abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123869077
hallo
ik heb sinds gister wat problemen met mijn quad,
hij loopt stationair alleen zo gauw ik ook maar een beetje het gas in drukt valt hij uit. heel af en toe ( op de 1 minuut dat hij loop zal hij dit 3 seconde doen ) loopt hij fatsoenlijke alleen niet perfect want hij loopt niet tot zijn toeren maximum.

ik heb de carburateur al uit elkaar gehaald, niks byzonders te zien. membraan is ook niks mis mee. hij krijgt genoeg lucht. het ligt niet aan de brandstof ( heb hem leeg laten lopen en daarna op nieuwe benzine laten lopen met hetzelfde effect ) heb er ook al een andere sproeier in geduwd, 2 maten kleiner ( van 250 naar 230 ). maar alles zonder resultaat.

hij doet dit sinds hij uitgevallen is nadat de benzine op was, toen heeft een vriend van me getankt en hij heeft er te veel olie bijgedaan ( 325 ml op 10 liter ) 75 milliliter teveel. maar zoals ik al zei ik heb de carburateur schoongemaakt, en hem daarna op nieuwe benzine laten lopen.

ideeën??
  zondag 10 maart 2013 @ 15:43:18 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_123869489
Heb je hem al eens ff een tijdje stationair laten lopen dan?
pi_123870028
brandstoffilter verstopt?
  zondag 10 maart 2013 @ 17:10:04 #4
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_123873477
Check je bougie. Verder goed warm laten draaien, choke gebruiken uiteraard.
Als ie beetje warm is choke eraf en gas geven. Veel. Goed belasten! Snelle tweetaktjes houden niet van koud stationair draaien, je hele kop, powervalve en uitlaat gaan volzitten met zwarte bagger :P.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_123886124
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 15:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
brandstoffilter verstopt?
Heeft hij niet
  zondag 10 maart 2013 @ 21:31:20 #6
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123886196
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:30 schreef guuskolo het volgende:

[..]

Heeft hij niet
Slim :')
pi_123886228
quote:
3s.gif Op zondag 10 maart 2013 17:10 schreef oshiro het volgende:
Check je bougie. Verder goed warm laten draaien, choke gebruiken uiteraard.
Als ie beetje warm is choke eraf en gas geven. Veel. Goed belasten! Snelle tweetaktjes houden niet van koud stationair draaien, je hele kop, powervalve en uitlaat gaan volzitten met zwarte bagger :P.
Had ik idd ook als eerste geprobeert. Alleen omdat de problemen van het een op het ander zijn gekomen verwachtte ik er al niet veel van. En het heeft ook niks uit gehaalt
pi_123886375
Ik weet niet precies hoe mijn carb in elkaar zit maar zover ik weet heb ik alles fijn schoongemaakt. Maar als het aan mij ligt moet het aan de brandstof liggen. En dus vrij zeker bij de carburateur
pi_123886487
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Slim :')
Nee. Hij is standaard uitgerust ZONDER brandstoffilter. Dat is 4takt shit. Niet voor simpele 2takts. Die hebben een gaasje in de tank thats it
pi_123886534
Oh en gechoked loop hij uberhoupt niet
pi_123886624
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:35 schreef guuskolo het volgende:

[..]

Nee. Hij is standaard uitgerust ZONDER brandstoffilter. Dat is 4takt shit. Niet voor simpele 2takts. Die hebben een gaasje in de tank thats it
is het gaasje in de tank en eventueel de carburateur schoon?
zet er anders een filter tussen, mocht je zooi in je tank hebben word het mooi gefilterd.
pi_123895315
check es ff je bougie en post ff wat voor kleur het heeft, als ie zwart is loopt ie te rijk, is ie wit dan loopt ie te arm.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 11 maart 2013 @ 00:12:42 #13
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123895380
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:35 schreef guuskolo het volgende:

[..]

Nee. Hij is standaard uitgerust ZONDER brandstoffilter. Dat is 4takt shit. Niet voor simpele 2takts. Die hebben een gaasje in de tank thats it
Waarom gooi je olie in je tank als het een 4takt is?

en hebben 4takt geen zuigerveren meer? :?
  maandag 11 maart 2013 @ 01:12:38 #14
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_123896876
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waarom gooi je olie in je tank als het een 4takt is?

en hebben 4takt geen zuigerveren meer? :?
Lezen is een vak :') het is een tweetakt.

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:36 schreef guuskolo het volgende:
Oh en gechoked loop hij uberhoupt niet
Check of de naald nog wel goed zit, of de choke goed werkt, lijkt alsof ie nogal rijk loopt...
Of draai je benzinekraan dicht, kijk wat er gebeurt als ie bijna leeg is en dan beter begint te lopen. Zo ja: te rijk
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 11 maart 2013 @ 02:03:01 #15
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123897575
interpuntie
pi_123899605
ga nou maar eerst je bougie bekijken (wit/grijs=arm - zwart=te rijk)
life happens while you're pusing the throttle.
pi_123904229
Ik snap even niet waarom je de sproeier gewisseld hebt. En een carburateur uit elkaar halen is ook een beetje vragen om problemen.

Eerst de bougie schoonmaken (en evt. "gap" even meten) en dan alles terugzetten zoals hij uit de fabriek komt. Daarna maar eens verder kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')