abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 maart 2013 @ 02:52:08 #101
223929 fraggie1975
Begint eer gij bezint!
pi_124280588
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:22 schreef terrorsjaak het volgende:
Gaaf als je 16 of 17 ben. Daarna niet meer.
Tis dat die dingen duurder zijn dan een 2dehands brommer, anders had ik er 1tje gereden (37 jr)

in de winter lekker naar het werk! (2.5km vanaf mijn woning)
I love you for your mind , baby give me your body.
pi_124293763
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 02:52 schreef fraggie1975 het volgende:

[..]

Tis dat die dingen duurder zijn dan een 2dehands brommer, anders had ik er 1tje gereden (37 jr)

Ja maar stel dat je rijke ouders heb en er een voor je 16e krijgt.

Trouwens mijn vespa was ook nog ¤2300 ;)
pi_124298508
die van mij was net zo duur als een wat oudere scooter
even wat onderhoud verspreid voor de kosten en voila
pi_126161304
Zag net dat er nu zelfs een electrische brommobiel is..
Aixam is wel mooi erop ingespeeld
Op zich wel mooi ,maar de beloofde capaciteiten qa afstand zijn altijd minder dan ze beweren.
Dit zie je ook al terug bij de moderne electrische voertuigen .. Ook op sommige stukken is een electrische brommo gewoon niet ideaal.
En nogmaals Vor 1 zonder rijbewijs is een simpel vervoer middel gewoon ideaal .
Op de brommer altijd alles gedaan ,maar mijn lichaam wil niet meer.
Ding kost me nu ong 20 euro per maand en rijd er weinig mee meestal 2 a 3 dagen stil dan weer even gebruiken of een blokje er mee rijden.
Zuiniger en goedkoper dan o.v + je bent altijd overal zonder te wachten of als een sardientje ingeblikt te zitten.
Natuurlijk een auto is mooier ,maar vind het zonde voor het geld ,wat ik nu kwijt ben aan verzekering en diesel is nog steeds minder als een klein licht autootje

Die van mij heb ik maar iets verandert weer ,gewoon omdat het kan

dinsdag 7 mei 2013 @ 08:38:42 #105
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_126161358
Het is al snel beter dan het ov hè.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_126167423
Als je praat over tijdsbesteding dan is dat maar de vraag daar dat samenhangt met de afstand die je moet afleggen en de weg erheen. Ik kan mij zo voorstellen dat als jij binnen een grote stad van punt A naar punt B moet en dat vergt nogal wat omzwervingen door de vele stoplichten en omleggingen her en der op een route van +/- 25 km, dan geloof ik dat het OV ( als een tram of metro) veel sneller is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 12:18:42 ]
pi_126167900
Ik ben met de brommo even snel van franeker naar leeuwarden ,toevallig getest scheelt amper.
Tot aan leeuwarden is stoplicht vrij
Dan binnendoor en je bent achter het station binnen een paar minuten.
Voordeel ook is dat alle paaltjes vaak op 1,40 breed staan en ik net iets meer dan 1.30 breed ben.
En het probleem is dat ik voor mijn zoon te halen eerst al 2 retourtjes moet hebben voor 1 dag a 14.40
dan 1 x bus a 2 euro ,daarna weer 4 euro station .
Vandaar uit ook weer 4 euro naar het zwemmen na het zwemmen weer 4 euro voor station en s,avonds nog eens 6 euro.
Want je moet bij iedere keer overstappen hier een nieuw kaartje halen.
is 34 bijna 35 euro per weekend.
Ik krijg maar een vergoeding van 7,40.
Gemiddelde kosten voor de brommo is ong 6 euro voor de 100 km rijden die dag.
Heb hier gelukkig geen verkeerslichten in franeker alleen rotondes.
Alleen ov is gewoon ontzettend duur tegen over de brommobiel.
Alles hier doen we zowat lopend of fiets ,maar in lwd kan dat gewoon niet.
pi_126169143
Als je nou eens gewoon zou gaan werken zou je gewoon een auto of motor kunnen betalen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126175040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:10 schreef BlackLining het volgende:
Als je nou eens gewoon zou gaan werken zou je gewoon een auto of motor kunnen betalen.
een brommobiel is duurder dan een auto
pi_126176305
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:46 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

een brommobiel is duurder dan een auto
Ligt er maar net aan wat je onder auto verstaat.

Weet je een goedkoper Volkswagen Polo'tje op de kop te tikken is die inderdaad goedkoper, maar dan betaal je minder voor meer. Prima deal dus. En als je meer geld hebt, koop dan gewoon een fatsoenlijke middenklasse wagen in plaats van zo'n bromtumor :)

Er is kortom geen excuus om je in zo'n koektrommeltje te vertonen. Flikker dat ding weg.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126176658
Overigens vind ik 1:30 echt belachelijk veel benzine voor zo'n kut ding. Dat kan ik zelfs met de motor nog wel halen als ik 45 km/h rij. :')

Vanaf 1:50, 1:60 wordt het pas enigzins interessant om je in zo'n koektrommel voort te bewegen. En dan moet je daar nog de aanschaf van een bivakmuts bij optellen, want je wilt natuurlijk niet herkend worden :X
pi_126180180
Wat doe je precies in dit topic BlackLining?

Want ik zie je alleen maar kutopmerkingen en sneren maken.
Misschien verstandig van je om dit topic voortaan gewoon links te laten liggen.
pi_126180419
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:41 schreef Anne het volgende:
Wat doe je precies in dit topic BlackLining?
Je geeft het antwoord zelf al:

quote:
Want ik zie je alleen maar kutopmerkingen en sneren maken.
Dat. Ik vind het ook gruwelijke kutdingen waar ik werkelijk geen enkel voordeel van inzie, en die alleen maar voor hinder en ergernis zorgen. Of mag je hier alleen posten als ik positief ben over het onderwerp? Zal een bijzonder leeg topic worden dan als ik zo naar de posts van anderen kijk ;) Ik neem aan dat je die, desnoods via PM, dezelde vraag gesteld hebt?
pi_126180545
Over dit onderwerp, de brommobiels, ja, werkelijk?

Lees even je posts terug richting asfalthooligan.
Hij moet gewoon maar even gaan werken om een auto of motor te kopen. Je weet dat hij geeneens een rijbewijs heeft (muv van AM) en rond moet komen van zo'n 850 euro per maand, omdat hij in de bijstand zitten wegens > privé zaken < waar jij geen flauw benul van hebt? Dat hij graag zou willen werken, maar dat ie dat niet kan? Denk je dat opmerkingen zoals die van jou dan leuk zijn om te lezen?

En dan heb ik het nog niet eens over de opmerkingen "bromtumor", "Er is kortom geen excuus om je in zo'n koektrommeltje te vertonen. Flikker dat ding weg.", "En dan moet je daar nog de aanschaf van een bivakmuts bij optellen, want je wilt natuurlijk niet herkend worden"

Puhlease :{w. Als dat geen sneren of kutopmerkingen zijn, leg ik mijn blauwe kleurtje neer.

Ik vind die dingen ook drie keer niks, maar als asfalthooligan zich daarmee door NL kan verplaatsen en er plezier aan heeft, ga ik dat ding niet lopen afkraken als een malle. Wat is daar in godsnaam de fun van.
pi_126180594
Anne jij bent super
pi_126180673
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:52 schreef Anne het volgende:
Over dit onderwerp, de brommobiels, ja, werkelijk?

Lees even je posts terug richting asfalthooligan.
Hij moet gewoon maar even gaan werken om een auto of motor te kopen. Je weet dat hij geeneens een rijbewijs heeft (muv van AM) en rond moet komen van zo'n 850 euro per maand, omdat hij in de bijstand zitten wegens > privé zaken < waar jij geen flauw benul van hebt? Dat hij graag zou willen werken, maar dat ie dat niet kan? Denk je dat opmerkingen zoals die van jou dan leuk zijn om te lezen?

En dan heb ik het nog niet eens over de opmerkingen "bromtumor", "Er is kortom geen excuus om je in zo'n koektrommeltje te vertonen. Flikker dat ding weg.", "En dan moet je daar nog de aanschaf van een bivakmuts bij optellen, want je wilt natuurlijk niet herkend worden"

Puhlease :{w. Als dat geen sneren of kutopmerkingen zijn, leg ik mijn blauwe kleurtje neer.

Ik vind die dingen ook drie keer niks, maar als asfalthooligan zich daarmee door NL kan verplaatsen en er plezier aan heeft, ga ik dat ding niet lopen afkraken als een malle. Wat is daar in godsnaam de fun van.
Hij zegt toch zelf dat een brommobiel duurder is dan een auto? Overigens geloof ik dat niet helemaal, maar ik he bdat niet uitgezocht dus kan dat niet hardmaken. Brommobiel rijden omdat het goedkoop is, is dus onzin volgens de TS zelf. Dat hij rond moet komen van 850 euro in de maand heb ik gemist, maar daar komt dan weer om de hoek dat volgens hem een brommobiel duurder is dan een auto.

Overigens heb ik ook geen werk sinds ik verhuist ben, niet dat ik me daardoor anders zou moeten gedragen, maar van een vergelijkbaar bedrag kom ik momenteel prima rond met de motor erbij.

Blijf me overigens wel afvragen waarom je nou ineens zo op mij af begint te geven. Niet om te vervallen in "maar hullie doen het ook", apart is het wel. Ik heb nergens ontkend dat dat sneren is trouwens ;)

Ik vind het gewoon erg bijzonder dat iemand zo'n ding kan promoten. Het schijnt duurder te zijn dan een auto en je wordt gillend gek in zo'n bakje, lijkt mij toch.
pi_126180868
Omdat jij persoonlijk wordt.
Hoe kun je nou gaan roepen dat iemand moet gaan werken als je helemaal geen achtergrondkennis hebt :N.

En leuk dat jij daar wel van rond kunt komen, maar hij heeft waarschijnlijk een geheel ander leven en andere vaste lasten als jij.
Hij heeft een zoontje om maar een voorbeeld te noemen.

Nou graag weer normaal ontopic, positief of negatief, maar zonder sneren met een nare bijsmaak.
Voor de rest weet je de weg te vinden naar ons Feedbacktopic.
pi_126185835
Laten we het zo zeggen ik heb er vrij weinig voor betaald .
Alleen het motorblok heb ik in principe betaald.
Qa onderdelen zijn ze soms duurder ,maar met zelf alles doen bespaar je je heel vaak nog veel kosten.
Verders heb ik goede oplossingen bedcht om toch te kunnen rijden zonder dat het duur word.
Bijvoorbeeld heb ik amper dieselkosten .
Onderhoud naja een oud hok is het dus pas als het echt stuk is word het gerepareerd of als de veiligheid in geding is.
olie en zo krijg ik ik ook.
Ik heb er een blok inzitten wat pas 10000 km heeft gedraaid en heb meestal alleen een probleem als er een onderdeel stuk gaat. en het kost boven de 100 euro.
Me uitlaat bijvoorbeeld is al 3 maanden lek kapot enz .
Deze hangt stevig met zeer dik ijzerdraad vast en zolang het niet erger word laat ik het zo.
Weet dat ik er een nieuw flexibel deel op moet hebben ,maar vind het nog geen noodzaak.
Rij nu ook al 3 maanden zonder kosten voor onderdelen en zeer weinig kosten voor diesel.
Gewoon slim aanpakken dan kun je gewoon door blijven rijden.
ook al heb ik het niet breed toch breed genoeg om rond te komen. tegenwoordig
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:04:52 #119
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_126192966
Hoort dit topic in PTA of in R&P?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:14:30 #120
13899 marzman
RE5PECT
pi_126193608
Onzindingen, of het is jeugd die er niet verantwoordelijk mee kan rijden of het zijn ouderen die hun rijbewijs niet kunnen halen maar dan wel in zo'n ding mogen rijden.

Die camperversie is wel cool als je 16 bent, al kom je er niet heel ver mee en 315 kg lijkt me ook te weinig om een camper van te kunnen maken.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_126203898
pi_126203970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:04 schreef Apekoek het volgende:
Hoort dit topic in PTA of in R&P?
KLB ;)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 09:59:00 #123
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_126466799
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 02:52 schreef fraggie1975 het volgende:

[..]

:')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Die afstand loop je nog met 2 vingers in je neus.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:13:57 #124
223929 fraggie1975
Begint eer gij bezint!
pi_126471585
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 09:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Die afstand loop je nog met 2 vingers in je neus.
Niet als je jicht hebt en al helemaal niet in de winter.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:17:49 #125
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_126471734
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:13 schreef fraggie1975 het volgende:

[..]

Fietsen dan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:06:08 #126
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_126473329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:13 schreef fraggie1975 het volgende:

[..]

Vooruit, dan is het een ander verhaal idd.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:29:40 #127
223929 fraggie1975
Begint eer gij bezint!
pi_126474251
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Fietsen dan.
als ik al niet ve kan lopen ,waarom denk je dat fiesten dan wel gaat? (knieen..)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:37:01 #128
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_126474520
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:29 schreef fraggie1975 het volgende:

[..]

als ik al niet ve kan lopen ,waarom denk je dat fiesten dan wel gaat? (knieen..)
Soms gaat fietsen wel beter omdat je dan andere spieren gebruikt en je gewrichten minder belast.
Maar als je slechte knieën hebt dan is fietsen ook wel lastig lijkt me.
pi_126519503
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:35 schreef asfalthooligan het volgende:
Op zich wel mooi ,maar de beloofde capaciteiten qa afstand zijn altijd minder dan ze beweren.
Dit zie je ook al terug bij de moderne electrische voertuigen .. Ook op sommige stukken is een electrische brommo gewoon niet ideaal.
Komt ook omdat een brommobiel max 350 kilo mag wegen. accu's zijn best zwaar...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_126524213
Klopt ja met die accu,s
In zo,n spijkstaal ding wat maar 20 km per uur gaat electrisch zit ong 60 tot 80 km capaciteit in met 5 accu,s a 50 kilo per stuk.
De electrische aixam moet tussen de 70 en 100 km bereik hebben.
Dit is meestal in de praktijk net 40 tot 60km .
Of minder soms.
Bij de opel ampera zijn er ook al gevallen bij die net 30 km rijden op de accu,s.
Word er doodleuk gezegt dat komt door dat de accu,s rond de 22 graden moeten zitten om goed te functioneren,dus in de winter zijn ze te koud zou je zeggen .

En dat van die knie problemen.
Ik fiets wel ,maar de laatste 2 weken wil ook dat niet echt meer zonder pijn.
Ik hoef net 10 kilo te tillen en de knie protesteerd al
pi_132145561
pi_132146163
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:35 schreef asfalthooligan het volgende:
En nogmaals Vor 1 zonder rijbewijs is een simpel vervoer middel gewoon ideaal .
Op de brommer altijd alles gedaan ,maar mijn lichaam wil niet meer.
Ding kost me nu ong 20 euro per maand en rijd er weinig mee meestal 2 a 3 dagen stil dan weer even gebruiken of een blokje er mee rijden.
Zuiniger en goedkoper dan o.v + je bent altijd overal zonder te wachten of als een sardientje ingeblikt te zitten.
Natuurlijk een auto is mooier ,maar vind het zonde voor het geld ,wat ik nu kwijt ben aan verzekering en diesel is nog steeds minder als een klein licht autootje

Die van mij heb ik maar iets verandert weer ,gewoon omdat het kan

[ link | afbeelding ]
Hey, die kom ik regelmatig tegen in regio Liwwadden :P
pi_132278753
ja leeuwarden klopt ,maar meestal franeker
pi_132279683
boh, daar was k vandaag en gister nog
pi_132285651
hij staat u al bijna 7weken stil of zo
pi_132285944
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 08:23 schreef asfalthooligan het volgende:
hij staat u al bijna 7weken stil of zo
waarom
pi_132312644
kon de gaskabel niet voormekaar krijgen en moest een goede dynamo vinden voor weinig , sloop was te duur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')