Hier verderquote:Noord-Korea heeft donderdag gedreigd met een preventieve atoomaanval op de Verenigde Staten.
Dat heeft het regime verkondigd voorafgaand aan een stemming van de Verenigde Naties over verdere sancties voor Noord-Korea. Deze wordt donderdag vermoedelijk gehouden.
"Aangezien de Verenigde Staten op het punt staat om een nucleaire oorlog starten, zullen we ons recht uitoefenen om een preventieve atoomaanval op het hoofdkwartier van de agressor uit te voeren en onze belangen te beschermen", zei een woordvoerder van Noord-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen persbureau KCNA.
Van Noord-Korea wordt aangenomen dat ze niet in staat zijn om een atoomaanval op het Amerikaanse vaste land uit te voeren.
Spanningen
Noord-Korea had woensdag al bekendgemaakt dat er niet door het Noord-Koreaanse luchtruim mag worden gevlogen en er ook niet langs de kusten mag worden gevaren of gevlogen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.
De melding kwam tijdens oplopende spanningen als gevolg van provocerende stellingen van het regime in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang.
Dinsdag zei de Noord-Koreaanse generaal Kim Yong-chol op de staatstelevisie dat het land de wapenstilstand van 1953 opzegt als Zuid-Korea en de VS hun jaarlijkse militaire oefeningen niet onmiddellijk stopzetten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-atoomaanval-vs.html
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef Northside het volgende:
[..]
Zoals iemand al eerder zei; ik denk dat China liever zelf in N-Korea ingrijpt dan dat ze het door een Amerikaans leger laten doen.
Misschien een idee voor een sanctie. (niet dat ik daar 100% achter sta hoor)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:24 schreef SeLang het volgende:
iet dat dat nodig is overigens, want ze hoeven alleen maar de oliepijplijn naar N.Korea dicht te draaien en het hele land komt tot stilstand.
Amerika blijft altijd maar door draaien. Mocht er een oorlog uitbreken zal Amerika veruit de belangrijkste rol spelen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:34 schreef SeLang het volgende:
Als ik Obama was dan gaf ik de Japanners kernwapens en trok m'n troepen terug. De VS heeft helemaal geen geld meer voor al die militaire bases en vliegdekschepen.
Ja en daar moeten ze eens mee ophouden want daar is geen geld meer voor. Laat andere volkeren hun eigen boontjes maar doppen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:46 schreef Mierenneuker. het volgende:
Mocht er een oorlog uitbreken zal Amerika veruit de belangrijkste rol spelen.
Zonder hen hadden wij nu waarschijnlijk niet in vrijheid geleefd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja en daar moeten ze eens mee ophouden want daar is geen geld meer voor. Laat andere volkeren hun eigen boontjes maar doppen.
Betwistbaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Zonder hen hadden wij nu waarschijnlijk niet in vrijheid geleefd.
Defensie moet 11% bezuinigen op het budget nu met die sequestration, als dat allemaal daadwerkelijk doorgaat.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:34 schreef SeLang het volgende:
Als ik Obama was dan gaf ik de Japanners kernwapens en trok m'n troepen terug. De VS heeft helemaal geen geld meer voor al die militaire bases en vliegdekschepen.
Waarvoor dank. Daarom vind ik het zo jammer zoals ze zichzelf op dit moment naar de kloten helpen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Blijf vooral je westerse geschiedenisboekjes lezenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Britten een Soviet invasie van vasteland west Europa hadden tegen gehouden en de Russen kregen behoorlijk wat steun van de VS toen ze aan het verliezen van de Duitsers waren. Zonder de VS was de kans op vrijheid na WOII toch echt een stuk kleiner hoor.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:13 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Blijf vooral je westerse geschiedenisboekjes lezen
De Russen konden zonder hulp van de VS , Duitsland bij Moskou weghouden. En ja ze kregen steun van de VS . Neemt niet weg dat de oorlog in het oosten veel bloederiger en harder was dan die in het westen. 3/4 van de Wehrmacht werd te grazen genomen door de Sovjets . Als de Sovjets verloren hadden , dan stond de VS tegen zowel Duitsland als Japan wat ze waarschijnlijk niet gered hadden .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Britten een Soviet invasie van vasteland west Europa hadden tegen gehouden en de Russen kregen behoorlijk wat steun van de VS toen ze aan het verliezen van de Duitsers waren. Zonder de VS was de kans op vrijheid na WOII toch echt een stuk kleiner hoor.
Dus zonder de VS had je misschien in plaats van Hitler Stalin gehad. Dat is vet beter ja.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:30 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De Russen konden zonder hulp van de VS , Duitsland bij Moskou weghouden. En ja ze kregen steun van de VS . Neemt niet weg dat de oorlog in het oosten veel bloederiger en harder was dan die in het westen. 3/4 van de Wehrmacht werd te grazen genomen door de Sovjets . Als de Sovjets verloren hadden , dan stond de VS tegen zowel Duitsland als Japan wat ze waarschijnlijk niet gered hadden .
Leuk, speculeren! Ik denk dat Berlijn dan wel genuked was. En daarna nog wat Duitse steden. En dan is het snel afgelopen met oorlogvoeren.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:30 schreef PowerLoungen het volgende:
Als de Sovjets verloren hadden , dan stond de VS tegen zowel Duitsland als Japan wat ze waarschijnlijk niet gered hadden .
Duitsland had de Atoomgegevens van de Russen in handen gehad . en zover konden de vliegtuigen van de VS wss niet vliegen + de Luftwaffe had ze wel neergehaaldquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Leuk, speculeren! Ik denk dat Berlijn dan wel genuked was. En daarna nog wat Duitse steden. En dan is het snel afgelopen met oorlogvoeren.
Bedoel eerder dat mensen doen alsof de VS het in zijn eentje gedaan heeft, die oorlog winnen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus zonder de VS had je misschien in plaats van Hitler Stalin gehad. Dat is vet beter ja.
Zoals?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Bedoel eerder dat mensen doen alsof de VS het in zijn eentje gedaan heeft, die oorlog winnen.
Zie je ook terug in bepaalde films
Russen hadden pas in 1949 een werkende kernbom.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:35 schreef PowerLoungen het volgende:
Duitsland had de Atoomgegevens van de Russen in handen gehad .
http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Berlin_in_World_War_II :quote:en zover konden de vliegtuigen van de VS wss niet vliegen + de Luftwaffe had ze wel neergehaald
Dus ja, dat konden ze wel.quote:Berlin, the capital of Nazi Germany, was subject to 363 air raids during the Second World War.[1] It was bombed by the RAF Bomber Command between 1940 and 1945, and by the USAAF Eighth Air Force between 1943 and 1945, as part of the Allied campaign of strategic bombing of Germany. It was also attacked by aircraft of the Red Air Force, especially in 1945 as Soviet forces closed on the city.
Op het vaste land vanuit Engeland en Frankrijk wel ja, niet vanuit de VS zelf .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Russen hadden pas in 1949 een werkende kernbom.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Berlin_in_World_War_II :
[..]
Dus ja, dat konden ze wel.
Enemy at the Gates gaat dus over dat de Russen de hele oorlog alleen hebben gewonnen. Soldaat van Oranje over het feit dat het Nederlandse verzet de Duitsers gebroken heeft.quote:
Stalingrad is een goede aanrader . Maar er zijn veel Amerikaanse WO II films.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Enemy at the Gates gaat dus over dat de Russen de hele oorlog alleen hebben gewonnen. Soldaat van Oranje over het feit dat het Nederlandse verzet de Duitsers gebroken heeft.
En dan ook nog eens met hulp van spionnen die Amerikaanse ontwerpen aan de Russen doorspeelden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Russen hadden pas in 1949 een werkende kernbom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |