abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123918677
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 3% gewijzigd door MarMar op 11-03-2013 17:34:54 ]
pi_123919108
Ik heb geen pandapunten en geen tijgerpunten. Moet ik me zorgen maken?
Ow, wacht, ik tel die aanbidder uit Madagaskar gewoon mee. B-)

Hmmm... nog steeds teleurstellend.

Sorry mensen, ik ben saai.
Ik ga maar zalm bakken en boontjes klaarmaken. >:O
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123919530
Je weet niet wat de toekomst nog in petto heeft Henk! ;)

Marmar, dank voor de suggestie maar ik heb deze krukken nu al voor zes weken gehuurd. Ik doe het er wel gewoon mee. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_123919632
Gehuurd? Kan je ze niet meer lenen tegenwoordig? En omruilen kan vast wel :) iig voorzichtig met je polsen anders zit je daar ook nog mee straks.
pi_123920179
Haha, ik heb dan weer heel veel pandapunten :p.
Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 spelt bth (lekker trouwens!) met pindakaas met stukjes noot
T: pruim
L: 2 spelt bth met tonijnsalade
D: 150gr tilapia filet met mediterrane marinade en 400gr Italiaanse champignon roerbakmix

Komt nog een sinaasappel en een half bakje magere kwark en half bakje magere yoghurt met cruesli bij :)
pi_123920186
Ik zal inderdaad voorzichtig zijn. :)
pi_123920314
quote:
Interessante link Perr! Ik heb vooral naar nederland gekeken, maar wat me daar opvalt, is dat de meerderheid van de lijntjes die omhoog gaan (dus wat meer impact heeft dan 20 jaar geleden) verschillende soorten kanker zijn.. Best raar idee. Dus in de afgelopen 20 jaar is er iets veranderd waardoor we statistisch meer kanker krijgen of hebben. Of het is beter meetbaar.. Lastig om erachter te komen wat die toename veroorzaakt.. Je zou zeggen dat voeding een grote rol speelt. Ik had juist het gevoel dat mensen nu gemiddeld gezien gezonder aten dan 20 jaar geleden.
Maar goed, interessant om dit soort trends eens te zien.
pi_123920476
Ik kreeg van veel kruklopen last van de botten waar je duim aan je hand vast zit. Dat bot dat vanaf je pols naar je duim loopt zeg maar. Kruklopen is wel goed voor je triceps, dat dan weer wel :')
pi_123920526
Ik denk dat er nu wel meer bagger geproduceerd en verkocht wordt dan 20 jaar geleden MC.. Ik weet in elk geval zeker dat obesitas veel meer voorkomt, dat linkt zeker al aan ongezonder eten en minder bewegen ergo een slechtere gezondheid. Diabetes komt daardoor ook veel meer voor en van bijvoorbeeld alvleesklierkanker weet ik dan weer dat het gelinkt wordt aan diabetes; oftewel, dat je er dan veel gevoeliger voor bent.
Het zou wel interessant zijn om te weten welke kankervormen het omgaat en waardoor die pieken inderdaad..
  Vis een optie? maandag 11 maart 2013 @ 18:13:47 #10
70532 loveli
N
pi_123920941
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 17:46 schreef MarMar het volgende:
Gehuurd? Kan je ze niet meer lenen tegenwoordig? En omruilen kan vast wel :) iig voorzichtig met je polsen anders zit je daar ook nog mee straks.
Per ongeveer 1 januari 2011 is het niet meer gratis.
crap in = crap out
pi_123921098
Ik heb 2 jaar terug mijn enkel gebroken, een verkeerd briefje meegekregen in het ziekenhuis en niets hoeven te betalen voor de (vieze) krukken!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123921519
Definitieve lijst voor vandaag:

O/L: Zes geroosterde paprika's uit pot (restje),
een paar rauwe wortels.
een bak volle yoghurt met een pietsje honing
en een handvol gehakte walnoten.
Straks nog een kiwi en een paar dadels.

+ T: Nougat (cadeaumand bleek nog niet helemaal op), een paar blokjes. En muntthee.
D: Tofu, paddestoelen en allerlei groenten in zwarte bonensaus en wat bami goreng ernaast. Plus een biertje.
B: Een keer of acht op krukken naar de wc/badkamer en weer terug naar de bank. Elk uur knieoefeningen, tegen de stijfheid. :')

Alles tezamen 1734 kcals en 90% van mijn dagelijkse aanbevolen hoeveelheid voedingsstoffen. Dat is exclusief de saus die de Chinees bij mijn tofu had gestopt want het was géén zwarte bonensaus en heb geen idee wat het dan wél was. :)

Op naar morgen!

quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:04 schreef the85mc het volgende:
Ik kreeg van veel kruklopen last van de botten waar je duim aan je hand vast zit. Dat bot dat vanaf je pols naar je duim loopt zeg maar. Kruklopen is wel goed voor je triceps, dat dan weer wel :')
Ik heb inderdaad het idee dat ik er wel sterk van word. Nog een poosje zo doorhobbelen en ik verander in een Pippi Langkous. Paard optillen enzo. :)
  Vis een optie? maandag 11 maart 2013 @ 18:39:20 #13
70532 loveli
N
pi_123921920
Paard :9
crap in = crap out
pi_123923204
Maria: foto met je kippie zag er lekker uit!

Vervelend Minilot, dat je zo'n last hebt van je polsen. Ik kreeg in het begin last van mijn polsen door yoga. Op youtube vond ik pols-opwarm-oefeningen voor turners. Dat hielp.

Lijstje:

O: 1 flinke hartige muffin, verse jus en thee met soyamelk
T: kruidenthee. Ik gaf training, kon geen tussendoortje eten
L: opgebakken rijst met een halve broccoli, omelet van 2 eieren, rode ui en bosui. Beker optimel.
T: twee caramelsnoepjes
S: uur en kwartier yoga
D: volkoren pasta met gehakt, ui, wortel, champignons, courgette, tomatensaus, creme fraiche en kaas
T: waterijsje en thee

1800 kcal, ben tevreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 11-03-2013 19:18:07 ]
pi_123923631
Sjees, nah, volgende keer even PM naar mij doen dan, ik heb mijn blauwe krukken bewaard, ik leen ze met liefde gratis uit!
pi_123924187
Mwhahaha Coco, die gehaktbal foto _O-
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 11 maart 2013 @ 19:30:12 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123924339
Fijn dat jullie de calorieen er even bij zetten.. Dan geloof ik eht wel.. weet nl de porties niet
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 11 maart 2013 @ 19:33:02 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123924500
Kaarsjes aan, kachel hoog, sfeerverlichting... kortom het is kerstsfeer in huize Uniek :')
Vakantie *O*
Snotneus, zere keel, tintelende lippen, rillerig.. Hmmmmmmmmmmmm :(

Maar over 36 uur is het 22 graden warmer *O*

Heb jurkje gekocht bij action, leuk ding
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_123924567
Ik ben mijn leven aan het beteren en aan het plannen geslagen. Heb zojuist een groenteomeletje staan bakken voor morgen als lunch. :7
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123924575
Niet quoten maar editten, Geebee }:|
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123924591
:')
  maandag 11 maart 2013 @ 19:35:18 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123924627
O+ GB :D
pi_123924721
Die derde was dus weer een quote/edit-faal. :') _O-
  maandag 11 maart 2013 @ 19:37:28 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123924746
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Kaarsjes aan, kachel hoog, sfeerverlichting... kortom het is kerstsfeer in huize Uniek :')
Vakantie *O*
Snotneus, zere keel, tintelende lippen, rillerig.. Hmmmmmmmmmmmm :(

Maar over 36 uur is het 22 graden warmer *O*

Heb jurkje gekocht bij action, leuk ding
Roodvonk? Het heerst.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_123924918
quote:
10s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:37 schreef Goodbye het volgende:
Die derde was dus weer een quote/edit-faal. :') _O-
:D Gaat het een beetje? :* :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo