abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 maart 2013 @ 15:24:56 #101
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_124485828
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Goede vergelijking.

Hoe zie je het voor? 7 of 8 Nederlandse ploegen, waar haal je de 30 Nederlandse spelers vandaan die je nu te kort komt?

Dat is precies de vraag die ik iedereen stel die een cap op 't aantal buitenlanders een goed idee vindt.

Neemt niet weg dat 't voor 't Nederlandse ijshockey goed zou zijn om een bredere basis te hebben. Zelfs als dat zou betekenen dat op korte termijn het niveau daar onder te lijden heeft.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_124486006
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:24 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Dat is precies de vraag die ik iedereen stel die een cap op 't aantal buitenlanders een goed idee vindt.

Neemt niet weg dat 't voor 't Nederlandse ijshockey goed zou zijn om een bredere basis te hebben. Zelfs als dat zou betekenen dat op korte termijn het niveau daar onder te lijden heeft.
Een buitenlanderbeperking garandeert nog niet dat de Nederlanders die ervoor in de plaats komen goed genoeg zijn.

Het begint bij een jeugdopleiding. Maar wat kost dat en hoeveel rendement haalt een club er uit?
  maandag 25 maart 2013 @ 15:36:22 #103
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_124486258
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:29 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Een buitenlanderbeperking garandeert nog niet dat de Nederlanders die ervoor in de plaats komen goed genoeg zijn.
Absoluut niet zelfs. Er staat nergens een lange rij Nederlandse jongens te wachten om opgeroepen te worden die goed genoeg is om direct bovenin in de eredivisie mee te draaien. Er zal dan ook duidelijk een keuze gemaakt moeten worden; OF rigoreuze beperkingen op imports en daarmee meer Nederlandse spelers, waardoor teams genoodzaakt worden om te gaan investeren in jeugd om het niveau op peil te houden; OF geen beperkingen en voor opleiding van Nederlandse jeugd afhankelij kzijn van de goodwill van clubs.

Probleem is dat er nog nooit een duidelijke keuze gemaakt is, en als die wel gemaakt werd was dat na 1 seizoen al direct afgelopen.

quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:29 schreef Leatherface het volgende:
Het begint bij een jeugdopleiding. Maar wat kost dat en hoeveel rendement haalt een club er uit?
Op dit moment blijkbaar te weinig. Komt ook doordat een redelijk aantal Nederlandse spelers vaker van club wisselt dan van ondergoed.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_124486337
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:22 schreef MutedFaith het volgende:
De teams in de finale, volgens de sheet van wedstrijd 2:

Leuven:
GO 36 Stamatiou Dimitri
GO 38 Van Durme Christophe
DF 3 Boute Ben
DF 5 Dunn Scott
DF 7 Neven Frank
DF 17 Mondelaers Erik
DF 18 Wouters Pieter-jan
DF 39 Zwikel Julien
FW 2 Van Egdom Michael
FW 4 De Saeger Gijs
FW 6 Piro Marco
FW 10 Thurura Dean (A)
FW 15 Camelbeeck Vincent (A)
FW 16 Cazaerck Kjell
FW 19 Steijnen Dries (C)
FW 21 Camelbeeck Pierre
FW 27 Norström Per David Torsten
FW 83 De Smet Yoren

Turnhout:
GO 30 Gysbrechts Mike
GO 36 Bruyninckx Neil
DF 9 Bartek Peter
DF 12 Van Gorp Rob
DF 21 De Herdt Niki (A)
DF 24 De Ridder Christoph
DF 61 Smets Yoeri
FW 3 Coolen Stef
FW 4 Nuyts Bjorn (C)
FW 10 Oerlemans Niels
FW 14 Van Den Hout Rodriques
FW 17 Smet Pieter
FW 20 Ziarny Marek (A)
FW 23 Willems Rein
FW 44 Heichman Spencer
FW 71 Luyckx Lorenz
FW 88 Verherstraeten Alexander
FW 91 Vekemans Thomas
2 imports dus en slechts een paar internationals bij Leuven, dan is het te hopen dat er een paar internationals terugkeren(en Bouchard ook) uit Herentals, mintens 4 goede imports en dat er een goede importkeeper of Steylen gehaald wordt. Anders hebben ze denk ik weinig te zoeken in Nederland met dit team
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124486592
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:24 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Dat is precies de vraag die ik iedereen stel die een cap op 't aantal buitenlanders een goed idee vindt.

Neemt niet weg dat 't voor 't Nederlandse ijshockey goed zou zijn om een bredere basis te hebben. Zelfs als dat zou betekenen dat op korte termijn het niveau daar onder te lijden heeft.
Dan geef je nog gewoon geen antwoord op de vraag.

De spelers zijn er gewoon niet, en de keren dat het geprobeerd is om de eredivisie uit te breiden de laatste jaren is het geeindigd in tranen(Zoetermeer, Utrecht, Groningen)

Laat de ambiteuze eerste divisieploegen eerst maar eens 10 eredivisiewaardige Nederlanders opleiden, dan kan je een keer gaan denken aan een overstap
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124486645
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:36 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Absoluut niet zelfs. Er staat nergens een lange rij Nederlandse jongens te wachten om opgeroepen te worden die goed genoeg is om direct bovenin in de eredivisie mee te draaien. Er zal dan ook duidelijk een keuze gemaakt moeten worden; OF rigoreuze beperkingen op imports en daarmee meer Nederlandse spelers, waardoor teams genoodzaakt worden om te gaan investeren in jeugd om het niveau op peil te houden; OF geen beperkingen en voor opleiding van Nederlandse jeugd afhankelij kzijn van de goodwill van clubs.

Probleem is dat er nog nooit een duidelijke keuze gemaakt is, en als die wel gemaakt werd was dat na 1 seizoen al direct afgelopen.

[..]

Op dit moment blijkbaar te weinig. Komt ook doordat een redelijk aantal Nederlandse spelers vaker van club wisselt dan van ondergoed.
Noem eens 10 Nederlandse spelers op die zo in de eredivisie meekunnen draaien en niet in de eredivisie speelden dit jaar?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 25 maart 2013 @ 20:58:54 #107
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_124500408
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Noem eens 10 Nederlandse spelers op die zo in de eredivisie meekunnen draaien en niet in de eredivisie speelden dit jaar?
Die zijn er niet. Dat zeg ik.

Daarom stel ik dat er gekozen moet worden tussen:

- een beperking op buitenlanders cq uitbreiding van t aantal eredivisieclubs en genoegen nemen met een lager niveau

Of

- hoger niveau, met minder clubs en meer buitenlanders

Een combinatie van beide is niet reëel. En doorgaan op de half slappe manier van de laatste jaren, waarbij elk jaar andere regels gelden, is ook geen goeie optie op de lange termijn. Daarmee krijg je het niveau niet omhoog EN geen fatsoenlijke nieuwe aanwas.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 25 maart 2013 @ 21:05:55 #108
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_124500802
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

2 imports dus en slechts een paar internationals bij Leuven, dan is het te hopen dat er een paar internationals terugkeren(en Bouchard ook) uit Herentals, mintens 4 goede imports en dat er een goede importkeeper of Steylen gehaald wordt. Anders hebben ze denk ik weinig te zoeken in Nederland met dit team
Drie imports. Maar de bekerfinale tegen herentals heeft wel laten zien dat er kwalitatief wat bij moet om mee te kunnen draaien in Nederland.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 22:02:58 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124504398
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:58 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Die zijn er niet. Dat zeg ik.

Daarom stel ik dat er gekozen moet worden tussen:

- een beperking op buitenlanders cq uitbreiding van t aantal eredivisieclubs en genoegen nemen met een lager niveau

Of

- hoger niveau, met minder clubs en meer buitenlanders

Een combinatie van beide is niet reëel. En doorgaan op de half slappe manier van de laatste jaren, waarbij elk jaar andere regels gelden, is ook geen goeie optie op de lange termijn. Daarmee krijg je het niveau niet omhoog EN geen fatsoenlijke nieuwe aanwas.
imo ontbreken er een flink aantal treden op de ladder tussen de eerste en de eredivisie, het is nagenoeg onmogelijk om vanuit een eerste divisieclub in de eredivisie terecht te komen

een club als Zoetermeer is al jaren een van de grootsten van Nederland, dit jaar zelfs DE grootste afaik met meerdere ploegen in de verschillende leeftijdscategorieen, zelfs Leiden zat dit jaar (inclusief senioren) op 200+ leden maar het rendement van al die jeugd is 0

als je ergens wilt komen met ijshockey in NL dan moet je op je 16de (liefst vroeger) verkassen naar een speelstad met een eredivisieclub en daar zitten ze niet echt op je te wachten, altijd al zo geweest!
imo laten we de eredivisie for the time being voor wat het is en komt er een nieuwe divisie tussen de eerste en de eredivisie met en verplichten we de eredivisieploegen om daar een farmteam uit te kiezen en te ondersteunen

en dan niet HYS 2, Trappers 2 en Eindhoven Kemph High Techs maar speelsteden waar nu geen eredivisie ijshockey is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 22:03:31 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124504431
en nee mijn accountant heeft nog niet doorgerekend wat dit allemaal moet gaan kosten en van Gerwen weet ook nog van niets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 22:06:46 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124504626
ow en ik blijf erbij dat er livestreams moeten komen van de wedstrijden

de sport is onzichtbaar voor de gemiddelde Nederlander en het beperkte aantal plekken waar je in Nederland eredivisie ijshockey kunt kijken maakt het er niet beter op

zelfs hier in Den Haag zegt zeker de helft van de mensen 'ik wist niet dat we dat hier ook hadden' als ik het over ijshockey heb en van de andere helft heeft de helft het nog over de fok!king Houtrusthallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124510700
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:58 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Die zijn er niet. Dat zeg ik.

Daarom stel ik dat er gekozen moet worden tussen:

- een beperking op buitenlanders cq uitbreiding van t aantal eredivisieclubs en genoegen nemen met een lager niveau

Of

- hoger niveau, met minder clubs en meer buitenlanders

Een combinatie van beide is niet reëel. En doorgaan op de half slappe manier van de laatste jaren, waarbij elk jaar andere regels gelden, is ook geen goeie optie op de lange termijn. Daarmee krijg je het niveau niet omhoog EN geen fatsoenlijke nieuwe aanwas.
En jij denkt dat er in Geleen, Tilburg en Heerenveen structureel minimaal 1000 man komen kijken als ze naar een veredelde eerste divisie krijgen voorgeschoteld waar ze ook nog eens een prijs voor moeten betalen die vergelijkbaar is met eredivisie voetbal?

Of je met 1,6 of 10 imports toestaat, de rijkste ploeg heeft toch de beste spelers, alleen door geen imports toe te staan maak je elkaar ook nog eens af. Den Haag kan het zich nu veroorloven om zich schappelijk op te stellen en niet te gaan trekken aan de beste spelers van de concurrentie, dat gebeurt wel natuurlijk als er maar 3 imports worden toegestaan.

In Amsterdam, Den Haag en Eindhoven halen structureeel de 1000 toeschouwers niet, door je product slechter te maken komen er niet in een keer meer mensen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124510722
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:05 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Drie imports. Maar de bekerfinale tegen herentals heeft wel laten zien dat er kwalitatief wat bij moet om mee te kunnen draaien in Nederland.
Wie is de derde na Dunn en Norstrom? Hoe vindt je die overigens, zou je zeggen dat die importwaardig zijn voor de eredivisie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124510806
Ik vind 6 imports prima, dat was dit seizoen prima werkzaam en hopelijk groeien de jonge spelers bij Amsterdam door al denk ik dat ze stil staan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124511427
Pohlman 10-20-19
Oosterveld 9-32-15
Kathan 7-13-12
Van der Velden 1-4-8
Van Musscher 4-7
Berteling 1-7-7
Jonker 0-3-6
Leenders 5-3-6

Aantal punten van de betere jongere spelers van Amsterdam over de laatste 3 jaar, ik zie de progressie niet, helaas.

Jonker zal wel naar Tilburg gaan, daar komt minimaal een plekje vrij doordat Rody gestopt is

Ben ook benieuwd wat Oosterveld, Vd Velden en Pohlman gaan doen, lijkt me dat die beter worden in de derde lijn in Den Haag dan 20 minuten per wedstrijd in Amsterdam
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124515634
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]
door je product slechter te maken
Dat moet sowieso niet gebeuren. Dan verdwijnt helemaal alle geloofwaardigheid en bestaansrecht.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 10:47:39 #117
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_124516919
Ik dacht dat Cazaerck ook een import was, maar dat blijkt toch een Belg te zijn. Dus inderdaad, 2.

Norström is een goeie speler, maar kampt te veel met blessures. Dunn is een degelijke verdediger, maar niet meer dan dat.

De vraag is: Maak je met de uitbreiding van je eredivisie met meer teams, maar per team een lager niveau, je product per definitie slechter?

Als je niets doet om de onderlinge verschillen tussen 'oude' clubs en nieuwe toetreders kleiner te maken wel. Maar als je een manier kunt vinden om het niveau van alle teams ongeveer gelijk te krijgen kun je met een kwalitatief mindere competitie toch een beter product hebben, enkel en alleen omdat er meer teams zijn en de onderlinge verschillen kleiner.

Is dat haalbaar? Met de mentaliteit die nu heerst bij de meeste clubs (individueel succes boven het gemeenschappelijk doel voor Nederlands ijshockey) niet. En dat zie ik op korte termijn helaas niet veranderen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_124527580
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 10:47 schreef MutedFaith het volgende:
Ik dacht dat Cazaerck ook een import was, maar dat blijkt toch een Belg te zijn. Dus inderdaad, 2.

Norström is een goeie speler, maar kampt te veel met blessures. Dunn is een degelijke verdediger, maar niet meer dan dat.

De vraag is: Maak je met de uitbreiding van je eredivisie met meer teams, maar per team een lager niveau, je product per definitie slechter?

Als je niets doet om de onderlinge verschillen tussen 'oude' clubs en nieuwe toetreders kleiner te maken wel. Maar als je een manier kunt vinden om het niveau van alle teams ongeveer gelijk te krijgen kun je met een kwalitatief mindere competitie toch een beter product hebben, enkel en alleen omdat er meer teams zijn en de onderlinge verschillen kleiner.

Is dat haalbaar? Met de mentaliteit die nu heerst bij de meeste clubs (individueel succes boven het gemeenschappelijk doel voor Nederlands ijshockey) niet. En dat zie ik op korte termijn helaas niet veranderen.
Een of 2 teams van een minder niveau is geen probleem overigens, tegen wie moet anders je 3e en 4e lijn en je back-up spelen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124527660
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 10:47 schreef MutedFaith het volgende:
Ik dacht dat Cazaerck ook een import was, maar dat blijkt toch een Belg te zijn. Dus inderdaad, 2.

Norström is een goeie speler, maar kampt te veel met blessures. Dunn is een degelijke verdediger, maar niet meer dan dat.

De vraag is: Maak je met de uitbreiding van je eredivisie met meer teams, maar per team een lager niveau, je product per definitie slechter?

Als je niets doet om de onderlinge verschillen tussen 'oude' clubs en nieuwe toetreders kleiner te maken wel. Maar als je een manier kunt vinden om het niveau van alle teams ongeveer gelijk te krijgen kun je met een kwalitatief mindere competitie toch een beter product hebben, enkel en alleen omdat er meer teams zijn en de onderlinge verschillen kleiner.

Is dat haalbaar? Met de mentaliteit die nu heerst bij de meeste clubs (individueel succes boven het gemeenschappelijk doel voor Nederlands ijshockey) niet. En dat zie ik op korte termijn helaas niet veranderen.
Stel dat ze 4 imports halen, 1 keeper, 1 verdediger, 2 aanvallers van minimaal NCAA niveau en Bouchard, Dunn en Norstrom blijven.

Op welk niveau zouden ze dan spelen, concurrentie voor Amsterdam of dichter tegen Eindhoven en Herentals aan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:19:08 #120
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_124528563
Ergens daar tussenin, schat ik. maar ik vind dat moeilijk inschatten, zoveel Nederlandse wedstrijden heb ik dit jaar niet gezien.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_124531004
Welkom dan :)

Hoe voelen jullie overigens om een aantal ploegen toe te laten van oberliga, bijvoorbeeld in eerste instantie slechts voor de beker bijvoorbeeld?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 19:01:57 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124535108
prima plan lijkt me, liefst met zoveel mogelijk oranje spelers net zoals de Belgen dat doen met Herenthals

eventueel kun je dan zelfs voor een seizoen (volgende OKT) de Nederlanders die nu in het buitenland spelen proberen terug te halen voor zo'n team

kost wat centen maar je hebt er wel wat aan denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124554102
Oberliga is niet echt een hoger niveau dan Nederland, daarom zou dat makkelijk in te passen moeten zijn

Het is wel een goede mogelijkheid voor de Nederlandse internationals om zich in de kijker te spelen

Nederlanders in het buitenland komen pas terug als ze nergens terecht kunnen en wel willen blijven hockeyen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 28 maart 2013 @ 08:59:20 #124
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_124597216
Tics van je petten.
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 10:52:28 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124600093
wat een rotjaar -O-

rust in vrede kerel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')