abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 maart 2013 @ 22:26:30 #126
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_123889783
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Nou, ik werk op het moment als vrijwilliger sociaal-juridische dienstverlening (leeftijd, he... boven de 40 ben je volgens veel werkgevers "dement", wat voor opleidingen en werkervaring je ook hebt :')).
Gelukkig heb ik in het verleden 'goed geboerd', dus ik zit niet op zwart zaad, maar toch.

Maar ja, inderdaad, wel 20 jaar gewerkt als directiesecretaresse. ;)
En op zoek naar een betaalde baan. Dusssss.... waar werk je? :)
Zie DM
pi_123889797
quote:
10s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
Hbo vrijetijdskunde vind ik altijd wel een mooie.
Alle HBO studies zijn vrijetijdskunde. :')
  zondag 10 maart 2013 @ 22:26:58 #128
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123889811
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:26 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Zie DM
Gezien. Jammer....
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 10 maart 2013 @ 22:27:35 #129
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_123889859
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Mwah, je hebt bepaalde technische hbo studies die je echt niet te gemakkelijk moet onderschatten door de noemer hbo hoor.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zondag 10 maart 2013 @ 22:28:21 #130
323439 HetKlusKonijn
pi_123889916
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Echt niet hoor, studies als HBO-electrotechniek en dergelijke neem ik een heel stuk serieuzer dan bepaalde universitaire opleidingen. Daar moet je toch echt wel wat hersens voor in je kop hebben + doorzettingsvermogen. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_123889921
quote:
7s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:27 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Mwah, je hebt bepaalde technische hbo studies die je echt niet te gemakkelijk moet onderschatten door de noemer hbo hoor.
Technische bedrijfskunde etc. ?

Ja, maar ook dat valt reuze mee.
pi_123890733
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Nou, ik werk op het moment als vrijwilliger sociaal-juridische dienstverlening (leeftijd, he... boven de 40 ben je volgens veel werkgevers "dement", wat voor opleidingen en werkervaring je ook hebt :')).
Gelukkig heb ik in het verleden 'goed geboerd', dus ik zit niet op zwart zaad, maar toch.

Maar ja, inderdaad, wel 20 jaar gewerkt als directiesecretaresse. ;)
En op zoek naar een betaalde baan. Dusssss.... waar werk je? :)
Toch zonde van je eerste opleiding. Ik dacht dat op dit moment iedereen met een bèta-opleiding juist enorm gewild was, ongeacht de richting. Is (moleculaire cel)biologie dan net de vreemde eend in de bijt of speelt daar toch je leeftijd je parten?
pi_123890735
Klacht: Mensen die onzinnig opleidingen kiezen maar totaal niet in hun keuze meenemen of de maatschappij wel zit te wachten op nog meer van dat rotzooi

Alsof het me een fuck kan schelen wat de maatschappij over mijn studiekeuze denkt. Welke studie je ook kiest, het hangt puur aan jezelf of je eigen doelstellingen haalt of niet. Ik ga mijn ambities niet veranderen voor een stel fokkers :')
  zondag 10 maart 2013 @ 22:51:23 #134
323439 HetKlusKonijn
pi_123891361
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Toch zonde van je eerste opleiding. Ik dacht dat op dit moment iedereen met een bèta-opleiding juist enorm gewild was, ongeacht de richting. Is (moleculaire cel)biologie dan net de vreemde eend in de bijt of speelt daar toch je leeftijd je parten?
Ja, zonde inderdaad, maar ik weet niet of je weet hoe rampzalig de arbeidsmarkt was, in de jaren 1980?
Het was echt een drama. Ik ken echt bakken leeftijdsgenoten met diploma's in de biologie, scheikunde, natuurkunde, enzovoorts die uit arren moede maar programmeur zijn geworden.
Sommigen daarvan hebben de mazzel dat ze goed geboerd hebben, maar ik ken er ook die nog steeds van baantje naar baantje worden geschopt... :X

Dat hele gedoe over dat mensen met een bèta-opleiding zo 'gewild' zijn... wellicht in de echte harde technische richtingen, maar met een leuk diploma drs. biochemie is het nog steeds maar afwachten of je wat fatsoenlijks te doen krijgt. Een van de grootste frustraties van alle bèta's is dat je met een beetje pech het inhoudelijke werk mag doen onder een een of andere hbo-management-blaag die geen flauw idee heeft wat je werk eigenlijk inhoudt, maar die een stuk beter is in 'blaten'. Daar zijn de meeste bèta's namelijk niet zo goed in, of, zoals bij het onderhavige geval, hebben er een stronthekel aan. O~)

En tsja, weet je, na afwijzing nr. 19823471029747 vanwege "u past niet in het profiel" (of soortgelijke nonsens), dan ga je toch vermoeden dat je bouwjaar 1963 daar 'iets' mee te maken heeft. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 10-03-2013 22:59:19 ]
pi_123891873
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]
Dat hele gedoe over dat mensen met een bèta-opleiding zo 'gewild' zijn... wellicht in de echte harde technische richtingen, maar met een leuk diploma biochemie is het nog steeds maar afwachten of je wat fatsoenlijks krijgt.
In de hoogtijdagen van de ICT-bubbel, ik denk een jaar of 10 terug, hadden ze zo'n tekort aan mensen dat iedereen die ook maar aan een bèta-opleiding was begonnen werd belaagd door recruiters. Gebrek aan ICT-ervaring was geen probleem, dat leerde je wel met wat cursussen. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze daarbij nog altijd leeftijdsgrenzen hanteerden.
  zondag 10 maart 2013 @ 22:59:53 #136
323439 HetKlusKonijn
pi_123891912
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In de hoogtijdagen van de ICT-bubbel, ik denk een jaar of 10 terug, hadden ze zo'n tekort aan mensen dat iedereen die ook maar aan een bèta-opleiding was begonnen werd belaagd door recruiters. Gebrek aan ICT-ervaring was geen probleem, dat leerde je wel met wat cursussen. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze daarbij nog altijd leeftijdsgrenzen hanteerden.
Klopt, toen was ik namelijk al dik 30+... en er waren bergen 23-jarigen beschikbaar. :X

Gelukkig is het mijn vriendje - 48 jaar, drs. theoretische natuurkunde - dus wèl gelukt om als ICT-programmeur aan de bak te komen na jaaaaren schaken in de kroeg, is-ie nog steeds verdomde goed in :P, maar hij verdient nog steeds maar naadje-kous, hoor. Niks geen dikke leasebak onder z'n kont.
Hij is sowieso al happy dat hij werk heeft, en dat het een plezierig bedrijf betreft. Een hele bende nerds bij elkaar. O+

[ Bericht 4% gewijzigd door HetKlusKonijn op 10-03-2013 23:25:27 ]
pi_123894508
Ik moet vooral lachen als ik weer eens een psychologie student spreek. Ze denken allemaal dat ze stinkend rijk worden en dan komen ze er achter dat er geen werk te vinden is. Nog mooier is dat ze vaak toch al psychologie studeren om "zichzelf te ontdekken" .
pi_123895080
Het is idd wel treurig wanneer je een beroepsopleiding volgt en dan geen beroep kan vinden...
Dan heb je een verkeerde inschatting gemaakt, of je was lui, of weet ik.

Voor de niet-proleten op de universiteit gaat dit echter niet op, daar men zich daar richt op heel iets anders dan toekomstige arbeidsmogelijkheden. (Je niet toewijden aan zelfontwikkeling is immers :')).
  maandag 11 maart 2013 @ 00:17:25 #139
287380 TrippleDistilled
Shoot his horse, Siete Leguas
pi_123895550
Psychologie studenten in Groningen, zo rond de 3000. Succes als je per jaar honderden daarvan op de arbeidsmarkt kwijt moet. Bedrijfskunde studenten zijn er ook te veel om nog maar te zwijgen van de opleidingen zoals HRM :') Maar juist een te kort in een ene sector (de technische bijvoorbeeld) leidt tot hogere lonen in die sector en daarmee tot inflatie dus zeker een onwenselijke situatie. Zelf studeer ik sociologie, kwantitatieve empirische studie die opleidt tot onderzoeker, per jaar slecht een tiental master studenten die afstuderen.
Maar uiteindelijk is elke studie nodig, ook studies in letteren, literatuur en kunst.
Mijn Schilt ende betrouwen
Sijt ghy, o Godt mijn Heer,
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
  maandag 11 maart 2013 @ 00:34:22 #140
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_123896087
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 15:30 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Mijn oorspronkelijke studie (in België) was Germaanse Taal- en Letterkunde. Onze "cursus" statistiek was ongeveer 20 pagina's dik. :')
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 15:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Zeer herkenbaar. Bij rechten stelt het ook helemaal niks voor, en toch zakten de studenten bij bosjes. Hetzelfde overigens bij psychologie en sociologie (is ongeveer dezelfde cursus).

[..]

Gewoon even als voorbeeld, psychologie aan de UvA

Statistiek 1, eerste jaar:
http://www.bol.com/nl/p/psychological-research/1001004006917376/ (118 pagina's)

http://www.bol.com/nl/p/s(...)ta/1001004005699685/ (796 pagina's)

Statistiek 2, tweede jaar:
http://www.bol.com/nl/p/d(...)ss/1001004006384756/ (856 pagina's)

En afhankelijk v/d gekozen master kan daar nog behoorlijk wat bijkomen in het masterjaar.

Ik heb zelf geen psychologie gestudeerd, maar deze studie gewoon even als voorbeeld eruit gepikt omdat ik redelijk bekend ben met de statistiek die men daar krijgt. Wat ik probeer aan te geven is dat mensen soms lekker interessant lopen te doen, terwijl ze in werkelijkheid simpelweg uit hun nek kletsen. Borrelpraat zeg maar. En met mensen doel ik in dit geval vooral op jou HetKlusKonijn :).
Krekker is de bom!
  maandag 11 maart 2013 @ 01:43:27 #141
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123897293
Terechte klacht. Dat gezeur over functies op niveau is een typisch Nederlandse welvaartsziekte. Sowieso mag je blij zijn met een baan en het feit dat je werkgever je die functie ondanks je kwalificaties aanbiedt.

Heb bijbanen gedaan met LLM's en piloten, waarbij die laatste doelgroep door de verplichte vlieguren en torenhoge leningen nog schrijnender is dan de eerste.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 11 maart 2013 @ 02:18:50 #142
287380 TrippleDistilled
Shoot his horse, Siete Leguas
pi_123897745
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Gewoon even als voorbeeld, psychologie aan de UvA

Statistiek 1, eerste jaar:
http://www.bol.com/nl/p/psychological-research/1001004006917376/ (118 pagina's)

http://www.bol.com/nl/p/s(...)ta/1001004005699685/ (796 pagina's)

Statistiek 2, tweede jaar:
http://www.bol.com/nl/p/d(...)ss/1001004006384756/ (856 pagina's)

En afhankelijk v/d gekozen master kan daar nog behoorlijk wat bijkomen in het masterjaar.

Ik heb zelf geen psychologie gestudeerd, maar deze studie gewoon even als voorbeeld eruit gepikt omdat ik redelijk bekend ben met de statistiek die men daar krijgt. Wat ik probeer aan te geven is dat mensen soms lekker interessant lopen te doen, terwijl ze in werkelijkheid simpelweg uit hun nek kletsen. Borrelpraat zeg maar. En met mensen doel ik in dit geval vooral op jou HetKlusKonijn :).
Sluit ik mij bij aan. In Groningen krijg je 20 ec statistiek binnen sociologie en dat is meer dan bij de gemiddelde studie. Psychologie is eveneens sterk statistisch onderbouwd in Groningen.
Mijn Schilt ende betrouwen
Sijt ghy, o Godt mijn Heer,
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
  maandag 11 maart 2013 @ 02:21:48 #143
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_123897763
Zou mij niet echt uitmaken als ik baantje heb dat onder mn niveau ligt, je moet werken en niet zeiken.
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
  maandag 11 maart 2013 @ 02:23:44 #144
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123897777
Ik vind de statistiek van deze twee heren wel meevallen. Beetje basisstof die je bij elke studie op een TU ook krijgt, zonder de superieure bèta uit te willen hangen.
  maandag 11 maart 2013 @ 02:36:22 #145
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_123897896
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 02:23 schreef GSbrder het volgende:
Ik vind de statistiek van deze twee heren wel meevallen. Beetje basisstof die je bij elke studie op een TU ook krijgt, zonder de superieure bèta uit te willen hangen.
Tuurlijk zal het over het algemeen minder zijn dan de gemiddelde betastudie (lijkt mij tenminste). Het ging mij meer om een opmerking als:

"Zeer herkenbaar. Bij rechten stelt het ook helemaal niks voor, en toch zakten de studenten bij bosjes. Hetzelfde overigens bij psychologie en sociologie (is ongeveer dezelfde cursus)." wat weer een reactie was op: "Onze "cursus" statistiek was ongeveer 20 pagina's dik".

Los daarvan is statistiek volgens mij niet eens onderdeel v/d meeste rechtenstudies.
Krekker is de bom!
  maandag 11 maart 2013 @ 09:53:42 #146
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123900951
Statistiek hoort dan ook niet echt het moeilijkste onderdeel van je studie te zijn, het is slechts een hulpmiddel om data inzichtelijk te maken, maar dat veel studenten het als struikelvak zien is opmerkelijk.
  maandag 11 maart 2013 @ 10:05:01 #147
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_123901245
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 09:53 schreef GSbrder het volgende:
Statistiek hoort dan ook niet echt het moeilijkste onderdeel van je studie te zijn, het is slechts een hulpmiddel om data inzichtelijk te maken, maar dat veel studenten het als struikelvak zien is opmerkelijk.
Het is een struikelvak omdat men logische conclusies moet kunnen trekken uit verschillende toetsen. Daar zit nu het verschil tussen HBO en WO, dat de meesten studenten daar moeite mee hebben komt dus omdat zij waarschijnlijk boven hun niveau zitten. Jammerlijk altijd dat die mensen niet oprotten naar hbo maar blijven zitten en met 6jes het net allemaal halen :r
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  maandag 11 maart 2013 @ 10:36:36 #148
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_123902062
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:05 schreef mymoodfentje het volgende:
Jammerlijk altijd dat die mensen niet oprotten naar hbo maar blijven zitten en met 6jes het net allemaal halen
:')

Wat is daar mis mee? Gehaald is gehaald man vind ik. Ik denk (aanname) dat er heel veel mensen zijn die "het halen" op vaak een mager zesje.

Met jouw redenering zouden mensen van het wo die 6'jes halen naar het hbo moeten (omdat te dom? :') ), en mensen van het hbo naar het mbo.
  maandag 11 maart 2013 @ 10:46:59 #149
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123902343
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 09:53 schreef GSbrder het volgende:
Wiskunde (en statistiek) is inderdaad 'slechts' een gereedschap dat gebruikt kan worden in het doen van onderzoek. Sommige gereedschappen zijn makkelijker te leren hanteren dan andere. Dit hangt ook af van wat je ermee wil gaan doen. Veel mensen die kwalitatief zijn onderlegd zien het nut niet in de toepassing van statistiek. Zij hebben letterlijk het gevoel dat ze een gereedschap leren gebruiken waar ze nooit wat mee zullen gaan doen, en vaak ook veelal terecht aangezien een belangrijk deel van de praktijk puur kwalitatief van aard is. Voor die mensen vormt het statistiek gedeelte inderdaad een struikelblok. Zinloos sommetjes maken en vergelijkingen oplossen demotiveert aanzienlijk, van welk (hoog of laag) niveau het ook moge zijn.

Ik heb zelf nooit moeite gehad met kwantitatieve methodes, omdat ik deze ook in de praktijk al gebruikte en statistiek een stuk gemakkelijker wordt wanneer je door hebt wat je ermee kan. Met kwalitatieve data heb ik zelfs op dit moment nog problemen, gewoon omdat dit 90% van het werk betreft en hier ook de grootste uitdagingen in te vinden zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_123902948
Dit krijg je als je hobbycursussen als serieuze opleiding gaat aanbieden.

Hebben deze mensen niet naar het baanperspectief gekeken? Wat willen ze dan, dat er meer vacatures komen voor bijv kattenpsycholoog etc?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')