guuskolo | zondag 10 maart 2013 @ 15:33 |
hallo ik heb sinds gister wat problemen met mijn quad, hij loopt stationair alleen zo gauw ik ook maar een beetje het gas in drukt valt hij uit. heel af en toe ( op de 1 minuut dat hij loop zal hij dit 3 seconde doen ) loopt hij fatsoenlijke alleen niet perfect want hij loopt niet tot zijn toeren maximum. ik heb de carburateur al uit elkaar gehaald, niks byzonders te zien. membraan is ook niks mis mee. hij krijgt genoeg lucht. het ligt niet aan de brandstof ( heb hem leeg laten lopen en daarna op nieuwe benzine laten lopen met hetzelfde effect ) heb er ook al een andere sproeier in geduwd, 2 maten kleiner ( van 250 naar 230 ). maar alles zonder resultaat. hij doet dit sinds hij uitgevallen is nadat de benzine op was, toen heeft een vriend van me getankt en hij heeft er te veel olie bijgedaan ( 325 ml op 10 liter ) 75 milliliter teveel. maar zoals ik al zei ik heb de carburateur schoongemaakt, en hem daarna op nieuwe benzine laten lopen. ideeën?? | |
blup | zondag 10 maart 2013 @ 15:43 |
Heb je hem al eens ff een tijdje stationair laten lopen dan? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 10 maart 2013 @ 15:55 |
brandstoffilter verstopt? | |
oshiro | zondag 10 maart 2013 @ 17:10 |
Check je bougie. Verder goed warm laten draaien, choke gebruiken uiteraard. Als ie beetje warm is choke eraf en gas geven. Veel. Goed belasten! Snelle tweetaktjes houden niet van koud stationair draaien, je hele kop, powervalve en uitlaat gaan volzitten met zwarte bagger ![]() | |
guuskolo | zondag 10 maart 2013 @ 21:30 |
Heeft hij niet | |
Life2.0 | zondag 10 maart 2013 @ 21:31 |
Slim ![]() | |
guuskolo | zondag 10 maart 2013 @ 21:31 |
Had ik idd ook als eerste geprobeert. Alleen omdat de problemen van het een op het ander zijn gekomen verwachtte ik er al niet veel van. En het heeft ook niks uit gehaalt | |
guuskolo | zondag 10 maart 2013 @ 21:33 |
Ik weet niet precies hoe mijn carb in elkaar zit maar zover ik weet heb ik alles fijn schoongemaakt. Maar als het aan mij ligt moet het aan de brandstof liggen. En dus vrij zeker bij de carburateur | |
guuskolo | zondag 10 maart 2013 @ 21:35 |
Nee. Hij is standaard uitgerust ZONDER brandstoffilter. Dat is 4takt shit. Niet voor simpele 2takts. Die hebben een gaasje in de tank thats it | |
guuskolo | zondag 10 maart 2013 @ 21:36 |
Oh en gechoked loop hij uberhoupt niet | |
-niemand- | zondag 10 maart 2013 @ 21:37 |
is het gaasje in de tank en eventueel de carburateur schoon? zet er anders een filter tussen, mocht je zooi in je tank hebben word het mooi gefilterd. | |
Turquaz52 | maandag 11 maart 2013 @ 00:10 |
check es ff je bougie en post ff wat voor kleur het heeft, als ie zwart is loopt ie te rijk, is ie wit dan loopt ie te arm.. ![]() | |
Life2.0 | maandag 11 maart 2013 @ 00:12 |
Waarom gooi je olie in je tank als het een 4takt is? en hebben 4takt geen zuigerveren meer? ![]() | |
oshiro | maandag 11 maart 2013 @ 01:12 |
Lezen is een vak ![]() Check of de naald nog wel goed zit, of de choke goed werkt, lijkt alsof ie nogal rijk loopt... Of draai je benzinekraan dicht, kijk wat er gebeurt als ie bijna leeg is en dan beter begint te lopen. Zo ja: te rijk | |
Life2.0 | maandag 11 maart 2013 @ 02:03 |
interpuntie | |
eXplorer1 | maandag 11 maart 2013 @ 08:36 |
ga nou maar eerst je bougie bekijken (wit/grijs=arm - zwart=te rijk) | |
noutie | maandag 11 maart 2013 @ 11:42 |
Ik snap even niet waarom je de sproeier gewisseld hebt. En een carburateur uit elkaar halen is ook een beetje vragen om problemen. Eerst de bougie schoonmaken (en evt. "gap" even meten) en dan alles terugzetten zoals hij uit de fabriek komt. Daarna maar eens verder kijken. |