Staat er een datum bij voor de inschrijving?quote:Op zondag 10 maart 2013 19:45 schreef HeetBoven het volgende:
Deze woning staat al 8 weken aangeboden en is zeker niet uitgewoond, integendeel het is een prachthuis en helemaal af. Jammer dat je de rest niet kunt kopen, maar hoeft geen belemmering te zijn.
staat verder helemaal niets bij, gewoon op Funda en nog een andere website. Denk dat het huis gewoon beschikbaar is.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:52 schreef Diemux het volgende:
[..]
Staat er een datum bij voor de inschrijving?
ja is koopgarant, inderdaad een extra zekerheidje wat je hebt.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:55 schreef Chinless het volgende:
Ik heb deze constructie ook, heet het geen koopgarant?
Je moet er ook even op letten dat je bij verkoop (met winst) een X percentage moet afdragen (delen) met hun.
Staat overigens dan precies in de voorwaarden. Verder zie ik er geen nadeel in, ik ben tenminste altijd snel van m'n woning af indien nodig!
Garant is in deze alleen de zekerheid dat je de eventuele winst moet delen.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:02 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
ja is koopgarant, inderdaad een extra zekerheidje wat je hebt.
en ook verlies, het is een terugkoopgarantie gewoon.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Garant is in deze alleen de zekerheid dat je de eventuele winst moet delen.
Klopt, dan zou ik nog wel nakijken in elke gestelde tijd hun het moeten terug kopen en hoe de waarde bepaald wordt (en wie die kosten betaald). Verder is z'n constructie vrij normaal.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:10 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
en ook verlies, het is een terugkoopgarantie gewoon.
kosten taxatie zijn voor de eigenaar , lijkt me dan ook dat de eigenaar zelf de taxateur kan kiezen. Termijn is inderdaad interessant, zal het op mijn vragenlijstje zettenquote:Op zondag 10 maart 2013 20:21 schreef Chinless het volgende:
[..]
Klopt, dan zou ik nog wel nakijken in elke gestelde tijd hun het moeten terug kopen en hoe de waarde bepaald wordt (en wie die kosten betaald). Verder is z'n constructie vrij normaal.
kosten koper betaal je over de koopsom, 25% daar al vanaf dus. Gemeentelijke lasten zul je voor de volle mep voor moeten opdraaien lijkt me, maar dat is all in the game.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:39 schreef PierreBetfair het volgende:
Zonder de voorwaarden lezen weet ik nu al dat je fors genaaid wordt als je zo'n vage constructie aangaat.
Zoek bijvoorbeeld eens uit of Pre Wonen ook jaarlijk 25% van de WOZ belasting betaalt. En ook of ze 25% van de kosten koper dokken. Dat is nog maar het begin.
Rioolbelasting wel ja, omdat jij die gebruikt. WOZ belasting hoor je gewoon ieder een evenredig te betalen, maargoed dat doet die club dus niet. Dat zou voor mij de deur al dicht doen. Ik zou er btw nooit aan beginnen, iemand mede-eigenaar maken van je huis, never. Koop gewoon iets dat je wel kunt financierenquote:Op maandag 11 maart 2013 17:43 schreef HeetBoven het volgende:
Gemeentelijke lasten zul je voor de volle mep voor moeten opdraaien lijkt me, maar dat is all in the game.
heeft voor en nadelen, maar de voordelen kun je zelf ook wel bedenken en een aantal zijn in dit topic ook al besproken. Denk niet dat het leven altijd vlekkeloos zal verlopen, heb het zelf ervaren en dan ben je blij als je een makkelijk achterdeurtje hebt.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:45 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Rioolbelasting wel ja, omdat jij die gebruikt. WOZ belasting hoor je gewoon ieder een evenredig te betalen, maargoed dat doet die club dus niet. Dat zou voor mij de deur al dicht doen. Ik zou er btw nooit aan beginnen, iemand mede-eigenaar maken van je huis, never. Koop gewoon iets dat je wel kunt financieren
Nein. Je wordt voor 0% eigenaar. Je mag geen extra hypotheek nemen zoals een eigenaar, je MOET het VERPLICHT bij verkoop aanbieden aan de werkelijke eigenaar, de corporatie. Die bepaalt alles. Je hebt niets te zeggen, en niets te willen......alle rechten liggen bij de corporatie. Jij mag er alleen wonen. Een verkapte vorm van huren.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Even ter verduidelijking: bij Koopgarant word je gewoon 100% eigenaar. Je kunt doen en laten wat je wilt met je huis, je mag er alleen niet zomaar een extra hypotheek op nemen.
De Koopgarantregeling heeft enkel betrekking op korting bij aankoop, terugkoopgarantie en een daar aan vast hangende winst/verliesverdeelsleutel bij verkoop.
Je wordt gewoon net zoals bij een normale woning volledig eigenaar.
Dat ligt er maar geheel aan. Bij mij in het dorp zijn er ook een zwik woningen via die constructie op de markt. Daar blijft slechts de 25% staan die je had tijdens de verkoop (ongeacht stijgen of daling).quote:Op zondag 10 maart 2013 19:55 schreef Chinless het volgende:
Ik heb deze constructie ook, heet het geen koopgarant?
Je moet er ook even op letten dat je bij verkoop (met winst) een X percentage moet afdragen (delen) met hun.
Staat overigens dan precies in de voorwaarden. Verder zie ik er geen nadeel in, ik ben tenminste altijd snel van m'n woning af indien nodig!
Wat goed dat jij dat weet terwijl jij er zelf geen geberuik van maakt!quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:50 schreef PierreBetfair het volgende:
Nein. Je wordt voor 0% eigenaar. Je mag geen extra hypotheek nemen zoals een eigenaar, je MOET het VERPLICHT bij verkoop aanbieden aan de werkelijke eigenaar, de corporatie. Die bepaalt alles. Je hebt niets te zeggen, en niets te willen......alle rechten liggen bij de corporatie. Jij mag er alleen wonen. Een verkapte vorm van huren.
Ja, mij maakt het niet uit hoor. Al denk je dat je 200% eigenaar bent. Als je winsten onevenredig moet delen met de corporatie en je hebt zelf niet de bevoegdheid om te kiezen aan wie je het verkoopt, dan ben je feitelijk een eigenaar zonder rechten en met enkel plichten. Jij liever dan ik.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:26 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Wat goed dat jij dat weet terwijl jij er zelf geen geberuik van maakt!
En wat slecht van mij dat ik er niets van af weet, terwijl ik er wel gebruik van maak!
Praat nou geen onzin kerel.
Uit alle notariële aktes blijkt dat IK volledig eigenaar ben van mijn met Koopgarant gekochte woning.
Ah, jij vindt dat je pas 100% eigenaar bent als je alles mag doen en laten wat je wil met je huis?quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:35 schreef PierreBetfair het volgende:
Ja, mij maakt het niet uit hoor. Al denk je dat je 200% eigenaar bent. Als je winsten onevenredig moet delen met de corporatie en je hebt zelf niet de bevoegdheid om te kiezen aan wie je het verkoopt, dan ben je feitelijk een eigenaar zonder rechten en met enkel plichten. Jij liever dan ik.
Kom op even. Beperkingen bij verkoop is zo essentieel, dat het echt nergens op slaat om jezelf te vergelijken met een gewone eigenaar van een huis.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ah, jij vindt dat je pas 100% eigenaar bent als je alles mag doen en laten wat je wil met je huis?
Dan is in de praktijk niemand in Nederland 100% eigenaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |