abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124225207
In mijn huis heb ik Lack planken van Ikea hangen. Nu vraag ik mij af: wanneer ik die met de spuitlak van Action (lekker goedkoop) een andere kleur geef, blijft dat dan een beetje goed zitten? En moet ik de planken dan eerst voorbehandelen?
pi_124225529
Dat blijft (uit ervaring) niet zitten. Je zult eerst een hele goede kunststofprimer moeten gebruiken. Doe je dat niet dan gaat het niet houden en krijg je een sinaasappelhuid op je planken. Maar zelfs dan weet ik niet zeker of het lukt.
pi_124225668
De verf van Kwantum hecht wel goed. Wel eerst schuren.
pi_124226768
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:27 schreef Sowieso. het volgende:
De verf van Kwantum hecht wel goed. Wel eerst schuren.
:'( }:|
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 18 maart 2013 @ 22:47:26 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_124231179
Is een beetje lak niet duurder dan een nieuwe lack?
pi_124245288
Je kan het proberen, die spuitbussen van de action zijn toch maar 2 euro. Als het niet lukt gewoon een nieuwe plank kopen.
pi_124345931
Ik heb in mijn studentenkamer destijds 2 lack plankjes die wit waren, zwart gelakt. Niet met spuitbus, maar gewoon met zwarte (hoogglans) lak op waterbasis, 2x aflakken, volgens mij zelfs nog van de Action. Was echt de moeite waard en ik heb ze na 2 jaar studentenkamer nog 2 jaar in een appartement gehad, waar ze nu nog steeds hangen :) Daar stond toen altijd de senseo + waterkoker op met het nodige morsen en condens :p Maar de verf is altijd goed blijven zitten! Het is dat ik ze niet meer nodig had in mijn huidige woning, anders had ik ze nu nog gehad :-)
pi_124361531
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:33 schreef JantinaGr het volgende:
Ik heb in mijn studentenkamer destijds 2 lack plankjes die wit waren, zwart gelakt. Niet met spuitbus, maar gewoon met zwarte (hoogglans) lak op waterbasis, 2x aflakken, volgens mij zelfs nog van de Action. Was echt de moeite waard en ik heb ze na 2 jaar studentenkamer nog 2 jaar in een appartement gehad, waar ze nu nog steeds hangen :) Daar stond toen altijd de senseo + waterkoker op met het nodige morsen en condens :p Maar de verf is altijd goed blijven zitten! Het is dat ik ze niet meer nodig had in mijn huidige woning, anders had ik ze nu nog gehad :-)
Ik denk dat het opzich ook best gaat. Alleen verkopen ze nu ook van die hoogglas planken bij ikea, daar hecht de verf denk ik niet zo goed op. Bij de action verkopen ze bij mijn weten alleen syntetische lakken.
pi_124370730
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:26 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ik denk dat het opzich ook best gaat. Alleen verkopen ze nu ook van die hoogglas planken bij ikea, daar hecht de verf denk ik niet zo goed op. Bij de action verkopen ze bij mijn weten alleen syntetische lakken.
Ik zou dan niet een hoogglans plank kopen, die zijn overigens ook duurder zie ik. Als het niet van de Action was, dan is het een ander goedkope verf geverfd. Tja, toen als student he...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')