ff wat gegevens:
brander: PHILIPS CDRW400-series 4x4x32
cd's : THATS WRITE SILVER VERSION
comp: 450mhz, 128mb ram, tnt2ul,asus mainb.
?????helpme
als het vanaf hd gebeurd : te trage toegang tot de data op de hd, dus of defrag , of format
of het is weer zo'n windows nukkigheid
quote:'k Denk dat je dan een buffer underrun krijgt Bacchus. Of je moet zo'n Burnproof geval hebben
Op 26 september 2000 21:30 schreef bacchus het volgende:
als dit bij het kopieren van cd's gebeurd :
waarschijnlijk is de source cd smerig of slecht te lezenals het vanaf hd gebeurd : te trage toegang tot de data op de hd, dus of defrag , of format
wanneer je IDE controller de datastroom (aldus easy cd-creator) niet hoog genoeg kan houden om "on the fly" te branden op 4 speed, zal hij deze automatisch terug zetten naar 2 speed....
Maar goed...met 450 Mhz moet je IDE controller wel 4 speed hoog kunnen houden...
Andere oplossing....SCSI
dan kan je naast het branden op bv 8-speed nog gewoon online unreallen (totdat je CD-ROM niet best meer is en elk stukje 3 keer moet lezen...dan krijg je zelf op SCSI bufferunderruns
Maar goed...plextor vervangt m'n 40 speed scsi cd-rom kosteloos voor een nieuwe)
Nu nog eens een 16 speed burn-proof SCSI brander kopen
Trouwens, zelfs op m'n vorige pc, slechts een 300Mhz, kon ik nog gewoon op 4x speed branden met m'n ouwe Sony hoor. Zolang ik maar niet tegelijkertijd iets anders met m'n pc ging doen. Dus...
[Dit bericht is gewijzigd door BooBooSan op 26-09-2000 22:42]
quote:En wat is er mis met mijn oplossing? Sterker nog, die van jou slaat nergens op. Als de boel niet geoptimaliseerd is krijg je een buffer underrun en gaat hij niet AUTOMATISCH langzamer branden. Nero kun je gratis neerhalen dus het kost hem niets.
Op 26 september 2000 22:34 schreef BooBooSan het volgende:
Ja hallo, wat een oplossingen zeg! Hey, ik heb nu zelf ook een Plextor 12/10/32A met buffer underrun beveiliging, moet ik iedereen dan maar aanraden om ook zo'n ding te kopen? Tsssssssk... Volgens mij is dit ook weer typisch een geval van verouderde firmware en een VCACHE die niet ge-optimaliseerd is. Zie dus hier: http://www.fokforum.nl/showtopic/19288Trouwens, zelfs op m'n vorige pc, slechts een 300Mhz, kon ik nog gewoon op 4x speed branden met m'n ouwe Sony hoor. Zolang ik maar niet tegelijkertijd iets anders met m'n pc ging doen. Dus...
En Robobob brandt lekker verder op z'n ouwe Cyrix 166 met 4 speed.
quote:ik denk het niet
Op 26 september 2000 21:45 schreef RoboBob het volgende:
'k Denk dat je dan een buffer underrun krijgt Bacchus. Of je moet zo'n Burnproof geval hebben![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |