Ja, snap wel dat t geen superdikke prut moet zijn. Maar nu is het nog gewoon melk met wat vezels, maar er moet wel een papspeen op anders krijgt ze er helemaal niks uit. En met de papspeen verslikt ze zich dus grandioos... En gaat t veel te hard waardoor ze spuugt...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:47 schreef bitterend het volgende:
[..]
Maar pap uit een fles hoort lekker vloeibaar te zijn denk ik? anders is het wel moeilijk te drinken
Met een lepel kan je het dikker maken
ik heb trouwens nooit pap uit een fles gegeven dus ik weet het niet
+1quote:Op zondag 17 maart 2013 21:35 schreef bitterend het volgende:
Kinderen stoppen alles in hun mond en sabbelen op alles, dat wil echt niet zeggen dat ze klaar zijn voor vaste voeding met 3 maanden. Waarom zou je het risico nemen dat je zijn darmen beschadigd omdat je niet kan wachten met vaste voeding....
Ach, geef je over een maand of 2 lekker pap met lepelquote:Op maandag 18 maart 2013 14:41 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]
Ja, snap wel dat t geen superdikke prut moet zijn. Maar nu is het nog gewoon melk met wat vezels, maar er moet wel een papspeen op anders krijgt ze er helemaal niks uit. En met de papspeen verslikt ze zich dus grandioos... En gaat t veel te hard waardoor ze spuugt...
Dus vroeg me af of dat nou zo dun hoort te zijn... Heb ook geen ervaring met pap verdermaar op deze manier geen "pap" meer in fles
Wij hadden vorige week een LLL meet en de vrijwilliger heeft na afloop dit naar ons door gestuurd: (er waren moeders die net begonnen zijn met bijvoeding)quote:Op maandag 18 maart 2013 17:54 schreef Juud79 het volgende:
[..]
+1
Sommige mensen vinden het blijkbaar zo leuk om hun kind een fruithapje te geven dat ze niet het geduld kunnen bewaren om nog een maandje of wat te wachten.
Want ja, hun kind is heel erg vroeg met alles....zo knap.
Inderdaad. Zwaai eens met een hondendrol heen en weer, wedden dat je baby dat ook vol interesse volgt? Echt niet dat hij dus 'behoefte' heeft aan die hondendrol, geloof mij maar.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Ze verzinnen niet elke keer wat leuks voor de lol. Dat is voortschrijdend inzicht aan de hand van onderzoeken.
Inlezen in wat nou echt signalen zijn van willen eten en wat elke baby doet uit nieuwsgierigheid en ontdekking is erg belangrijk om de juiste keuzes te maken denk ik. Een baby kijkt namelijk niet met 3 maanden het eten al uit je mond.
Vind ik wel erg kort door de bocht. Ik ga er vanuit dat veruit de meeste ouders het allerbeste voorhebben met hun baby en dat ze echt geen fruit geven om daarover "op te scheppen". Vandaag overigens door de cb arts geadviseerd om een eerste fruithapje te proberen. Ook zij had het over voortschrijdend inzicht.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:54 schreef Juud79 het volgende:
[..]
+1
Sommige mensen vinden het blijkbaar zo leuk om hun kind een fruithapje te geven dat ze niet het geduld kunnen bewaren om nog een maandje of wat te wachten.
Want ja, hun kind is heel erg vroeg met alles....zo knap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Ter informatie. Nog even de discussie over 4 of 6 maanden buiten beschouwing gelaten, is 3m3w wel erg vroeg.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:06 schreef Poesopstokje het volgende:
Hey!
Mijn zoon van 3m3w krijgt sinds deze week een fruithapje. Half cupje per dag nu, om het op te bouwen. Hij had gelijk al door hoe het moest met het lepeltje en het opeten/slurpen.
Nu neemt hij al geen genoegen meer met een beetje, kan ik hem 1 cupje per dag geven? Of is dat echt nog te snel/te vroeg?
Overigens krijgt hij 4x per dag 180+6 en een fles daarvan met rijstebloem.
Cracottes bevat wel melk. Als je kleine fv krijgt op melkbasis of al op andere melkproducten niet heeft gereageerd geen issue volgens mij. Maar als er mogelijkheid van allergie bestaat zou ik ermee wachten.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:24 schreef Susie het volgende:
Ik weet niet meer vanaf hoeveel maanden, maar cracottes waren ook favoriet. In ieder geval vanaf 9 maanden gegeven (staat ze mee op de foto)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |