abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124090331
Een jongen van vijftien jaar was begonnen met het antipsychoticum Risperidon. Deze jongen is immers 18 en slikt nu al ruime 3 jaar medicijnen. Autisme was gediagnosticeerd, hetgeen geleid heeft tot een jongen die gigantisch ‘’barbaars’’ was. De buitenwereld was gemeen, en goed gemeen. De complexiteit van mensen was hetgeen wat voorgrond had. Mensen zijn apart; niet te snappen en altijd onvoorspelbaar. Deze jongen heeft Rispirdon gekregen om te kijken of het middel de desbetreffende tegemoet kan komen voor een stabielere ontwikkeling. Het middel was uiteraard geweldig en had een positief uitwerking. De postille uitwerking kan omschreven worden als: verbeterde socialiteit, prikkels die minder hard binnenkomen en meer ontspanning.
Nu komt een vraag richting jullie, sinds een ruime tijd ben ik gestopt met Risperidon en overgestapt naar Seroquel. Het effect van Seroquel moet er nog aan komen dus kan ik uit jammers niet oordelen of dit middel beter werkt. Wel was ik positief te spreken over Risperidon alleen dat ik in 6 maanden tijd 6 kilo was aangekomen en dat met een gestructureerde eetpatroon en hier en daar wat sporten, het toch niet gewerkt heeft. Zijn er mensen met autisme die medicatie slikken, en er ook baat bij hebben? En kan diegene dan een omschrijving maken over wat hij van het medicijn merkt?

Bij voorbaat dank.
pi_124090847
Medicatie is maatwerk voor de patient. De ervaringen van een ander hoeven voor jouw totaal niet gelijk te zijn.

Als je straks 99 mensen hebt die het niks vinden, en 1 is er helemaal happy mee, wat wil je met die informatie? Denk je dan dat het bij jou ook niet zal werken? Misschien hoor je wel bij die 1% waarbij het wel goed werkt.
pi_124091355
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:07 schreef RaZ het volgende:
Medicatie is maatwerk voor de patient. De ervaringen van een ander hoeven voor jouw totaal niet gelijk te zijn.

Als je straks 99 mensen hebt die het niks vinden, en 1 is er helemaal happy mee, wat wil je met die informatie? Denk je dan dat het bij jou ook niet zal werken? Misschien hoor je wel bij die 1% waarbij het wel goed werkt.
Precies.

Tot zover ik weet, bestaat er geen wondermiddel tegen autisme. En iedere autist heeft weer andere klachten en reageert weer anders op medicatie.
pi_124091472
Snap niet helemaal wat de jongen van vijftien in dit verhaal doet, het ontbreekt de ervaring van jezelf met Risperidon en je maakt het verhaal van de jongen af met de overstap van jezelf dat viel me tenminste even op. Tevens snap ik uit het verhaal dat je bent overgestapt op het andere medicijn omdat je veel aankomt met de andere? Waarom ben je overgestapt als het voldoet aan je verwachtingen.

Ikzelf heb ook een vorm van Autisme en heb vroeger ook medicatie gehad, Dipiperon, Zyprexa, Cisordinol omdat het 'denk ik' waarschijnlijk een 'rage' was in die tijd. Al raad ik je af ooit Cisordinol te slikken want daar heb ik de grootste nachtmerries aan over gehouden, het was zelfs zo dat ik de controle verloor over mijn spieren en mijn kaakspier zichzelf zo ging aanspannen waarvan ik dacht dat er een paar kiezen gingen breken. Waarvoor ik maar met een zware pijnstiller naar huis werd gestuurd. 'Slecht plan dus!' Ik ben een autistisch genie met een IQ die de helft meer is als die van een algemeen persoon, maar slikt dus sinds 4 jaar geen medicatie meer omdat ik er zelf mee om weet te gaan ik kan voor mezelf duidelijk maken waarom iets is en weet het te onderbouwen dit stelt me gerust. Hoge intelligentie is leuk maar ook lastig. Vroeger was ik niet sociaal en communicatie was erg slecht, na verloop van jaren en in mijn volwassenetijd is dit enorm verbetert en kan vrij spreken zoals een algemeen persoon doet. Ik zie mezelf als een normaal persoon en heb het vermogen zelfstandig te wonen zonder hulp van anderen.

Ik hoop dat je rust kunt vinden in welke medicijn keuze dan ook en dat je onbezorgder kunt leven en genieten van de mooie dingen in het leven.

[ Bericht 5% gewijzigd door TechnoXXL op 15-03-2013 14:34:04 ]
pi_124094734
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:27 schreef TechnoXXL het volgende:
Snap niet helemaal wat de jongen van vijftien in dit verhaal doet, het ontbreekt de ervaring van jezelf met Risperidon en je maakt het verhaal van de jongen af met de overstap van jezelf dat viel me tenminste even op. Tevens snap ik uit het verhaal dat je bent overgestapt op het andere medicijn omdat je veel aankomt met de andere? Waarom ben je overgestapt als het voldoet aan je verwachtingen.

Ikzelf heb ook een vorm van Autisme en heb vroeger ook medicatie gehad, Dipiperon, Zyprexa, Cisordinol omdat het 'denk ik' waarschijnlijk een 'rage' was in die tijd. Al raad ik je af ooit Cisordinol te slikken want daar heb ik de grootste nachtmerries aan over gehouden, het was zelfs zo dat ik de controle verloor over mijn spieren en mijn kaakspier zichzelf zo ging aanspannen waarvan ik dacht dat er een paar kiezen gingen breken. Waarvoor ik maar met een zware pijnstiller naar huis werd gestuurd. 'Slecht plan dus!' Ik ben een autistisch genie met een IQ die de helft meer is als die van een algemeen persoon, maar slikt dus sinds 4 jaar geen medicatie meer omdat ik er zelf mee om weet te gaan ik kan voor mezelf duidelijk maken waarom iets is en weet het te onderbouwen dit stelt me gerust. Hoge intelligentie is leuk maar ook lastig. Vroeger was ik niet sociaal en communicatie was erg slecht, na verloop van jaren en in mijn volwassenetijd is dit enorm verbetert en kan vrij spreken zoals een algemeen persoon doet. Ik zie mezelf als een normaal persoon en heb het vermogen zelfstandig te wonen zonder hulp van anderen.

Ik hoop dat je rust kunt vinden in welke medicijn keuze dan ook en dat je onbezorgder kunt leven en genieten van de mooie dingen in het leven.
Knap dat dat je gelukt is zonder medicatie! ^O^
Ik ben voor m'n gevoel maar op de helft of zo en heb o.a. nog medicatie om mij te ondersteunen (zij het niet meer zoveel als pak-em-beet 2 jaar terug).
Het is een stijgende lijn, maar erg snel gaat het niet. Ik woon gelukkig ook zelfstandig.
pi_124094878
Ik reageer erg goed op Cymbalta, Oxazepam en krijg binnenkort ook Risperdion.
Iedere patiënt is weer anders, en reageert anders op de medicijnen. Het is echt maatwerk. Zo geeft mijn lichaam reacties op Risperdion en Temazepam, maar een kleinere dosis werkt wel weer voor mij.
Twiddel
pi_124271595
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:27 schreef TechnoXXL het volgende:
Snap niet helemaal wat de jongen van vijftien in dit verhaal doet, het ontbreekt de ervaring van jezelf met Risperidon en je maakt het verhaal van de jongen af met de overstap van jezelf dat viel me tenminste even op.
Die jongen van 15 is hij zelf.
That..is the question
pi_124281171
Abilify werkt goed bij mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')