Bij mij is het verneukt omdat ik zo'n lage respons heb dat er niks significant isquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:27 schreef Thomas B. het volgende:
In feite doen je resultaten er weinig toe. Dat gaat eigenlijk pas een rol spelen als je wilt publiceren. Wat ze van je willen weten is of je in staat bent een gedegen onderzoek uit te voeren op basis van een goed onderzoeksvoorstel. Mooie resultaten zijn altijd leuk, maar bedenk dat je ook een bijdrage hebt gedaan aan de wetenschap als je tot de conclusie komt dat de resultaten niet significant zijn. Wat natuurlijk wel zeer wordt gewaardeerd is als je op basis van jouw conclusies goede aanbevelingen voor vervolgonderzoek doet.
Onderstaand het beoordelingsformulier van mijn scriptie. Dan heb je een beetje een idee waar ze op letten.
[ afbeelding ]
Zolang je dat goed weet te verantwoorden (en niet evident het gevolg is van luiheidquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Bij mij is het verneukt omdat ik zo'n lage respons heb dat er niks significant is
Geen idee, ik heb mijn begeleider al sinds augustus niet meer gesproken.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:30 schreef padlarf het volgende:
Ik zit zelf ongeveer in hetzelfde parket (al doe ik een heel andere studie, geschiedenis), bij mijn onderzoek heb ik geen hele nieuwe dingen ontdekt.
Ik denk echter dat je resultaten an sich geen reden zijn voor een laag cijfer, geen resultaat is immers ook een resultaat. Als jij je methodologie kunt verantwoorden zal het wel goed zitten. Wat zegt je begeleider?
Lage respons en slecht contact met je begeleider onderhouden? Dat wordt een lastig verhaal ben ik bang. Tenzij er goede redenen voor zijn uiteraard.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb mijn begeleider al sinds augustus niet meer gesproken..
Ik heb een totale populatie waarover ik uitspraken wil doen van 250 entiteiten. Daarvan heb ik er 200 aangeschreven (per brief) en 100 nagebeld. Er ligt zoveel werkdruk op die organisaties dat ze er geen tijd voor hebben (of willen maken). Daarnaast was mijn timing niet heel best (zomerreces).quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:34 schreef fh101 het volgende:
Is de respons laag omdat je er weinig aan hebt gedaan om respondenten te werven, of heeft het een andere reden? Werkhouding telt in deze ook mee
Ik moest in september klaar zijn, maar had per 1 september een baan. Wel periodiek een mail gestuurd dat ze nog steeds mijn eindversie krijgen, maar dat het echt te druk is met werk (wat ook zo is overigens).quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:36 schreef padlarf het volgende:
[..]
Lage respons en slecht contact met je begeleider onderhouden? Dat wordt een lastig verhaal ben ik bang. Tenzij er goede redenen voor zijn uiteraard.
Op basis van 114 kan je tenminste nog íets zeggen. 30 is echt waardeloos.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:42 schreef Bastoenie het volgende:
Ach ik had er toen met een medeklasgenoot 1100 verstuurd..
114 terug uiteindelijkMaar we konden het beargumenteren en dat was voldoende..
Inderdaadquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:27 schreef Thomas B. het volgende:
In feite doen je resultaten er weinig toe. Dat gaat eigenlijk pas een rol spelen als je wilt publiceren. Wat ze van je willen weten is of je in staat bent een gedegen onderzoek uit te voeren op basis van een goed onderzoeksvoorstel. Mooie resultaten zijn altijd leuk, maar bedenk dat je ook een bijdrage hebt gedaan aan de wetenschap als je tot de conclusie komt dat de resultaten niet significant zijn. Wat natuurlijk wel zeer wordt gewaardeerd is als je op basis van jouw conclusies goede aanbevelingen voor vervolgonderzoek doet.
Onderstaand het beoordelingsformulier van mijn scriptie. Dan heb je een beetje een idee waar ze op letten.
[ afbeelding ]
Dit. Als je goed kunt onderbouwen waarom jouw hypothese niet klopt (eventueel met extra literatuur, analyses oid) dan kun je ook met non-resultaten een hoog cijfer halen. Ik denk dat een voorwaarde hierbij wel is dat je hypothese in eerste instantie wel logisch voortvloeide uit de literatuur. Stel je begeleider heeft bij je hypothese al gezegd dat die niet logisch volgt uit je literatuur, dan heb je mogelijk wel een probleem.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:18 schreef Skv het volgende:
Daag,
Hoe wordt bij u op de uni de masterthesis beoordeeld?
Wordt er voornamelijk gekeken naar de werkwijze, consistentie en rechtmatigheid?
Of wordt er ook waarde gehecht aan de onderzoeksresultaten?
De situatie wil namelijk dat de resultaten van mijn scriptie allemaal behoorlijk niet-significant zijn en de conclusie eigenlijk is dat het hele geteste model niet bewezen kan worden. Qua gebruik van methoden en dergelijke heb ik het idee dat het wel goed zit.
Betekent dit nou instant een laag cijfer? Als ik af mag gaan op hoe ik het zelf zou beoordelen zou ik zeggen van niet, mits ik goed uitleg waarom de resultaten zo waardeloos zijn.
de uni is er op gebrand om mensen snel af te laten studeren. Krijgen ze meer geld voor ofzo, komt door rijksbeleid. Daarom staat er in het examenreglement dat je binnen een bepaalde periode klaar moet zijn. Officieel hadden ze mijn afstuderen helemaal kunnen weigeren zelfs.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:00 schreef FastFox91 het volgende:
itloop serieus invloed op je cijfer? Opzich snap ik wel dat je aan een planning moet houden, want dat is nou eenmaal belangrijk. Maar als je aangeeft "ik werk tegenwoordig, we spreken elkaar over een paar maanden" dan is dat toch ook een planning?
Als je dat heel strak verwoordt wel, maar meestal is het een reeks van niet nagekomen deadlines, de docent die er voortdurend achteraan moet zitten en zich na verloop van tijd weer helemaal in moet lezen etc. Het kan ook zijn dat het zo lang duurt omdat de student er niks van bakt en pas na een lang proces van voortdurend bijgeschaaf tot een toonbaar product evolueert, dat het eigenlijk meer het werk van de begeleider is dan de student.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:00 schreef FastFox91 het volgende:
Heeft uitloop serieus invloed op je cijfer? Opzich snap ik wel dat je aan een planning moet houden, want dat is nou eenmaal belangrijk. Maar als je aangeeft "ik werk tegenwoordig, we spreken elkaar over een paar maanden" dan is dat toch ook een planning?
Waarom eigenlijk? Het lijkt mij dat negatieve resultaten ook gepubliceerd moeten worden, anders krijg je een publicatiebias.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:27 schreef Thomas B. het volgende:
In feite doen je resultaten er weinig toe. Dat gaat eigenlijk pas een rol spelen als je wilt publiceren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |