abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123821097
Goedemorgen lui

Ik zat een uur of 2 geleden een discussie ( of poging tot een discussie) te houden in een topic, maar ik kwam er achter dat ik na het typen van mijn reactie, eigenlijk niet 100 procent precies wist wat deze twee begrippen inhouden. Nu heb ik het even opgezocht op wiki, maar dat betekent dat ik meteen ben overweldigt met een een hele lading aan informatie, waar ook meteen de sub-stromingen binnen de begrippen aan bod komen plus redelijk abstracte beschrijvingen.

Komt idealisme nou op neer dat alles om ons heen zich aanpast naar het idee wat wij erover hebben, en dat realisme erop neerkomt dat wij hier geen invloed op hebben, en wij ons dan aanpassen aan het idee wat er om ons heen speelt? Of ligt het ingewikkelder dan dat?

(desbetr) context;

quote:
17s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 07:21 schreef psaexorp het volgende:

[..]

Dat werkt ook bij rechtse meisjes, als je (s)links bent
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 07:24 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Bij alle meisjes. :*
Meisjes. O+
Maar.... rechtse meisjes kan je niet ophitsen met linkse praatjes. :7
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 07:45 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Omdat realisme botst met idealisme maar idealisme minder impact heeft op realisme. :7
pi_123821252
Ik stel voor dat je de definities van de zelfstandige naamwoorden ideaal en realiteit er eens bij pakt ter verduidelijking.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 10:55:33 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_123821398
Zogenaamde 'realisten' denken 'conservatief' ("het is nou eenmaal zou en het gaat nooit veranderen want dat kan niet en kost te veel geld en en en en en...."), en idealisten denken progressief en positief ("natuurlijk kunnen we dat aanpakken en verbeteren en voor elkaar krijgen, wanneer we dat daadwerkelijk nastreven!")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')