Dag allen!
Ik heb voor een maand geleden een ontzettende leuke meid ontmoet. Het klikt volgens mij tot nu toch nog geweldig, en zij vindt mij tot nu toe ook leuk. Ik heb binnenkort inmiddels alweer een derde date in de planning staan.
Het probleem waar ik mee zit, is dat ik nogal een stille type ben. Ik weet nooit geen gespreksstof en daardoor valt er moeilijk met mij te praten. Het komt doordat ik ben opgegroeid met een behoorlijke 'stille familie'. Er wordt nauwelijks met elkaar gecommuniceerd, bij het avondeten is het altijd stil, en tussen de bedrijven door, of als we bv met z'n allen in de auto zitten, wordt er niet of nauwelijks gepraat. Tot zover heb ik er geen problemen mee. Maar doordat ik dit gewend ben, weet ik zelf nooit iets te vertellen. Ik ben daardoor hartstikke stil, en wordt ik nogal snel als een stijve hark of als saai bestempeld. Ik baal hier verschrikkelijk van.
Tot nu toe heb ik me nog aardig kunnen vinden in alles. Ik heb haar leren kennen op een feest in Leeuwarden. Doordat de muziek hard stond heb ik weinig hoeven praten. Bij de opvolgende date's heb ik heel veel kunnen vertellen over hoe ik ben - ze weet alleen niet dat ik zo stil ben - , en wat voor type zij is. We weten nu al heel veel over elkaar, en moet je het met andere gespreksstof komen. . En dat heb ik dus niet. Ik weet totaal niet waar ik over kan praten. Als ze een vraag stelt, kan ik wel iets over mee vertellen, maar dan ben ik binnen een paar minuten alweer uitgepraat. en zal het gesprek alweer doodlopen. Ik ben daarom bang dat ik haar hierdoor kwijt raak, en dat is nogal zacht uitgedrukt. Het is een hele lieve vrolijke meid, die ook nog flink wat hersens heeft. De meesten zullen antwoorden dat ze me moet nemen zoals ik ben. Dat is misschien zo, maar bedenk dan dat het op sociale vlak met andere mensen ook deze informatie heel nuttig kan zijn.