abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5698767
Wat een oeverloze onzin toch weer. Waar kwam dit artikel ook al weer vandaan? Ach ja, uit Urk. Geen wetenschappelijk argument, ik weet het, maar het lucht op.
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_5698782
Laatst las ik nog dat iemand, op de vraag of ook de grootste dino's in de ark zaten, had geantwoord: "Noach had twee eieren meegenomen".
Het is toch om je te bescheuren.
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_5699048
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 16:10 schreef Koerok het volgende:
Laatst las ik nog dat iemand, op de vraag of ook de grootste dino's in de ark zaten, had geantwoord: "Noach had twee eieren meegenomen".
Het is toch om je te bescheuren.
LOL
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_5699058
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 16:08 schreef Koerok het volgende:
Wat een oeverloze onzin toch weer. Waar kwam dit artikel ook al weer vandaan? Ach ja, uit Urk. Geen wetenschappelijk argument, ik weet het, maar het lucht op.
Reageer je effe ergens anders op af...
pi_5699228
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 16:08 schreef Koerok het volgende:
En dit is striving for mutual understanding?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zondag 8 september 2002 @ 11:44:08 #31
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_5705333
Ach iedereen weet toch dat koerok oeverloos gefrustreert is.
[ontopic]
Maar het is wel een leuk stukje. Maar we wisten toch allang dat er een zondsvloed geweest is. Hierdoor is de klimaat zo verandert zodat alle levenden wezens en planten veel korter leven en minder groot worden. Hierdoor kloppen alle jaartal berekeningen van de evolutionisten totaal niet.
[/ontopic]
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  zondag 8 september 2002 @ 12:37:04 #32
14827 Kogando
Modelprutser
pi_5705869
quote:
Op zondag 08 september 2002 11:44 schreef SilverMane het volgende:
Ach iedereen weet toch dat koerok oeverloos gefrustreert is.
[ontopic]
Maar het is wel een leuk stukje. Maar we wisten toch allang dat er een zondsvloed geweest is. Hierdoor is de klimaat zo verandert zodat alle levenden wezens en planten veel korter leven en minder groot worden. Hierdoor kloppen alle jaartal berekeningen van de evolutionisten totaal niet.
[/ontopic]
Juist..
  zondag 8 september 2002 @ 13:14:03 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_5706331
quote:
er een zondsvloed geweest is. Hierdoor is de klimaat zo verandert zodat alle levenden wezens en planten veel korter leven en minder groot worden. Hierdoor kloppen alle jaartal berekeningen van de evolutionisten totaal niet.
Als er een zondvloed is geweest kwam dat door een klimaatverandering. Het klopt dat zoogdieren vroeger groter werden (kijk maar naar de serie Walking with Beasts). Maar ook ouder? Hoe kom je daarbij?

edit: en dan nog gemiddeld genomen want volgens mij is de Blauwe Vinvis sowieso het grootste zoogdier ooit.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 8 september 2002 @ 13:23:45 #34
14827 Kogando
Modelprutser
pi_5706428
quote:
Op zondag 08 september 2002 13:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Als er een zondvloed is geweest kwam dat door een klimaatverandering.

De zondvloed veroorzaakt door een klimaatverandering? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld. Hoe zou dat dan ooit zo snel gebeurd kunnen zijn? Klimaatveranderingen kunnen toch nooit zo abrupt zijn!

Ik vind het logischer dat er meteorieten in de aarde zijn geslagen en dat er hierdoor een zondvloed is ontstaan, wat als gevolg had dat het klimaat veranderde.

zondag 8 september 2002 @ 13:38:53 #35
17729 SP
I hate my interests
pi_5706613
Was de zondvloed een lokale aangelegeheid of had de hele wereld tegelijk natte voeten?
  zondag 8 september 2002 @ 13:55:48 #36
22259 Fogerty
slapende account
pi_5706865
quote:
oeverloos
Wat een mooie woordkeus in dit topic!
Hieperdepiep hoera!
  zondag 8 september 2002 @ 13:59:33 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_5706934
quote:
Op zondag 08 september 2002 13:38 schreef SP het volgende:
Was de zondvloed een lokale aangelegeheid of had de hele wereld tegelijk natte voeten?
Gezien het feit dat ze nog elke dag nieuwe insectensoorten in het amazone gebied vinden lijkt het me een lokaal iets geweest te zijn. Ja of er moet meteen na het stranden van de Ark een groepje kevers gedacht hebben, kom jongens we gaan vanaf de Zwarte Zee even naar de andere kant van de wereld lopen. De oceaan is maar zo'n vierduizend kilometer en we kunnen niet zwemmen dus dat halen we wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 8 september 2002 @ 14:01:20 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_5706966
quote:
Op zondag 08 september 2002 13:23 schreef Kogando het volgende:
De zondvloed veroorzaakt door een klimaatverandering? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld. Hoe zou dat dan ooit zo snel gebeurd kunnen zijn? Klimaatveranderingen kunnen toch nooit zo abrupt zijn!
Hoeveel is het klimaat veranderd om half oost-europa blank te laten staan? .
pi_5707011
Zou de zondvloed geen metafoor kunnen zijn voor de laatste ijstijd? Misschien een vreemde opmerking hoor, maar dat bedacht ik me gewoon. Dat na 10.000 jaar het verhaal niet helemaal meer klopt lijkt me dan in ieder geval vanzelfsprekend en het verhaal van Noach is dan (waarschijnlijk) gewoon verzonnen, of spreken andere verhalen over de zondvloed (niet bijbelse dus) ook over een soort ark van Noach?
  zondag 8 september 2002 @ 14:11:39 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_5707016
Ik vraag me uberhaupt af hoe die andere verhalen het overleefd hebben als iedereen verzopen is.
  zondag 8 september 2002 @ 14:20:17 #41
17729 SP
I hate my interests
pi_5707048
quote:
Op zondag 08 september 2002 14:09 schreef JedaiNait het volgende:
Zou de zondvloed geen metafoor kunnen zijn voor de laatste ijstijd? Misschien een vreemde opmerking hoor, maar dat bedacht ik me gewoon. Dat na 10.000 jaar het verhaal niet helemaal meer klopt lijkt me dan in ieder geval vanzelfsprekend en het verhaal van Noach is dan (waarschijnlijk) gewoon verzonnen, of spreken andere verhalen over de zondvloed (niet bijbelse dus) ook over een soort ark van Noach?
Een ijstijd veroorzaakt juist een verlaging van de waterspiegel. Dan is de zondvloed wel een heel aparte metafoor....
pi_5707072
quote:
Op zondag 08 september 2002 14:20 schreef SP het volgende:

[..]

Een ijstijd veroorzaakt juist een verlaging van de waterspiegel. Dan is de zondvloed wel een heel aparte metafoor....

Ik bedoelde dat het land werd overstroomd door ijs ipv vloeibaar water.
  Moderator zondag 8 september 2002 @ 14:39:52 #43
5428 crew  miss_sly
pi_5707111
Ik heb ook ergens de theorie gelezen dat de zondvloed is veroorzaakt door de geweldige uitbarsting en explosie van een enorme vulkaan op Santorini. Als een vulkaanuitbarsting maar enorm genoeg is en de berg daarna in stukken in zee verdwijnt, ontstaan er enorme tsunami's, de as voor de zon kan echt halve werelddelen verduisteren en het duurt een behoorlijke tijd voor de wereld helemaal tot rust is gekomen...

Ik vond deze verklaring eigenlijk wel aardig

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 8 september 2002 @ 15:05:23 #44
17729 SP
I hate my interests
pi_5707330
quote:
Op zondag 08 september 2002 14:30 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat het land werd overstroomd door ijs ipv vloeibaar water.

Het ijs kwam niet tot het midden-oosten
pi_5707569
quote:
Op zondag 08 september 2002 15:05 schreef SP het volgende:

[..]

Het ijs kwam niet tot het midden-oosten

Klopt, maar hebben alle verhalen over de zondvloed het dan over het midden-oosten? Ik kan me namelijk voorstellen dat het verhaal duizenden jaren lang is doorverteld en zo ook het midden-oosten hefet bereikt. Wellicht is het dan zo veranderd dat zelfs de locatie niet meer dezelfde is.

Maar goed ik verzin ook maar wat, waarschijnlijk slaat het nergens op

pi_5707654
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 15:46 schreef Johnny_Walker het volgende:

[..]

Niet alles nee, maar iets als een ark waar dieren in gingen wordt niet figuurlijk bedoeld natuurlijk.

je wilt zeggen dat het letterlijk is? alle dieren 2 aan 2?
de gehele bijbel gaat niet om waar of niet waar, maar om het verhaal en er zullen best dingen ook gebeurt zijn, zoals de vlucht uit egypte, maar die ark... kom op, gebruik het verstand dat god je gegeven heeft.
  zondag 8 september 2002 @ 20:51:17 #47
14827 Kogando
Modelprutser
pi_5711998
quote:
Op zondag 08 september 2002 15:37 schreef spaceben het volgende:

[..]

je wilt zeggen dat het letterlijk is? alle dieren 2 aan 2?
de gehele bijbel gaat niet om waar of niet waar, maar om het verhaal en er zullen best dingen ook gebeurt zijn, zoals de vlucht uit egypte, maar die ark... kom op, gebruik het verstand dat god je gegeven heeft.

Dus als jij iets niet kan begrijpen dan is het niet zo? Dan kan je de hele schepping ook wel aan de kant schoffelen.
  zondag 8 september 2002 @ 21:21:14 #48
14453 Spohr
music was my first love...
pi_5712558
Dat doet ie waarschijnlijk dan ook.
Hi, I'm a signature virus. Please copy me into you signature to help me spread.
pi_5712767
quote:
Op zondag 08 september 2002 20:51 schreef Kogando het volgende:

[..]

Dus als jij iets niet kan begrijpen dan is het niet zo? Dan kan je de hele schepping ook wel aan de kant schoffelen.

ja. precies! en het heeft niets met mijn begrip te maken, maar met de bedoeling van de bijbel, de gebundelde versie van wijze geschiedenis lessen met moraal door de eeuwen heen. Je moest eens weten wie de bijbel inelkaar heeft laten zetten en welke "christelijke" verhalen er voor de goede vrede cq. voor het gemak er maar niet ingezet zijn.

kijk even verder dan wat je op school geleerd hebt of wat je op tv ziet, duik in de geschiedenis, er zit meer achter 'het' verhaal; politiek, cultuur en tijd.

pi_5713604
Als je het mij vraagt moet je de bijbel zo lezen:

verplaats je zelf in iemand die tig jaar geleden heeft geleefd. Zo'n persoon kon niet in een boeing 747 stappen om te zien hoe groot de wereld wel niet is. Daarom werd denk ik nogal snel gedacht dat de wereld klein is.

Wat ik me afvraag, als het klopt dat De Ark werkelijk gevaren heeft, hoe Noach vantevoren wist dat ie z'n bootje niet naar het water hoefde te slepen. (in de Bijbel staat dat ie'm in de achtertuin had gemaakt ofzo)

Maarja, dat hele verhaal van die Ark zal wel zijn om het allemaal een beetje leuk te kunnen verkopen

Ja, natuurlijk staan er dingen in de bijbel die kloppen. Maar een dikke korel zout zou z'n werk goed doen. Al vind ik het wel stupid dat iemand zo'n belangrijk boek schrijft met allerlei wazige dingen die niemand echt begrijpt. Wat was het werkelijk doel van de bijbel vraag ik me dan af. als je het mij vraagt is het boek een beetje uit de hand gelopen.

Sta stil bij elke stap die je zet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')