abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:47:43 #76
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_124257714
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:58 schreef whY... het volgende:
Haha Promo is af :D !


Niet te veel kritiek graag.
Mijn kritiek is dat ik er niks van snap, nergens een zomerkamp gevoel, meer een reclame voor een auto en ineens zien we geld in het gras
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:49:36 #77
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_124257778
Ik heb helemaal het concept vergeten uit te leggen.

Het zijn hints die aangeven wat het thema en programma voor dit jaar is. Dit valt dus in een reeks van video's teksten en foto's die al wat dingen weggeven over het kamp.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:56:57 #78
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_124258019
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:49 schreef whY... het volgende:
Ik heb helemaal het concept vergeten uit te leggen.

Het zijn hints die aangeven wat het thema en programma voor dit jaar is. Dit valt dus in een reeks van video's teksten en foto's die al wat dingen weggeven over het kamp.
GPS schatgraven?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:10:04 #79
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_124258489
Als dat het geval is moet je nog een shot maken dat je stappen telt 10 vooruit 3 rechts en dan een kistje im de grond openen waar een felle lamp in zit!

Haha epic
pi_124258558
Bij drama, of het nou voor een kinderkamp is of niet, wil je je publiek meenemen in jou verhaal en wil je altijd voorkomen dat de kijker afgeleid wordt of onnodig in verwarring raakt. Als ik drie linkerhanden aan een boomstam zie en vervolgens slechts twee paar benen achter die boom vandaan zie komen, zou het zomaar kunnen dat ik me vervolgens alleen maar ga zitten afvragen waar die derde persoon is gebleven.

Het shot in de auto leidt daarom ook tot verwarring of afleiding. Of je kijker moet lachen omdat het overduidelijk is dat de auto stilstaat of ze denken dat er iets serieus mis is met die auto waardoor het stuur zo heftig beweegt. Dat je acteur geen rijbewijs heeft, daar kom je niet mee weg of je zou persoonlijk bij iedere viewing aanwezig moeten zijn om dat aan je kijkers te vertellen.

Een flinke zeper is dat degene die het geld weet te bemachtigen in de hele aanloop van rechts naar links loopt maar in het shot waar hij naar het geld duikt opeens van links naar rechts beweegt. Heel verwarrend, zeker omdat de andere mannen daarvoor uit die richting kwamen.

Om spanning te creëren helpt het om in beeld een connectie proberen te maken tussen beide 'teams' en tussen tenminste één van hen en de 'prooi', het geld. (Waarom gaan ze opeens rennen? Antwoord: Omdat ze elkaar én het geld ontdekt hebben. Die reden zie ik niet in beeld.)

Nog een handigheidje: Montage in een beweging (het openen van een deur of het opstaan uit een stoel zijn schoolvoorbeelden) waarin je een groot verschil in uitsnede hebt, van ruim naar close of andersom, is altijd linke soep. Je hebt bij het openen van de autodeur gekozen om dat midden in de beweging te doen. Omdat een beweging in een close veel sneller lijkt dan in een ruim shot, kijkt dat niet lekker weg. Heel vroeg in de beweging je schnitt maken of aan het eind daarvan voorkomt dat het lijkt dat bewegingen (deels) twee keer gemaakt lijken te worden.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:19:14 #81
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_124258816
Eerste beeld zitten we in de auti
tweede beeld een landschap met in de verte een auto die zodra je m ziet wordt afgekapt in de scene
De auto die komt aanrijden had je beter in 4 jumpcuts kunnen monterem
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:28:27 #82
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_124259186
Ik zal het meenemen naar de volgende keer.

We waren maar met zijn drieën, dus de jongen en het meisje en ik als cameraman. Ik zie trouwens geen drie linker handen. Als ik meer mensen kon vinden had ik er veel meer wide angle shots in kunnen doen en de 'teams' echt kunnen verbinden. Maar de jongen speelde dus een dubbelrol.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:33:31 #83
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_124259359
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Bij drama, of het nou voor een kinderkamp is of niet, wil je je publiek meenemen in jou verhaal en wil je altijd voorkomen dat de kijker afgeleid wordt of onnodig in verwarring raakt. Als ik drie linkerhanden aan een boomstam zie en vervolgens slechts twee paar benen achter die boom vandaan zie komen, zou het zomaar kunnen dat ik me vervolgens alleen maar ga zitten afvragen waar die derde persoon is gebleven.

Het shot in de auto leidt daarom ook tot verwarring of afleiding. Of je kijker moet lachen omdat het overduidelijk is dat de auto stilstaat of ze denken dat er iets serieus mis is met die auto waardoor het stuur zo heftig beweegt. Dat je acteur geen rijbewijs heeft, daar kom je niet mee weg of je zou persoonlijk bij iedere viewing aanwezig moeten zijn om dat aan je kijkers te vertellen.

Een flinke zeper is dat degene die het geld weet te bemachtigen in de hele aanloop van rechts naar links loopt maar in het shot waar hij naar het geld duikt opeens van links naar rechts beweegt. Heel verwarrend, zeker omdat de andere mannen daarvoor uit die richting kwamen.

Om spanning te creëren helpt het om in beeld een connectie proberen te maken tussen beide 'teams' en tussen tenminste één van hen en de 'prooi', het geld. (Waarom gaan ze opeens rennen? Antwoord: Omdat ze elkaar én het geld ontdekt hebben. Die reden zie ik niet in beeld.)

Nog een handigheidje: Montage in een beweging (het openen van een deur of het opstaan uit een stoel zijn schoolvoorbeelden) waarin je een groot verschil in uitsnede hebt, van ruim naar close of andersom, is altijd linke soep. Je hebt bij het openen van de autodeur gekozen om dat midden in de beweging te doen. Omdat een beweging in een close veel sneller lijkt dan in een ruim shot, kijkt dat niet lekker weg. Heel vroeg in de beweging je schnitt maken of aan het eind daarvan voorkomt dat het lijkt dat bewegingen (deels) twee keer gemaakt lijken te worden.
Thanks voor de tips, ik waardeer elke pietluttigheid :) Ook al zie je dat misschien niet direct in mijn comments.

Wat ik wel heb geleerd is dat een camera op zijn kop op statief achteruit rennend niet makkelijk is, al helemaal niet als je voeten in beeld wilt :P Dat shot heb ik een keer af wat overgedaan.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_124259402
Ik zie nu inderdaad dat er een rechterhand bijzit. Hoe dan ook verwarrend.

Beter had je er dus voor kunnen kiezen om 1 tegen 1 te laten spelen.
pi_124259447
Pietluttigheden zou ik het niet noemen. Kwaliteit is grotendeels afhankelijk van de aandacht die je aan details besteed.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:38:29 #86
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_124259546
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zie nu inderdaad dat er een rechterhand bijzit. Hoe dan ook verwarrend.

Beter had je er dus voor kunnen kiezen om 1 tegen 1 te laten spelen.
Ja dat is achteraf inderdaad. Ik miste ook mijn goede statief want die was dit weekend stuk gegaan, had dus geen videokop. Ik maak normaal gesproken nooit dit soort film, dus was een leuke ervaring. Als ik film is het meer een repo van wat er op een dag gebeurd is.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:39:12 #87
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_124259574
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef whY... het volgende:

[..]

Ja dat is achteraf inderdaad. Ik miste ook mijn goede statief want die was dit weekend stuk gegaan, had dus geen videokop. Ik maak normaal gesproken nooit dit soort film, dus was een leuke ervaring. Als ik film is het meer een repo van wat er op een dag gebeurd is.
edit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Pietluttigheden zou ik het niet noemen. Kwaliteit is grotendeels afhankelijk van de aandacht die je aan details besteed.
True! Maaruh mag ik dan ook naar jou werk vragen? :D
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_124259697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef whY... het volgende:

[..]

Ja dat is achteraf inderdaad. Ik miste ook mijn goede statief want die was dit weekend stuk gegaan, had dus geen videokop. Ik maak normaal gesproken nooit dit soort film, dus was een leuke ervaring. Als ik film is het meer een repo van wat er op een dag gebeurd is.
Drama is ook best lastig.
pi_124259766
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:39 schreef whY... het volgende:

True! Maaruh mag ik dan ook naar jou werk vragen? :D
Ik ben meercamera-regisseur.

ik zeg alvast maar even dat ik niet op FOK! ga vertellen welke programma's ik heb gemaakt.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:44:56 #90
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_124259775
Ervaring komt met de tijd, daartussen in proberen we gewoon.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:47:32 #91
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_124259851
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:44 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik ben meercamera-regisseur.

ik zeg alvast maar even dat ik niet op FOK! ga vertellen welke programma's ik heb gemaakt.
np, voel je vooral welkom bij de fok! videografie :D Ik doe dit vooral als hobby en ben irl IT'er in de security sector. Ik kan je veel meer vertellen over malware en cybercrime dan over videografie. Alhoewel ik fototechnisch onderlegd ben (grafische school gedaan, maar video toen een beetje verwaarloosd samen met klasgenoten).
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_124260223
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:47 schreef whY... het volgende:

[..]

np, voel je vooral welkom bij de fok! videografie :D Ik doe dit vooral als hobby en ben irl IT'er in de security sector. Ik kan je veel meer vertellen over malware en cybercrime dan over videografie. Alhoewel ik fototechnisch onderlegd ben (grafische school gedaan, maar video toen een beetje verwaarloosd samen met klasgenoten).
Als je iets voor een publiek maakt (video, foto of muziek) is het voor iedereen het leukst dat je dat zo goed mogelijk doet, of het nou een hobby is of je werk. Als ik daaraan kan bijdragen door tips te geven of door op fouten te wijzen, is dat meegenomen. Als mensen het niet willen horen of het niet met me eens zijn, ook prima :)
pi_124268132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:33 schreef whY... het volgende:

[..]

Thanks voor de tips, ik waardeer elke pietluttigheid :) Ook al zie je dat misschien niet direct in mijn comments.

Wat ik wel heb geleerd is dat een camera op zijn kop op statief achteruit rennend niet makkelijk is, al helemaal niet als je voeten in beeld wilt :P Dat shot heb ik een keer af wat overgedaan.
Op dit soort momenten wil ik dan roepen, had mij ff gevraagd, was ik met de Glidecam langsgekomen ;)

Maar echt. Mocht iemand extra handen nodig hebben en apparatuur (extra DSLR of Glidecam) en mocht ik toevallig tijd hebben. Ik ben best bereid om mee te helpen. :Y
Heb een auto van de zaak, dus kilometers maken is voor mij geen probleem :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_124268187
Even een vraagje he. Ik zit een beetje te kijken naar de Samyang 35mm f/1.4 voor op mijn GH2. Nu is het model met een Olympus-mount het goedkoopst...

Kan die met deze adapter op mijn GH2?

@ hierboven: Mochten er mensen zijn die een projectje willen starten, omgeving Enschede/Deventer/Zwolle (best breed), wil ik ook graag helpen :)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:25:58 #95
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_124272310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Even een vraagje he. Ik zit een beetje te kijken naar de Samyang 35mm f/1.4 voor op mijn GH2. Nu is het model met een Olympus-mount het goedkoopst...

Kan die met deze adapter op mijn GH2?

@ hierboven: Mochten er mensen zijn die een projectje willen starten, omgeving Enschede/Deventer/Zwolle (best breed), wil ik ook graag helpen :)
Ik denk dat het al m43's is ;)
pi_124272446
Nee is 4/3 ben ik net achter :)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:32:50 #97
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_124272833
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Op dit soort momenten wil ik dan roepen, had mij ff gevraagd, was ik met de Glidecam langsgekomen ;)

Maar echt. Mocht iemand extra handen nodig hebben en apparatuur (extra DSLR of Glidecam) en mocht ik toevallig tijd hebben. Ik ben best bereid om mee te helpen. :Y
Heb een auto van de zaak, dus kilometers maken is voor mij geen probleem :)
Oh Super! Dat ga ik onthouden! De wederdienst is ook aan mij. Als ik ergens kan steunen, B-rol extra cameraman (dat kan ik namelijk wel gewoon goed ;) ) gewoon aangeven, heb ook auto van de zaak met een tankpas.

Dit was overigens in Apeldoorn, had dat gekund?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_124273174
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:32 schreef whY... het volgende:

[..]

Oh Super! Dat ga ik onthouden! De wederdienst is ook aan mij. Als ik ergens kan steunen, B-rol extra cameraman (dat kan ik namelijk wel gewoon goed ;) ) gewoon aangeven, heb ook auto van de zaak met een tankpas.

Dit was overigens in Apeldoorn, had dat gekund?
Woon zelf in de buurt van Arnhem, dus ja ;)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_124273294
En ik ga graag een keer mee om te leren :)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:44:10 #100
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_124273730
Dus we gaan een keer meeten :D Net als die jappen met glidecams xD
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')