abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 maart 2013 @ 23:10:05 #1
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_124071675
Met dit topic kun je uitvinden hoe baas jouw kat is. Tel het aantal bazenpunten van je kat bij de verschillende categorieën bij elkaar op en kijk op de bazenkatmeter voor de baasfactor van jouw kat. Om zo goed mogelijk te testen hoe baas jouw kat is lopen de categorieën uiteen.

Voor de duidelijkheid, dit is een topic voor kattenbezitters. Bezitters van een hont maken maar lekker hun eigen topic.

Laten we beginnen. Voor elke categorie kun je aan je kat 1 tot 5 bazenkatpunten () toekennen afhankelijk van de mate waarin je kat het gedrag toe past (1 bazenkatpunt = weinig, 5 bazenkatpunten = veel) + eventueel een toelichting.

TS begint:

1. Aanhankelijkheid

Mijn kat is zeer aanhankelijk. Als hij je ziet komt hij naar je toe om kopjes te geven en hij ligt het liefst tegen mij aan in bed.
2. Speelsheid

Helaas is mijn kat niet zo speels meer als vroeger, toen zou hij nog 5 sterren krijgen. Een propje papier slaat hij 3 keer tegen en het laserlampje snapt ie inmiddels wel.
3. Eten

Mijn kat is altijd in voor een hapje eten. Zodra hij binnen komt vraagt hij om eten door te miauwen totdat hij het krijgt
4. Gewicht

Met een enorme pens is mijn kater 1 van de dikste uit de buurt, zoals het hoort. Echte katers zijn dik.
5. Spinfactor

Mijn kat begint met spinnen tijdens het eten of als je hem een kleine aai geeft, op een volume waar je u tegen zegt.
6. Miauwfactor

Zodra de zon op komt en meneer wil eten miauwt hij, en zal hij volhouden tot de deur voor hem geopend wordt. Als je zijn naam zegt geeft hij antwoord met "Miauw?"
7. Slapen

Een echte kater slaapt veel en zo doet mijne.
8. Jagen

Dit is natuurlijk moeilijk te controleren, maar een kat die minstens 1 keer per maand met een muis thuiskomt verdient 4 bazenkatpunten.

Hieruit kunnen we duidelijk concluderen dat mijn kat een hoge baasfactor moet hebben, zoals we in de schaalverdeling terug zien. Tel het aantal bazenkatpunten bij elkaar op en kijk hier hoe baas jouw kat is:
1 t/m 10 bazenkatpunten: Je kat is totaal niet baas. De hoop is eigenlijk al verloren maar ik raad je aan om een dierenarts te bezoeken.
11 t/m 20 bazenkatpunten (Brons): Je kat komt niet echt in de buurt van hoe een bazenkat zou moeten zijn. Overweeg training.
21 t/m 30 bazenkatpunten (Zilver): Met dit aantal punten heb je waarschijnlijk een doorsnee kat. Deze kat is vrij normaal, doet geen epische dingen maar is een leuk huisdier
31 t/m 40 bazenkatpunten (Goud): Je kat is officieel een bazenkat.

Geef je kat een lekkere aai voor z'n behaalde resultaat (tenzij dit bazenfactor 1 is) en overweeg de bazenkatmedaille overeenkomstig zijn resultaat voor hem aan te schaffen:

Invullijstje (Sterren weghalen voor gewenste aantal):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_124072125
Ik hoef dit niet in te vullen om er achter te komen dat mijn kat bazenlevel 40 heeft
pi_124072212
Mijn kat is baziger dan dat er punten zijn :{w
-XOXO-
pi_124072234
Ik heb een slot op de koelkast omdat anders mijn katten de koelkast openen en alles wegvreten wat ze lekker vinden, zo :7 zijn mijn katten.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124072294
De deurklinken thuis zijn aangepast zodat de katten de deuren niet open maken. Mijn katten hebben dus een te hoog bazenlevel voor dit invulding.
Op dinsdag 12 maart 2013 20:02 schreef Drakire het volgende:
Held _O_ kan deze gast niet een award krijgen of zo.
pi_124073241
Ik heb liever een hond , katten zijn me te stalkerig. Wanneer je bijv. lekker achter de computer zit( als een echte fokker ) gaan katten voor t scherm langs lopen of ervoor zitten :{
En met honden kun je meer communiceren ( dat is gezelliger) :Y

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2013 00:06:08 ]
pi_124073323
_O_ gaaf topic, ultieme OP, ik ga hem morgen even invullen TS :Y

@ de rest: vul in dan, puik initiatief dit!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 23:35:32 ]
pi_124074069
1. Aanhankelijkheid

2. Speelsheid

3. Eten

4. Gewicht

5. Spinfactor

6. Miauwfactor

7. Slapen

8. Jagen
Ben een beetje felieft O+
  donderdag 14 maart 2013 @ 23:58:59 #9
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_124074476
quote:
17s.gif Op donderdag 14 maart 2013 23:50 schreef LieveKat het volgende:
1. Aanhankelijkheid
[ afbeelding ][ afbeelding ]
2. Speelsheid
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
3. Eten
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
4. Gewicht
5. Spinfactor
6. Miauwfactor
7. Slapen
8. Jagen
Jammer, nét geen bazenkat.
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_124074556
TVP, deze vul ik morgen even in :)
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 00:03:00 #11
342182 GZ1000
Is geen C1000.
pi_124074670
Sinds wanneer heb ik een kat dan? :?
Een wijs man stelde ooit 'vrouwen zijn het zwakkere geslacht. De vrouw is per definitie minderwaardig aan de man en vrouwen dienen derhalve een ondergeschikte rol in de samenleving te vervullen.'
pi_124075748
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 00:03 schreef GZ1000 het volgende:
Sinds wanneer heb ik een kat dan? :?
geen idee , ik heb ook geen kat. O! Maar Ik heb natuurlijk wel een poes :@
  vrijdag 15 maart 2013 @ 00:42:02 #13
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_124076359
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_124076536
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 00:27 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Pics or it did'nt happen.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 00:58:00 #15
342182 GZ1000
Is geen C1000.
pi_124076984
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 00:27 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Hoe baas is jouw poes? :@
Een wijs man stelde ooit 'vrouwen zijn het zwakkere geslacht. De vrouw is per definitie minderwaardig aan de man en vrouwen dienen derhalve een ondergeschikte rol in de samenleving te vervullen.'
pi_124080174
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 00:45 schreef plopkweker het volgende:

[..]

Pics or it did'nt happen.
It didn't happen
pi_124080532
Poes 1:
SPOILER
Poes 2:
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2013 08:07:42 ]
  vrijdag 15 maart 2013 @ 08:19:33 #18
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_124080659
Foto van des betreffende kat - is een poes, misschien doe ik mijn katertje later.
SPOILER
1.
(erg aanhankelijk)
2.

3.
(nogal kieskeurig)
4.
(prima gewicht)
5.
(spint altijd vrij zacht)
6.
(mauwt weinig)
7.

8.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_124080862
30 punten, zilver dus. Mijn kat is echt een poepie O+

hee hallo
pi_124081015
Ik ga dit natuurlijk ook even invullen. Ik heb zelf één kat, maar m'n ouders hebben er meer. Maar ik neem m'n eigen wel even.

1. Aanhankelijkheid

Hij wil wel graag knuffelen, maar wel op zijn eigen tijd zeg maar. Als hij geen zin heeft is 'ie zo weer weg.
2. Speelsheid

Mijn kat houd wel van spelen, hij kan zelfs apporteren. :@
3. Eten

Hij eet eigenlijk helemaal niet zoveel.
4. Gewicht

Maine Coon, dus groot, dus zwaar.
5. Spinfactor

PRRRRRRRRR PRRRRRRRRRR PRRRRRRRRRRR
6. Miauwfactor

Hij miauwt als je hem kriebelt, want dat vind hij lekker. :@
7. Slapen

Slaapt soms de hele dag door, en dan wil 'ie 's nachts in zijn mandje.
8. Jagen

Niet, want hij komt niet buiten.

Totaalscore: 28

Gr. gr.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 08:54:15 #21
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_124081110
Kater Bertha:

1. Aanhankelijkheid

Bertha is een ontzettend knuffelbeest. Zijn stoeren, brede voorkomen is wat dat betreft misleidend.

2. Speelsheid

Die tijd heeft hij wel gehadbhelaas.

3. Eten

Altijd, maar dan ook altijd moet er eten in zijn bak zitten.

4. Gewicht

Niet zozeer dik, maar gewoon groot en breed.

5. Spinfactor

Een paar keer over zijn kop aaien en het spinnen is niet voor de poes!

6. Miauwfactor

Ontzettend vocaal beestje. Als hij thuis komt na een poosje rellen op straat begint hij als een enthousiast kind te vertellen. Ook als het voer op is laat hij van zich horen.

7. Slapen

Zoals het een echte kat betaamt is slapen een van zijn grootste hobby's. Het liefst op mijn stoel natuurlijk.

8. Jagen

Jagen doet hij voornamelijk op andere katten, gezien zijn oorlogswonden. Hij is een ware straatterrorist.
Verder heeft 'ie ooit een worm gevangen :{

Opgeteld 34 bazenpunten 8-)

Straks vul ik hem in voor poes Henk ^O^

Edit:
Baas Bertha krijgt 5 strafpunten, heb hem net naar de dierenarts gebracht om z'n mannelijkheid te amputeren :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door Mano_ op 15-03-2013 09:28:15 ]
  vrijdag 15 maart 2013 @ 09:22:04 #22
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124081598
Het is kad
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  vrijdag 15 maart 2013 @ 09:45:15 #23
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_124082021
Poes Henk:

1. Aanhankelijkheid

Bijna net zo'n knuffelbeer als Bertha. Vooral als ze buiten is geweest, dan moet ze altijd eerst even gemasseerd worden.

2. Speelsheid

Nog een jaartje ouder en rustiger dan Bertha, met af en toe tegen een speelgoedmuisje slaan is het wel gedaan.

3. Eten

Eet aardig minder dan de andere en laat me ook gewoon met rust als het op is.

4. Gewicht

Niet klein, wel slank. Ze weegt zo'n 4 kilo.

5. Spinfactor

Spint amper, alleen als je haar alle aandacht geeft tijdens het masseren hoor je haar zachtjes knorren.

6. Miauwfactor

Hele verhalen bij thuiskomst, maar verder valt het wel mee.

7. Slapen

Uiteraard ook haar favoriete hobby.

8. Jagen

Als het kon gaf ik haar hier zelfs 6 punten. Van mei tot oktober ligt er elke dag sowieso 1 dood beest in de tuin, vaak zijn het er 2 of 3. Van full-size duiven tot baby-muisjes, henk ik een ware killer!

29 punten, niet verkeerd voor een meisje _O_
  vrijdag 15 maart 2013 @ 21:54:51 #24
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_124110586
Ik heb zoveel katten dat het superveel tijd gaat kosten om dit in te vullen. ;(
tvp
Kaleidoscopiklimax
  vrijdag 15 maart 2013 @ 22:01:08 #25
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_124110917
Ik begin met m'n kat Roebel.

1. Aanhankelijkheid

Het liefst kroelt hij de hele dag, in bed.
2. Speelsheid

Roebel is op z'n eigen manier speels. Hij moet niks hebben van speeltjes, maar zodra hij mij ziet pleurt hij wel om en moet ik met hem 'spelen', door hem op z'n reet te tikken.
3. Eten

Omdat hij zo dement is weet hij na 5 minuten niet meer dat hij gegeten heeft, dus dan wilt hij weer eten. :') Zodra je met iets in je hand zit waarvan hij vermoedt dat het eten is, gaat hij voor je zitten met een ontzettende uilenkop.
4. Gewicht

Roebeltje is een stevige kat, maar hij heeft geen overgewicht.
5. Spinfactor

Ik hoef hem maar aan te kijken en hij spint al. :+
6. Miauwfactor

Die kat kan schreeuwen als hij denkt dat er iets te eten valt. MJEWWW. Als hij de weg kwijt is dan mauwt ie keihard 'BAL BAAL BAL' en als hij vrolijk is mauwt hij ook. :D
7. Slapen

Roebeltje slaapt best veel. En als ik thuis ben dan slaapt hij het liefst in de buurt van mij, of bij mij in bed.
8. Jagen

Hij ligt het liefst binnen bij z'n echtgenootje Miepie en bij mij. Jagen, wat is dat?
---

En dan z'n echtgenootje Miepie. O+
1. Aanhankelijkheid

De laatste tijd wilt ze bij alles en iedereen op schoot zitten. Zelfs bij m'n opa die een teringhekel heeft aan katten. :')
2. Speelsheid

Spelen is onelitair en voor vuilnisbakkenkatten, aldus Miepie.
3. Eten

Omdat Miepie zichzelf zo elitair vindt, heeft ze zichzelf een speciaal dieet aangemeten. Geen goedkoop kattenvoer, geen water uit de drinkbak (dat is te normaal), ze weigert binnen te eten en haar specialiteit zijn dode vliegen geserveerd op een schoteltje. En mensenvoer zoals kip en gehakt enzo dat lust ze ook wel.
4. Gewicht

Miepie ziet er een beetje dik uit maar dat komt omdat haar vacht erg dik is. Ze is net een bolletje wol O+
5. Spinfactor

Even aanraken en ze spint O+
6. Miauwfactor

Ze mauwt best veel, als je haar aanraakt mauwt ze, als er eten is mauwt ze, als ze aandacht wilt mauwt ze, maar ik heb haar toch een puntje minder gegeven omdat ze geen 'mauw' zegt maar een hele elitaire 'mieuw'.
7. Slapen

Miepie slaapt bijna de hele dag. Ze moet er natuurlijk wel gezond uitzien, daarom een schoonheidsslaapje O+
8. Jagen

Ehm nee, jagen is onelitair.

--

Poezerd is wat badassiger O+

1. Aanhankelijkheid

Buiten is ze aanhankelijk naar iedereen, vooral naar kinderen. Binnen is ze een beetje een chagrijn, maar de laatste tijd komt ze steeds meer op bed liggen en bij me op schoot.
2. Speelsheid

Buiten is ze altijd in om te spelen: Ze spreekt zelfs af met kinderen uit de buurt om mee buiten te spelen :') Binnen speelt ze alleen als ze op de trap zit. Als ze op de trap zit is ze baldadig :P
3. Eten

Dat beest is zo veelzijdig O+ Altijd in om te eten, en het maakt niet uit wat. Aardbeienjam, brood, of gewoon kattenvoer, het maakt haar echt niks uit. :P
4. Gewicht

Vudelbeestje is aardig zwaar als je haar opgetild krijgt.
5. Spinfactor

Als ze eenmaal spint, dan trilt je hele lichaam.
6. Miauwfactor

Deze keer een 4/5. Ze mauwt niet, maar ze gromt wel veel als ze binnen is, en als ze buiten is, is het meer iets van 'prrr' en 'njedep' dan miauw.
7. Slapen

's Nachts. Overdag moet ze alles in de gaten houden ;)
8. Jagen

Ze komt regelmatig binnen met een vogel of een muis. Er waren zelfs keren dat de hele woonkamer onder de veren en het bloed zat omdat ze mij zo nodig een cadeautje wou geven :')

--
Stalkie niet te vergeten, de kleine gangster O+
1. Aanhankelijkheid

Nee. Hij komt niet naar je toe. Hij blijft lekker op z'n plekje liggen, chill man. Maar als je hem eenmaal kroelt dan mag je wel doorgaan. ;)
2. Speelsheid

Stalkie en spelen? Hij ligt liever te chillen.
3. Eten

Hij weigert om meer te eten dan basic kattenbrokjes en water. Melk hoeft hij niet, natvoer hoeft hij niet, andere vleessoorten hoeft hij niet.
4. Gewicht

Hij is mager maar toch weegt Stalkie best veel.
5. Spinfactor

Hij spint niet veel, maar als hij het doet dan hoor je het door het hele huis heen.
6. Miauwfactor
Helemaal niks. Want hij mauwt niet. In zijn hele leven (hij is 6 jaar) heeft hij nog maar 3 keer gemauwd. Mew.
7. Slapen

Zoveel mogelijk.
8. Jagen

Waarom jagen als je ook kan slapen?

De andere 4 doe ik een andere keer wel :*

[ Bericht 30% gewijzigd door RadioSlut op 15-03-2013 22:16:38 ]
Kaleidoscopiklimax
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')