over het gebruiksgemak kan ik niet oordelen, ik werk al zolang met dit soort apparatuur dat ik nooit lang hoeft te wennen en alles makkelijk oppik en terug vindtquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:00 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Iets goeds ontwerpen is echter best geld waard en maakt applegebruikers ook zo merktrouw ondanks het kostenplaatje. Ik vind het met mijn inkomen een stervensdure telefoon, maar het is wel de enige telefoon waar ik nergens bij na hoef te denken.
Android komt aardig mee hoor, maar heeft nog een hoop gebruiksgemak te leveren wat mij betreft.
Apple daarentegen zou eens meer dan 1 uiterlijk aan het OS mee moeten leveren zodat er nog IETS in te stellen valt, naast wat tweaks waar je nu voor moet jailbreaken waardoor het allemaal net-niet is.
Correctquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:04 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Correctik technisch gezien niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind mijn weg meestal wel en doe dat vaak liever voor ik mijn telefoon/pc/tv/receiver/horloge helemaal op smaak instel, maar daar hadden we het niet over.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:03 schreef PeZu het volgende:
[..]
over het gebruiksgemak kan ik niet oordelen, ik werk al zolang met dit soort apparatuur dat ik nooit lang hoeft te wennen en alles makkelijk oppik en terug vindt
Er is genoeg ruimte voor verbetering, de vraag is of het je de meerwaarde waard is. Ik ben geen blinde volger van Apple, maar als geld geen issue was had ik mijn huis er vol mee staan. (alleen qua games kom ik er dan erg bekaaid vanaf dus dat blijft ook een reguliere PC)quote:maar het komt toch neer op wat we al zeiden, beide hebben ze goede en slechte punten het gaat uiteindelijk om smaak en daar valt niet over te twisten
Valt wel mee hoor. Veel dingen zijn beter dan bij een iPhone. (heb beide gehad). Apple is beter in integratie met andere producten. Als je alles van Apple hebt, is het wel makkelijk.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:00 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Android komt aardig mee hoor, maar heeft nog een hoop gebruiksgemak te leveren wat mij betreft.
Ik hoef alleen maar met mijn gmail in te loggen en ik ben klaar. Synchronisatie van alles binnen 2, 3 minuutjes.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:10 schreef Skull-splitter het volgende:
Android zou een stuk makkelijker worden als er gewoon een G+ account aan dient te hangen ipv voor elke poep en scheet los een account in te moeten voeren.
Er is ook een G+ account die je dan wel zelf moet aanmaken naar keuze.. Maar backup maken kan er dus mee, en van telefoon naar telefoon kan je er ook al mee doen..quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:10 schreef Skull-splitter het volgende:
Android zou een stuk makkelijker worden als er gewoon een G+ account aan dient te hangen ipv voor elke poep en scheet los een account in te moeten voeren. Koppel daarbij betere synchronisatie opties en je bent al een stap verder in mijn ogen. Als ik met google niet een eenduidig antwoord op de vraag "hoe maak ik een back-up van mijn android" kan vinden, dan doe je iets niet goed volgens mij. (hell, het androidtopic gaf me vijf opties van vijf users die allen hun werk niet deden)
met 1 account instellen was mijn note 2 helemaal automatisch gesyncd vanaf mijn s3quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik vind mijn weg meestal wel en doe dat vaak liever voor ik mijn telefoon/pc/tv/receiver/horloge helemaal op smaak instel, maar daar hadden we het niet over.
Stroomlijning en het intuitief maken van menu's is belangrijk, eenvoudige back-up mogelijkheden op een locale PC is belangrijk, fatsoenlijke koppeling met een account is belangrijk.
Apple forceert je dat, maar het resultaat is een telefoon die je vaak maar 1x hoeft in te stellen en van generatie op generatie mee te nemen is door een simpele sync.
Android zou een stuk makkelijker worden als er gewoon een G+ account aan dient te hangen ipv voor elke poep en scheet los een account in te moeten voeren. Koppel daarbij betere synchronisatie opties en je bent al een stap verder in mijn ogen. Als ik met google niet een eenduidig antwoord op de vraag "hoe maak ik een back-up van mijn android" kan vinden, dan doe je iets niet goed volgens mij. (hell, het androidtopic gaf me vijf opties van vijf users die allen hun werk niet deden)
[..]
Er is genoeg ruimte voor verbetering, de vraag is of het je de meerwaarde waard is. Ik ben geen blinde volger van Apple, maar als geld geen issue was had ik mijn huis er vol mee staan. (alleen qua games kom ik er dan erg bekaaid vanaf dus dat blijft ook een reguliere PC)
Om wat ermee te doen? Er zijn binnen iOS een paar dingen die ik zou willen kunnen aanpassen als gebruiker, maar nu ik voor het eerst een jailbreak gebruik om die tweaks te hebben merk ik dat ik die nauwelijks gebruik terwijl ik veel inlever op mijn stabiliteit en compatibilteit. Het betreft een paar dingen die Apple na 5 jaar gewoon eens in zou kunnen bouwen. (sneller toegang tot verlichtingssterkte, betere ondersteuning voor gestures/multitasking) die in Android vaak wel ingebakken zitten. En F.Lux zou ook gewoon op de itunesshop moeten kunnen maar vereist Apple net teveel toegang tot onderlagen als ik het goed begrijp.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Veel dingen zijn beter dan bij een iPhone. (heb beide gehad). Apple is beter in integratie met andere producten. Als je alles van Apple hebt, is het wel makkelijk.
Android is beter in vrijheid voor de gebruiker.
Telefoon van mijn vriendin had een waslijst aan accounts, synchronisatie deed geen ruk kennelijk en apps moesten handmatig weer van de marketplace worden gehaald. Dat het niet duidelijk in het menu zit vind ik al een probleem.quote:Ik hoef alleen maar met mijn gmail in te loggen en ik ben klaar. Synchronisatie van alles binnen 2, 3 minuutjes.
Kwestie van eerst nadenken, kijken, en dan kijken of je moet verdedigen of kunt lerenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:21 schreef PeZu het volgende:
maar goed zo zie je maar weer dat een normale discussie ook zelfs op fok kan
ik ga er vanuit dat je (of e ander) altijd wel wat kan lerenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:25 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Om wat ermee te doen? Er zijn binnen iOS een paar dingen die ik zou willen kunnen aanpassen als gebruiker, maar nu ik voor het eerst een jailbreak gebruik om die tweaks te hebben merk ik dat ik die nauwelijks gebruik terwijl ik veel inlever op mijn stabiliteit en compatibilteit. Het betreft een paar dingen die Apple na 5 jaar gewoon eens in zou kunnen bouwen. (sneller toegang tot verlichtingssterkte, betere ondersteuning voor gestures/multitasking) die in Android vaak wel ingebakken zitten. En F.Lux zou ook gewoon op de itunesshop moeten kunnen maar vereist Apple net teveel toegang tot onderlagen als ik het goed begrijp.
[..]
Telefoon van mijn vriendin had een waslijst aan accounts, synchronisatie deed geen ruk kennelijk en apps moesten handmatig weer van de marketplace worden gehaald. Dat het niet duidelijk in het menu zit vind ik al een probleem.
Let wel, ik heb er slechts af en toe over haar schouder mee mogen kijken terwijl ik ernaast zat te googlen naar mogelijkheden, maar mijn eerste indruk is dat je windows 3.11 naast W7 houdt. (Begrijp me goed, sommige dingen zijn zo zwaar verneukt in W7 dat ik soms wens dat ik dezelfde toegang had tot dingen als in WXP. "Mappen delen was nog nooit zo makkelijk als in Windows 7" LIE! Ik moet nu 3x aangeven dat ik GVD een map wil delen)
[..]
Kwestie van eerst nadenken, kijken, en dan kijken of je moet verdedigen of kunt leren
Negativquote:Op donderdag 14 maart 2013 00:08 schreef Smack10 het volgende:
Ben zo fly toch loop ik op de aarde rond omdat ik zo dope ben dat ik niet door de douane kom
Jonathan Ive gaat nu samen met Craig Federighi het design en de mogelijkheden in iOS verder ontwikkelen. Grote kans dat het skeumorfisch design dus gaat verdwijnen en er een strakker design voor terug komt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:25 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Om wat ermee te doen? Er zijn binnen iOS een paar dingen die ik zou willen kunnen aanpassen als gebruiker, maar nu ik voor het eerst een jailbreak gebruik om die tweaks te hebben merk ik dat ik die nauwelijks gebruik terwijl ik veel inlever op mijn stabiliteit en compatibilteit. Het betreft een paar dingen die Apple na 5 jaar gewoon eens in zou kunnen bouwen. (sneller toegang tot verlichtingssterkte, betere ondersteuning voor gestures/multitasking) die in Android vaak wel ingebakken zitten. En F.Lux zou ook gewoon op de itunesshop moeten kunnen maar vereist Apple net teveel toegang tot onderlagen als ik het goed begrijp.
Er zijn prachtige telefoons (los van de operating software) neem nou die ene van Sony die tegen water en stof kan.. Waarom kan zo één niet met IOS??? Maarja ik ben het wel met hem eens want dit dikgedrukte is dus ook wat ik al vervelend vind met Android.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:55 schreef alwaysonhold het volgende:
Phil Shiller vanavond in een interview, ik quote; Schiller also criticized Android for an apparent lack of integrated software solutions. "When, you take an Android device out of the box, you have to sign up to nine accounts with different vendors to get the experience iOS comes with," he said. "They don't work seamlessly together."
Wat een hoop onzin kwam er uit Phil Schiller in een
interview vanavond. Krijgen ze het te hoog in hun bol, zijn ze bang? Klacht, Apple bazen die maar onzin rond blaten en Steve Jobs proberen na te doen wat ze niet lukt...
ja man ben continu aan het updatenquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:10 schreef LethalNinja het volgende:
oh en IOS is ook niet alleen maar gebruiksvriendelijk want Itunes vind ik ook irritant, moet altijd worden geupdate en gesyncrhonseerd en dan is het weer niet in orde en moet het weer worden gereset etc...
Sinds iTunes 11 is het enorm verbeterd. Ja, wel even wennen want het staat op een andere maar betere plek, maar het is niet meer die trage stront die het was.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:10 schreef LethalNinja het volgende:
oh en IOS is ook niet alleen maar gebruiksvriendelijk want Itunes vind ik ook irritant, moet altijd worden geupdate en gesyncrhonseerd en dan is het weer niet in orde en moet het weer worden gereset etc...
nou nou moet dat nou ¬_¬quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:17 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja man ben continu aan het updaten![]()
ik heb ook liever een suite die nooit update en met achterhaalde techniek werkt, veel fijner
ik vroeg bij jouw post exact hetzelfde afquote:
Dat skeumorfisch design vind ik niet heel erg, als het maar duidelijk is. De aanpassing van iOS4 naar 5 was al een flinke frisse douche maar ik heb me vaak een ongeluk gezocht naar mijn memorecorder die van opnameknop ineens naar blauw vlak met microfoon ging.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:04 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jonathan Ive gaat nu samen met Craig Federighi het design en de mogelijkheden in iOS verder ontwikkelen. Grote kans dat het skeumorfisch design dus gaat verdwijnen en er een strakker design voor terug komt.
Ziet er fris en helder uit, ik denk ook wel dat er genoeg speelruimte in Dashboard en notificatiecentrum zit om meer mee te doen, zoals ook het opstartscherm bij lock effectiever gebruikt kan worden. (ik wil er bijvoorbeeld een klok op in kunnen stellen of standaard een RSS-feed kunnen draaien, iets wat er nog steeds niet standaard inzit)quote:Ook gaan er geruchten dat het zoekveld een dashboard gaat worden net als in OSX. Daar dan snellere instellingen komen en mogelijk widgets.
Zoiets krijg je dan.
[ afbeelding ]
Oplossing is simpel: geef mensen de keuze en flexibiliteit. Geef aan wat je wel of niet wil gebruiken en waar je ze wil hebben staan. Technisch mogelijk, kost niet zoveel resources en hoeft de stabiliteit niet in gevaar te brengen.quote:Nou moeten ze dan wel goede widgets uitkiezen om daar te plaatsen, want wat je hier ziet boeit mij eigenlijk geen flikker als dat er zou staan. Data Usage en de mogelijkheid tot snel aanpassen van helderheid spreken mij aan, de rest mag weg.
fucking mee eens. Al boeit het niet gek veel, maar als iOS dan toch screenshots maakt om meteen beeld terug te geven dan kunnen die ook gebruikt worden om aan te geven waar je ook alweer mee bezig was. Maar dan zitten we nog met een probleempje...quote:En qua multitasking mogelijkheid zou ik graag van onder het scherm naar boven zien om gebruikte apps te zien. En dan niet alleen als app, maar op deze manier;
[ afbeelding ]
Dat ziet er op zich wel goed uit.
Dit inderdaad. Mijn 4 raakte op een gegeven moment letterlijk lam en stroef, reparatie zorgde voor een homeknop die 2 weken goed werkte en daarna eigenlijk weer de oude kuren ging vertonen. Daar ook gratis weer laten vervangen maar twee weken later weer hetzelfde probleem (iPhonegarage.nl)quote:En ik wil niet de home knop willen gebruiken om dit scherm naar boven te halen. Die knop raakt nog eens verrot doordat ik hem zo vaak moet gebruiken, dat zou niet moeten.
Zeg ikquote:Op de iPad zou men multitasken helemaal interessant moeten kunnen maken met dezelfde gestures als je ook in Mac OS X hebt. Om ook binnen een app meerdere dingen tegelijk te kunnen doen. Om een voorbeeld te noemen; Pages waar ik met behulp van 3 of 4 vingers naar beneden swipe, verschillende documenten naast elkaar snel kan zien. Of 3 / 4 vingers naar boven swipen om de gebruikte apps naast elkaar te zien. Ook weer hetzelfde zoals in Mac OS X.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |