quote:LOL
Op zaterdag 07 september 2002 16:10 schreef Koerok het volgende:
Laatst las ik nog dat iemand, op de vraag of ook de grootste dino's in de ark zaten, had geantwoord: "Noach had twee eieren meegenomen".
Het is toch om je te bescheuren.
quote:Reageer je effe ergens anders op af...
Op zaterdag 07 september 2002 16:08 schreef Koerok het volgende:
Wat een oeverloze onzin toch weer. Waar kwam dit artikel ook al weer vandaan? Ach ja, uit Urk. Geen wetenschappelijk argument, ik weet het, maar het lucht op.
quote:En dit is striving for mutual understanding?
Op zaterdag 07 september 2002 16:08 schreef Koerok het volgende:
Wat een oeverloze onzin toch weer. Waar kwam dit artikel ook al weer vandaan? Ach ja, uit Urk. Geen wetenschappelijk argument, ik weet het, maar het lucht op.
quote:Juist..
Op zondag 08 september 2002 11:44 schreef SilverMane het volgende:
Ach iedereen weet toch dat koerok oeverloos gefrustreert is.
[ontopic]
Maar het is wel een leuk stukje. Maar we wisten toch allang dat er een zondsvloed geweest is. Hierdoor is de klimaat zo verandert zodat alle levenden wezens en planten veel korter leven en minder groot worden. Hierdoor kloppen alle jaartal berekeningen van de evolutionisten totaal niet.
[/ontopic]
quote:Als er een zondvloed is geweest kwam dat door een klimaatverandering. Het klopt dat zoogdieren vroeger groter werden (kijk maar naar de serie Walking with Beasts). Maar ook ouder? Hoe kom je daarbij?
er een zondsvloed geweest is. Hierdoor is de klimaat zo verandert zodat alle levenden wezens en planten veel korter leven en minder groot worden. Hierdoor kloppen alle jaartal berekeningen van de evolutionisten totaal niet.
edit: en dan nog gemiddeld genomen want volgens mij is de Blauwe Vinvis sowieso het grootste zoogdier ooit.
quote:De zondvloed veroorzaakt door een klimaatverandering? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld. Hoe zou dat dan ooit zo snel gebeurd kunnen zijn? Klimaatveranderingen kunnen toch nooit zo abrupt zijn!
Op zondag 08 september 2002 13:14 schreef speknek het volgende:[..]
Als er een zondvloed is geweest kwam dat door een klimaatverandering.
Ik vind het logischer dat er meteorieten in de aarde zijn geslagen en dat er hierdoor een zondvloed is ontstaan, wat als gevolg had dat het klimaat veranderde.
quote:Wat een mooie woordkeus in dit topic!
oeverloos
quote:Gezien het feit dat ze nog elke dag nieuwe insectensoorten in het amazone gebied vinden lijkt het me een lokaal iets geweest te zijn. Ja of er moet meteen na het stranden van de Ark een groepje kevers gedacht hebben, kom jongens we gaan vanaf de Zwarte Zee even naar de andere kant van de wereld lopen. De oceaan is maar zo'n vierduizend kilometer en we kunnen niet zwemmen dus dat halen we wel.
Op zondag 08 september 2002 13:38 schreef SP het volgende:
Was de zondvloed een lokale aangelegeheid of had de hele wereld tegelijk natte voeten?
quote:Hoeveel is het klimaat veranderd om half oost-europa blank te laten staan?
Op zondag 08 september 2002 13:23 schreef Kogando het volgende:
De zondvloed veroorzaakt door een klimaatverandering? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld. Hoe zou dat dan ooit zo snel gebeurd kunnen zijn? Klimaatveranderingen kunnen toch nooit zo abrupt zijn!
quote:Een ijstijd veroorzaakt juist een verlaging van de waterspiegel. Dan is de zondvloed wel een heel aparte metafoor....
Op zondag 08 september 2002 14:09 schreef JedaiNait het volgende:
Zou de zondvloed geen metafoor kunnen zijn voor de laatste ijstijd? Misschien een vreemde opmerking hoor, maar dat bedacht ik me gewoon. Dat na 10.000 jaar het verhaal niet helemaal meer klopt lijkt me dan in ieder geval vanzelfsprekend en het verhaal van Noach is dan (waarschijnlijk) gewoon verzonnen, of spreken andere verhalen over de zondvloed (niet bijbelse dus) ook over een soort ark van Noach?
quote:Ik bedoelde dat het land werd overstroomd door ijs ipv vloeibaar water.
Op zondag 08 september 2002 14:20 schreef SP het volgende:[..]
Een ijstijd veroorzaakt juist een verlaging van de waterspiegel. Dan is de zondvloed wel een heel aparte metafoor....
Ik vond deze verklaring eigenlijk wel aardig
quote:Het ijs kwam niet tot het midden-oosten
Op zondag 08 september 2002 14:30 schreef JedaiNait het volgende:[..]
Ik bedoelde dat het land werd overstroomd door ijs ipv vloeibaar water.
quote:Klopt, maar hebben alle verhalen over de zondvloed het dan over het midden-oosten? Ik kan me namelijk voorstellen dat het verhaal duizenden jaren lang is doorverteld en zo ook het midden-oosten hefet bereikt. Wellicht is het dan zo veranderd dat zelfs de locatie niet meer dezelfde is.
Op zondag 08 september 2002 15:05 schreef SP het volgende:[..]
Het ijs kwam niet tot het midden-oosten
Maar goed ik verzin ook maar wat, waarschijnlijk slaat het nergens op
quote:je wilt zeggen dat het letterlijk is? alle dieren 2 aan 2?
Op zaterdag 07 september 2002 15:46 schreef Johnny_Walker het volgende:[..]
Niet alles nee, maar iets als een ark waar dieren in gingen wordt niet figuurlijk bedoeld natuurlijk.
quote:Dus als jij iets niet kan begrijpen dan is het niet zo? Dan kan je de hele schepping ook wel aan de kant schoffelen.
Op zondag 08 september 2002 15:37 schreef spaceben het volgende:[..]
je wilt zeggen dat het letterlijk is? alle dieren 2 aan 2?
de gehele bijbel gaat niet om waar of niet waar, maar om het verhaal en er zullen best dingen ook gebeurt zijn, zoals de vlucht uit egypte, maar die ark... kom op, gebruik het verstand dat god je gegeven heeft.
quote:ja. precies! en het heeft niets met mijn begrip te maken, maar met de bedoeling van de bijbel, de gebundelde versie van wijze geschiedenis lessen met moraal door de eeuwen heen. Je moest eens weten wie de bijbel inelkaar heeft laten zetten en welke "christelijke" verhalen er voor de goede vrede cq. voor het gemak er maar niet ingezet zijn.
Op zondag 08 september 2002 20:51 schreef Kogando het volgende:[..]
Dus als jij iets niet kan begrijpen dan is het niet zo? Dan kan je de hele schepping ook wel aan de kant schoffelen.
kijk even verder dan wat je op school geleerd hebt of wat je op tv ziet, duik in de geschiedenis, er zit meer achter 'het' verhaal; politiek, cultuur en tijd.
verplaats je zelf in iemand die tig jaar geleden heeft geleefd. Zo'n persoon kon niet in een boeing 747 stappen om te zien hoe groot de wereld wel niet is. Daarom werd denk ik nogal snel gedacht dat de wereld klein is.
Wat ik me afvraag, als het klopt dat De Ark werkelijk gevaren heeft, hoe Noach vantevoren wist dat ie z'n bootje niet naar het water hoefde te slepen. (in de Bijbel staat dat ie'm in de achtertuin had gemaakt ofzo)
Maarja, dat hele verhaal van die Ark zal wel zijn om het allemaal een beetje leuk te kunnen verkopen ![]()
Ja, natuurlijk staan er dingen in de bijbel die kloppen. Maar een dikke korel zout zou z'n werk goed doen. Al vind ik het wel stupid dat iemand zo'n belangrijk boek schrijft met allerlei wazige dingen die niemand echt begrijpt. Wat was het werkelijk doel van de bijbel vraag ik me dan af. als je het mij vraagt is het boek een beetje uit de hand gelopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |