Dat vond ik ook, dus ik ben maar gewoon even geslaagd zonet .quote:Op woensdag 3 april 2013 18:56 schreef Juicyhil het volgende:
Nu moet het toch wel eindelijk eens lukken? Succes!
Prima ritje dusquote:Op donderdag 4 april 2013 11:44 schreef picodealion het volgende:
Oh, nou er was weinig bijzonders aan, behalve dat ik ziek ben . Gister voelde ik 't al opkomen, dus lekker vroeg naar bed gegaan, maar vanochtend toch enorm brak en op 't punt om te kotsen, toch maar even een ontbijtje naar binnen gewerkt en maar gewoon op pad.
Tijdens het opwarmritje voor het examen kwam mijn instructeur erachter dat hij de papieren van de motor niet meehad, dus ik mocht even 10 minuten in de kou wachten tot hij snel heen en weer naar huis ging voor de papieren. Dat hielp dus ook niet echt, maar zolang ik gewoon op de motor zat en me op het rijden focuste ging het allemaal wel, gelukkig.
Examen zelf was zo voorbij. Vooraf nog even een kenteken lezen en lichtjes controleren, en hup rijden. Enige momentje die me echt bijstaat was een rotonde waar een auto stilstond om een fietser voor te laten, moest snel even remmen/terugschakelen en raakte daarbij de claxon aan, waarvan ik vervolgens weer zo schrok dat ik vergat verder terug naar de 1 te schakelen. Motor af, stress enzo, maar ik wist ook wel dat zoiets niet onoverkoomlijk is dus daar heb ik me verder niet druk om gemaakt.
Enige andere was dat ik bij het Gelredome links en meteen weer rechts moest, linksaf was drie banen dus ik ging lekker helemaal links in de kortste rij staan om daarna rustig twee keer naar rechts tussen de auto's door rechtsaf te gaan. Daar had hij liever gezien dat ik gewoon wat verder rechts voor had gesorteerd, maar het ging allemaal prima dus hij vond 't wel best.
Toen we weer in de buurt van het CBR waren en ik de opdracht kreeg om terug te rijden kneep ik 'm toch wel even, het voelde namelijk als een heel kort ritje en ik was wel eens eerder halverwege teruggestuurd omdat het zo slecht ging, maar blijkbaar vliegt de tijd gewoon als je lekker rijdt .
Huh? Hoezo dat ?quote:Op donderdag 4 april 2013 12:17 schreef picodealion het volgende:
Nee, ik heb geen autorijbewijs dus ik moest sowieso hierop wachten met eentje kopen. Heb een Diversion op het oog, al raadde mijn instructeur me een CB1000F aan, dus daar ga ik ook nog even naar kijken.
En dit was mijn derde AVD, de vorige twee waren in November, was er toen echt nog niet aan toe blijkbaar. Ben daarna dus ook maar van rijschool gewisseld.
Dan ben je verkeerd ingelicht ja !quote:Op donderdag 4 april 2013 12:22 schreef picodealion het volgende:
Kan/mag geen motor op je naam zetten zonder rijbewijs, toch? Of ben ik verkeerd ingelicht?
Ik weet niet of je zo snel nog een GBA kunt regelen (of heb je er al een) ?quote:Op donderdag 4 april 2013 12:26 schreef picodealion het volgende:
Oh damn, dan ga ik zaterdag shoppen .
die honda is een pittig machientje. Ik heb er een keer een proefritje op gedaan. Dat ding rijdt fantastisch, maar je moet je wel in kunnen houden. Dat blok sleurt er lekker aan . Lijkt me niet echt een beginnersmotor...quote:Op donderdag 4 april 2013 12:17 schreef picodealion het volgende:
Nee, ik heb geen autorijbewijs dus ik moest sowieso hierop wachten met eentje kopen. Heb een Diversion op het oog, al raadde mijn instructeur me een CB1000F aan, dus daar ga ik ook nog even naar kijken.
En dit was mijn derde AVD, de vorige twee waren in November, was er toen echt nog niet aan toe blijkbaar. Ben daarna dus ook maar van rijschool gewisseld.
Ik dacht dat het gewoon met ketting wasquote:Op donderdag 4 april 2013 12:30 schreef picodealion het volgende:
Inhouden gaat me wel lukken, ik ken mezelf een beetje en ik rijd eerder conservatief dan snel te hard. Plus als mijn instructeur het me aanraadt (die kent me inmiddels wel een beetje) heb ik er wel vertrouwen in.
Voordeel is iig dat ze met cardan komen en lekker hoog zijn. Nadeel van Diversion zegt hij is dat ze na 70k kilometer flink olie vreten, dus dan moet ik wel goed opletten wat ik koop. Op marktplaats hebben de meeste al zo'n 50k erop zitten zag ik al.
Beide, zie ik al.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:32 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik dacht dat het gewoon met ketting was
Dus niet druk maken om die kilometerstand zeg jij? Diversion stond namelijk eigenlijk wel vast voor me, tot hij met dit verhaal kwam.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:33 schreef BlackLining het volgende:
Ik ken weinig motorrijders die zich langer dan 5 kilometer hebben kunnen inhouden
Diversions met 70k zijn net ingereden trouwens.
Juist wel . Maar misschien dat je deze vraag beter in het Motorclub topic kunt stellen. Daar zitten (waaronder ik) zo'n 5-6 mensen met een Alp inmiddels.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:44 schreef picodealion het volgende:
Stond trouwens een erg mooit TransAlp te shinen bij het CBR, ook geen verkeerde dingetjes. Maar volgens mij ook niet echt om op te beginnen, wel;?
Ik zou bij een Divje vanaf de 100, 120k mijn twijfels gaan krijgen. Zat van die dingen die twee keer om de klok gaan. Informeer even bij lipjes anders over die dingen.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:37 schreef picodealion het volgende:
[..]
Beide, zie ik al.
[..]
Dus niet druk maken om die kilometerstand zeg jij? Diversion stond namelijk eigenlijk wel vast voor me, tot hij met dit verhaal kwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |