quote:Die stonden vorig jaar op de tmf-awards. En het publiek vond er werkelijk geen ene moer aan, weet ik nog. Ik keek tv, naar de uitzending, en zag het opvallend rustig worden in die ahoy.
Op vrijdag 06 september 2002 21:50 schreef Grobbel het volgende:
Stonden de Manic Street Preachers ook niet een paar jaar terug op Pepsipop? Ze waren toen geloof ik de enige act die niet playbackten...
Green Lizard, Solid Rocket Boosters en nog vele andere komen ook!!! kaartje kost 10 pleuro en het is in het Haarlemmermeerse bos in Hoofddorp.
www.artquake.com
quote:fan hier , ik snap het ook niet echt. willen ze nou opeens top 40 hits gaan maken of whatever... lijkt me echt kut als ze nu net zoiets worden als direct..
Op vrijdag 06 september 2002 20:37 schreef Dr.E het volgende:
Het festival mag zich wel ontwikkelen, maar ik snap niet dat Green Lizard zich hiervoor leent..dara gaat t om..ik vindt het ook prima dat de Trance sletjes (oeehh wat algemeniserend..) is in aanraking komen met kwalitatief betere muziek.. Maar ik denk dat de pure Green Lizard fans (waar ik zelf niet onder val; tis een goede band, meer niet) het niet zullen waarderen..
quote:Bekijk het positief. Nu kan jij stoer doen dat jij al fan was van het eerste uur en kotst op al die commerciele bagger die ze hierna uit gaan brengen
Op zaterdag 07 september 2002 12:22 schreef Evil_Koekje het volgende:
fan hier , ik snap het ook niet echt. willen ze nou opeens top 40 hits gaan maken of whatever... lijkt me echt kut als ze nu net zoiets worden als direct..
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 07-09-2002 12:48]
quote:*is 14*
Op zaterdag 07 september 2002 12:39 schreef Zander het volgende:
Mjah, lekker belangrijk. Staat er eens iets anders dan een boyband of een top 40-sterretje, is het ook weer niet goed. Maar goed, wij luisterden hier op ons veertiende natuurlijk allemaal al uitsluitend naar artistiek verantwoorde muziek..
quote:Precies
Op zaterdag 07 september 2002 12:46 schreef Zander het volgende:
"Alleen hun eerste album was goed, daarna werden ze com-mer-cieel".
quote:Als Green Lizard een nummer maakt waar ze zelf allemaal achter staan en live vol overtuiging brengen, mogen ze wat mij betreft een dikke nummer 1 hit scoren. Beter dan 99% van alle andere troep wat 99% van het Nederlandse volk zich door de strot laat duwen toch?
Op zaterdag 07 september 2002 12:22 schreef Evil_Koekje het volgende:[..]
fan hier , ik snap het ook niet echt. willen ze nou opeens top 40 hits gaan maken of whatever... lijkt me echt kut als ze nu net zoiets worden als direct..
Je gaat Dragonball Z toch ook niet op de NPS uitzenden??
Dat bedoel ik een beetje..
quote:Ach, als Dragonball Z daardoor meer fans krijgt bij het NPS-publiek is het het proberen waard toch?
Op zaterdag 07 september 2002 14:03 schreef Dr.E het volgende:
Hmm ik denkd at ik een beetje verkeerd begerpen wordt..het gaat niet om de commercialiteit, het gaat om het publiek..Je gaat Dragonball Z toch ook niet op de NPS uitzenden??
Dat bedoel ik een beetje..
Bands als Green Lizard doen het ook niet voor liefdewerk oudpapier. Die krijgen geld voor dat optreden, promoten zichzelf, en hopen wat meer CD'tjes af te zetten omdat ze zo wat breder bekend worden. Is dat een misdaad?
quote:Verwijs je hiermee naar Green Lizard?
Op zaterdag 07 september 2002 13:39 schreef Theeboon het volgende:
Bands spelen 't liefst zo veel en vaak mogelijk, en vooral als relatief nieuwe band grijp je natuurlijk elke kans om te spelen aan...
quote:WTF lul JIJ! wat maakt het nou uit "commercieel" of "underground"!
Op vrijdag 06 september 2002 20:26 schreef Dr.E het volgende:
Godverdomme zeg..DAT MAG NIET!! Tussen commerciele troep als Billy Crawford en geproduceerde rommel als K-otic duiken echte bands op, die niet eens echte kaskrakers zijn wat betrefd de hitlijsten!
Dat Green Lizard en Van Dik Hout zich hiervoor lenen! Kom op zeg, kies je stroming! Blijf redelijk underground/rock of ga voor het algemene commerciele succes. Niet dat je eerst op Lowlands speelt om even later op fuckin' Pepsi Pop te spelen! Oplichters!
enne, trouwens iedere band is commercieel wanneer het zijn eerste album verkoopt. o ja.......
iedereen die zo denkt als jij weet zeer weinig van muziek
quote:En 5 jaar geleden tourden ze ook al stad en land af...
Op zaterdag 07 september 2002 16:21 schreef Mutt het volgende:
Jonge...ik weet niet waar jij al die tijd gezeten hebt (topicstarter), maar Green Lizard deed vorig jaar ook al de Alter8 Tour van TMF
Maargoed om bij mn punt te blijven..
Laten we het is omdraaien..Denk je dat K-oic een overweldigend applaus zou krijgen op een festival voor alternatieve muziek? Wees reeel..
quote:Maar zou volgens jou Green Lizard dan geen applaus oogsten op Pepsi Pop? Het is een goede band, dus waarom niet?
Op zaterdag 07 september 2002 19:40 schreef Dr.E het volgende:
Laten we het is omdraaien..Denk je dat K-otic een overweldigend applaus zou krijgen op een festival voor alternatieve muziek? Wees reeel..
quote:K-otic zou inderdaad geen applaus krijgen op serieuzere festivals. Echter, de reden hiervoor is omdat zij dansmariekes zijn, winnaars van een wedstrijd en hun publiek bestaat uit tv-kijkers die de act goed vinden bij gebrek aan een beter referentiekader.
Op zaterdag 07 september 2002 19:40 schreef Dr.E het volgende:
Laten we het is omdraaien..Denk je dat K-oic een overweldigend applaus zou krijgen op een festival voor alternatieve muziek? Wees reeel..
Green Lizard en Van Dik Hout krijgen wel applaus op minder serieuze/minder "alternatieve" festivals. Dit omdat het bij deze bands gewoon duidelijk is dat zij bestaan uit goede muzikanten die doen wat zij leuk vinden.
Jij lijkt te denken dat de onder (bijvoorbeeld) lowlands gangers geldende logica "Wij klappen niet voor nep-acts" ook om te draaien valt naar het colapoppubliek ("wij klappen niet voor echt goede acts"). En hier is dus gelukkig niets van waar...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |