Ja klopt maar voordat ik die stap zet zou ik graag eerst nog met mensen willen praten aangezien ik niet zoveel mensen in mijn omgeving vertrouw, ik ken wel veel moslim mensen maar ik wil liever niet dat mijn ouders erachter komen totdat mijn besluit vast staat. dit omdat ze erop tegen zijn:(quote:Op maandag 11 maart 2013 17:58 schreef Scuidward het volgende:
Gewoon een vraag, maar hoeveel persoonlijke begeleiding kan je ook evt. via een moskee krijgen?
dat zou super fijn zijquote:Op maandag 11 maart 2013 17:59 schreef Doublepain het volgende:
Ik ken een user die je wel wil helpen
Dit is exact de essentie van geloven an sich. Zolang je maar de juiste god uitkiest zal alles je vergeven worden. Eventueel moet je nog wel een beetje bijbetalen uiteraard, al zal dat in jouw geval ook gelijk een toffe vakantie naar Mekka opleveren.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:56 schreef Jessiicax het volgende:
Bijvoorbeeld of je zondes vergeven worden wanneer je je bekeert etc. etc.
Je gaat niet alleen de islam in om je zondes te laten vergeven eh ?!quote:Op maandag 11 maart 2013 17:56 schreef Jessiicax het volgende:
Hoi fokkers,
ik hoop dat er hier (moslim?) mensen zijn die mij willen begeleiden tot het moment dat ik me bekeer tot de islam, ik weet nog niet wanneer ik het wil gaan doen maar ik zou graag meer informatie over krijgen over de Islam, ik heb al vele sites bezocht en weet al best veel vind ik persoonlijk. Ik zou het erg op prijs stellen wanneer iemand mij persoonlijk zou willen begeleiden want ik wil er de volle 100% voor gaan. Ik zit nog met 1000e vragen m.b.t. het geloof, zondes etc. Bijvoorbeeld of je zondes vergeven worden wanneer je je bekeert etc. etc.
Ik snap wel waar je vandaan komt, maar je zal niet echt goede hulp krijgen van leeftijdsgenoten om je heen. Je kan het beter goed doen of niet.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:59 schreef Jessiicax het volgende:
[..]
Ja klopt maar voordat ik die stap zet zou ik graag eerst nog met mensen willen praten aangezien ik niet zoveel mensen in mijn omgeving vertrouw, ik ken wel veel moslim mensen maar ik wil liever niet dat mijn ouders erachter komen totdat mijn besluit vast staat. dit omdat ze erop tegen zijn:(
In een spirituele zoektocht met zoveel toffe optie's als vrouw uitkomen bij de Islamquote:Op maandag 11 maart 2013 18:04 schreef Jessiicax het volgende:
Ik wil trouwens moslima worden uit mezelf, niet voor een vriendje aangezien ik die ook niet heb! Het komt denk door alle invloeden van buitenaf en ik voel me erg aangetrokken tot het geloof.
Helaas heeft nog niemand een dm gestuurd:( Heb zoveeeel vragen!
FIjn dat je vragen hebt. Maar elk moslim zal een ander antwoord geven.. je kunt beter zelf onderzoeken. Straks kom je zo'n extremist tegen.. Nou.. Dan ben je verloren.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:04 schreef Jessiicax het volgende:
Ik wil trouwens moslima worden uit mezelf, niet voor een vriendje aangezien ik die ook niet heb! Het komt denk door alle invloeden van buitenaf en ik voel me erg aangetrokken tot het geloof.
Helaas heeft nog niemand een dm gestuurd:( Heb zoveeeel vragen!
Ja klopt maar ik vind het gewoon een beetje spannend, en jammer dat mijn ouders niet achter me staan. Het lijkt me gewoon fijn wanneer ik iemand bijvoorbeeld kan appen wanneer ik iets wil weten. ZOals ik al zij ik ken wel veel moslims maar ik loop liever niet het risico dat mijn ouders er nu al achter komen.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik snap wel waar je vandaan komt, maar je zal niet echt goede hulp krijgen van leeftijdsgenoten om je heen. Je kan het beter goed doen of niet.
Doe je het niet juist voor de spanning, omdat je tegen je ouders in gaat?quote:Op maandag 11 maart 2013 18:07 schreef Jessiicax het volgende:
[..]
Ja klopt maar ik vind het gewoon een beetje spannend, en jammer dat mijn ouders niet achter me staan. Het lijkt me gewoon fijn wanneer ik iemand bijvoorbeeld kan appen wanneer ik iets wil weten. ZOals ik al zij ik ken wel veel moslims maar ik loop liever niet het risico dat mijn ouders er nu al achter komen.
Het geloof is een kwestie van interpretatie.. Er bestaan geen juiste/slechte stappen.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:08 schreef Jessiicax het volgende:
Al wat ik weet is dat ik geloof dat Allah de enige god is en dat hij de aarde geschapen heeft. Ik wil er echt voor gaan.. vind het alleen moeilijk om de juiste stappen en keuzes te maken/zetten
Het zou zelfs kunnen dat ze eigenlijk voor de geheime dienst werkt om radicalen op te pakken.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
FIjn dat je vragen hebt. Maar elk moslim zal een ander antwoord geven.. je kunt beter zelf onderzoeken. Straks kom je zo'n extremist tegen.. Nou.. Dan ben je verloren.
Nee absoluut niet, ben erg volwassen voor mijn leeftijd al zeg ik het zelf. Ik ben hier al langer mee bezig en praatte hier ook eerst veel over, een vriend van me zou me ook meenemen naar de moskee maar ik heb helaas geen contact meer met hem.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:08 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Doe je het niet juist voor de spanning, omdat je tegen je ouders in gaat?
Typisch pubergedrag dus.
Wat voor vragen heb je nu dan? Misschien kan ik je zo helpen. Denk ik dat ik een 16jarige op mijn App wil.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:07 schreef Jessiicax het volgende:
[..]
Ja klopt maar ik vind het gewoon een beetje spannend, en jammer dat mijn ouders niet achter me staan. Het lijkt me gewoon fijn wanneer ik iemand bijvoorbeeld kan appen wanneer ik iets wil weten. ZOals ik al zij ik ken wel veel moslims maar ik loop liever niet het risico dat mijn ouders er nu al achter komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |