abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123905418
Dag allen!

Ik heb voor een maand geleden een ontzettende leuke meid ontmoet. Het klikt volgens mij tot nu toch nog geweldig, en zij vindt mij tot nu toe ook leuk. Ik heb binnenkort inmiddels alweer een derde date in de planning staan.

Het probleem waar ik mee zit, is dat ik nogal een stille type ben. Ik weet nooit geen gespreksstof en daardoor valt er moeilijk met mij te praten. Het komt doordat ik ben opgegroeid met een behoorlijke 'stille familie'. Er wordt nauwelijks met elkaar gecommuniceerd, bij het avondeten is het altijd stil, en tussen de bedrijven door, of als we bv met z'n allen in de auto zitten, wordt er niet of nauwelijks gepraat. Tot zover heb ik er geen problemen mee. Maar doordat ik dit gewend ben, weet ik zelf nooit iets te vertellen. Ik ben daardoor hartstikke stil, en wordt ik nogal snel als een stijve hark of als saai bestempeld. Ik baal hier verschrikkelijk van.

Tot nu toe heb ik me nog aardig kunnen vinden in alles. Ik heb haar leren kennen op een feest in Leeuwarden. Doordat de muziek hard stond heb ik weinig hoeven praten. Bij de opvolgende date's heb ik heel veel kunnen vertellen over hoe ik ben - ze weet alleen niet dat ik zo stil ben - , en wat voor type zij is. We weten nu al heel veel over elkaar, en moet je het met andere gespreksstof komen. . En dat heb ik dus niet. Ik weet totaal niet waar ik over kan praten. Als ze een vraag stelt, kan ik wel iets over mee vertellen, maar dan ben ik binnen een paar minuten alweer uitgepraat. en zal het gesprek alweer doodlopen. Ik ben daarom bang dat ik haar hierdoor kwijt raak, en dat is nogal zacht uitgedrukt. Het is een hele lieve vrolijke meid, die ook nog flink wat hersens heeft. De meesten zullen antwoorden dat ze me moet nemen zoals ik ben. Dat is misschien zo, maar bedenk dan dat het op sociale vlak met andere mensen ook deze informatie heel nuttig kan zijn.

Ik heb maar 2 vrienden. Daar weet ik ook nooit wat tegen te vertellen. De één praat soms iets meer dan de andere. Ik weet zeker, dat als ik makkelijker kon praten, dat ik veel meer vrienden had kunnen hebben, en dat ik hierdoor ook een relatie langer stand kan houden. Let er wel op, dat ik niet verlegen ben om iets te zeggen, maar het komt puur doordat ik niets weet te vertellen. Stel dat ik later getrouwd ben, je ziet elkaar elke dag, zitten mijn partner en ik tegen over elkaar, en wordt er nauwelijks gepraat. Dat houdt toch geen enkel huwelijk vol?!

Nu is mijn vraag, hebben jullie misschien enkele tips, waardoor ik gespreksstof heb, en veel meer kan praten dan maar slechts enkele minuten? Het zal me op sociale vlak tienduizend keer meer op weg helpen, en misschien blijft deze meid dan ook nog bij mij. Dat zou fijn zijn!
  maandag 11 maart 2013 @ 12:25:49 #2
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_123905869
Open vragen stellen en reactie open houden (dus geen ja/nee zeggen). Dan gaat het vanzelf.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_123905885
Hebben jullie gemeenschappelijke interesses? Zelfde sport ofzo? Zou je daar over kunnen praten. Als ze een flink stel hersens heeft zal ze ook wel op de hoogte zijn van het nieuws en dergelijke, als je echt niks weet zou je daarover kunnen beginnen. Praat over vakanties, reizen welke je zou willen maken? Grappige dingen (van vroeger) of die je overdag meemaakt? Studie? Uitgaan? Toekomstplannen? Blijf het vooral openhouden dat je niet met 1 antwoord genoegen kan nemen.
pi_123906240
Drink je ook bier?
  maandag 11 maart 2013 @ 12:41:44 #5
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_123906521
Begin discussie over hoe ze nou pitloze druiven of pitloze mandarijnen planten.
Sometimes you see knopjes
  maandag 11 maart 2013 @ 13:17:38 #6
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_123907859
Je hebt niet zomaar gespreksstof... dat doe je door een leuk leven te leiden. Dus vertel iets over een concertje dat je geboekt hebt, je backpack-vakantie, je hobby's, datgene wat je bezig houdt. Vraag ook bij haar daarnaar.

Daarnaast -- je kunt best zeggen dat je niet zo'n prater bent, en dat je het leuk vindt om wat samen te doen ipv alleen maar kletsen.

Sowieso in gesprekken kun je open vragen stellen, maar dat moet je echt oefenen, dat komt niet vanzelf. Dus daar ben je voor je komende date te laat mee (maar niet voor de rest). Oefen met een vriend, dat scheelt een hoop.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_123908001
Ik had eerst ook zo'n meid waar ik echt geen reet tegen te zeggen had tenzij ik gezopen had :')
Hebben het gelukkig gewoon gehouden tot een paar keer neuken en that's it, was wel ideaal op zich.
  maandag 11 maart 2013 @ 13:28:39 #8
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_123908349
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:13 schreef marcobergsma het volgende:
Stel dat ik later getrouwd ben, je ziet elkaar elke dag, zitten mijn partner en ik tegen over elkaar, en wordt er nauwelijks gepraat. Dat houdt toch geen enkel huwelijk vol?!
Zijn je ouders nog bij elkaar?

quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:41 schreef banapples het volgende:
Begin discussie over hoe ze nou pitloze druiven of pitloze mandarijnen planten.
Stiekem wel een goede tip, deze. Ik heb zelf de leukste (vreemde) gesprekken wanneer een van de gesprekspartners gewoon alles wat die zich afvraagt op tafel gooit.
  maandag 11 maart 2013 @ 13:28:49 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_123908353
Ik zou al eens een gesprek voeren over je stille familie.
Resistance is futile.
  maandag 11 maart 2013 @ 13:29:53 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_123908404
En heel veel waarom/hoe dan en stel dat vragen stellen.
Resistance is futile.
pi_123908554
Misschien dat jullie dan een actieve date kunnen doen. Niet enkel een praatdate.
pi_123910417
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Misschien dat jullie dan een actieve date kunnen doen. Niet enkel een praatdate.
Precies. Dan heb je vanzelf gespreksstof.
  maandag 11 maart 2013 @ 16:35:41 #13
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_123916328
Ga de date relax in, als je je zorgen gaat maken omdat je weinig zal / kan zeggen, leg je wel veel druk op jezelf, vind ik.
Je kan altijd nog tijdens de date tegen je aankomende chick zeggen dat je een stil type bent, vervolgens leg je haar uit waarom, en dan heb je weer wat gespreksstof, of een lege stoel _O-

Sterkte man, en als ze het zachtjes vraagt..... ~O>
pi_123917418
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Je haalt me de woorden uit de mond .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2013 16:56:51 ]
pi_123918611
tips om meer te praten:

Naast het doen van een actieve date : zorg dat je veel leuke dingen hebt gedaan op dagen voorafgaand aan de date ,dan kun je daarover praten op de date. Wanneer je veel doet, leest ,meemaakt ed. heb je sneller gesprekstof ook al ben je geen prater.

Je bent waarschijnlijk wat gesloten , probeer jezelf wat meer open te stellen door je gedachten meer naar buiten te brengen , want daar zit het hem meestal in. En probeer je antwoorden wat meer uit te bouwen: als iemand vraagt ' vind je uitgaan leuk' zeg danniet slechts ' ja' of ' nee' maar vertel je gelijk waarom je t leuk vind en wat voor uitgaansplekken enz...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2013 05:37:43 ]
pi_123922045
Waarschijnlijk heb je geen emotionele klik met haar. Bij sommige dames weet ik ook niks te zeggen, en bij andere (waar ik dan een klik mee voel) komt alles gewoon vanzelf en kan ik eeuwig blijven doorlullen :)

Ik zie het een beetje somber voor je in helaas.
Why stay small, if you can grow big..
pi_123922935
Je moet gewoon leren over onzin te praten, iets aparts wat je gezien hebt onderweg of in de supermarkt. Of een apart nieuwsbericht ofzo. Niet te veel nadenken

Of maak een complimentje over kleding of iets dergelijks
٩๏̯͡๏)۶
pi_123924358
Gewoon ouwe hoeren over het weer, over school, over wat je hebt mee gemaakt. En anders kun je altijd wat al gezegd is op een actieve date. Bijvoorbeeld Poolen, Bowlen of zo iets.
Ik ga woensdag weer poolen, kun je tenminste zeggen van nou dat was een mooie bal of weet ik veel wat:P
pi_123935672
Gespreksstof is er altijd, al is het maar over de kleinste dingen
  dinsdag 12 maart 2013 @ 00:24:13 #20
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_123943011
vraag wat het tegenovergestelde is van niets. iets of alles?
pi_123943256
Drink voor je op date gaat eerst een paar halve liters. Dan ga je al wat losser naar je date toe. Vooral niet over serieuze dingen praten.. dus geen politiek, economie o.i.d. Is echt een afknapper.
Geef haar ook af en toe een complimentje, vinden ze fijn. Niet te veel want dat word je een engerd.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2013 00:52:02 ]
pi_123944317
Probeer vooral jezelf te blijven en jezelf niet voor te doen als iemand anders.

Kennelijk ziet ze je wel zitten, en dat wil je niet verneuken door te gaan praten om het praten, bang dat er stiltes vallen.

Misschien heeft ze allang door dat je wat stil bent en hey, ze date je nog steeds.
pi_123945613
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 00:24 schreef Shispeed het volgende:
vraag wat het tegenovergestelde is van niets. iets of alles?
stein
pi_123947790
Vertel haar precies dit, en aannemend dat je er iets aan wilt doen, gewoon aangeven dat je het leuk zou vinden als ze je wat achter de vodden kan zitten om wat meer uit jezelf een gesprek op te starten. Maak er alleen geen probleem van waarbij je de oplossing bij haar legt; zo vroeg in een relatie al een 'project' worden zitten mensen over het algemeen niet op te wachten. Zet het erbij als een eigenschap van jezelf en zeg vooral dat JIJ gaat proberen om wat vaker de bek open te trekken en dat wat aansporing of (opbouwende) kritiek als dat niet gebeurt wel tof zou zijn, ofzo. En als ze dat al niet kan handlen en 'm peert weet je ook genoeg.
Ja doei.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:38:22 #25
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_123958365
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 00:33 schreef Trebo het volgende:
Drink voor je op date gaat eerst een paar halve liters. Dan ga je al wat losser naar je date toe. Vooral niet over serieuze dingen praten.. dus geen politiek, economie o.i.d. Is echt een afknapper.
Geef haar ook af en toe een complimentje, vinden ze fijn. Niet te veel want dat word je een engerd.
Hangt helemaal van de persoon af. Ik zou het juist een afknapper vinden als iemand niks te melden heeft over dat soort onderwerpen.

Bijna alles is een geschikt gespreksonderwerp, zolang je maar aansluit bij de belevingswereld en het kennisniveau van je gesprekspartner. Elk onderwerp kun je technisch, filosofisch, persoonlijk, politiek, grappig etc. maken. Probeer maar eens. :)
De kunst is aanvoelen wat de ander het meest interesseert (en jezelf natuurlijk niet vergeten! Je moet het zelf ook leuk vinden, je zit daar niet alleen om de ander te entertainen), en daarvoor moet je goed kunnen luisteren.

Goed luisteren is sowieso een nuttige vaardigheid. Mensen praten doorgaans graag over zichzelf, maar de meesten hebben (gelukkig) een geïnteresseerde gesprekspartner nodig om daar echt van te kunnen genieten. Doorvragen, knikken en 'mmm-en' zijn net zo waardevol als zelf geestig een verhaal kunnen vertellen.
...as always
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')