Voor zorgverzekering gewoon alleen het basispakket nemen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:10 schreef BadObsession het volgende:
[..]
- Studio'tje in de stad inclusief : 600 euro
- Beetje zorgverzekering : 130 euro
- Boodschappen voor 1 persoon : 300 euro
- AVP'tje : 10 euro per maand
Totaal: 1040 euro per maand
Wat heb je nog meer nodig dan? Als alleenstaande?
Toen ik op mezelf ging verdiende ik trouwens 1200 euro netto.. dat is wel 10 jaar geleden, maar toch
Een andere baan is inderdaad niet zo'n slecht idee. Op internet kijken aan wat er allemaal voor vacatures zijn. Misschien kom je wel iets tegen wat heel leuk klinkt, maar nog nooit van gehoord hebt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, wat dat geld betreft is ze idd behoorlijk aan het zeiken, maar dat schuif ik af op onwetendheid en het altijd erg goed gehad hebben. Maar als je een kutbaan hebt, dan mag je daar best over klagen en daar kan je het best rot mee hebben. Elke dag opstaan naar je klote baas en je stupide baan is niet tof. Ik heb (net als 90% van de mensheid) ook maar een kutbaan, maar ik heb tenminste wel erg toffe collega's.
Nu moet ze nog beseffen dat ze zich of kut blijft voelen, of uit haar comfortzone komt en er iets aan gaat doen door bijv ander (eventueel slechter betaald) werk te zoeken. Maar de meeste mensen blijven toch liever in hun comfortzone zitten, net zoiets als een slecht huwelijk met een vent die slaat 'omdat je dan tenminste weet waar je aan toe bent'.
Dat heb ik zelf wel gedaan (ik betaal minder dan 100 euro per maand), maar ik moet wel eerlijk zeggen dat dit komt omdat ik de kosten prima zelf kan dragen mocht er toch iets misgaan. Een aanvullend pakket is in de meeste gevallen niet rendabel, omdat het kostendekkend voor de verzekeraar moet zijn. Maar dat betekent wel dat je er zelf voor moet sparen en die discipline moet hebben en ook dat je bereid moet zijn om op andere manieren aan hulpmiddelen te komen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:27 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Voor zorgverzekering gewoon alleen het basispakket nemen.
Je moet wel representatief zijn, dat klopt. Maar dat geldt voor heel veel functies waar je veel met klanten en leveranciers omgaat. Niet alleen voor deze functie.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:34 schreef Tha_Duck het volgende:
De opleiding directie secretaresse houdt toch in dat je je haar goed kunt kammen en de juiste strakke broek aantrekt?
Opleidingseisen beperken zich tot cup maat en hygiëne.
Overrated beroep dus
OT: 2 opties zoals genoemd, je mond opentrekken of wegwezen.
Ik heb wel veel ervaring en ook internationaal, maar mijn diploma is niet zo super. Op de twee functies die ik nu heb was het mij ook gegunt om het te gaan proberen en vanuit daar uit te groeien. Daardoor is mijn Nederlands al sterk verbetert met wat het daarvoor was, maar ik merk zelf ook dat het nog niet goed genoeg is.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:52 schreef madam-april het volgende:
Als ik jou was zou ik je baan niet opgeven, want ik acht de kans dat je (met jouw grammatica) snel een andere secretariële baan vindt met een soort gelijk salaris erg klein.
Ik heb ook alles minimum en geef ook niet zoveel geld uit. Ik spaar juist.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:46 schreef BadObsession het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf wel gedaan (ik betaal minder dan 100 euro per maand), maar ik moet wel eerlijk zeggen dat dit komt omdat ik de kosten prima zelf kan dragen mocht er toch iets misgaan. Een aanvullend pakket is in de meeste gevallen niet rendabel, omdat het kostendekkend voor de verzekeraar moet zijn. Maar dat betekent wel dat je er zelf voor moet sparen en die discipline moet hebben en ook dat je bereid moet zijn om op andere manieren aan hulpmiddelen te komen bijvoorbeeld.
Als je dan na een ongeluk krukken nodig hebt, zul je toch even op marktplaats moeten kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |