Nou ja, sowieso bijvoeden vanaf vier maanden met pinda?quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:04 schreef Sull het volgende:
Ik wou dit nog even met jullie delen:
Bijvoeding vanaf 4 maanden voorkomt voedselallergie
Dat snap ik niet goed. Borstvoeding van zichzelf is toch juist ook ter voorkoming van voedselallergie?quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:28 schreef Sull het volgende:
[..]
Mee eens inderdaad!
En als je denkt dat je goed zit omdat je de WHO richtlijn volgt:![]()
Dit advies om vanaf 4 maanden met bijvoeding te starten is in tegenspraak met het advies
van de World Health Organization (WHO) om 6 maanden exclusieve borstvoeding te geven. Het advies van de WHO wordt echter gegeven met het oog op het risico op ondervoeding en infecties bij jonge kinderen in ontwikkelingslanden en niet ter preventie van voedselallergie. Bron: de nieuwe richtlijn
Ja dat wel, maar daar is het WHO advies niet op gebaseerd. En het is dus ook niet gezegd dat 6 maanden uitsluitend bv beter is ter voorkoming van voedselallergie dan bv naast bijvoeding.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat snap ik niet goed. Borstvoeding van zichzelf is toch juist ook ter voorkoming van voedselallergie?
Dat klinkt toch wel anders dan dat het botten oplostquote:Op zondag 2 maart 2014 21:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Er zit iets in cola wat de calcium opname verminderd. Niet zo handig bij kinderen die juist botten moeten opbouwen..
Dat valt echt vies tegen.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:50 schreef Deepfreeze het volgende:
En alcohol in bijv. pastasaus?
Hier gaat een glaasje rode wijn in de saus, maar na een poos pruttelen denk ik niet dat er zoveel van over is dat het kwaad kan. Dat eet Daan sinds hij anderhalf is wel mee.
quote:Op maandag 3 maart 2014 10:35 schreef laziness het volgende:
Als ze met de arm over het hoofd hun andere oor aan kunnen raken is de luchtpijp wijd genoeg dat als er een pinda vast komt te zitten er nog lucht langs kan.
Zo heb ik het altijd geleerd.
Weet ik...quote:
En, kinderen helemaal dronken naar school gebracht?quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:40 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oké, weer wat geleerd![]()
Hier eten ze dus wel vers brood
Alcohol in eten doe ik niet. Hoewel ik volgens mij wel een keer stoofperen met alcohol gemaakt had. Toen bedacht ik me later dat dat niet heel handig was. Maar goed dat ene peertje dat er gegeten is ga ik me ook niet druk om maken
Verder wordt hier eigenlijk alles wel meegegeten door de kinderen. Laatst had ik curry die wat pittiger was dan ik gedacht had. Vonden ze allebei erg lekker![]()
Nou is jongste dan wel 19 maanden, maar ze is pittiger eten sowieso wel gewend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |