Binnenkort ambitieus, doch realistisch, aan de slag met de badkamer.
De huidige situatie:
Toiletpot in een hoek van 45 graden (in een soort hoekje) geplaatst
Hoge stortbak voor het water, wateraansluiting uiteraard daarop gemaakt.
Wat wil ik:
toiletpot "normaal" haaks op de muur, dus niet meer schuin zoals nu. Wel gewoon staand.
laag weterreservoir, liefst los van de pot (ik vind de duoblock-en niet mooi)
Wat ik moet doen:
AL uitgebreid op het internet gekeken. Alles afsluiten en dan de pot + huidige reservoir demonteren gaat me wel lukken, dat is geen hogere wiskunde. De nieuwe pot, met de juiste afmetingen uiteraard, vastmaken gaat me sowieso ook lukken. Dan komen er een paar vragen in me op, waarbij ik graag jullie ideeën / ervaringen wil vragen:
- op welke manier zit zo'n wandreservoir vast? De huidige hoge stortbak zit, vrij opzichtig, vast een soort houten tussenblokje tussen het reservoir en de muur. Het nieuwe, lage reservoir moet natuurlijk wat mooier "hangen". Hoe ziet die verbinding eruit? Boor/schroef ik een bepaalde houder in de muur, waar het reservoir vervolgens aan komt te hangen?
- de waterleiding zal in elk geval verlengd moeten worden, van het huidige eindpunt naar beneden toe. Dat kan, maar zal snel lelijk worden ben ik bang. Daarom ben ik voornemens om deze zo hoog mogelijk dicht te maken. Hoe doe ik dit? Er zal weliswaar geen 1000 bar op komen, maar moet natuurlijk wel echt waterdicht zijn en blijven.
Vervolgens wil ik de koudwateraansluiting naar de wasttafel (feitelijk naast de nieuwe locatie waar het nieuwe reservoir komt te hangen) "splitten" en dan aansluiten het reservoir. Ik neem aan dat dit gewoon kan, maar zijn er nog specifieke tips hierin? Ik lees veel over solderen e.d., maar ik voel zelf meer meer "draai"/schroefoplossingen met teflon-tape, heb gelezen dat dat ook waterdicht is.
Ben niet overdreven handig, maar gevoelsmatig moet ik dit kunnen. Het is en blijft vooral vastschroeven, maar precies het deel van de waterleiding is nog even helemaal nieuw voor me, en wil natuurlijk zo goed als maar kan aan deze klus beginnen.
Bedankt vast voor het meedenken en de tips!!