem zijn succes niet SD, dat is flauw. Iets met kop en maaiveld.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Samenvatting; je rijdt meestal schunnig veel te hard, je wordt alleen niet zo vaak gepakt
Dat valt wel mee. Alleen is het wel zo dat als ik eens een keer een lege weg voor mij heb ik nog wel eens gas wil geven en dan rij je zo een paar km/u te hard natuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
Samenvatting; je rijdt meestal schunnig veel te hard, je wordt alleen niet zo vaak gepakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |