abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123995458
Hallo,

Ik heb sinds kort een interactieve decoder/recorder en heb een vraagje over het opnemen van programma's.

Ik kan via de EPG een programma kiezen wat ik wil opnemen en kan een begin en eindtijd instellen.
Bijvoorbeeld 2 minuten van te voren beginnen met opnemen en max 15 minuten na eindtijd stoppen.

Nu heb ik dat ding speciaal gekocht voor F1 op te nemen en dat loopt nogal eens uit.
Als het uitloopt is dat ook vaak meer dan 15 minuten.

Wordt zo een EPG dan automatisch aangepast? Ligt dat aan de zender of dat aangepast wordt?
En als ik 15 minuten na einde EPG instel stopt ie dan na 15 minuten van de originele eindtijd of past ie dan de nieuwe eindtijd aan en neemt ie 15 minuten extra op?

Het gaat om een Ziggo abo, Sport1 en een Samsung SMT-C7140 decoder.

Is er toevallig iemand die meer ervaring heeft met opnemen via EPG die me dit kan verduidelijken?

Bedankt alvast :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_123995655
Voor zover ik weet wordt de EPG niet aangepast aan uitlopende programma's. De 15 minuten die je instelt gaan dan dus uit van de originele eindtijd. Vroeger, ten tijde van showview, was dat anders. Showview stuurde een begin- en eindsignaal mee waarop de recorder wist hoe lang het programma duurde. Ook dat was niet perfect overigens.
fotografie FTW
pi_123995719
Ik had ergens gelezen dat die EPG wel on the fly aangepast zou worden bij uitloop?! :@
vosss is de naam,
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:11:38 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_123995736
Het is een beetje provider afhankelijk, maar meestal wordt de EPG gevuld en niet meer aangepast.
Toen Bea haar aftreden bekend maakte werd dit bijvoorbeeld niet in de EPG aangepast.

Mijn Samsung kan ook ik ook "vrij" programmeren. Misschien dat het bij jou ook ergens verstopt zit?
So we just called him Fred
pi_123995835
quote:
Mijn Samsung kan ook ik ook "vrij" programmeren. Misschien dat het bij jou ook ergens verstopt zit?
Dat heb ik nog niet gevonden :@

Ik zal eens zoeken :)
vosss is de naam,
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:16:23 #6
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_123995850
Nee, bij Ziggo wordt de EPG niet aangepast bij uitloop. En de EPG wordt vanuit betreffende zender aangeboden.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_123995904
Daarom verkutten de meeste zenders hun programmering ook ten opzichte van de gids, zodat mensen met een recorder na 1 keer het einde van de film gemist te hebben de volgende keer "live" kijken en niet lekker door kunnen spoelen tijdens de reclame.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:19:00 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_123995923
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet gevonden :@

Ik zal eens zoeken :)
Bij mij zit bij Guide en dan rode knop.

Maar ik zie nu dat ik wel een hele andere heb (BD-8500)
pi_123995965
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:18 schreef John5 het volgende:
Daarom verkutten de meeste zenders hun programmering ook ten opzichte van de gids, zodat mensen met een recorder na 1 keer het einde van de film gemist te hebben de volgende keer "live" kijken en niet lekker door kunnen spoelen tijdens de reclame.
wat ik wel vreemd vind is dat national geographic en discovery wel altijd op tijd beginnen (op de minuut zo'n beetje :D)
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:22:13 #10
141854 John5
Coujonjeur
pi_123996016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:20 schreef mschol het volgende:

[..]

wat ik wel vreemd vind is dat national geographic en discovery wel altijd op tijd beginnen (op de minuut zo'n beetje :D)
Daar verbaas ik me bij Holland Doc ook altijd over. Komt ongetwijfeld omdat dat soort zenders alleen kant en klare video's afspelen waarvan ze precies weten hoe lang alles duurt, en geen onbetrouwbare semi-live programma's die kunnen uitlopen..
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:28:01 #11
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_123996156
Dit is misschien een vreemde suggestie maar kan je niet voor de zekerheid de volgende 2 uur aan programma's óók laten opnemen?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_123996187
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit is misschien een vreemde suggestie maar kan je niet voor de zekerheid de volgende 2 uur aan programma's óók laten opnemen?
Ik heb het reeds gevonden.

Als ik tijdens TV kijken op "timer" druk dan kan ik handmatig een zender, begintijd en eindtijd instellen.

Dan ga ik dat voor de zekerheid maar gewoon zo doen. Iets meer werk, maar dan ben ik er wel zeker van dat alles opgenomen wordt _O_
vosss is de naam,
pi_123996248
Ik neem altijd standaard het programma na het programma wat ik wil opnemen, ook op... Kan geen kwaad maar scheelt die ergernis dat je de laatste 5 minuten mist :p
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_123996267
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:31 schreef craftyvirus het volgende:
Ik neem altijd standaard het programma na het programma wat ik wil opnemen, ook op... Kan geen kwaad maar scheelt die ergernis dat je de laatste 5 minuten mist :p
Ow gewoon via de EPG 2 programma''s na elkaar opnemen?

Als het ene dan uitloopt en hij snapt het niet dan zit de rest van de opname in de andere opname ervoor?

Dat kan ook natuurlijk.
vosss is de naam,
pi_123996296
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Als het ene dan uitloopt en hij snapt het niet dan zit de rest van de opname in de andere opname ervoor?

Dat kan ook natuurlijk.
Ja idd... Je hebt toch genoeg HDD ruimte,
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_123996317
Wel handig zo een ding. Had ik veel eerder moeten kopen.

Ik kom er net achter dat ik tijdens tv kijken ook gewoon kan terugspoelen tot 120 minuten zonder dat ik iets opneem. Een of andere buffer ofzo.

Mooi hoor _O_
Tevens nu wel gewoon HD beeld, ookal is het een 720p plasma, toch veel mooier beeld dan voorheen met de oude decoder :)
vosss is de naam,
pi_123996335
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:33 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

Ja idd... Je hebt toch genoeg HDD ruimte,
320GB. En wat ik gekeken heb gooi ik gewoon weer weg. Ik hoef niks te bewaren per se.

Hoeveel uur kan ik daarmee opnemen in HD ongeveer? Systeem zelf gebruikt geloof ik iets van 10GB :)
vosss is de naam,
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:37:47 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_123996417
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:35 schreef vosss het volgende:

[..]

320GB. En wat ik gekeken heb gooi ik gewoon weer weg. Ik hoef niks te bewaren per se.

Hoeveel uur kan ik daarmee opnemen in HD ongeveer? Systeem zelf gebruikt geloof ik iets van 10GB :)
100 uur volgens samsung
http://www.samsung.com/nl(...)-C7140A/XEN-features
pi_123996622
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:22 schreef John5 het volgende:

[..]

Daar verbaas ik me bij Holland Doc ook altijd over. Komt ongetwijfeld omdat dat soort zenders alleen kant en klare video's afspelen waarvan ze precies weten hoe lang alles duurt, en geen onbetrouwbare semi-live programma's die kunnen uitlopen..
ik noem voor de grap even rtl4, 20:30: steevast loopt GTST een minuut of 5-10 uit (weet even niet hoeveel het was, of 5 of 10)
dit is geen uitzondering, dit is altijd zo.. en altijd staat de epg dat om 20:30 het volgende programma begint, ondanks dat het eigenlijk pas om 20:35 of 20:40 begint..

zelf denk ik dat het door de reclames komt, NatGeo en discovery zenden nauwelijks reclame uit, en als ze dat doen weet je exact hoe lang het duurt. Bij rtl4 is dit variabel (tussen de 5 en 7 minuten per blok)
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:21:09 #20
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_123998051
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat kan ook natuurlijk.
Dat ik bedoelde ik ook.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')