abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124941259
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:07 schreef minthy het volgende:

[..]

Het gekke is dat ik een positivo tot op het bot ben, ik heb altijd het idee dat ik er weer uitkom en blijf altijd goede moed houden. Zelfs nu. Dat klinkt misschien tegenstrijdig, maar het is zo.
Meestal geef ik mezelf na een paar piekernachten (met weinig slaap) een schop onder m'n hol. En een slaaptablet, dat wil ook wel eens helpen ;)
Dat kan ook, ben jaloers op je. Ik verdrink juist in zelf-medelijden. Hoogstens irritant. Het is me een raadsel hoe ik me er altijd uit krijg maar als ik er nu straks uit ben, dan doe ik deze deur ook voor altijd en ever dicht. De mentale pijn waar ik door ga is echt killing in de zin van dat het je letterlijk aan het blokkeren is om ook maar iets te doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124941294
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:12 schreef Zelus het volgende:

[..]

Best wel.

Het is af en toe wel schikken van vooral jonge mensen die het echt zwaar hebben.
(opname ed)
Ik dacht altijd dat dit iets voor oudjes was :@

Merk wel dat er in dit topic veel steun is, das wel fijn :)
Internet is idd erg handy, zit zelf ook op een ander forum specifiek voor mijn issues en het helpt gewoon om met lotgenoten te praten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_124941307
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:12 schreef Zelus het volgende:

[..]

Best wel.

Het is af en toe wel schikken van vooral jonge mensen die het echt zwaar hebben.
(opname ed)
Ik dacht altijd dat dit iets voor oudjes was :@

Merk wel dat er in dit topic veel steun is, das wel fijn :)
Af en toe mag er naar mijn mening wel wat meer met tips gestrooid worden en wat dieper ingegaan worden op sommige mensen..

Tis naar mijn mening soms te oppervlakkig... Beetje dagboek achtig idee, waar andere users dan over zeggen dat ze goed bezig is ofzo...
Beetje meer uitpluizen en gedachten spuien lijkt me niet slecht..
Rustig aan.
pi_124941353
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Af en toe mag er naar mijn mening wel wat meer met tips gestrooid worden en wat dieper ingegaan worden op sommige mensen..

Tis naar mijn mening soms te oppervlakkig... Beetje dagboek achtig idee, waar andere users dan over zeggen dat ze goed bezig is ofzo...
Een topic 'depressie en angst' is natuurlijk ook erg breed.
pi_124941392
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een topic 'depressie en angst' is natuurlijk ook erg breed.
True, maar ik voel me ook niet altijd gehoord hier in ieder geval, wil soms wel dat mensen mij een beetje meer proberen te helpen en een beetje op dieper op mij ingaan.

Maargoed, wat ik wil... Ik kan niet alles krijgen wat ik wil, en ik ben niet alleen op deze wereld :P
Rustig aan.
pi_124941419
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat kan ook, ben jaloers op je. Ik verdrink juist in zelf-medelijden. Hoogstens irritant. Het is me een raadsel hoe ik me er altijd uit krijg maar als ik er nu straks uit ben, dan doe ik deze deur ook voor altijd en ever dicht. De mentale pijn waar ik door ga is echt killing in de zin van dat het je letterlijk aan het blokkeren is om ook maar iets te doen.
Hier is het meer zelfhaat, "hoe heb ik zo dom kunnen zijn om diegenen te vertrouwen?", dat idee. Het slaat als het ware naar binnen, dan hoeft er ook niemand in de buurt te komen. Voor m'n omgeving hou ik het al jarenlang verborgen, wordt ook zwaar.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_124941438
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat hoeft van mij dan weer niet, ik wil kwijt wat ik kwijt wil. Niet meer dan dat :P
Tante minthy!! O+
pi_124941487
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:20 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat hoeft van mij dan weer niet, ik wil kwijt wat ik kwijt wil. Niet meer dan dat :P
Naja ik heb dan de overtuiging dat ik door over dingen na te denken ik ergens een antwoord op kan vinden.

Altijd gelukt in ieder geval als ik echt een antwoord wou weten behalve met hoe ik een depressie oplos :P Oja en waarom iemand zichzelf tot een suicide heeft gedreven dat soort dingen...

Dat is mijn gift maar tegelijkertijd ook mijn last.
Soms is de materie niet te bevatten :)
Rustig aan.
pi_124941490
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

True, maar ik voel me ook niet altijd gehoord hier in ieder geval, wil soms wel dat mensen mij een beetje meer proberen te helpen en een beetje op dieper op mij ingaan.

Maargoed, wat ik wil... Ik kan niet alles krijgen wat ik wil, en ik ben niet alleen op deze wereld :P
Is er niet een forum voor je voor jouw specifieke problemen? Ik heb er precies 1tje kunnen vinden voor mijn eigen, dat was toch wel een redder in nood.
pi_124941508
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is er niet een forum voor je voor jouw specifieke problemen? Ik heb er precies 1tje kunnen vinden voor mijn eigen, dat was toch wel een redder in nood.
Mweh, ik zie op veel punten wel gelijkenissen met jou in mezelf eigenlijk, ik weet niet hoe jij dat ervaart?
Rustig aan.
pi_124941560
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Naja ik heb dan de overtuiging dat ik door over dingen na te denken ik ergens een antwoord op kan vinden.

Altijd gelukt in ieder geval als ik echt een antwoord wou weten behalve met hoe ik een depressie oplos :P Oja en waarom iemand zichzelf tot een suicide heeft gedreven dat soort dingen...

Dat is mijn gift maar tegelijkertijd ook mijn last.
Soms is de materie niet te bevatten :)
Herkenbaar, daardoor pieker ik mezelf kapot. Ik denk ook dat ik daarom ook werk in de GGZ heb gezocht, dan hoef ik niet met mezelf bezig te zijn :')
Antwoorden vind ik niet. Ik zou het aan anderen kunnen vragen, maar daar komen m'n angsten weer om de hoek kijken...
Tante minthy!! O+
pi_124941583
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:26 schreef minthy het volgende:

[..]

Herkenbaar, daardoor pieker ik mezelf kapot. Ik denk ook dat ik daarom ook werk in de GGZ heb gezocht, dan hoef ik niet met mezelf bezig te zijn :')
Antwoorden vind ik niet. Ik zou het aan anderen kunnen vragen, maar daar komen m'n angsten weer om de hoek kijken...
Hoe maak je het ook weer dragelijk om met angsten te leven?
Door er aan toe te geven en niks te doen of door er schijt aan te hebben en jezelf te dwingen?...
Hmm...
Rustig aan.
pi_124941614
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:23 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mweh, ik zie op veel punten wel gelijkenissen met jou in mezelf eigenlijk, ik weet niet hoe jij dat ervaart?
Naja, we kunnen op het moment hetzelfde 'gevoel' hebben maar ik weet niet of de kern hetzelfde is geweest. Ik heb in een 2 jarige zieke relatie gezeten (samenwonen) met een maffe borderline, ptsd en sociale fobie chick. Het ene moment wou ze trouwen, nam ze me achternaam al over en wou ze nooit meer van me weg. Niet kort daarna was ik hell on earth en een eikel blijkbaar. Ik heb toen maanden lang bij haar gezeten toen zij haar bewuste 'hatred' phase had tijdens een typische borderline relatie. Die hatred phase heeft mijn zelf vertrouwen volledig tot op het bot(!) gestript tot ik helemaal nergens meer zin in had en emotioneel volledig aan de grond zat en letterlijk fysiek of mentaal nergens meer sterk genoeg was. Ik heb 5 maand mogen aan horen wat voor enorme eikel ik wel niet was, wat voor een enorme klojo ik was, het feit dat ik nooit een goede vader zou zijn, ik nooit een goede partner zou kunnen zijn en dat ik totaal niet te vertrouwen ben. Nou als je dat maanden hoort ga je er ook in geloven.

Et voila, daar zijn we nu :P
pi_124941651
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Door er aan toe te geven en niks te doen of door er schijt aan te hebben en jezelf te dwingen?...
Hmm...
Ik geef het een paar dagen, het is er nu eenmaal. Verder rustig aan doen en niet naar drukke gelegenheden gaan, want dan gaat het mis (dan vlucht ik).
Over een paar dagen krijg ik een omslagpunt en geef ik mezelf die beruchte schop onder m'n hol.

Het is complex, maar zo werkt het tot nu toe :P
Tante minthy!! O+
pi_124941697
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Naja, we kunnen op het moment hetzelfde 'gevoel' hebben maar ik weet niet of de kern hetzelfde is geweest. Ik heb in een 2 jarige zieke relatie gezeten (samenwonen) met een maffe borderline, ptsd en sociale fobie chick. Het ene moment wou ze trouwen, nam ze me achternaam al over en wou ze nooit meer van me weg. Niet kort daarna was ik hell on earth en een eikel blijkbaar. Ik heb toen maanden lang bij haar gezeten toen zij haar bewuste 'hatred' phase had tijdens een typische borderline relatie. Die hatred phase heeft mijn zelf vertrouwen volledig tot op het bot(!) gestript tot ik helemaal nergens meer zin in had en emotioneel volledig aan de grond zat en letterlijk fysiek of mentaal nergens meer sterk genoeg was. Ik heb 5 maand mogen aan horen wat voor enorme eikel ik wel niet was, wat voor een enorme klojo ik was, het feit dat ik nooit een goede vader zou zijn, ik nooit een goede partner zou kunnen zijn en dat ik totaal niet te vertrouwen ben. Nou als je dat maanden hoort ga je er ook in geloven.

Et voila, daar zijn we nu :P
Best vaag eigenlijk... Dat je na een maand of 5 negatieve dingen gaat geloven, maar dat je alle positieve dingen die je erna hoort niet in je hoofd krijgt. Dat lukt hier jaren later nog steeds niet :D
Tante minthy!! O+
pi_124941709
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Best vaag eigenlijk... Dat je na een maand of 5 negatieve dingen gaat geloven, maar dat je alle positieve dingen die je erna hoort niet in je hoofd krijgt. Dat lukt hier jaren later nog steeds niet :D
Ik heb er weer genoeg over nagedacht vanavond..

Ik denk dat dit soort gesprekken goed voor mij zijn zoals vanavond.

:W
Slaap lekker
Rustig aan.
pi_124941736
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Naja, als iemand zo zijn liefde voor je toont (en in een borderline relatie is dat echt ziekelijk), dan denk je wanneer diegene tegen je zegt de volgende dag, je bent een enorme hansworst, dat gaat wel over. Love would prevail right? Je wou trouwen, kids, en nu opeens niks meer? Dat zal wel over gaan .. en dus blijf je vertrouwen hebben en geef je steeds meer op voor zo'n chick. Minder om gaan met je vrienden, je zet haar echt op nr 1. En ze blijft maar tieren en schelden.
pi_124941749
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik heb er weer genoeg over nagedacht vanavond..

Ik denk dat dit soort gesprekken goed voor mij zijn zoals vanavond.

:W
Slaap lekker
Het heeft hier even geholpen om m'n gedachten te verzetten, ook goed ^O^

Slaap lekker :W
Tante minthy!! O+
pi_124941789
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Naja, als iemand zo zijn liefde voor je toont (en in een borderline relatie is dat echt ziekelijk), dan denk je wanneer diegene tegen je zegt de volgende dag, je bent een enorme hansworst, dat gaat wel over. Love would prevail right? Je wou trouwen, kids, en nu opeens niks meer? Dat zal wel over gaan .. en dus blijf je vertrouwen hebben en geef je steeds meer op voor zo'n chick. Minder om gaan met je vrienden, je zet haar echt op nr 1. En ze blijft maar tieren en schelden.
Ik weet het, ik begeleid een aantal mensen met borderline. Dat kan inderdaad killing zijn, het sloopt je finaal...
Tante minthy!! O+
pi_124944328
Ik zie hier wel regelmatig mensen praten over "het ging eerst beter en nu gaat het weer slecht, hoe kan dat toch" etc. Ik vraag me dan af of het goed is om te concluderen dat je tijdelijk de goeie weg bewandeld hebt en dat je nu weer even side-tracked bent geraakt. Het is natuurlijk een fijne manier van denken tegenover jezelf, omdat je dan kunt zeggen dat de jaren die voorbij zijn gegaan jaren waren waarin je goed bezig was. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik praat hier even niet over absolute waarheden, het is een suggestie, hypothese, wat je wil.
Misschien is het wel zo dat je - en ik ook vaak genoeg - je heil hebt gezocht in dingen die een oppervlakkig gevoel van rust bieden, een oppervlakkig gevoel van geluk, en niet een soort dieper innerlijk geluk waarvoor je weinig tot geen externe dingen nodig hebt. Klinkt wellicht wat zweverig, maar probeer het idee van zweverigheid even los te laten ;) Het is natuurlijk wel zo dat, wanneer iets als onvoorwaardelijk geluk en zelfliefde zou bestaan, dat in mijn ogen de ultieme manier van leven is. Dus waarom dan niet proberen dat te bereiken? Misschien bestaat het niet, maar dan heb je het wel geprobeerd. Nu weet je sowieso zeker dat je eigenlijk 9 van de 10 keer oppervlakkige doelen nastreeft om je geluk uit te halen.

Nogmaals, het is maar een discussiepunt waarvan ik benieuwd ben hoe jullie het zien. Misschien hebben sommigen hier zich al met het onderwerp bezig gehouden, dus laat je vooral horen in dat geval :)
pi_124944407
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik herken me er wel wat in. Is het niet een mogelijkheid om er gewoon keihard door heen te gaan. Juist iets te gaan doen wat buiten je comfort zone valt? Ik heb het zelf bijv. ook te doen door in mn uppie te gaan emigreren (UK) toen ik 19 was. Dat was snel volwassen worden.
Hmm ja mijn probleem zit hem vooral erin dat ik me inadequaat voel in contact met anderen, en dat gevoel alleen maar sterker wordt door dat (extra) contact. Dat is lastig. Ik ga het lang niet altijd uit de weg en zie ook in dat dat soort ontwijking me sowieso niets gaat brengen. Op het werk praat ik met collega's, ik praat met kassamedewerkers (bij wijze van spreken), etc. Niet altijd, want laten we eerlijk zijn, je hebt ook niet altijd iets te vertellen en het is ook maar net afhankelijk van waar je werkt etc of je een beetje tussen mensen zit met dezelfde gedachtegang als jij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124944841
-

[ Bericht 100% gewijzigd door summer2bird op 06-04-2013 10:31:27 ]
Twiddel
pi_124944843
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hmm...
Door jezelf niet af te leiden en te beseffen dat er niks kan gebeuren en dat het over gaat.
pi_124945159
34 jr hier
Fake it till you make it...
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:32:54 #275
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_124945295
38.

Se: vette respect voor je couchsurfingplan! Dat is namelijk een hele goede manier om met je depressie omgaan. Toch iets doen, ook al heb je geen zin of is het zelfs niet leuk.

Een stukkie lopen of fietsen is zelfs ook al beter dan in je nest liggen. Gewoon iets doen dus. Zegt mijn psych altijd.

En misschien toch een dagje in de week vrijwilligerswerk ofzo, of een halve dag. Kan best zijn dat dat ff als onderdrukken voelt maar ik denk toch dat het wel goed is.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')