abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124284313
Hallo allemaal,

Ik wil graag in de zomer vrijwilligerswerk doen in het buitenland, voor dieren. Dus bij een opvangcentrum voor zwerfdieren of verwaarloosde paarden/ezels o.i.d. Meestal zitten er kosten aan en er is weinig over te vinden op internet.

Is er misschien iemand die een organisatie kent, waar dit mogelijk is of iemand met soort gelijke ervaringen?

Alvast bedankt.
pi_124284338
Ik zou eerst een land uitzoeken.
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:41:49 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_124284478
kan ook in NL hoor

http://plazilla.com/stich(...)bilitatie-achterhoek

Paard in Nood in Spanje heb je ook nog.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_124284489
keileuk idee :) ik ga ook vrijwilligerswerk voor dieren doen. maar dan gewoon in de buurt....
pi_124284894
Het kan uiteraard ook in Nederland, maar ik ga dit jaar niet op vakantie en het lijkt me dan wel leuk om alsnog naar het buitenland te gaan door ergens vrijwilligerswerk te doen. Het land maakt me daarbij ook niet uit, elk land is een ervaring op zich. Paard in Nood in Spanje vraagt alleen om donaties en materie zie ik.
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:09:52 #6
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_124285318
Hulde _O_
pi_124285326
Dat er kosten aanzitten is logisch want het is erg duur om iemand in te werken voor 7 weken arbeid. Als je er geen geld aan wilt uitgeven kan je misschien gaan wwoofen maar dan kom je voornamelijk met gezonde dieren in aanraking.
pi_124285716
Woofen? Wat is dat?
Het is idd logisch dat er kosten aan zitten, maar sommige bedragen komen in de buurt van een vakantie en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zou wel mijn reiskosten zelf willen betalen, maar bijvoorbeeld onderdak van de betreffende organisatie krijgen. Natuurlijk geen luxe hotel ofzo!
pi_124285791
Er is een organisatie die vrijwilligerswerk in het buitenland coördineert. Helaas kan ik zo snel niet op de naam komen, maar ze zijn op internet wel te vinden. Dit gaat om vrijwilligerswerk met dieren. Alleen is dit niet goedkoop, je betaald voor je reis en vaak ook een bedrag voor overnachting en eten/drinken. Daarnaast moet je (dacht ik) minimaal 3 maanden beschikbaar zijn, vaak gaat dit om periodes van ongeveer een half jaar.
Daarnaast zijn er zowel in als buiten Europa diverse organisaties die zich inzetten voor zwerfdieren (vaak honden).
Ik ben bang dat als je echt in het buitenland wil dat je niet onder kosten uit zal komen. Je zal er ook rekening mee moeten houden dat het vaak voor langere tijd is en dat er weinig organisaties zullen zijn die je voor 2/3 weken aan zullen nemen.
Organisaties als brooke hospital nemen alleen donaties en alles aan, die werken verder met lokale bewoners.

Succes, misschien vind je iets wat bij je past.
pi_124285895
Bedenk me ineens dat in Engeland een organisatie is die wilde dieren redt/helpt die organiseren soms jaarlijks activiteiten waar je voor paar weken aan mee kan doen.
pi_124286189
hier spaar ik voor:

http://www.projects-abroa(...)g-in-het-buitenland/

lijkt me een geweldige ervaring. bijvoorbeeld met pandaberen in China werken O+ once in a lifetime.
kost wel een paar duizend euro :P
pi_124286721
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:21 schreef meiga het volgende:
Woofen? Wat is dat?
Het is idd logisch dat er kosten aan zitten, maar sommige bedragen komen in de buurt van een vakantie en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zou wel mijn reiskosten zelf willen betalen, maar bijvoorbeeld onderdak van de betreffende organisatie krijgen. Natuurlijk geen luxe hotel ofzo!
http://www.wwoof.org/

Helaas hoor ik er ook vaak negatieve verhalen over; het is natuurlijk logisch dat de boer die jouw in huis neemt dat doet omdat hij het werk niet alleen aan kan en zo een zeer goedkope hulpkracht heeft. Dat kan snel doorslaan. Is ook volgens mij niet helemaal wat je zoekt, maar het kan een hele mooie culturele uitwisseling zijn als je een relaxte boer treft.
pi_124286766
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk inderdaad als ik dit zo hoor dat ik niet onder die kosten uit kan komen, en deze zomer kan ik niet aan voldoende geld komen voor zo'n reis, dus helaas! Ik zal dan idd een organisatie in Nederland moeten zoeken voor de komende zomer.

-supergirl-, het lijkt mij idd ook een hele mooie ervaring!
pi_124342265
Het is echt een fantastische ervaring. Ik heb zelf ook vrijwilligerswerk gedaan en je weet niet wat je ziet. Kosten? Maak je daar maar geen zorgen over, als je eenmaal daar bent is alles zo goedkoop. en het hoeft echt geen geld te kosten. Ik was zelf 200 euro kwijt aan inschrijfgeld en 800 aan ticket.

Maar man wat ik ervoor terugkreeg :) Ik heb alle hoeken van China gezien!!
pi_124470970
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:51 schreef Djibril het volgende:
Het is echt een fantastische ervaring. Ik heb zelf ook vrijwilligerswerk gedaan en je weet niet wat je ziet. Kosten? Maak je daar maar geen zorgen over, als je eenmaal daar bent is alles zo goedkoop. en het hoeft echt geen geld te kosten. Ik was zelf 200 euro kwijt aan inschrijfgeld en 800 aan ticket.

Maar man wat ik ervoor terugkreeg :) Ik heb alle hoeken van China gezien!!
Tof ! voel me opeens gemotiveerd om te sparen ! :9~
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 maart 2013 @ 15:59:50 #16
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_124649479
Deze organisatie is er ook nog :) http://www.travelactive.nl/vrijwilligerswerk/
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_124691295
In Spanje zijn een hoop asielen die vrijwilligers nodig hebben, ook waar vrijwel enkel Nederlanders werken, SPHOEK bijvoorbeeld.
pi_124896992
Ik ga via de organisatie Stichting Werelddierenwerk naar India. http://www.world-animals.org/nl-index.php
Je kan altijd via de website contact opnemen, of via carolienroovers@world-animals.org.
Ze zitten in Agra :). M
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')